Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 663503 keer)

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3540 Gepost op: 18-10-2020, 15:10:45 »
Na wat er sinds Gent Wevelgem is gebeurd, wordt dit een geweldige finale  ::bravo::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3541 Gepost op: 18-10-2020, 15:46:36 »
Matthieu!!!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Wow wat een schitterende sprint tegen Wout. Compliment aan deze twee geweldige coureurs.  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 15:48:20 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3542 Gepost op: 18-10-2020, 15:49:26 »
Wat een finale  ::bravo::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #3543 Gepost op: 18-10-2020, 15:55:56 »
zo jammer van die motorrijder... Met 3 was de finale ongetwijfeld nog mooier geweest
Wit is ook een kleur!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3544 Gepost op: 18-10-2020, 17:39:28 »
Het kan niet op vandaag. Geweldig gedaan Chantal Blaak! Mooie finale. ::confettie::
Amy Pieters nog mooi 2e.  ::ok::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3545 Gepost op: 20-10-2020, 18:23:36 »
Dumoulin viel tegen vandaag. Die zal de Vuelta waarschijnlijk niet gaan winnen, evenals Froome en Pinot. Een duel tussen Carapaz en Roglic ligt voor de hand nu

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3546 Gepost op: 20-10-2020, 21:05:48 »
Dumoulin viel tegen vandaag. Die zal de Vuelta waarschijnlijk niet gaan winnen, evenals Froome en Pinot. Een duel tussen Carapaz en Roglic ligt voor de hand nu

Het zag er niet zo goed inderdaad. Er kan nog veel gebeuren maar de kansen voor Tom zijn al een beetje verbleekt, aangezien hij nu al duidelijk de mindere is van Roglic. Duel Roglic, Carapaz misschien nog wat te vroeg om dat te concluderen, maar zou het zeker op uit kunnen draaien. Enric Mas, Chaves staan er ook prima voor b.v. En de Oostenrijker Grossschartner... die ken ik niet. Maar wie weet wordt hij wel de verrassing. Er zijn vast wel forummers die Grossschartner kunnen inschatten.

Overigens, is de Vuelta ingekort ivm corona en de krappe kalender? Want normaal start de Vuelta toch ook altijd op zaterdag?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #3547 Gepost op: 20-10-2020, 21:16:34 »
Dumoulin viel tegen vandaag. Die zal de Vuelta waarschijnlijk niet gaan winnen, evenals Froome en Pinot. Een duel tussen Carapaz en Roglic ligt voor de hand nu

Yeah, hoop renners die eigenlijk meteen hun klassement kunnen opgeven.
Pinot en Froome meteen 10-11m.
Of Vlasov en Dani Martinez, beide 4m30.

Sosa ook meteen 2m. Dat is nog geenszins over, maar om daarmee op de eerste rit te beginnen, oef.

Overigens, is de Vuelta ingekort ivm corona en de krappe kalender? Want normaal start de Vuelta toch ook altijd op zaterdag?

Eerste 3 dagen zouden in Nederland zijn, en zijn er van afgehakt.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3548 Gepost op: 20-10-2020, 21:39:06 »
Eerste 3 dagen zouden in Nederland zijn, en zijn er van afgehakt.

Ach ja natuurlijk Utrecht. Was het al helemaal vergeten.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Eagles

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3549 Gepost op: 20-10-2020, 21:40:27 »
Naar aanleiding van de openingsetappe zou ik zeggen tegen Jumbo gok op 5 paarden ipv op 1.
5 man bij de top 17. Eerst Bennett in de aanval, dan Kuss, dan Roglic. Laat de rest het werk doen. Roglic was niet per definitie veel sterker dan Chavez en Carapaz maar qua team kan niemand tippen aan Jumbo. Demoraliseer die handel en put ze uit.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3550 Gepost op: 20-10-2020, 21:43:02 »
Toch snap ik niet dat Kuss aanviel. Daarmee zet je Dumoulin en Bennett op achterstand, evenals Gesink maar die zal vooral als knecht uitgespeeld worden denk ik.

De achterstand is nog klein, dus 5 man uitspelen kan nog. Maar ik vrees dat ze 'gewoon' dominant op kop gaan rijden om Roglic in het rood te houden.
Ze zullen Kuss wel kort willen houden denk ik.
You'll never walk alone

Offline Eagles

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3551 Gepost op: 20-10-2020, 22:01:18 »
Die aanval van Kuss vond ik awesome. Ik vond het stom dat hij zo hard reed dat alleen Bennett eraf ging en vervolgens zo hard afdalen dat hij in de sprint nog op een halve minuut wordt gereden ofzo. Superraar. Met 3 man in top 8 binnen 10 seconden was beter dan het rood!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3552 Gepost op: 20-10-2020, 22:04:56 »
Maar dat spreekt elkaar dus tegen. Bennett ging er in eerste instantie ook af door die aanval.

