Auteur Topic: Schaatsen  (gelezen 87465 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #20 Gepost op: 15-11-2007, 22:07:11 »
Halloo,Swifty  ::zwaai:: nu heb ik een echte Belgische schaatser gevonden hoor  ::jaja::
Het is wel een kunstschaatser(als man komt dat een beetje nichterig over)Maar goed,schaatsen is schaatsen.

Kevin van der Perren
::bravo::

Dus Belgen kunnen ook wel schaatsen! Nu allemaal ook meebabbelen hier dan he! (maarreh, kunstschaatsen, ik geloof niet dat wij Nederlanders dat kunnen.......)  ::tandpastasmiley::
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schaatsen
« Reactie #21 Gepost op: 15-11-2007, 22:50:48 »
(maarreh, kunstschaatsen, ik geloof niet dat wij Nederlanders dat kunnen.......) 
tja, schaatsen is een kunst.....(woordspellingsmopje) of zoiets  ;D ;D

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #22 Gepost op: 16-11-2007, 06:55:21 »
Normaal gesproken kijk ik altijd naar het schaatsen, maar afgelopen weekend kom het me niet boeien ::schaam::
Vermoed dat ik zelf te graag weer wil schaatsen maar dat ik die hoop moet opgeven voor deze winter en de winters na deze :(
Maar dit weekend ga ik opnieuw een poging doen om te kijken :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #23 Gepost op: 17-11-2007, 00:57:17 »
Kuipers heeft de 1500 m gewonnen, in een hele goede tijd (slects 0.05 boven het WR), en Groenewold was tweede op de 3000m.   ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #24 Gepost op: 17-11-2007, 08:46:19 »
Ze hebben het de eerste dag weer goed gedaan ja ::ok::
Jammer dat Erbie het niet kon redden op de 1500 meter...ik heb hem vooruitgeschreeuwd maar niet hard genoeg, al denken mijn buren daar vast anders over ;D....máár ik gun het Simon ook hoor!!!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schaatsen
« Reactie #25 Gepost op: 17-11-2007, 14:06:33 »
Naar ik hier lees is men in Nederland terug volop bezig met het schaatsen,maar sorry ik kan er ook niets aan doen,bij ons is er weinig of geen aandacht aan besteed ('k wist zelfs niet dat Veldkamp gestopt was, he Swifty  :D ) De Elfstedentocht volgde ik steeds,vooral de jaren dat "boer" Evert van Benthem won.Maar hoelang is het nu reeds geleden dat er nog een Elfstedentocht gereden is? Ik zou het niet weten?  ::ohno::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #26 Gepost op: 17-11-2007, 14:07:45 »
Een net begin  ::ok:: Ik heb er niet veel van gezien, ik was voetbal aan het kijken  ;D Maar ja, vanavond en morgen hebben we als het goed is nog een kans.

@ koekoe: 't is al veels te lang geleden dat er een elfstedentocht gereden is. Ik weet niet eens meer hoelang. Maar ja er ligt bijna nooit meer genoeg natuurijs om zo'n tocht te kunnen doen  ::ohno::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schaatsen
« Reactie #27 Gepost op: 17-11-2007, 14:22:49 »


@ koekoe: 't is al veels te lang geleden dat er een elfstedentocht gereden is. Ik weet niet eens meer hoelang. Maar ja er ligt bijna nooit meer genoeg natuurijs om zo'n tocht te kunnen doen  ::ohno::
Tja da's jammer he,want persoonlijk vind ik de elfstedentocht veel leuker om naar te kijken dan naar 2 schaatsers die X-aantal rondjes draaien op een piste.Maar dat zal wel met mijn "niet- Nederlander- zijn" te maken hebben veronderstel ik?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #28 Gepost op: 17-11-2007, 14:25:42 »
Geen idee, ik vond het ook nooit echt leuk. Maar ik vind het tegenwoordig gewoon leuk om de Nederlanders wat aan te moedigen. Maar ja, d'r zijn weinig Belgen om aan te moedigen hè? Die ene die jullie dan hadden, die was nog geleend ook  ::tandpastasmiley::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Schaatsen
« Reactie #29 Gepost op: 17-11-2007, 14:30:13 »
De laatste elfstedentocht was in 1997. Dat is dus alweer dik 10 jaar geleden. Toen won onze spruitjesteler Henk Angenent.

De 2 elfstedentochten die Evert van Benthem won waren in 1985 en 1986. Dat is dus alweer ruim 20 jaar geleden.

De kans op een nieuwe alfstedentocht wordt natuurlijk kleiner vanwege de opwarming van de aarde. Maar gelukkig blijft het klimaat grillig en is het niet uitgesloten dat er toch nog eentje komt. ::jaja::

Was het trouwens niet die Engelse man/geleerde die die stormen deze maand (begin en eind van de maand) voorspelde die ook voorspelde dat er begin volgend jaar een heftige koudeperiode zou komen? ???
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Schaatsen
« Reactie #30 Gepost op: 17-11-2007, 14:37:40 »


ELFSTEDENTOCHT

Steeds als er vorst is denkt de Fries: vorst
En controleert het water op de dikte van de korst
Koorts in elf steden. Kan de tocht gereden?
Het antwoord komt vanzelf, van de raad van elf
De elfstedentocht, zo verknocht, aan Berenburg, Berenburg

Opa Nauta heeft de tocht ooit eens gemaakt
In alleen een onderbroek en verder poedelnaakt
'k Ben speciaal vertrokken, kleumde hij, want ik ben al oud
In een lange onderbroek en nog heb ik het koud
De elfstedentocht, in de bocht, met Berenburg, Berenburg

Tjibbe, Sjoerd en Wibbe die zouden het wel rooien
Tjibbe, Sjoerd en Wibbe die zaten mooi te klooien
Zijn in een wak gereden, volledig overleden
Zo heb je 't over Friezen, zo heb je 't over dooien
De elfstedentocht, door de bocht, met Berenburg, Berenburg

Over dooi gesproken: in wereldoorlog twee
Werd hij vaak gereden, het weer zat vreselijk mee
Een koude oorlog, dat is waar, drie schaatsers vroren dood
Was toen niet zo een bezwaar: het ging van de grote hoop


Herman Finkers
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schaatsen
« Reactie #31 Gepost op: 17-11-2007, 14:49:04 »
De laatste elfstedentocht was in 1997. Dat is dus alweer dik 10 jaar geleden. Toen won onze spruitjesteler Henk Angenent.

De 2 elfstedentochten die Evert van Benthem won waren in 1985 en 1986. Dat is dus alweer ruim 20 jaar geleden.

Idd Angenent,nu je het zegt komt het terug naar boven. Van Benthem, is dat al zolang geleden?  :o :o  toen ik er naar keek, was ik nog een knappe jonge kerel,nu dus niet meer  :-\\
« Laatst bewerkt op: 17-11-2007, 14:51:09 door koekoe »

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #32 Gepost op: 17-11-2007, 16:25:17 »
Idd Angenent,nu je het zegt komt het terug naar boven. Van Benthem, is dat al zolang geleden?  :o :o  toen ik er naar keek, was ik nog een knappe jonge kerel,nu dus niet meer  :-\\
::) ::) ::) Ach voor een schaatser maakt het niet of ze knap zijn, als ze maar fraaie billen hebben om naar te kijken :P ::tandpastasmiley::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #33 Gepost op: 19-11-2007, 07:29:40 »
Wat een gedoe rondom de tijd van Kuipers op de 1000 meter zeg.
Overduidelijk was dat hij eerder finishte dan zijn tegenstander Shani Davis, maar kreeg toch een langzamere tijd toebedeeld.
Toen werd ineens toch een snellere tijd toebedeeld en nu lees ik net dat hem de derde plek alsnog is ontnomen en hij toch weer een langzamere tijd heeft gereden, want hij zou zijn schaats niet op het ijs hebben gehad ondanks dat de beelden op tv dat tegenspreken.
Ook bij Ireen Wust en Margot Boer hebben ze twijfels of zij geen snellere tijd hebben gereden.
Ik ben zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen. ???

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #34 Gepost op: 19-11-2007, 08:40:15 »
Ik hoorde in de hoogtepunten van het nieuws om half acht (precies toen jij dit postte dus  ;D) dat hij de vijfde tijd krijgt toebedeeld.
Belachelijk gedoe idd.


Kramer was werkelijk geweldig he!

