Auteur Topic: Zomervakantie 2008!  (gelezen 30877 keer)

Offline Loezel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomervakantie 2008!
« Reactie #140 Gepost op: 9-07-2008, 22:12:53 »
Bedankt allemaal

@Megan: de tour schijnt idd op een bepaald moment vlak langs ons te komen. MIsschien kunnen we er nog wat van meepikken  :D

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #141 Gepost op: 23-07-2008, 13:04:13 »
@Megan: de tour schijnt idd op een bepaald moment vlak langs ons te komen. MIsschien kunnen we er nog wat van meepikken  :D

miss zien we vandaag Mloesje wel meerennen of zwaaien ofzo :D

en hoe zou t met Lautjuh zijn?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 24-07-2008, 22:09:14 »
Ik ben weer terug. Niet veel van de tour gezien behalve wegafzettingen in een dorpje, zodat we een bepaald kasteel niet konden zien.  ::)

Online KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #143 Gepost op: 24-07-2008, 22:11:12 »
Hee Mloesje! Welkom terug!  ::zwaai:: Leuke vakantie gehad? :)

Ik vertrek morgenochtend.  :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 24-07-2008, 22:12:10 »
Ja hoor. Heerlijk weer gehad. Jij fijne vakantie dan. Waar ga je heen? Je was toch al naar Egypte geweest?

Online KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #145 Gepost op: 24-07-2008, 22:12:54 »
Klopt. :P Nu ga ik naar Corsica.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 24-07-2008, 22:13:07 »
Welkom terug Mloesje, en veel plezier alweer KD  ::zwaai::

Ik ga morgen t/m zondag een voorproefje doen, en dan vanaf volgende week vrijdag echt. Naar de Eifel deze keer  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #147 Gepost op: 24-07-2008, 23:52:20 »
Klopt. :P Nu ga ik naar Corsica.  ;)
Veel plezier! Het is heel mooi daar en doe die Corsicaanse strijders de groeten ;)
First you go backwards, but then forwards again

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #148 Gepost op: 26-07-2008, 11:21:30 »
ik ben ook terug, als een soort van lijk.

het was een vreselijk intensieve tijd.
oekraine is een vreselijk land, een schrijnende armoede en vreselijke corruptie.
je moet er geweest zijn om het niet te begrijpen...

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 26-07-2008, 11:44:12 »
Oekraïne lijkt me erg interessant. Een collega van mij is op studiereis naar Kiëv geweest en had alleen maar interessante verhalen (en foto's). Binnenland is toch een stuk anders. Ik heb er zelf aan zitten denken dit jaar naar Oekraïne te gaan, maar het is het toch niet geworden. Maar het staat zeker op mijn to-do list. :)

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #150 Gepost op: 26-07-2008, 16:49:17 »
Citaat

tja lautjuh, pas als je dit soort zaken van heel dichtbij meemaakt en ervaart, snap je inderdaad niet dat mensen (nog)in zulke omstandigheden leven.
ben benieuwd naar je belevenissen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Firesphere

• Forumlid
  • Don't ever try that again
« Reactie #151 Gepost op: 26-07-2008, 17:26:38 »
ik ben ook terug, als een soort van lijk.

het was een vreselijk intensieve tijd.
oekraine is een vreselijk land, een schrijnende armoede en vreselijke corruptie.
heb je foto's?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 28-07-2008, 08:01:21 »
Welkom terug Lau! Toch goed dat je er geweest bent dan, en dat je wat hebt kunnen betekenen  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 28-07-2008, 23:55:34 »
ja, ik heb foto's.
en schrijnende voorbeelden van corruptie en dingen waarbij alles draait om geld, en mensenrechten compleet worden vergeten.

het mooiste was dat ik best dicht bij de lokale bevolking ben geweest, omdat ik oekraiense collega's had en met de straatkinderen heb gewerkt.
ik ben bijvoorbeeld ook in de ghetto geweest, dat is echt een plek waar je normaal niet zou komen als je op reis gaat naar oekraine. het was eigenlijk ook helemaal niet wenselijk dat ik en mijn reisgenoot daar heen gingen, maar wij wilden allebei heel erg graag.
maar we zijn wel zo onopvallend mogelijk gebleven daar =)

het is echt een vreselijk land. geld, diefstal, corruptie, armoede, haat, uitzichtloze situaties.
oh en hobbelig, dat ook =)
en als vrouw mag je niets tillen, want dat is slecht voor je baarmoeder.
maar kuilen in de weg van 60 cm diep niet. =)

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 29-07-2008, 00:17:20 »
sfeershot:

aardappels wassen in de rivier voor het avondeten:

hmmmm.. eet smakelijk!

ik heb overigens met moeite foto's kunnen maken, omdat mensen het daar helemaal niet leuk vinden als je met een camera aan komt zetten.
heb voornamelijk sfeershots van gebouwen, ook veel vanuit de auto genomen, dan valt het niet op.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #155 Gepost op: 29-07-2008, 07:35:06 »
vraag in het andere topic  is dus bij deze beantwoord. Je bent terug........ ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 11-08-2008, 19:22:08 »
voor ons gemeente blad heb ik een stuk over Oek geschreven; voor de liefhebbers zal ik het hier ook posten.

