Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 287644 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #280 Gepost op: 15-04-2012, 11:25:38 »
Nooouuu

Canada was wel een heel stuk geweldiger. Maar leuk was t zeker :)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: F1 topic
« Reactie #281 Gepost op: 15-04-2012, 11:26:01 »
Jij denkt volgens mij al 2 jaar aan Canada, Daisy ;)

Nee, was inderdaad leuke race. Die arme kimi van 2 naar 12 in 2 rondjes ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #282 Gepost op: 15-04-2012, 12:20:49 »
Jij denkt volgens mij al 2 jaar aan Canada, Daisy ;)

Da's waar. Over 7 weken zit ik in het vliegtuig. ;D

Volgende week Bahrein. Ben benieuwd. Het schijnt er echt niet veel beter te zijn dan vorig jaar. ::ohno::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #283 Gepost op: 18-04-2012, 16:15:50 »
Volgende week Bahrein. Ben benieuwd. Het schijnt er echt niet veel beter te zijn dan vorig jaar. ::ohno::
Tja, Ecclestone gaat enkel en alleen maar voor het geld, dus deze race moet dit jaar wel doorgaan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #284 Gepost op: 13-05-2012, 18:29:21 »
Maldonado wint ::rofl::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #285 Gepost op: 18-05-2012, 15:59:33 »
Toen ik 's avonds op teletekst keek kon ik het ook niet geloven!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #286 Gepost op: 18-05-2012, 16:01:30 »
Inderdaad

Maar wat een seizoen zeg : 5 races, 5 verschillende teams (!) die gewonnen hebben

eerst Mclaren toen Ferrari, toen mercedes, toen redbull en nu Williams

Zul je zien dat dalijk Reneault in Monaco wint en Sauber in Canada :P
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #287 Gepost op: 18-05-2012, 17:01:02 »
Sauber loopt nooit goed in Canada. maar als het net zo'n krankzinnige race is als vorig jaar, valt niets uit te sluiten. Lotus/Renault in Monaco zie ik best gebeuren. ::jaja::

Het is onmogelijk een voorspelling te doen wie er wereldkampioen gaat worden. Het zal om consistentie gaan, over het algemeen is dat wel een sterk punt van Alonso. En de Ferrari lijkt ook de snelheid weer gevonden te hebben, al maakt 1 zwaluw nog geen zomer natuurlijk.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #288 Gepost op: 18-05-2012, 17:21:30 »
Jammer voor Ferrari dat Massa zo slecht rijdt dit jaar. Benieuwd wanneer ze hem gaan vervangen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #289 Gepost op: 26-05-2012, 15:11:01 »
SCHUMI  ::boogie::

ohw, maar hij wordt wel teruggezet
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #290 Gepost op: 26-05-2012, 15:41:05 »
Ja klopt. Maldonado ook trouwens, 10 plaatsen zelfs, na een domme actie op Perez in de training.

Knappe ronde hoor van Schumacher, geen idee waar die het vandaan haalde. Webber en Rosberg ook gewoon solide. Van de top 8 hebben er slechts 2 een race gewonnen (Rosberg en Alonso), dus goede kans dat we 6 uit 6 winnaars krijgen. Al duim ik voor Rosberg morgen.

Button was niet goed, vanaf P12 is kansloos om te winnen, of er moeten er 6 op elkaar rijden ofzo in de tunnel.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #291 Gepost op: 3-07-2012, 13:53:46 »
Eigenlijk een soort nieuws van de dag, maar het past hier beter:
http://www.f1.nl/news/6800/maria-de-villota-gewond-na-crash-met-marussia/#.T_LQLOOY1Nk.nujij

"Maria de Villota levensgevaarlijk gewond na crash met Marussia"
Als ik deze foto zie, lijkt het wel heel ernstig: http://twitpic.com/a3duh9/full

als ze echt die laadklep 'door' haar helm heeft gekregen, zie ik het erg somber in :(

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #292 Gepost op: 3-07-2012, 20:12:03 »
Ja echt een bizar bericht.  :-\\

Ze denken dat het wellicht iets met het anti-stall systeem te maken heeft.

(Edit: even van een ander forum geleend)

Citaat
Het plotseling accelereren valt te verklaren door het anti-stall system. Wanneer een Formule 1 auto onder een bepaald toerental komt en de motor dreigt stil te vallen grijpt de ECU in en geeft een prop gas bij zodat de motor blijft draaien.

