Auteur Topic: België, Vlaanderen of Nederland  (gelezen 17485 keer)

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: België, Vlaanderen of Nederland
« Reactie #40 Gepost op: 6-09-2007, 20:44:04 »
nieuw-vlaamse alliantie

conservatief, centrum rechts
Dankje ibung  ::ok:: ik weet wel waar de afkorting N-VA voor staat,maar verder  ???

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 7-09-2007, 18:37:10 »
  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 7-09-2007, 18:43:53 »
URBANUS! ::respect::

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #43 Gepost op: 7-09-2007, 20:24:14 »
Geweldig inderdaad ;D

Offline Suzy89

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #44 Gepost op: 7-09-2007, 23:51:31 »
aaah.. goede herinneringen aan Urbanus ;D
zusje van Mirtjee :D

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 9-09-2007, 10:03:34 »
Deze Vlaamse minister heeft een beetje een vreemde familienaam  ::)

Patrick Dewael hoopt dat Milquet en Reynders nu eindelijk beseffen dat het de Vlamingen menens is.

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 9-09-2007, 10:13:09 »
Sommige tv programma's moeten toch wel in het Vlaams blijven gesproken worden  ::jaja:: ::jaja::

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 11-10-2007, 13:55:44 »
 :) :)

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 11-10-2007, 13:57:57 »
persoonlijk vind ik deze mooier  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #49 Gepost op: 14-10-2007, 11:24:55 »
En als Nederland nu eens bij België komt.....krijg ik dan met terugwerkendekracht nog De Morgen van 13 oktober met de (reeds door mij bestelde cd, waarvan de releas datum is verlaat naar 2 november ::oink:: door deze fijne actie  :\'() nieuwe cd van Sarah Bettens?  ;) ::tandpastasmiley::
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 14-10-2007, 12:17:59 »
En als Nederland nu eens bij België komt.....
  :o :o nu zijn we misschien eindelijk van die Walen af..... nu willen de.....    grapje hoor   ::hug:: ::hug::

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #51 Gepost op: 15-10-2007, 16:51:01 »
Hehehe, och het was maar een voorstel hoor ;)
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 15-10-2007, 17:48:01 »
Hehehe, och het was maar een voorstel hoor ;)
i know  ;) (vervelend voor je dat moet wachten op je cd  :-\\ ,Sarah-solo heb ik eigenlijk nog niet gehoord of gezien,maar ik heb wel 2 cd's van "the choice"-toen was dit nog de bandnaam- The great subconscious club, en K's Choise-paradise in me  ::ok:: ik heb ze ook tig keren live gezien,dat was telkens  ::bravo:: ::bravo:: ::ok:: ::ok::

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 25-11-2007, 10:13:41 »
België moet toch maar snel bij Nederland:

Belgisch wegenvignet weer terug

BRUSSEL -  Het in Nederland verafschuwde Belgische wegenvignet is weer helemaal terug op de politieke agenda in België. Het vignet dat dit voorjaar na grote protesten vanuit Nederland en op aandringen van premier Jan Peter Balkende door de Vlaamse minister-president Yves Leterme werd afgeblazen, is bezig met een wederopstanding.

Het is nu de regering van het gewest Brussel die het debat over het vignet wil hervatten. Eerder deze week pleitte ook de Waalse regering daar al voor. Samen met de Vlamingen willen ze toch weer tot een vorm van een wegenvignet komen.

Vorige maand werd al duidelijk dat Vlaanderen een kilometerheffing wil voor vrachtwagens, met eveneens grote gevolgen voor de Nederlandse transportsector.

De drie gewesten Vlaanderen, Wallonië en Brussel waren het begin dit jaar eens over een vignet voor alle auto's op de snelweg. De Belgen zouden de kosten terugkrijgen, buitenlandse automobilisten niet.

In Nederland ontstond er fel verzet, geleid door De Telegraaf en de ANWB. Automobilisten zouden 10 tot 60 euro extra moeten betalen voor een dagje Antwerpen of een doorreis naar Frankrijk.

Vervolgens kwam er ook in België protest, van horeca en winkeliers in Antwerpen bijvoorbeeld en van pretparken als Plopsaland die miljoenenschade vreesden door het mogelijk wegblijven van honderdduizenden Nederlandse bezoekers.

Leterme, toen Vlaams minister-president en nu beoogd premier van België, blies het hele project in maart af na een bezoek aan premier Balkenende. Het vignet kreeg volgens Leterme geen goedkeuring van de Europese Commissie, wegens discriminatie.

