Auteur Topic: E.K. voor beloften  (gelezen 32685 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #100 Gepost op: 7-06-2013, 08:33:37 »
 ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #101 Gepost op: 7-06-2013, 20:38:03 »
De eerste helft vond ik Nederland best wel sterk spelen, al was De Vrij toen ook al matig. De tweede helft was werkelijk dramatisch van Nederland. Pas na de wissels leek er weer enige vorm in het spel te komen. Een geluk dat ze nog wisten te winnen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #102 Gepost op: 9-06-2013, 19:21:26 »
Zucht, ik schakel in en de Russen scoren. Ik zoek altijd het goede moment uit lijkt t wel.  ::ohno::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #103 Gepost op: 9-06-2013, 19:22:22 »
prutsers zijn het.
Gewoon na de 2-0 weer in slaap vallen met z'n allen. (en voor al Martens Indi).

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #104 Gepost op: 9-06-2013, 19:24:08 »
Goaaaaaal  ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #105 Gepost op: 9-06-2013, 19:24:50 »
handig die russische keeper die uitkomt. ::bravo:: 3-1
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #106 Gepost op: 9-06-2013, 19:38:37 »
Nu mogen ze het niet meer weggeven.  ::cheerleader:: ::boogie::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #107 Gepost op: 9-06-2013, 19:50:54 »
5-1, dan had ik na de eerste minuut die ik zag niet gedacht!  ::bravo::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #108 Gepost op: 10-06-2013, 19:59:51 »
 ::rofl:: Ik vrees dat we onze grote vrienden Oosterburen moeten losweken van hun naam winnend te scoren in de slotminuten.


Paar dagen geleden Fer die de 3-2 binnenkopt tegen Duitsland in de 90ste minuut bij de under-21.

Nu net ene Haye die namens Nederland de 0-1 maakt tegen Duitsland in de 92ste minuut bij de under-19. ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #109 Gepost op: 10-06-2013, 20:17:13 »
::rofl:: Ik vrees dat we onze grote vrienden Oosterburen moeten losweken van hun naam winnend te scoren in de slotminuten.


Paar dagen geleden Fer die de 3-2 binnenkopt tegen Duitsland in de 90ste minuut bij de under-21.

Nu net ene Haye die namens Nederland de 0-1 maakt tegen Duitsland in de 92ste minuut bij de under-19. ::rofl::
::rofl:: Ah Tom Haye van AZ, schijnt een groot talent te zijn  ::jaja::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #110 Gepost op: 10-06-2013, 20:23:07 »
En als ik de regels goed snap, dan heeft dat late doelpunt er ook nog eens voor gezorgd dat Nederland doorgaat naar het EK.
Dit was de laatste ronde van de qualificaties namelijk ;)


Gelijk met Noorwegen, maar tie-break #1 is "Higher number of points obtained in the matches played among the teams in question."
Hetgeen m.i. alleen de wedstrijd tegen Noorwegen is ipv alle 3 wedstrijden in de groep.

Ennn Nederland heeft gewonnen van Noorwegen, dus dan wordt de tie-break gewonnen.



If so dan zullen die Noren wel goed balen :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #111 Gepost op: 10-06-2013, 20:27:45 »
En als ik de regels goed snap, dan heeft dat late doelpunt er ook nog eens voor gezorgd dat Nederland doorgaat naar het EK.
Dit was de laatste ronde van de qualificaties namelijk ;)


Gelijk met Noorwegen, maar tie-break #1 is "Higher number of points obtained in the matches played among the teams in question."
Hetgeen m.i. alleen de wedstrijd tegen Noorwegen is ipv alle 3 wedstrijden in de groep.

Ennn Nederland heeft gewonnen van Noorwegen, dus dan wordt de tie-break gewonnen.



If so dan zullen die Noren wel goed balen :-X
Zou mooi zijn, lang geleden dat we nog eens op het EK u19 stonden. U17 in 2011 en 12 kampioen geworden, die lichting zit nu in het U19 team, met spelers als Aké, Rekik, Ayoub, Kongolo etc.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #112 Gepost op: 10-06-2013, 20:28:43 »
volgens nu sport is er inderdaad plaatsing ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #113 Gepost op: 10-06-2013, 20:32:47 »
volgens nu sport is er inderdaad plaatsing ::bravo::
Wordt dan voor U19 pas de 2e keer dat Oranje zo'n toernooi gaat spelen :) (2010 was de 1e keer), best gek dat het grote oranje prima deed/doet, U21 boekte successen in 2006, 2007 en nu aardig bezig de U17 ploeg kampioen van 2011 en 2012 maar dat die U19 altijd een beetje is achtergebleven..  ??? (terwijl dat juist de schakel is tussen jong oranje en spelers die hun eerste profstappen zetten in het betaald voetbal)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #114 Gepost op: 11-06-2013, 17:13:36 »
En als ik de regels goed snap, dan heeft dat late doelpunt er ook nog eens voor gezorgd dat Nederland doorgaat naar het EK.
Dit was de laatste ronde van de qualificaties namelijk ;)


Gelijk met Noorwegen, maar tie-break #1 is "Higher number of points obtained in the matches played among the teams in question."
Hetgeen m.i. alleen de wedstrijd tegen Noorwegen is ipv alle 3 wedstrijden in de groep.