Coureurs moeten hier rekening mee houden door naar neutraal te schakelen zodra ze de auto rustig uit willen laten rollen. Het is een veel voorkomende rookiefout om het uitrollen in de eerste versnelling te laten gebeuren, en de auto schiet dan zodra de ECU ingrijpt plots vooruit.
« Laatst bewerkt op: 3-07-2012, 21:44:27 door Daisy »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: F1 topic
« Reactie #293 Gepost op: 4-07-2012, 18:11:37 »
De Spaanse testcoureur Maria de Villota moet als gevolg van haar zware crash, dinsdag op Duxford Airfield in Oost-Engeland, haar rechteroog missen.


Haar toestand is nog steeds kritiek, maar wel stabiel. Dat maakte haar Formule 1-renstal Marussia woensdag bekend.

Eerder had het Spaanse motorsportverbond al naar buiten gebracht dat de 32-jarige Spaanse coureur een schedelbreuk had opgelopen.

Volgens de teamleiding heeft De Villota in ziekenhuis Addenbrooke van Cambridge van dinsdagmiddag tot woensdagochtend operaties ondergaan.

De Villota knalde dinsdag tijdens een test met haar auto tegen een geparkeerde vrachtwagen aan, toen haar wagen plotseling accelereerde.

De voorkant van de racewagen was volledig verwoest.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: F1 topic
« Reactie #294 Gepost op: 6-07-2012, 15:08:23 »
De Villota knalde dinsdag tijdens een test met haar auto tegen een geparkeerde vrachtwagen aan, toen haar wagen plotseling accelereerde.

De voorkant van de racewagen was volledig verwoest.
Héél raar incident. Ze was al in de pits bijhaar box toen de auto weer snelheid maakte en tegen een openstaande laadklep van een vrachtauto reed. Helm klem tussen laadklep en luchtinlaat van F1-auto. Ze moet nu haar rechteroog missen, mar kan het waarschijnlijk nog wel navertellen. Stel dat ze 20 cm langer was geweest, was ze onthoofd geweest. Heel bizar.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #295 Gepost op: 28-09-2012, 10:08:05 »
Lees ik dat goed? Is er al zo lang niet meer in het formule-1 topic gepost?


Wel een aardig nieuwtje vandaag, maar het zijn nog geruchten: Lewis Hamilton zou Michael Schumacher vervangen bij Mercedes......



Als je tenminste mag afgaan op de WW-trending topics van vandaag

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #296 Gepost op: 29-09-2012, 09:37:41 »
Die geruchten zijn waarheid geworden. Lewis Hamilton verlaat McLaren en gaat naar Mercedes, waar hij de plaats in zal gaan nemen van Michael Schumacher. Schumi zal waarschijnlijk de F1 gaan verlaten. De plaats van Hamilton zal naar alle waarschijnlijkheid worden ingenomen door Sergio Perez.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #297 Gepost op: 29-09-2012, 10:51:20 »
Perez naar McLaren is al bevestigd, zelfs voordat de move van Hamilton naar Mercedes officieel bevestigd werd. Ben blij voor Perez, hij verdiend een kans en hij en Button hebben allebei de kwaliteit dat ze goed met hun banden om kunnen gaan. Dus dat kan wel eens een goede match worden.

Hamilton is voor het geld gegaan. Ik hoop wel dat Mercedes eindelijk een constant goede auto bouwt, want dat verdiend Rosberg, hij is goed genoeg als de auto goed is (kijk maar aar China). En Schumacher? Stoppen? Of misschien toch Ferrari? Met die gekke Italianen weet je het nooit.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #298 Gepost op: 29-09-2012, 11:51:21 »
Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als Schumi blijft
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #299 Gepost op: 29-09-2012, 13:31:18 »
Om nog meer auto's van de baan te rammen? Het aantal goede races van Schumi is de laatste 3 jaar op 1 hand te tellen. Nee, Schumacher was een held eind jaren 90 en begin 00, maar zijn tijd is geweest, er mag van mij wel iemand anders komen.

Ik hoop dat Alguersuari komt ipv Perez bij Sauber. Hij past daar wel. Bij Ferrari twijfel ik nog. Misschien Hülkenberg, al ben ik bang dat hij daar ondergesneeuwd raakt, want Alonso drukt net zo'n stempel op het team, als Schumacher in zijn tijd daar. Zelfde geldt voor Di Resta Kovalainen zou een ideale 2e man zijn, al maakte hij geen indruk op mij in zijn McLaren Periode. Ferrari zal geen rookie nemen, dus het zou me niet eens verbazen als Massa toch blijft. Perez was zijn ideale opvolger, maar die zit nu bij McLaren. En ik denk dat hij daar prima zit.

Nooit gedacht dat ik een McLaren supporter zou worden. Nog steeds geen fan van het team, maar wel van de coureurs voor 2013. Button was ik al fan van, en van Perez ben ik dit jaar fan geworden. ::ok::