Maar terwijl Leterme al vijf maanden probeert een federale Belgische regering te vormen, lijkt het vignet bij Walen, Vlamingen en Brusselaars weer helemaal terug. Begin december is al het eerst politieke overleg.
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #54 Gepost op: 25-11-2007, 11:01:04 »
Belachelijk plan. Laten we als antwoord hierop de Schelde eens blokkeren, dan gaat dit plan in België zo weer van tafel! ::zwaai::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 25-11-2007, 11:58:04 »
België moet toch maar snel bij Nederland:

Belgisch wegenvignet weer terug

BRUSSEL -  Het in Nederland verafschuwde Belgische wegenvignet is weer helemaal terug op de politieke agenda in België. Het vignet dat dit voorjaar na grote protesten vanuit Nederland en op aandringen van premier Jan Peter Balkende door de Vlaamse minister-president Yves Leterme werd afgeblazen, is bezig met een wederopstanding.

Het is nu de regering van het gewest Brussel die het debat over het vignet wil hervatten. Eerder deze week pleitte ook de Waalse regering daar al voor. Samen met de Vlamingen willen ze toch weer tot een vorm van een wegenvignet komen.

Vorige maand werd al duidelijk dat Vlaanderen een kilometerheffing wil voor vrachtwagens, met eveneens grote gevolgen voor de Nederlandse transportsector.

De drie gewesten Vlaanderen, Wallonië en Brussel waren het begin dit jaar eens over een vignet voor alle auto's op de snelweg. De Belgen zouden de kosten terugkrijgen, buitenlandse automobilisten niet.

In Nederland ontstond er fel verzet, geleid door De Telegraaf en de ANWB. Automobilisten zouden 10 tot 60 euro extra moeten betalen voor een dagje Antwerpen of een doorreis naar Frankrijk.
Vervolgens kwam er ook in België protest, van horeca en winkeliers in Antwerpen bijvoorbeeld en van pretparken als Plopsaland die miljoenenschade vreesden door het mogelijk wegblijven van honderdduizenden Nederlandse bezoekers.

Leterme, toen Vlaams minister-president en nu beoogd premier van België, blies het hele project in maart af na een bezoek aan premier Balkenende. Het vignet kreeg volgens Leterme geen goedkeuring van de Europese Commissie, wegens discriminatie.

Maar terwijl Leterme al vijf maanden probeert een federale Belgische regering te vormen, lijkt het vignet bij Walen, Vlamingen en Brusselaars weer helemaal terug. Begin december is al het eerst politieke overleg.

1é vetgedukt;  ::rofl:: da's een grap
2é; al jaren moet er in Frankrijk "péage" betaald worden en toch trekken Nederlanders massaal en zonder morren naar zuid-Frankrijk
3é; Yves Leterme is een   :-X genoot van mij  :)  ::ok:: en het is een lieve man ook nog.
 ::jaja::

zie je wel,'t is allemaal de schuld van de Walen   ::) ::)

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 25-11-2007, 19:11:17 »
1é vetgedukt;  ::rofl:: da's een grap
2é; al jaren moet er in Frankrijk "péage" betaald worden en toch trekken Nederlanders massaal en zonder morren naar zuid-Frankrijk
3é; Yves Leterme is een   :-X genoot van mij  :)  ::ok:: en het is een lieve man ook nog.
 ::jaja::
zie je wel,'t is allemaal de schuld van de Walen   ::) ::)

In Frankrijk vinden wij Nederlanders het fijn (nou, de gemiddelde Hollander dan, ik niet), en in België komen we liever niet vanwege het slechte wegdek. En daar zouden we nog voor moeten betalen ook!

Ik ga voortaan wel weer gewoon naar Duitsland op vakantie...

En Leterme, je bedoelt dat hij ook een .... eh.....
Je bedoelt dat jij daarmee ook gezellig mee kunt 'klappen'?

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 25-11-2007, 19:54:13 »
In Frankrijk vinden wij Nederlanders het fijn (nou, de gemiddelde Hollander dan, ik niet), en in België komen we liever niet vanwege het slechte wegdek. En daar zouden we nog voor moeten betalen ook!

Ik ga voortaan wel weer gewoon naar Duitsland op vakantie...

En Leterme, je bedoelt dat hij ook een .... eh.....
Je bedoelt dat jij daarmee ook gezellig mee kunt 'klappen'?

::rofl:: idd   :-X

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 2-12-2007, 17:40:45 »
Vandaag op teletekst:

11:04 02 December 2007
Formatie in België zit muurvast

De mogelijkheden om een nieuw kabinet te vormen in België zijn nog kleiner geworden: de Vlaamse Christen-Democraten willen nu alleen nog maar meedoen als hun leider Leterme premier wordt.

Ook alle andere belangrijke partijen hebben keiharde voorwaarden gesteld. In bijna alle gevallen zijn dat negatieve voorwaarden: ze geven aan beslist niet met bepaalde partijen samen te willen werken in een nieuw kabinet.

De formatie duurt al 175 dagen. Dat is een record. Verwacht wordt dat koning Albert de Waalse liberaal Didier Reynders zal vragen om een poging te doen de impasse te doorbreken.

Ze komen echt nog wel bij ons  >:D

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #59 Gepost op: 2-12-2007, 18:15:35 »
ik wil alleen vlaanderen erbij hoor!
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw