Auteur Topic: De fiets  (gelezen 4628 keer)

Offline Knudde

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
De fiets
« Gepost op: 21-02-2002, 14:12:06 »
Als we er nu eens van uitgaan dat de muzikale hints betrekking hebben op de aflevering ervoor, dan kan Mission Impossible rechtstreeks én onrechtstreeks in verband gebracht worden met het abseilen, en paralel voor de tweede aflevering en de hint 'Bicycle', ben ik eens gaan terugspoelen tot op het beeld dat de dromers kregen van de fiets.

Het gaat dus om een herenfiets (hint?), maar wat mij intrigeert of wat ik misschien totaal verkeerd zie, is dat poortje van die schuur en dan vooral dat schild (?) met wat gekke tekens dat daar in hangt. Kan iemand mij zeggen wat hij/zij daar precies in ziet?

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline heike

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De fiets
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2002, 14:20:24 »
ik kan me dat schild met gekke tekens niet herinneren eigenlijk. maar ik denk dat ze nu eenmaal gewoon een plaatje van een fiets zochten en er verder niet zoveel achtersteekt  :-/

maar leuk geprobeerd hoor!

als ik het goed begrijp bedoel je dat de volgende muzikale aanwijzing betrekking heeft op een opdracht in de derde aflevering? lijkt me een slim idee. zou het verwijzen naar de opdracht die door de sabotage van de mol is mislukt? hoewel, het abseilen was op het nippertje gelukt.
waarom zou er dan verwezen worden naar een specifieke opdracht?

heike

Offline Timjor

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2002, 14:23:19 »
hoi knudde,

Heb ergens gelezen dat iemand daar het teken van sparta in ziet. Het fietsmerk sparta wel te verstaan.

Nou is sparta ook een voetbalclub uit Rotterdam en daar is Dick geboren en is Jantien's favoriete stad (zie.nl)

Of je hier iets uit moet halen???
Zou kunnen !!!!!

Gegroet, T

Offline Timjor

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2002, 15:23:05 »
Sorry was wat vergeten ; om het plaatje kompleet te maken, Prince heeft ook een band met Rotterdam want hij geeft les bij Basisschool de kleine Prins en dat ligt in de wijk Prinsenland.

Wel een boel Prinsen bij mekaar he??

En was dat spreekwoord niet : Hij weet van de Prins geen kwaad.......... Het spreekwoord bij uitstek voor een mol !!

Prince, je staat momenteel bovenaan m'n lijstje!!

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2002, 15:38:45 »

Citaat

hoi knudde,

Heb ergens gelezen dat iemand daar het teken van sparta in ziet. Nou is sparta ook een voetbalclub uit Rotterdam...

Hmmm, Tom van Mol heeft nog bij Sparta gespeeld, en Dick wou voetballer worden...tss, tss, tss
Op mijn radio speelt ondertussen het nummer "I think I'm paranoid" van mijn favoriete groep Garbage. Zou dat toeval zijn?? ;) 8)

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2002, 19:52:42 »
Ik heb ook erg lang naar dat plaatje gekeken, maar het is te konduidelijk ! Was mij inderdaad ook opgevallen, het hoort in ieder geval niet in het plaatje met de fiets, is er duidelijk overheen gelegd.. ?? Maar Sparta ??

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 21-02-2002, 19:55:34 »

Citaat

maar wat mij intrigeert of wat ik misschien totaal verkeerd zie, is dat poortje van die schuur en dan vooral dat schild (?) met wat gekke tekens dat daar in hangt. Kan iemand mij zeggen wat hij/zij daar precies in ziet?

ik bekijk strax de video, klinkt interessant, zou wel eens iets met GS of JC te maken kunnen hebben (hoop ik)  :o

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2002, 21:36:56 »
Citaat

ik bekijk strax de video, klinkt interessant, zou wel eens iets met GS of JC te maken kunnen hebben (hoop ik)  :o

Ok, ondertussen...

...wacht ik geduldig af  :-*

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2002, 21:44:50 »

Citaat

Ok, ondertussen...

...wacht ik geduldig af  :-*

hey knudde
ik ben nu 'n film aan het opnemen, daarna maak ik er werk van. ben wel benieuwd!
ciao for now
vlaming

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 21-02-2002, 22:19:14 »
Ik heb net de video nog 'ns bekeken en 't beeld stopgezet bij de fiets. Als ik ver van de tv afzit zie ik er een gezicht in. Van opzij bekeken dan waarbij de voorkant van 't gezicht aan de linkerkant van 't "schild" zit.

Ik vind 't gezicht niet rechtstreeks bij een van de kandidaten passen, maar als ik zou moeten kiezen zou ik zeggen dat 't Jantien zou kunnen zijn.

Als ik de foto van dichterbij bekijk, zie ik er echter niets in. Dan is 't "schild" erg onduidelijk.

Zou me trouwens ook niks verbazen als jullie 't gezicht er niet inzien. Ik heb de foto misschien wel te lang bekeken........ ::)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2002, 23:29:12 »
Citaat

Het gaat dus om een herenfiets (hint?), maar wat mij intrigeert of wat ik misschien totaal verkeerd zie, is dat poortje van die schuur en dan vooral dat schild (?) met wat gekke tekens dat daar in hangt. Kan iemand mij zeggen wat hij/zij daar precies in ziet?

