Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 287574 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #240 Gepost op: 27-11-2011, 19:09:41 »
Sinds Vettel de wereldtitel heeft veroverd, is het seizoen als een nachtkaars uitgegaan. Er zaten hele leuke races tussen (Canada was misschien wel de beste race ooit), maar er was geen spanning voor de titel, iets dat er vorig jaar wel was, maar toen waren de races erg saai.

Hopelijk volgend seizoen én leuke races, en een spannende titelstrijd. Hopelijk kan Mercedes dan eindelijk weer eens meedoen voor de prijzen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #241 Gepost op: 29-11-2011, 19:34:18 »
Kimi komt weer terug. Volgend jaar 6 wereldkampioenen op de grid. Hoewel ik het leuk vind dat ie weer terug komt, heb ik geen hoge pet op van het team waar hij nu rijdt. Ik ben benieuwd of het wat wordt.

Ik hoop wel dat Grosjean een kans krijgt naast Kimi, Petrov deed het niet onaardig, maar is geen topper.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #242 Gepost op: 30-11-2011, 10:46:13 »
Wat te bedenken van Ecclestone die zo maar eventjes meldt dat er in de toekomst hooguit 5 F1 wedstrijden in Europa zullen gaan plaatsvinden, omdat Europa 'gedaan' is... Al denk ik dat je het in zijn geval moet lezen als: Europa wil er niet de tientallen miljoenen insteken die men in Azië er wel in wil steken. Als dit zo doorgaat zou dit de doodsteek voor de F1 kunnen worden. Want waar kijkt een fan nu liever naar: een race in Monaco of op Monza of een race in Bahrein of in China?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: F1 topic
« Reactie #243 Gepost op: 30-11-2011, 15:46:29 »
een race waarin veel gebeurd ::jaja:: interesseert mij het nou waar het gehouden wordt.
Ik wil graag een flinke crash bij de start en veel inhaalmanouvres. En niet iemand die bij de start wegrijdt en dan het hele wk overheerst. Knap hoor van Vettel maar erg saai.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #244 Gepost op: 30-11-2011, 15:47:22 »
een race waarin veel gebeurd ::jaja:: interesseert mij het nou waar het gehouden wordt.
Ik wil graag een flinke crash bij de start en veel inhaalmanouvres. En niet iemand die bij de start wegrijdt en dan het hele wk overheerst. Knap hoor van Vettel maar erg saai.

mee eens, de baan maakt mij niet uit... Van mij mag elke wedstrijd in Canada gehouden worden als ie was zoals dit jaar... Was gewoon de leukste race ooit vond ik  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #245 Gepost op: 30-11-2011, 15:52:48 »
mee eens, de baan maakt mij niet uit... Van mij mag elke wedstrijd in Canada gehouden worden als ie was zoals dit jaar... Was gewoon de leukste race ooit vond ik  ::bravo::
Op zich maakt het mij ook niet uit waar ze gehouden worden, maar je noemt nu Canada. Wel, Canada staat ook nog steeds op de tocht...  Ik zie ook niet graag dat een rijder bij de start wegrijdt en pas aan de finish weer teruggezien wordt. Maar dat is nu net wat je op bijna al die moderne circuits die er de laatste jaren (met name in Azië) bijgekomen zijn. De meeste Europese GP's staan meestal garant voor spektakel... (denk maar aan Monaco, Spa, Monza enz...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #246 Gepost op: 30-11-2011, 18:47:49 »
Het publiek moet ook wel komen. Ze kunnen wel naar elk Aziatisch land gaan wat een zak geld neer kwakt, maar als er niemand komt kijken, zijn ze snel weer weg (lees: Zuid Korea staat op de tocht).

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #247 Gepost op: 30-11-2011, 18:50:36 »
Het publiek moet ook wel komen. Ze kunnen wel naar elk Aziatisch land gaan wat een zak geld neer kwakt, maar als er niemand komt kijken, zijn ze snel weer weg (lees: Zuid Korea staat op de tocht).

Die hadden juist een leuke race vorig jaar ;D

Races die er van mij uitmogen zijn Bahrein en Spanje ( Catalunia en Valencia allebei )
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #248 Gepost op: 1-12-2011, 14:55:46 »
In mijn optiek let Ecclestone alleen maar op het geld. En niet op de fans die naar de F1 willen kijken....
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #249 Gepost op: 7-12-2011, 14:48:29 »
Weer een sportnieuwtje vandaag ! De definitieve F1 kalender is bekend geworden, met zowel Bahrein als VS erop !