Zo vroeg in het seizoen al zoveel records gebroken. Zou dat niet te vroeg gepiekt zijn? Ik ben benieuwd!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #35 Gepost op: 19-11-2007, 08:40:56 »
::) ::) ::) Ach voor een schaatser maakt het niet of ze knap zijn, als ze maar fraaie billen hebben om naar te kijken :P ::tandpastasmiley::
::rofl::

Kijk jij naar de achterkant dan?  ::tandpastasmiley::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #36 Gepost op: 19-11-2007, 11:43:59 »
::rofl::

Kijk jij naar de achterkant dan?  ::tandpastasmiley::

Die gewoonte heb ik overgehouden, nadat ik heel wat trainingsrondjes achter de fraaie billen van Gerard Kemkers en Leo Visser heb gereden... ::schaam::

En ja belachelijk dat die tijd gecorrigeerd is...ik ben benieuwd wat ze hier verder mee gaan doen, want stel je voor dat dit hem een totaalklassementsoverwinning gaat kosten...dan zijn de rapen gaar vermoed ik :-\\

Enne Svennieboy was fantastisch...maar die vraag die jij jezelf stelt stelde ik mezelf ook al...ze pieken wel heel vroeg maar dat kan ook komen door de omstandigheden waarin ze nu konden rijden. Het zijn wel de snelste banen ter wereld en des te knapper zou ik het vinden wanneer een WR wordt gereden in Thialf...mijn vroegere thuishaven ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #37 Gepost op: 19-11-2007, 12:34:12 »
Dus jij hebt fanatiek geschaatst Bakkertje  ::ok::
Dan is het wel heel erg spijtig, die knie van je, wat ontzettend jammer!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #38 Gepost op: 19-11-2007, 17:03:16 »
Sven Kramer  ::ok:: Ik vind 't jammer dat Ireen Wüst nog niet echt in vorm lijkt, want dat is ook wel een favoriet van me, samen met Wennemars. Maar echt te belachelijk dat van Kuipers. Zet je zo'n topprestatie neer, want dat was 't, word je achteraf nog op zo'n manier genaaid  ::niet-ok:: Ik ben benieuwd of dit nog verder een staartje gaat krijgen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #39 Gepost op: 22-11-2007, 17:23:41 »
Onderzoek ISU naar schaatstijden Calgary

RIJSWIJK - De internationale schaatsunie ISU zal een diepgaand onderzoek instellen naar de problemen met de tijdwaarneming bij de wereldbekerwedstrijden in Calgary, afgelopen weekeinde. Dat heeft ISU-bestuurslid Jan Dijkema donderdag gezegd.
 
Op tv-beelden was duidelijk waar te nemen dat Simon Kuipers zijn concurrent Shani Davis op de 1500 meter in een rechtstreeks duel versloeg, maar desondanks kreeg de Spaarndammer een langzamer tijd dan de Amerikaan. Dat kostte hem een bronzen plak. 

Ook bij een race van Ireen Wüst werd een soortgelijke waarneming gedaan. De Brabantse schaatsster bereikte gelijktijdig de finish met haar Chinese opponente Fang Wei, maar werd 0,04 seconde langzamer geklokt.

Gebeurtenissen

"Ik heb een rapport uitgebracht aan de ISU en gevraagd om nader onderzoek", zei Dijkema. "Vervolgens is mij verzekerd dat onder leiding van ISU-voorzitter Ottavio Cinquanta op uitermate gedegen wijze naar de gebeurtenissen wordt gekeken."

Afgelopen zondag hield Dijkema zich nog op de vlakte door te stellen dat deze incidenten zouden worden gebruikt als lesmateriaal voor de scheidsrechters. Verdere consequenties wilde hij niet verbinden aan de kwestie en wees erop dat de beslissingen van de scheidsrechters niet kunnen worden aangevochten.

Ook nu benadrukt Dijkema dat in de reglementen duidelijk staat omschreven dat een beslissing van een arbiter niet kan worden herroepen.


Twijfels


Desondanks wilde de Nederlander dit niet meer bij voorbaat uitsluiten. "Ook ik heb de tv-beelden gezien. Ook ik heb mijn twijfels", sprak hij donderdag. "We moeten in elk geval voorkomen dat dit in de toekomst nog een keer gebeurt."

De Nederlandse schaatsbond diende dinsdag reeds een officieel protest in tegen de uitslagen van de WB-wedstrijden in Calgary. De bond wil in het bijzonder een onderzoek naar de gebruikte tijdwaarneming. In de Canadese stad maakte men gebruik met een draadloos registratiesysteem.

Instabiel

Volgens ingewijden is het aannemelijk dat in sommige gevallen de eerste pulse niet werd geregistreerd omdat de verbinding te instabiel was, waardoor de klok pas stopte nadat de tweede schaats de finishlijn aantikte.

De KNSB dringt er bij de ISU op aan meer controlemogelijkheden in te bouwen in de systemen van tijdregistratie. De bond adviseert een drievoudig systeem, bestaande uit waarneming met het blote oog, een fotofinish en een zogeheten transponder.