Auteur Topic: Hardlopen  (gelezen 19542 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #20 Gepost op: 23-09-2012, 18:55:01 »
Zo pfffft even dit topic afstoffen.

Heb vandaag voor het eerst een wedstrijd gelopen. De Ladies Run bij de Dam tot Damloop. Ik heb 6,5 kilometer gelopen in 46.11 en ben daarmee 724e geworden van de 1160 lopers. Daar ben ik persoonlijk erg blij mee.

Het is wel echt apart om een wedstrijd te lopen. Normaal loop ik altijd alleen, nu moet je mensen gaan inhalen enzo, wat toch energie kost. Daarbij waren er allemaal mensen die al gingen wandelen nog voor we de 2 km gepasseerd waren, dat werk op een bepaald moment ook nogal demotiverend. Ook wel apart mensen die steeds heel hard gaan rennen, jou dan gaan inhalen en dan weer gaan wandelen, dan ren jij er op je gemakkie voor bij en 2 minuten later komen ze weer voorbij geraced, om 1 minuut later weer te gaan wandelen. Eh... dat kost heel veel energie en lijkt me niet heel veel op te schieten, maar goed. Aan de andere kant heeft het ook wel iets om met zoveel te lopen dat geeft ook wel extra energie.

Zijn er meer mensen hier die wel eens wedstrijden lopen? 

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #21 Gepost op: 23-09-2012, 19:19:16 »
Wat ontzettend goed Mloesje! Super gedaan zeg!

Ik loop nog maar sinds twee maandjes, en ik mik op een prestatieloop half december, 5 km denk ik, ben bang dat 10 km dan nog even wat te hoog gegrepen is. Een wedstrijd zie ik mezelf nog niet zo snel doen. Al vind ik het wel apart dat blijkbaar ook in de wedstrijd mensen meedoen die niet de hele afstand kunnen rennen..
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #22 Gepost op: 23-09-2012, 19:36:36 »
Oh ik weet niet of er veel verschil zit tussen een wedstrijd en een prestatieloop hoor. Ik ging er ook echt niet heen om te winnen. Maar ja, het is inderdaad wel apart dat mensen 10 euro betalen en er dan vervolgens helemaal niet voor trainen ofzo.

Je had trouwens wel 75 minuten om te finishen hoor, dus als je had gewild, had je het hele stuk kunnen wandelen.  ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Hardlopen
« Reactie #23 Gepost op: 24-09-2012, 16:55:11 »
Complimenten, Mloesje!

Tegenwoordig doe ik je dat niet na, ook al heb ik toen ik pak 'm beet 10,11 jaar was regelmatig aan prestatielopen e.d. meegedaan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Hardlopen
« Reactie #24 Gepost op: 24-09-2012, 17:00:54 »
stoer mloesje, lijkt me leuk om aan zoiets mee te doen
een test voor jezelf
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #25 Gepost op: 24-09-2012, 19:32:36 »
Ja, ik heb de smaak te pakken, ik ga waarschijnlijk nu ook hardlooptraining doen in een groep. Je kunt 4 keertjes gratis meetrainen, dus ik ga eerst eens kijken hoe dat bevalt. Dan heb je ook echt een stok achter de deur en dan kan ik nog wat aan mijn techniek werken.  :D

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #26 Gepost op: 30-12-2012, 19:55:52 »
Ik ben nu al zo'n zes weken verkouden en ben al drie weken aan het hoesten. Heb inmiddels een antibioticakuur achter de rug. Dat alles is wel heel rampzalig voor je conditie zeg. Ik ging weer eens even hardlopen, na 8 minuten was ik helemaal kapot. Terwijl ik ooit drie kwartier zonder probleem kon lopen. Heb uiteindelijk nog een half uur gelopen, met drie keer wandelen tussendoor. Laatste stuk ging weer iets beter. Maar moet nodig mijn conditie weer opbouwen zeg.  >:(

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Hardlopen
« Reactie #27 Gepost op: 30-12-2012, 20:30:55 »
Succes daarbij!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #28 Gepost op: 30-12-2012, 22:15:31 »
Gewoon rustig aan Mloesje, opbouwen gaat nu sneller dan toen je vanaf nul startte ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #29 Gepost op: 30-04-2014, 19:20:16 »
Ik wilde me weer inschrijven voor de dam tot damloop, ladies run. Maar er is dit jaar geen Ladies Run. Wel de avond ervoor een night run. Leek me op zich wel leuk, maar dan moet je nog laat terug vanuit Zaandam  >:( en 't is best wel duur ook. Dus heb maar besloten de wandeltocht te doen op die zaterdag.  :D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #30 Gepost op: 30-04-2014, 21:06:07 »
Ik zat met een vriendin te zoeken naar een Ladies Run, en wij besloten om die in Breda te gaan lopen ipv de Dam tot Damloop. Breda is al half juni. Half september willen we dan de Fish Potato Run gaan doen (van Urk naar Emmeloord, 8 Engelse mijl).