En een hele goede nieuwe regel ( vind ik ), coureurs die een rondje achterstand hebben, mogen tijdens een safetycarsituatie de safety car inhalen, waardoor ze niet meer in de weg rijden bij een herstart  ::bravo::

De Formule 1-kalender voor 2012:

18 maart – Australië
25 maart – Maleisië
15 april – China
22 april – Bahrein
13 mei – Spanje
27 mei – Monaco
10 juni – Canada
24 juni – Europa
8 juli – Groot-Brittannië
22 juli – Duitsland
29 juli – Hongarije
2 september – België
9 september – Italië
23 september – Singapore
7 oktober – Japan
14 oktober – Zuid-Korea
28 oktober – India
4 november – Abu Dhabi
18 november – Verenigde Staten
25 november – Brazilië

You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #250 Gepost op: 7-12-2011, 14:54:49 »
Dat is een lang lijstje! En wat die safetycarsituatie aangaat: in Amerika hebben ze bij de Indycar ook zoiets, en daar werkt het goed. Ik ben alleen benieuwd tot waar ze die auto's weg gaan halen achter de safety car. Doen ze dat alleen bij de top, of wordt iedereen die een ronde achterstand heeft doorgestuurd?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #251 Gepost op: 7-12-2011, 16:23:07 »
Dat is een lang lijstje! En wat die safetycarsituatie aangaat: in Amerika hebben ze bij de Indycar ook zoiets, en daar werkt het goed. Ik ben alleen benieuwd tot waar ze die auto's weg gaan halen achter de safety car. Doen ze dat alleen bij de top, of wordt iedereen die een ronde achterstand heeft doorgestuurd?

Ik neem aan iedereen...
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #252 Gepost op: 7-12-2011, 16:31:18 »
Wat wel een nadeel is van deze nieuwe regel, is dat het in veel gevallen langer zal gaan duren eer de safety car weg zal gaan. Degenen die op een ronde zaten zullen toch eerst weer achteraan moeten sluiten, en dat kan bij sommige GP's wel heel erg lang gaan duren...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #253 Gepost op: 7-12-2011, 16:40:33 »
Moeten ze dan eerst weer achteraan sluiten? Ze kunnen toch als halverwege de baan zijn het veld loslaten? Ze hebben al mazzel dat ze een deel van de gedane achterstand ongedaan mogen maken, de mazzel houdt een keertje op.

Blij dat de VS in Texas (vooralsnog) doorgaat. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #254 Gepost op: 7-12-2011, 16:42:39 »
Als het zo gaat als in Amerika, dan moeten ze eerst weer achter aansluiten... In Amerika is dat meestal niet zo erg, aangezien de rondjes meestal niet zo lang zijn, maar hoe wil men dat gaan doen op Spa... Zeker aangezien daar regelmatig klappers zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #255 Gepost op: 7-12-2011, 16:43:29 »
Als het zo gaat als in Amerika, dan moeten ze eerst weer achter aansluiten... In Amerika is dat meestal niet zo erg, aangezien de rondjes meestal niet zo lang zijn, maar hoe wil men dat gaan doen op Spa... Zeker aangezien daar regelmatig klappers zijn.

Ik zeg, alle auto's stilzetten en vanuit stilstand opnieuw starten  ;D
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: F1 topic
« Reactie #256 Gepost op: 7-12-2011, 16:47:51 »
Ik zeg safety car weg en gewoon doorrijden :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #257 Gepost op: 7-12-2011, 16:48:45 »
Als het zo gaat als in Amerika, dan moeten ze eerst weer achter aansluiten... In Amerika is dat meestal niet zo erg, aangezien de rondjes meestal niet zo lang zijn, maar hoe wil men dat gaan doen op Spa... Zeker aangezien daar regelmatig klappers zijn.

Omdat er zoveel klappers zijn, hebben de snelle auto's helemaal geen tijd om achterblijvers in te halen. Eer ze in de buurt komen, gebeurt er weer een crash. :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #258 Gepost op: 16-12-2011, 19:43:27 »
http://www.nu.nl/sport/2695614/hulkenberg-vervangt-sutil-bij-force-india.html

Lijkt mij verstandig. Sutil ging de afgelopen tijd niet meer vooruit in zijn ontwikkeling, eerder achteruit en Hulkenberg is een groot talent denk ik ;)
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #259 Gepost op: 17-12-2011, 10:53:58 »
Sutil reed een dijk van een seizoen, maar hij heeft het niet op een of andere manier. Ik denk wel dat hij het stoeltje van Barrichello bij Williams overneemt. ::jaja::