Auteur Topic: Europese competities (Europa League en Champions League)  (gelezen 551229 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #280 Gepost op: 20-05-2012, 10:23:24 »
Engeland heeft 4 tickets, de vierde gaat nu naar Chelsea ipv Tottenham.
Tottenham heeft minder "punten" dan Anderlecht. Dus Anderlecht zou in één keer geplaatst zijn. Nu is het Chelsea geworden. Dat heeft weer meer punten dan Anderlecht dus Anderlecht moet een voorrronde spelen.
Wat ik alleen dus niet kan uitleggen is dat ze 2 voorrondes moeten spelen. De enige reden die ik kan bedenken is dat het Belgen zijn ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #281 Gepost op: 20-05-2012, 10:47:26 »
Maar die punten gaan er toch om, in welke pot je komt met de loting? Elk land heeft toch standaard een aantal tickets (afhankelijk van de punten die elk land heeft), dat verandert toch niet ineens omdat een andere club meer punten heeft?

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #282 Gepost op: 20-05-2012, 11:45:34 »
Dat is wel raar. Ik weet wel dat de Spurs niet blij zijn, omdat Chelsea door winst sowieso CL gaat spelen, waardoor de Spurs hun CL plaats kwijtraken en Europa League gaan spelen. Maar hoe dat effect kan hebben op een ander land?

Wel grappig dat de belangrijkste Europese voetbalprijs gewonnen is door een handbal elftal.  ::)

En goed nieuws ook voor Vitesse, belangrijke prijzen zijn wel degelijk te koop.  ::jaja::
::rofl:: over dat handbalelftal zal ik het nog niet hebben,maar men maakt er dus een potje van  ???
Maar om even in te spelen over je opmerking van Vitesse.(en terwijl ik dit typ zie ik net Lukie's opmerking en moet ik toegeven dat je je soms moet schamen om Belg te zijn  :-[ :-[ :-[
De "grote"4(Anderlecht,Club Brugge,Standard,Genk)lopen op Europees vlak gewoon achter de feiten aan.
Een jaar of 2-3 terug is er bij de Belgische voetbalbond een of ander "genie" met een briljant plan op de proppen gekomen om de competitie te hervormen en nieuw leven in te blazen enzo  ::trots::
Dit vind ik niet meteen  ::trots:: maar  ::oink:: ::oink::
Om een lang verhaal kort te houden:Dat GENIALE plan houdt in dat het in theorie mogelijk is dat de DERDE LAATSTE uit de Belgische competitie Europees voetbal speelt  ::oink:: ::oink:: ::oink::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #283 Gepost op: 20-05-2012, 11:52:42 »
Engeland heeft 4 tickets
...... ik zal dan maar niet in herhaling vallen zeker?.....

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #284 Gepost op: 20-05-2012, 12:25:39 »
Feyenoord in de voorronde tegen:

Dynaomo Kiev, AEK Athene, Club Brugge, Fenerbahce of het Deense Farum.  Er zijn dus mogelijkheden ::bravo::  hopen op een goede loting :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #285 Gepost op: 20-05-2012, 13:38:24 »
Feyenoord in de voorronde tegen:

Dynaomo Kiev, AEK Athene, Club Brugge, Fenerbahce of het Deense Farum.  Er zijn dus mogelijkheden ::bravo::  hopen op een goede loting :D
Kleine correctie: Farum is de stad, de club waar Feyenoord tegen zou moeten is FC Nordsjælland. (FC Kopenhagen behoort volgens mij ook nog tot de mogelijkheid aangezien FC Nordsjælland en Kopenhagen nog samen om plek 1 en 2 strijden in de competitie daar)

Voor Feyenoord zou Fenerbache, Kiev, en Athene loodzware loting zijn. (uitwedstrijden daar zijn echte heksenketels) Al zouden ze AEK moeten kunnen hebben. Club Brugge is denk ik gelijkwaardig, en FC Nordsjælland komt uit een minder competitie, dat zou de meest gunstige loting zijn denk ik.

Laten we voor de Feyenoordfans hopen op het beste! :D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #286 Gepost op: 20-05-2012, 13:43:30 »
aaaah wat MV21 zegt dus :D  ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #287 Gepost op: 20-05-2012, 13:47:11 »
Heb het trouwens even opgezocht, na 31 speelronden is het gat tussen FC Kopenhagen en FC Nordsjælland 1 punt in het voordeel van Kopenhagen, met nog 2 wedstrijden te spelen. Wanneer Feyenoord Kopenhagen zou loten wordt het weer een ander verhaal. Hebben toch een aardig team dat vorig seizoen nog de laatste 16 van de Champions League haalde.
« Laatst bewerkt op: 20-05-2012, 13:48:44 door mollenvanger21 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #288 Gepost op: 20-05-2012, 13:49:33 »
* Lukie4 wacht de loting wel af
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #289 Gepost op: 20-05-2012, 13:50:07 »
Ja, maar als Feyenoord dat wint ( Wat al onverwacht en knap zou zijn :P ) dan moeten ze NOG een voorronde waar ze ook geen beschermde status hebben en waarschijnlijk tegen Arsenal of een ploeg van dat kaliber moeten.

En Over Chelsea ga ik niks zeggen, want dat wordt onvriendelijk

Weet niet of dit voetbaljaar nog erger kan. Ajax kampioen, Chelsea CL..... Zal Duitsland of Portuagl wel Europees kampioen worden
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #290 Gepost op: 20-05-2012, 13:51:59 »
* Lukie4 wacht de loting wel af
over exact 2 maanden zul je het weten, op 20 juli is de loting :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #291 Gepost op: 20-05-2012, 13:53:20 »
hmmmm waar ik net mijn (onvolledige) informatie vandaan haalde (twitter van Edward van Cuilenborg), daar stond dit over de 4e ronde:
Mocht Feyenoord de 3e vooronde CL doorkomen dan zal de volgende tegenstander niet uit Engeland, Spanje of Duitsland komen.