Oekraine: je moet er geweest zijn om het niet te begrijpen.
Maar om nu volgend jaar met de complete EGZ naar Oekraine te gaan om het met eigen ogen te zien is misschien een beetje veel gevraagd, dus ik zal proberen een beeld te schetsen van het land en het project wat ik daar bezocht heb.
Van 11 t/m 25 juli ben ik vanuit Oost Europa Zending met 5 andere nederlanders naar Beregowo geweest, een stadje vlak over de grens bij Hongarije.
Oekraine houd in: gaten in de weg, armoede, corruptie, alcohol, sigaretten, nog meer gaten in de weg, geld, status en uitzichtloosheid. Dat is het dagelijks leven van het grootste deel van de bevolking.
Als je geen geweten hebt ben je een rijk mens; als je eerlijk probeert te leven ben je straatarm.
De burgemeester heeft een bezit van één miljard dollar. Hoe hij daar aan komt? Met mensen de grens over smokkelen kom je al een heel eind. Dat mensenlevens kapot gaan doet er niet toe, hij heeft zijn zwembad op de eerste verdieping van zijn villa...
Veel kinderen hebben een uitzichtloos bestaan. Hun moeder is prostituee of aan de alcohol, hun opa of oma wil ze niet kennen, of ze worden bij de geboorte al te vondeling gelegd.
Deze kinderen kunnen thuis niet meer terecht en gaan op straat zwerven.  De school is gratis, maar de straat is veel interessanter, dus daar brengen ze hun tijd door.
Voor deze straatkinderen hadden wij een feestweek van 10 dagen. Eén van de meiden die trouw elke dag kwam was een meisje  van 7. Althans, dat dachten wij. In werkelijkheid bleek ze 14 te zijn, maar door verwaarlozing had ze een enorme groei achterstand, en een heupafwijking.
Haar moeder is alcoholist, en haar vader wil haar niet erkennen als dochter. De enige bij wie ze zich nog goed voelde was haar oma, maar haar opa heeft haar laatst vermoord. Ze slaapt afwisselend bij haar ouders, in een staats internaat, of op straat.
Maar de feestweek was een hoogtepunt voor haar, net als voor de andere kinderen.
De verwachting was dat er 25 tot 30 zouden komen, maar het waren er 45 tot 50!
We begonnen de dag 's ochtends met de voorbereidingen (samen met de Oekraiense medewerkers), en 's middags gingen we naar de kinderen toe.
Er werden christelijke liedjes gezongen, één van ons als nederlanders vertelde een bijbelverhaal en daarna begon de activiteit. Vossenjacht, zwemmen, bosspel, een beauty middag... de kinderen genoten zichtbaar.
Als afsluiting van elke dag hadden we een warme maaltijd, wat gulzig werd opgegeten en wat de kinderen ook echt nodig hadden. Enkele kinderen waren broodmager. De ouders kon het waarschijnlijk niet schelen waar hun kinderen uithingen, ik heb iniedergeval niet één ouder gezien.
Het is makkelijk gezegd dat je er geweest moet zijn om het te begrijpen, maar ik ben er geweest en begrijp er niets van.
Dus heb je volgend jaar nog geen plannen en wil je iets nuttigs doen met je leven (alle EGZ-ers voelen zich nu natuurlijk aangesproken :)), ga dan naar Oekraine en ondervind het zelf.
Daswiedanja!

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #157 Gepost op: 11-08-2008, 21:11:16 »
Een verschrikkelijke situatie :o echt te gek voor woorden

Hoe kan je nou je eigen kind zo verwaarlozen? ::oink::
Gabriël is de Mol

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #158 Gepost op: 11-08-2008, 21:46:57 »
Met respect voor wat je daar in de Oekraine hebt gedaan, heb ik je verhaal gelezen, Lau.

Ik heb weleens reportages gezien van situaties die enigszins vergelijkbaar zijn met die waar jij mee te maken hebt gekregen.

Ik was ooit in Roemenie, onder meer in Boekarest. Enkele jaren voor de val van die misdadiger en zijn vrouw. Toen was er armoede, maar leken de mensen gelukkig daar. Sinds het regime daar is gevallen, is het echt helemaal misgegaan met het land. Dan vraag je je af wat beter is.

Wat ik ermee zeggen wil: ook al leven wij in een relatief beschaafd deel van de wereld, vlak naast onze deur is het echt helemaal mis.

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 16-08-2008, 11:32:15 »
.....zit erop  :\'( :\'(