Als je de breedte van de ploeg uit wil spelen (4 man?) dan moet je niet in etappe 1 zelf al aanvallen.

Nu win je de rit en dan is dat natuurlijk prima, maar dat had ook zomaar iemand anders kunnen zijn. Heb je weer voor een ander op kop gereden ten koste van je eigen mannen.
You'll never walk alone

Offline Eagles

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3553 Gepost op: 20-10-2020, 22:27:36 »
In die eerste aanval van Kuss ging iedereen eraf. Alleen Dan Martin geloof ik kwam in het wiel en toen werd er gewacht op Roglic en Carapaz, Chavez en Mas. McCarthy en Bennett waren los. Toen viel Roglic aan maar die kreeg niemand uit het wiel. Dus werd er rustiger gereden tot McCarthy en Bennett er weer waren.

Als je met een aanval renners van andere ploegen ook op achterstand zet, dan vind ik aanvallen prima. Maar alleen je eigen renner eraf rijden is zonde. En inderdaad het liefst met twee blijven zitten als je zoveel sterker bent als team dan de rest. Maar in dit geval kon 3 ook prima, want de rest viel door het tempo van Kuss niet af behalve Bennett en uiteindelijk zelfs dus ook nog Kuss. Zonde!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3554 Gepost op: 21-10-2020, 16:52:25 »
Mathieu van der Poel is lelijk gevallen in een greppel tijdens de Drie Daagse van De Panne. Hij stond uiteindelijk wel rechtop met hulp, maar heeft mogelijk wel een hersenschudding.  :(

EDIT:

Vuelta: Dumoulin moet de groep met favorieten met nog 7 km klim al laten gaan.
« Laatst bewerkt op: 21-10-2020, 17:11:34 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3555 Gepost op: 21-10-2020, 17:55:57 »
Dumoulin is echt niet In vorm, komt vandaag op minuten binnen.

Wie sprak over de dominantie van jumbo, werd voorlopig wel geloochenstraft door Movistar. Erg sterke soler vandaag. Hele Beklimming moeten werken en het dan toch afmaken.

Mas, carapaz, roglic topkandidaten voor rood aan einde.
Dan Martin, valverde, Kuss er net achter denk ik.
Grote verrassing hugh Carty, grootste tegenvaller Helaas dumoulin.


Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3556 Gepost op: 21-10-2020, 19:28:30 »
Dumoulin is echt niet In vorm, komt vandaag op minuten binnen.
...
Grote verrassing hugh Carty, grootste tegenvaller Helaas dumoulin.

Ik lees nu dat Tom zelfs twijfelt of hij nog verder zal fietsen. Hij is leeg en heeft geen energie.
Maar hij wil het niet meteen in de emotie vlak na zo'n etappe besluiten.

Ennuhh, het wordt wel erg lastig met al die namen die zo opelkaar lijken:

Carthy, McCarthy, McNulty, Hindley  ::tandpastasmiley:: en zo vergeet ik er vast nog een aantal.
« Laatst bewerkt op: 21-10-2020, 19:42:18 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3557 Gepost op: 21-10-2020, 20:49:56 »
Ik had al enigszins verwacht dat dumoulin niet verder zou rijden . Als je echt leeg bent en weet dat men veel van je verwacht, is het heel zwaar om te merken dat het er gewoon niet inzit.

Je zou kunnen denken dat hij luxe knechtenrol gaat vervullen, maar Ik denk dat hij zijn Eigen lichaam het beste Kent en dat het beter is nu te stoppen, even rusten en dan opbouwen voor hopelijk een sterke terug keer In een normaal wielerjaar 2021


Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3558 Gepost op: 23-10-2020, 10:38:59 »
De etappe van komende zondag in de Vuelta is aangepast vanwege verscherpte Franse corona-maatregelen:

Geen finish op de Tourmalet helaas en geen Aubisque.  :(

Het parcours is vervangen door kleinere cols op Spaans grondgebied.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3559 Gepost op: 26-10-2020, 16:16:37 »
Egan Bernal wacht een vrij lange revalidatie. Rugproblemen zijn de oorzaak van zijn matige rijden:

https://www.nu.nl/wielrennen/6086386/bernal-weet-oorzaak-van-rugproblemen-en-moet-maanden-revalideren.html
Winnaar Klassiekers Pool 2023