Mogelijke tegenstanders in de 4e ronde: Braga, Spartak Moskou en winnaars uit de 3e voorronde. #eerstdiemaareenswinnen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #292 Gepost op: 20-05-2012, 13:54:54 »
hmmmm waar ik net mijn (onvolledige) informatie vandaan haalde (twitter van Edward van Cuilenborg), daar stond dit over de 4e ronde:
Mocht Feyenoord de 3e vooronde CL doorkomen dan zal de volgende tegenstander niet uit Engeland, Spanje of Duitsland komen.

Mogelijke tegenstanders in de 4e ronde: Braga, Spartak Moskou en winnaars uit de 3e voorronde. #eerstdiemaareenswinnen


Ohw... Dat valt goed mee dan...
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #293 Gepost op: 20-05-2012, 13:57:35 »

En Over Chelsea ga ik niks zeggen, want dat wordt onvriendelijk

Weet niet of dit voetbaljaar nog erger kan. Ajax kampioen, Chelsea CL..... Zal Duitsland of Portuagl wel Europees kampioen worden
Dus dat wat Nieky zegt :P Al ga ik wel wat proberen over Chelsea te zeggen zonder onvriendelijk te worden. Chelsea is een speelstijl gaan hanteren die niet om aan te gluren is, miljoenen geïnvesteerd en dan eindelijk hebben ze hem gewonnen (kunnen ze daar in ieder geval niet meer over zeuren). Vooraf had niemand een cent gegeven voor de kansen van Chelsea om het toernooi te winnen. En ja de manier waarop? Betonvoetbal tegen Benfica, Barca en Bayern. (2 clubs beginnend met een B, de B van beton :P) als zelfs Drogba en Torres gaan meeverdedigen zegt dat genoeg. :P

De finale was opzich niet hoogstaand maar Bayern had echt verdiend om te winnen op basis van het spel, maar één ding zijn ze vergeten: ze dachten dat ze er al waren. Alleen Chelsea scoort ALTIJD! (en in de persoon van Drogba). Dus ja verdiend is de CL winst van Chelsea absoluut niet, maar Bayern heeft het zelf ook wel een beetje laten liggen vind ik.

 

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #294 Gepost op: 20-05-2012, 13:59:51 »
hmmmm waar ik net mijn (onvolledige) informatie vandaan haalde (twitter van Edward van Cuilenborg), daar stond dit over de 4e ronde:
Mocht Feyenoord de 3e vooronde CL doorkomen dan zal de volgende tegenstander niet uit Engeland, Spanje of Duitsland komen.

Mogelijke tegenstanders in de 4e ronde: Braga, Spartak Moskou en winnaars uit de 3e voorronde. #eerstdiemaareenswinnen

Braga is een vervelende ploeg om tegen te spelen hoor (krijgen bijna geen goal tegen in eigen huis). En dat bracht hun ook hen ook vorig jaar in de Europa League finale met beperkte middelen. En Nederlandse clubs/of Oranje tegen Portugeze clubs/Portugal hebben het altijd lastig. Spartak Moskou zou wel moeten kunnen op zich.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #295 Gepost op: 20-05-2012, 20:47:07 »
Ja, maar als Feyenoord dat wint ( Wat al onverwacht en knap zou zijn :P ) dan moeten ze NOG een voorronde waar ze ook geen beschermde status hebben en waarschijnlijk tegen Arsenal of een ploeg van dat kaliber moeten.

En Over Chelsea ga ik niks zeggen, want dat wordt onvriendelijk

Weet niet of dit voetbaljaar nog erger kan. Ajax kampioen, Chelsea CL..... Zal Duitsland of Portuagl wel Europees kampioen worden

Sorry, ik snap dat je geen fan bent van Ajax. Maar Ajax vergelijken met Chelsea, Duitsland of Portugal vind ik heel raar. De reden dat ik supporter ben van Ajax is omdat ze totaal het tegenovergestelde zijn van Chelsea en Portugal. De club die jij hiervoor in je forumnaam had staan daarentegen.... :P Maar goed, je zal wel gewoon bedoelt hebben dat je geen fan bent van Ajax...  ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #296 Gepost op: 20-05-2012, 20:48:53 »
en geen fan van Chelsea en van Duitsland en van Portugal.

Die jongen heeft gewoon smaak ;D

al was ik wel voor chelsea
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #297 Gepost op: 20-05-2012, 20:49:56 »
Ohw sorry Mloesje

Ik wilde ajax niet perse vergelijken met chelsea ofzo , maar inderdaad wat lukie zegt. Ik ben niet voor Ajax in Nederland, en Europees niet voor Chelsea ;)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #298 Gepost op: 20-05-2012, 20:50:48 »
maar inderdaad wat lukie zegt.
belangrijke woorden ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #299 Gepost op: 20-05-2012, 20:52:18 »
Ben ook geen fan van Portugal en Chelsea. Was ook nooit fan van Duitsland, maar met alle respect die spelen de laatste jaren leuker voetbal dan Nederland. Hoop natuurlijk wel dat Nederland ze d'r uit kickt. Maar eerst dat walgelijke Portugal. Zou leuk zijn als Christihuilie Ronaldo al na de eerste ronde terug naar zijn mammie kan.  ::jaja::