Ennn Nederland heeft gewonnen van Noorwegen, dus dan wordt de tie-break gewonnen.



If so dan zullen die Noren wel goed balen :-X
Dat klopt inderdaad, bij gelijke stand geld eerst het onderlinge resultaat van de ploegen met hetzelfde puntenaantal. Zou dat gelijk zijn geweest geldt zover ik weet het doelsaldo en dan het gescoord aantal doelpunten.

Overigens, De EK's onder 19 bestaan nog niet zo superlang, daarvoor was het het EK onder 18, en daar heeft Nederland wel al meerdere malen de eindronde gehaald. Nadeel voor de huidige onder 17 en 19 is dat er maar 7 landen zich kunnen plaatsen, dus er zullen altijd slachtoffers onder de grote landen vallen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #115 Gepost op: 11-06-2013, 17:56:56 »
1 gastland, maar Italie, Spanje, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Portugal/Engeland dan heb je de toplanden wel hoor. Zoals nu op U21, noorwegen is de enige echte verrassing, zei versloegen Frankrijk in de play-offs (maar ze vallen me niet tegen met hun aanvallende spel!). Verder zijn alle toplanden erbij + gastland Israel  ::jaja::  2 jaar geleden was het heel anders: IJsland (dat wel goede jeugdlichting heeft) Denemarken, Servië, Wit-Rusland) deden toen o.a mee.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #116 Gepost op: 11-06-2013, 18:21:30 »
Denemarken en Servië zijn misschien bij de groten geen topland, maar bij de jeugd toch altijd behoorlijk sterk, net als Rusland en dergelijken...

Daarbij, als je kijkt naar de loting dan heb je ieder jaar in de tweede ronde wel een poule met meerdere van die toplanden (in de tweede ronde bij de u19 en u17) zoals dit jaar Nederland en Duitsland in 1 poule...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #117 Gepost op: 11-06-2013, 18:27:36 »
Denemarken en Servië zijn misschien bij de groten geen topland, maar bij de jeugd toch altijd behoorlijk sterk, net als Rusland en dergelijken...

Daarbij, als je kijkt naar de loting dan heb je ieder jaar in de tweede ronde wel een poule met meerdere van die toplanden (in de tweede ronde bij de u19 en u17) zoals dit jaar Nederland en Duitsland in 1 poule...
Nee klopt, ik keek bij bovenstaande ook echt naar top toplanden van de eerste elftallen, deze teams bevatten de sterren/nieuwe generaties natuurlijk.

Maar inderdaad zo'n loting voor de kwalificatie van U21/19/17 vaak 2 toplanden in een poule. Gebeurt overigens in de WK 2014 kwalificatie ook wel (Frankrijk Spanje, Wit-Rusland, finland en nog 1 geloof ik) houdt wel in dat 1 van die 2 play-offs gaan spelen.

Het is bij zo'n loting dus ook maar net afhankelijk waarop de indeling wordt gebasseerd. Neem bijvoorbeeld de WK kwalificatiepoule Zwitersland, IJsland, Noorwegen, Albanië en nog 2 zwakke broeders. Op de plek van Zwitserland had makkelijk Frankrijk gekund en Zwitersland dan bv. bij Spanje. Zo'n loting blijft iets geks..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #118 Gepost op: 11-06-2013, 18:59:22 »
Tja, de loting gaat uit van de prestaties van de laatste kwalificatietoernooien, en daarin was Frankrijk op zijn zachtst gezegd niet echt sterk.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: E.K. voor beloften
« Reactie #119 Gepost op: 11-06-2013, 22:03:11 »
Wat de verrassende prestaties van Noorwegen betreft, is het wel grappig te kijken naar het aantal spelers binnen iedere EK-selectie dat al voor het échte nationale elftal heeft gespeeld:

Noorwegen: 14
Nederland: 12
Rusland: 7
Italië: 6
Engeland: 5
Israël: 4
Spanje: 3
Duitsland: 1
 
(de selectie bestaat uit 23 spelers)

Noorwegen en Nederland hebben dus veruit de meeste spelers met 'echte' interland-ervaring!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.