Ok Knudde, goed gezien, want er is hier gefoefeld, het is duidelijk te zien dat er een beeldje op die schuur "geplakt" werd.

maar wat heeft het te betekenen?
ik heb voorlopig nog geen idee - sorry. mijn beste invallen krijg ik 's nachts dus er is hoop  ;)

is er misschien iemand die videobeelden op de PC kan opslaan en vergroten??? ik vrees dat we dat gaan nodig hebben om deze hint te kunnen begrijpen.....

ciao
vlaming

ps : een gezicht zie ik er niet in, wel een soort schild (???)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 22-02-2002, 01:22:04 »
Wat ik me opeens afvraag; wordt er niet 2 keer een plaatje van de fiets getoond bij de dromers?

Ik meen me te herinneren 1 keer een foto van een oude fiets tegen een schuurtje en 1 keer een plaatje van een getekende fiets.

Ik weet het ik moet weer ( >:( ) de tape gaan bekijken want het was niet vlak na elkaar...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2002, 09:39:14 »

Citaat

Wat ik me opeens afvraag; wordt er niet 2 keer een plaatje van de fiets getoond bij de dromers?

Ik meen me te herinneren 1 keer een foto van een oude fiets tegen een schuurtje en 1 keer een plaatje van een getekende fiets.

Ik weet het ik moet weer ( >:( ) de tape gaan bekijken want het was niet vlak na elkaar...

Volgens mij kregen ze 1 keer de foto van de fiets te zien, 1 keer 'n foto van een tafel en 1 keer 'n tekening van 'n gitaar. (ben je daar niet mee in de war Cosma?)

Kan me geen tekening van 'n fiets herinneren, maar ik ga vandaag misschien de video nog 'ns bekijken dus dan zal ik nogmaals goed opletten.   ;)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2002, 15:13:43 »
Citaat

Volgens mij kregen ze 1 keer de foto van de fiets te zien, 1 keer 'n foto van een tafel en 1 keer 'n tekening van 'n gitaar. (ben je daar niet mee in de war Cosma?)

Kan me geen tekening van 'n fiets herinneren, maar ik ga vandaag misschien de video nog 'ns bekijken dus dan zal ik nogmaals goed opletten.   ;)

Dat zou kunnen (ik moet die tape ook maar weer gaan bekijken).
Trouwens is het niet vreemd dat de dromers een foto kregen van een nieuwe tafel, een oude fiets en een tekening van een gitaar, waarom geen foto van een gitaar, en waarom zo'n oude fiets? Daarnaast was het plaatje van de fiets vrij donker en paste best in het filmpje welke onderbroken werd voor de fiets, terwijl er bij de tafel en de gitaar sprake was van een duidelijk contrast.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2002, 17:07:20 »
Citaat

ik heb vandaag nog 'ns de volledige aflevering bekeken, en ben nog ff extra lang blijven stilstaan bij die fiets......

ik heb het beeld op stil gezet en ben met de kleuren van m'n TV beginnen spelen....op een bepaald moment zag ik toch er wel duidelijk een gezicht in (alles er rond was toen zwart).
de persoon kon ik (helaas) niet herkennen, wel was duidelijk dat hij een HELM droeg.......ik kan er niet veel mee, maar wou dit toch ff melden.

gegroet
vlaming

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 22-02-2002, 19:37:01 »
Gewoon even terzijde:

Zouden we vanavond Karen of Kerstin in deze pose te zien krijgen???

Offline Parrot007

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 22-02-2002, 19:43:31 »
even terugkomend op vlaming z'n opmerking over op de pc zetten en uitvergroten.
da's mogelijk , maar met uitvergroten wordt het alleen maar onscherper.

Wij willen WIDM in 2004 !

Offline broer

• Forumlid
  • Broodnodig.
« Reactie #17 Gepost op: 22-02-2002, 21:22:27 »

Citaat

Op mijn radio speelt ondertussen het nummer "I think I'm paranoid" van mijn favoriete groep Garbage. Zou dat toeval zijn?? ;) 8)
Of dat toeval is, weet ik niet. Het is wel hét moment om je radio uit te zetten. ;D
Citaat
Gewoon even terzijde:

Zouden we vanavond Karen of Kerstin in deze pose te zien krijgen ???
>:( Nu heb je het dus voor elkaar gekregen dat ik niet meer ga kijken dadelijk. >:(

Welk een walgelijk beeld schetst u hier. ;D

Achteloos...

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #18 Gepost op: 22-02-2002, 22:52:15 »
Nou, een ding is duidelijk na het zien van aflevering 3, dat Karen & Kerstin beide niet geweldig waren op de fiets  :o.

En ook ik zou toch niet graag op die manier een van beide in beeld krijgen *kots*

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline dmdecalonne

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 22-02-2002, 23:02:35 »
Helemaal mee eens, yek.

Daar gaat mijn George-theorie, hij deed toch wel erg zijn best. Ook mijn Dick-theorie gaat in rook op, blijven Prince en Ellen over (rode letter ELLEN?)

Non enim coitus matrimonium facit, sed maritalis affectio...(Digesten 24, 1, 32, 13 - Ulpianus)