Auteur Topic: Europese competities (Europa League en Champions League)  (gelezen 551233 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #800 Gepost op: 23-03-2014, 14:53:46 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #801 Gepost op: 23-03-2014, 14:58:05 »
Willen jullie meer of minder titels voor ajax ?



Geniaal  ::rofl:: ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #802 Gepost op: 23-03-2014, 14:59:24 »
Willen jullie meer of minder titels voor ajax ?
Dan gaan we dat regelen  ;D

En nu weer  ::ontopic:: (had eigenlijk in Eredivisie topic gemoeten :P)

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #803 Gepost op: 23-03-2014, 15:16:45 »
 ::rofl::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #804 Gepost op: 27-03-2014, 23:13:51 »
Vanaf 2018 komt er een Nations League bij:

Citaat
Radicale veranderingen interlandvoetbal in 2018

Het congres van de UEFA heeft ingestemd met de invoering van de Nations League, een competitie die vanaf 2018 in de plaats komt van de meeste vriendschappelijke interlands.

Alle 54 UEFA-leden stemden donderdag in Astana in met het voorstel.

"Dit is een heel belangrijk besluit voor de toekomst van het interlandvoetbal", aldus voorzitter Michel Platini van de UEFA.

Het precieze format van de Nations League moet nog worden bepaald, maar normaal gesproken worden de 54 UEFA-leden ingedeeld in vier divisies, afhankelijk van hun sterkte. In de belangrijkste league komen twaalf landen.
Finalecompetitie

Elke divisie bestaat weer uit vier poules met drie of vier landen, zodat elk land in het najaar van 2018 een hele competitie (tussen de vier en zes wedstrijden) moet afwerken. De divisies kennen ook een promotie- en degradatieregeling.

De groepswinnaars treffen elkaar vanaf het voorjaar van 2019 in een finalecompetitie.

Door de beslissing van het UEFA-congres is er vanaf 2018 elk jaar een eindronde met landenteams; als er geen WK of EK wordt gehouden, vindt de ontknoping van de Nations League plaats.
EK-tickets

Om de nieuwe competitie aantrekkelijker te maken, zijn er ook vier tickets voor het EK 2020 te verdienen. De UEFA moet nog bepalen wat voor gevolgen dat heeft voor het huidige kwalificatieproces. Zeker is dat de voorronde voor het EK 2020 pas in maart 2019 begint.

De Europese voetbalbond kreeg veel kritiek naar aanleiding van de kwalificatiemodus voor het EK 2016. Omdat er voor het eerst liefst 24 landen deelnemen aan het eindtoernooi, zijn er 23 tickets te verdienen, waardoor de poules al in een vroegtijdig stadium beslist kunnen zijn.

De UEFA wil juist dat interlandduels aantrekkelijker worden voor het publiek en heeft mede daarom de 'week of football' geïntroduceerd: zes dagen achter elkaar een aantal interlandwedstrijden. In de voorbije kwalificatiecyclus - voor het WK 2014 - kwamen alle landen op dezelfde avond in actie.

De vriendschappelijke interlands verdwijnen niet door de komst van de Nations League, maar zullen wel flink in aantal afnemen omdat de data voor oefenduels vanaf 2018 worden gebruikt voor wedstrijden in de nieuwe competitie.


Bron
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #805 Gepost op: 27-03-2014, 23:26:35 »
Lukie vindt het stom
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #806 Gepost op: 27-03-2014, 23:37:48 »
nieky ook
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #807 Gepost op: 28-03-2014, 09:41:19 »
..want er is nog niet genoeg voetbal ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #808 Gepost op: 28-03-2014, 11:31:18 »
..want er is nog niet genoeg voetbal ::)
De Nations League komt in plaats van vriendschappelijke interlands ;) Kortom: het aanbod blijft hetzelfde
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #809 Gepost op: 28-03-2014, 11:41:06 »
Dat is niet helemaal waar, want een deel van de vriendschappelijke interlands blijft nog wel. En volgens mij kwam er wel degelijk wat bij aan wedstrijden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #810 Gepost op: 28-03-2014, 19:20:20 »
Ik vind het ook maar niks. Eigenlijk een EK op een EK/tussendoor EK ofzo.. spelers zijn al niet vermoeid genoeg na een lang seizoen? UEFA ziet alleen maar weer eurotekens.

Ik heb dan bij wijze van  nog liever dat Oranje meedoet aan de Copa America van 2015 of 2019 (waar ze maar 10 landen hebben vaak Mexico en Japan uitnodigen ter opvulling) dan dat ze ook nog eens dat soort wedstrijden spelen.

Enige voordeel is als je in de hoogste poule zit je dus goede krachtmetingen krijgt als Nederland - Duitsland, Nederland - Spanje, Italië, België, Bosnië etc. Kan nooit slecht zijn. Maar stel dat je degradeert zit je straks met potjes waar je niet op zit te wachten..

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #811 Gepost op: 28-03-2014, 19:27:17 »
Enige voordeel is als je in de hoogste poule zit je dus goede krachtmetingen krijgt als Nederland - Duitsland, Nederland - Spanje, Italië, België, Bosnië etc. Kan nooit slecht zijn. Maar stel dat je degradeert zit je straks met potjes waar je niet op zit te wachten..

Maar is dat een voordeel?

