Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 287582 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #140 Gepost op: 25-07-2010, 17:08:24 »
Christian Horner heeft de afgelopen weken genoeg te maken gehad met spanningen binnen zijn team, maar is na de Duitse Grand Prix erg duidelijk: Ferrari gaf Felipe Massa de opdracht om Fernando Alonso voor te laten. De Brit verwacht dan ook dat er nog een straf zal volgen.

“Dit is misschien wel de meest duidelijke teamorder die ik ooit heb gezien. Het is zo duidelijk, aangezien het team excuses aanbood aan een coureur”, zei Horner tegen de BBC. Hij vergelijkt het incident met de Oostenrijkse Grand Prix van 2002, toen Rubens Barrichello in de laatste bocht van de race Michael Schumacher voorbij liet. “Het zal interessant worden wat de wedstrijdleiding hiervan vindt, want voor mij is het een herhaling van wat er in 2002 gebeurde. Dat is slecht voor de sport. De coureurs hadden gewoon moeten racen.”

“De reglementen zijn erg duidelijk: teamorders zijn verboden, en dit zag eruit als een teamorder.”


SHAME ON YOU>>>>>FERRARI


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #141 Gepost op: 25-07-2010, 18:18:39 »
Ze hebben iig een boete gekregen van €100.000,-, dat is al wat. De uitslag zal waarschijnlijk niet veranderen, maar ik ben wel benieuwd wat de World Motor Sport Council er van vindt (want daar moeten ze zich ook melden).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #142 Gepost op: 25-07-2010, 23:46:28 »
FIA zou zich ook over de zaak buigen. Die boete staat voor 1/5e van een wedstrijdpunt, als ik het allemaal goed onthouden heb. Ik las ergens eens dat 1 wedstrijdpunt ongeveer 500.000 euro ''waarde'' voor een team vertegenwoordigt. Of kun je dat niet zo zeggen?

Je was er straks vroeg bij, toen je je verontwaardiging uitte over de gang van zaken. Goed gezien.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #143 Gepost op: 26-07-2010, 14:49:32 »
Ik dacht dat ik gisteren had begrepen dat buiten een boete Ferrari niet verder kon worden gestraft...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #144 Gepost op: 26-07-2010, 15:13:56 »
Die boete had dus het tienvoudige moeten zijn, of nog meer. 100.000 euro is wisselgeld voor Ferrari.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #145 Gepost op: 26-07-2010, 16:22:23 »
Maar wat moet je dan tegen Red Bull doen? Bewijzen kan je het niet echt, maar ik durf te beweren dat Vettel meestal voorgetrokken wordt boven Webber! Ik herinner me nog een actie vorig jaar van hun in de pit waarmee Webber express langzaam werd geholpen om Vettel maar aan hem voorbij te krijgen...

En wat is er trouwens mis met teamorders? In andere sporten gebeurt het toch ook? Kijk maar eens naar wielrennen en zelfs bij voetbal (wie neemt de vrije trap...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: F1 topic
« Reactie #146 Gepost op: 26-07-2010, 17:31:25 »
Zucht, weer zo'n persoon die verschillende sporten met elkaar vergelijkt....  zeg dan niks
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #147 Gepost op: 27-07-2010, 15:27:52 »
Waarom zou ik niet verschillende sporten met elkaar mogen vergelijken? Zo lijkt het net alsof teamorders alleen maar voorkomen bij de Formule 1! En er zijn genoeg andere sporten waar het ook voorkomt, en waar je er nooit iets van zou horen... (ik geef toe dat het voetbal-voorbeeld niet het beste was) Ik snap ook niet helemaal waarom je bij F1 geen teamorders zou mogen geven, terwijl het wel zou mogen dat de ene rijder een inferieure wagen heeft ten opzichte van de andere rijder. Alsof dat zo eerlijk is. Daar wordt echter nooit wat aan gedaan. Ikzelf heb in ieder geval geen problemen met teamorders...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: F1 topic
« Reactie #148 Gepost op: 27-07-2010, 21:43:08 »
Jij mag alles, ik vind het alleen onzin en nietszeggend
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #149 Gepost op: 27-07-2010, 21:51:18 »
In de F1 regels ligt ook vastgelegd dat teamorders gewoon niet mogen. Echter omdat de wedstrijdleiding sinds kort binnen 90 seconden moet beslissen of ze een incident gaan onderzoeken en ze niet onomstotelijk kunnen bewijzen dat er teamorders gegeven zijn, konden ze geen straf uitdelen, dus is het nu zoals het is. Omdat ze echter de sport in diskrediet gebracht hebben gaat de World Motor Sport Council zich er nu over buigen en die kunnen Ferrari alsnog een straf geven. Ferrari als team, de coureurs niet.

