Auteur Topic: Problemen op de Molbeurs  (gelezen 6518 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Problemen op de Molbeurs
« Gepost op: 10-01-2008, 19:43:03 »
Vandaag, donderdag 10 januari, heeft de Molbeurs twee-en-een-half uur plat gelegen. De site was nog wel bereikbaar maar er werden tussen 16:25 en 18:49 geen transacties verwerkt.

Voor zover ik kan nagaan, lag de storing bij de computer die de transacties behandeld. Dit is een server die door verschillende personen wordt gebruikt. Toen ik rond 18:00 uur de server controleerde, had hij het extreem druk. Commando's die normaal binnen een seconde worden afgehandeld, duurden nu minuten.

Ik heb toen een mail naar de systeembeheerder gestuurd. Toen ik de computer na een uur controleerde, was het probleem opgelost. Ik vermoed dat de software van een andere gebruiker was vastgelopen waardoor het systeem werd vertraagd.

Het probleem lag dus niet aan de software of de spelers van de Molbeurs.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Problemen op de Molbeurs
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2008, 19:43:55 »
De beurs lag dus plat. :o

Gelukkig doet hij het nou weer.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Problemen op de Molbeurs
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2008, 01:37:56 »
Op dit moment (nacht zaterdag op zondag 13 januari) is de computer waarop de software van de Molbeurs draait, ernstig overbelast. Dit komt doordat de computer door diverse andere personen wordt gebruikt. Ik kan niet zien wat die allemaal aan het doen zijn maar het kost veel tijd.

Het gevolg is dat de verwerking van de transacties nu soms meer dan een minuut duurt (eindigen op x:06 in plaats van x:05). Het genereren van de grafieken duurt uren. Ik heb dit laatste daarom uitgezet.

Ik heb al twee e-mails gestuurd naar de systeembeheerders van XS4ALL maar ik heb nog geen reactie gekregen.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Problemen op de Molbeurs
« Reactie #3 Gepost op: 29-01-2009, 22:46:55 »
Erik, misschien een idee voor volgende week:
Leg om 22:00 alles 1 minuut plat, en maak dan een volledige backup van de databases, en gooi alles dan weer open.
Op die manier heb je misschien 1 minuut verlies, maar kun je wel alles sneller terugzetten wanneer het mis gaat zoals vandaag.
I'm not a complete idiot; some parts are missing