Net looptraining gehad, en daar gehoord dat we over 2 weken geen looptraining hebben, omdat dan de Wisentloop is een dorp verderop. Dus daar zouden we dan aan mee moeten doen. Ik ga er nog ff over denken...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #31 Gepost op: 30-04-2014, 21:10:24 »
Klinkt leuk die Ladies Run in Breda. Ga ik misschien ook maar doen.  ::ok::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #32 Gepost op: 29-06-2014, 17:05:58 »
Vandaag de meidenloop in Utrecht gelopen. Was heel gezellig op zich. Alleen had ik gemist dat de dresscode blijkbaar roze was.  :P Niet dat het uitmaakt, ik heb toch geen roze hardloopkleren.  ::) Het parcours was echt prachtig. Voor de mensen die bij de picknick waren vorig jaar in Utrecht, de start was in het park waar we toen gepicknickt hebben (en overgegooid hebben met opblaasbare wereldbollen), daarna langs de grachten en de singels, langs de dom en dan terug. Echt super leuk.... Maar veel te smal... Ik zorg altijd dat ik in het begin bij het peloton blijf en dan ga ik steeds verder naar voren, )als ik me erger aan de mensen voor me die te langzaam lopen.  >:D). Maar goed, dat ging dus nu op hele grote stukken niet, of nauwelijks. Op de grachten stonden overal auto's geparkeerd. Na iets van 100 meter gelopen te hebben, ontstond er een zodanige opstopping dat er een eindje gewandeld moest worden. Mensen die tijdens het parcours gaan wandelen, liepen nu gewoon echt heel erg in de weg, omdat je er nauwelijks om heen kon. Geëindigd in 34.20, geen beste tijd, maar gezien de omstandigheden valt het me nog mee.

Aan het einde nog een paar vaders met kinderen van mijn werk gezien, de vaders zagen me wel, maar de kinders keken allemaal een hele andere kant op. Dus dat was wel jammer, ik had het liever andersom gehad.  :P

Wel heb ik wbt hardlopen besloten dat ik wat rustiger aan ga doen. Ik ga voorlopig geen schema's meer volgen. Die schema's komen vaak slecht uit en bevatten veel intervaltrainingen (op zich heel goed), die weer niet te combineren zijn met tennis. daarbij wil ik vaker gaan tennissen. Ik heb nu het idee, dat ik twee dingen half aan het doen ben, in plaats van 1 ding goed. Dus ik ga zoveel mogelijk tennissen en op de dagen die overblijven ga ik dan gewoon een korte duurloop doen van +/- 5 km. Zo kan ik af en toe ook nog wat wedstrijdjes blijven lopen, maar kan ik me ook meer concentreren op tennis.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #33 Gepost op: 30-06-2014, 18:45:28 »
Klinkt leuk maar ook wel irritant die meidenloop, met die smalle stukken en die wandelaars. Toch gaaf dat je m gewoon gelopen hebt. En t klinkt als een goed plan, lekker tennissen en af en toe een 5km hardlopen. Ook goed voor de tennis neem ik aan. Goed bezig Loezel!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #34 Gepost op: 4-07-2014, 14:02:59 »
Dat valt nog wel tegen, hoe veel je hebt aan hardlopen in verband met tennis. Ik kan gemakkelijk 3 kwartier rennen, maar soms ben ik na een kwartier tennis al kapot. Omdat je natuurlijk de hele tijd alleen maar aan het sprinten bent. Dat valt echt best wel tegen. Vooral als je aan het net moet staan. Dat lijkt het makkelijkst, maar dan ben je continu van positie aan het wisselen.  :P

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #35 Gepost op: 20-06-2015, 18:12:34 »
Ik heb een hartslaghorloge gekocht. Wel echt basic, zonder gps en met een band. Maar je schijnt toch veel effectiever te trainen met een hartslagmeter, dus ik ben heel benieuwd. Vanavond een fittest doen (die je schijnbaar moet doen door gewoon zo rustig mogelijk te liggen  ;D) en dan morgen maar eens precies zien hoe alles werkt tijdens een duurloopje.   :D

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hardlopen
« Reactie #36 Gepost op: 4-03-2017, 14:55:27 »
Zijn er hier nog mensen die wel eens hardlopen? Ik doe het 2 keer per week, en soms 3, zoals deze week. Ik ben nu zo'n 3 maanden bezig en ben echt bij het begin gestart: 1 minuut rennen, 1 minuut wandelen enz. Ik had echt de slechtste conditie ooit dus ik ben erg blij dat ik het nu 21 minuten volhoud (en 3,75 km).

Hebben jullie ook dat als je tijdens het hardlopen nergens aan denkt je het langer volhoud? Bij mij werkt dat echt top. Daardoor ben ik hardlopen ook echt leuk gaan vinden.
Frankje Lapi

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #37 Gepost op: 4-03-2017, 15:46:59 »
Ik loop in principe eens per week, hoop het weer te gaan uitbreiden naar twee keer. Meestal loop ik vijf kilometer, als ik vaker train is acht ook prima te doen. Ik heb 1x een wedstrijd over tien kilometer gelopen, dat was een leuke uitdaging.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #38 Gepost op: 4-03-2017, 17:28:50 »
Ik probeer 2 tot 3x per week hard te lopen, maar meestal wordt het eerder 1x per week. Ook omdat ik nog tennis ernaast. Ik loop meestal iets van 8 tot 10 km en af en toe probeer ik het weer wat uit te breiden. Had laatst weer eens 11 km gedaan bv.  :D