Bij potjes tegen Macedonië maakt het toch niets uit, dus kan er rustig met een volledig B-elftal en nieuwe spelsystemen worden geëxperimenteerd. Spaart de spelers ook beter.

Zeker als er gaat worden geprobeerd om er beloningen via EK-tickets aan te hangen zal dat wel tegen vallen. En het zijn gewoon moeilijkere intensievere wedstrijden voor de spelers.

Denk dat de [top]clubs woest gaan zijn - en die waren nu ook al niet happig op het laten spelen van hun sterspelers.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #812 Gepost op: 28-03-2014, 19:29:54 »
Maar is dat een voordeel?

Bij potjes tegen Macedonië maakt het toch niets uit, dus kan er rustig met een volledig B-elftal en nieuwe spelsystemen worden geëxperimenteerd. Spaart de spelers ook beter.

Zeker als er gaat worden geprobeerd om er beloningen via EK-tickets aan te hangen zal dat wel tegen vallen. En het zijn gewoon moeilijkere intensievere wedstrijden voor de spelers.

Denk dat de [top]clubs woest gaan zijn - en die waren nu ook al niet happig op het laten spelen van hun sterspelers.
Nou ja voordeel om spelers aan het niveau te laten wennen (dus een mix van jonge gasten en ervaren spelers op te stellen). Maar in principe hou je voor het EK 2020 de kwalificatie, en 3 landen kunnen via deze league ook het EK halen.

Maar neem een willekeurige Premier League speler, van Persie (tegen die tijd 34), maar gewoon even voor de berekening:

38 PL wedstrijden, waarvan er misschien 30 speelt, zeker 12 bekerwedstrijden (2 competities, + dubbele wedstrijden in halve finale League Cup), Europees ook nog minimaal 10 wedstrijden, dan nog stuk of 10 interlands voor de kwalificatie. Als in de zomer dan dit toernooi erbovenop komt zit je aan dik 75-80 wedstrijden per seizoen. Das ondoenlijk..
« Laatst bewerkt op: 28-03-2014, 19:32:24 door Mollenvanger-MV »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #813 Gepost op: 28-03-2014, 19:31:18 »
EK en WK moeten speciale toernooien zijn. Ik zit echt niet te wachten op nog meer ( interland ) voetbal ook al vind ik het een topsport.

KNVB schijnt meeste inkomsten uit oefeninterlands te halen omdat ze dan minder hoeven af te staan aan de UEFA.

Ik zou het overigens wel een aardig idee vinden om in kwalificatietoernooien een B-divisie te maken. Lijkt mij voor de kleinere landen ook beter/leuker, maar die zitten blijkbaar allemaal te wachten op een vernedering door Duitsland :P
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #814 Gepost op: 28-03-2014, 19:35:30 »
EK en WK moeten speciale toernooien zijn. Ik zit echt niet te wachten op nog meer ( interland ) voetbal ook al vind ik het een topsport.

KNVB schijnt meeste inkomsten uit oefeninterlands te halen omdat ze dan minder hoeven af te staan aan de UEFA.

Ik zou het overigens wel een aardig idee vinden om in kwalificatietoernooien een B-divisie te maken. Lijkt mij voor de kleinere landen ook beter/leuker, maar die zitten blijkbaar allemaal te wachten op een vernedering door Duitsland :P
::jaja:: ze hebben niet voor niks de Azië trip (en in 2011 de Zuid-Amerika) trip gemaakt. Zij willen ook graag lucratieve deals kunnen blijven sluiten voor vriendschappelijke wedstrijden. En ja een EK is een EK en een WK een WK, dit voelt gewoon als een toernooi op een toernooi.

Ik denk dat het wel een goed idee is bijvoorbeeld Gibraltar, Liechtenstein, Luxemburg, Andorra, San Marino etc in 1 poule te zetten. 1 van hun krijgt dan de unieke kans naar het EK te gaan. Ze hebben er niks te zoeken, maar zo kan de UEFA toch t gevoel geven er voor elk land te zijn.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #815 Gepost op: 28-03-2014, 19:46:28 »
Ik denk dat het wel een goed idee is bijvoorbeeld Gibraltar, Liechtenstein, Luxemburg, Andorra, San Marino etc in 1 poule te zetten. 1 van hun krijgt dan de unieke kans naar het EK te gaan. Ze hebben er niks te zoeken, maar zo kan de UEFA toch t gevoel geven er voor elk land te zijn.

Dat is belachelijk  :P

Ik bedoelde gewoon A en B divisie en je kunt je alleen via A-divisie plaatsen voor EK/WK. Via promotie kun je wel van B naar A en andersom
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #816 Gepost op: 28-03-2014, 20:11:29 »
Dat is belachelijk  :P

Ik bedoelde gewoon A en B divisie en je kunt je alleen via A-divisie plaatsen voor EK/WK. Via promotie kun je wel van B naar A en andersom
dit vindt Lukie ook
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #817 Gepost op: 28-03-2014, 20:12:12 »
We zijn het wel vaak eens de laatste tijd he ?  ::oink::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #818 Gepost op: 28-03-2014, 20:21:26 »
mwah je bent gewoon slim qua sport
Je hebt alleen verkeerde vrienden
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #819 Gepost op: 28-03-2014, 20:31:27 »
 :\'( waar zijn de tijden gebleven dat modjes me steunden? :P

Nee even serieus, dacht dat je het zo bedoelde :P Gun het zn klein landje wel om een keer zn EK mee te maken :P