Kijk, als de regels nou gezegd hadden dat het mocht, dat had ik er mee kunnen leven. Leuk is anders, maar dan had het iig gemogen.

Alonso heeft overigens definitief afgedaan, "I'm so happy".  ::ohno:: Tijdens zijn McLaren periode heb ik 'm regelmatig verdedigd, maar nu ben ik klaar met 'm.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #150 Gepost op: 28-07-2010, 10:39:28 »
Maar hoe kijken jullie dan op tegen voorafgelegde teamorders? Of auto's die per ongeluk iets langer in de pitstraat staan waardoor de teammaat, die net iets beter in de wk staat ervoorbij kan? Of teams waar de ene rijder een betere auto krijgt dan de ander? En wat als een teammaat uit zichzelf de ander voorbij laat gaan?

Gelukkig is de kans aanwezig dat dit verbod binnenkort wordt opgeheven.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #151 Gepost op: 14-11-2010, 16:10:57 »
Wát een race! Vettel wel de verdiende kampioen, over het hele seizoen gezien de snelste. Webber reed het hele weekend als een zoutzak rond en Alonso ... laat ik daar niet over beginnen. Wat een slechte verliezer. ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: (Iedereen die de inlap gezien heeft, weet wat ik bedoel).

Rosberg, Kubica, Petrov. ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #152 Gepost op: 15-11-2010, 17:16:56 »
Jammer, jammer... Alsonso mag Ferrari 'bedanken' voor die slechte taktiek. Al was over het seizoen gezien Vettel net iets beter dan Alonso. Alleen moet ik eerlijk zeggen dat het weer een bij vlagen doodsaai seizoen was met behoorlijk veel slaapverwekkende races. 'T is dat gister het om het WK ging, want adners was er ook gister niet al te veel spektakel. Jammer dat de Indyraces niet hier worden uitgezonden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #153 Gepost op: 27-03-2011, 16:30:50 »
pfff, het is niet te hopen dat Vettel zo oppermachtig blijft dit jaar..
Mooie race van Petrov !
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #154 Gepost op: 27-03-2011, 16:43:39 »
Vettel was inderdaad wel erg overheersend... Maar verder was het wel een redelijk leuke race...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #155 Gepost op: 27-03-2011, 21:18:50 »
Vettel was inderdaad wel erg overheersend... Maar verder was het wel een redelijk leuke race...

Ja dat klopt ja, ik heb me niet verveeld..
Ik vind het achtervleugelsysteem wel leuk, kers vind ik wat minder aangezien dat verdedigend vaak beter werkt dan aanvallend.

Ik heb in een deuk gelegen om die belachelijke inhaalactie van Barrichello, hoezo denk je van zo ver iemand in te halen ::rofl::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #156 Gepost op: 28-03-2011, 15:53:18 »
Maar de domste actie van de race vond ik die 'inhaalactie' van Button...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #157 Gepost op: 28-03-2011, 16:29:07 »
Ja dat klopt. Niet zozeer de poging, maar vooral dat hij de plek niet teruggeeft... Enorm stom !
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #158 Gepost op: 28-03-2011, 17:57:36 »
Die kan hem zomaar een derde plaats hebben gekost...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #159 Gepost op: 28-03-2011, 18:13:49 »
Maar de domste actie van de race vond ik die 'inhaalactie' van Button...

Was gewoon desperate, alleen dom van het team dat ze zeiden dat ie er voor mocht blijven rijden en de plek niet terug hoefde te geven. Als ie dat gedaan had, had ie gewoon op het podium gestaan. Dus in dit geval was McLaren het domste bezig.

Voor Australische begrippen vond ik het overigens maar een saaie race. En tsja, als je favorieten het nog niets eens goed doen (Button door eigen schuld, Rosberg die uit de race wordt gereden door Barrichello en Heidfeld die ook ergens een beuk gekregen had en de hele race met een kapotte rechterzijkant reed.)  :(