Auteur Topic: Turnen  (gelezen 41627 keer)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Turnen
« Gepost op: 30-01-2008, 09:22:55 »
Tot mijn grote verbazing nog geen turntopic hier? Bij deze dan.


Vanmorgen stond in nrc.next een heel stuk over Suzanne Harmes. Zij is 8 maanden geleden bevallen, en nu (volgens haar trainers) alweer op het niveau van 2005, toen zij een bronzen medaille won op het WK. Grote kans dus dat zij deelname aan de Olympische Spelen afdwingt, en dan staat ze daar slechts 15 maanden na haar bevalling!



« Laatst bewerkt op: 30-01-2008, 12:56:12 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Turnen
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2008, 09:28:22 »
Voor Nederlands beste turner ooit, Yuri van Gelder, gaat een spannende week in. Op 31 januari maakt het IOC bekent of hij alsnog kans maakt op deelname aan de Olympische Spelen.







Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Turnen
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2008, 12:06:45 »
Ehhh Swifty, dit is niet het hunks topic hoor... ::rofl::

Maarre rare zaak toch dat iemand die 2e wordt op een WK (was het toch?) niet eens naar de spelen mag. De selectiecriteria zijn soms geheel ondoorgrondelijk. ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Turnen
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2008, 12:20:19 »
Oeh dat is wel een heul spannende foto :o

Maarre het is idd van de zotte dat hij niet mee zou mogen doen aan de spelen en dat de voorkeur gaat naar iemand die bij voorkeur al kansloos is wat een medaille betreft.
Yuri is de afgelopen jaren heel constant geweest in zijn doen en laten op sportief gebied en heeft menig belangrijke medaille gewonnen. Ik vind dat hij gewoon moet gaan ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Turnen
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2008, 12:23:03 »
Ehhh Swifty, dit is niet het hunks topic hoor... ::rofl::

Maarre rare zaak toch dat iemand die 2e wordt op een WK (was het toch?) niet eens naar de spelen mag. De selectiecriteria zijn soms geheel ondoorgrondelijk. ::niet-ok::
Ik twijfelde nog of ik 'm daar neer moest zetten  ;D


Tja, resultaten behaald in het verleden (te ver verleden dan, in dit geval)...

Toch hoop ik wel dat hij mag gaan, onze Lord of the Rings!
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Turnen
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2008, 19:40:11 »
Vroeger hadden turners van die o zo lelijke broekjes aan,tegenwoordig hebben ze er blijkbaar helemaal geen aan  :o
Heb je geen foto van een turnster::nieuwsgierig:: ::nieuwsgierig::

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Turnen
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2008, 19:45:49 »
Vroeger hadden turners van die o zo lelijke broekjes aan,tegenwoordig hebben ze er blijkbaar helemaal geen aan  :o
Dat weet je niet zeker hè, of hij niets aan heeft  ::hypocriet::
Citaat
Heb je geen foto van een turnster::nieuwsgierig:: ::nieuwsgierig::

Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Turnen
« Reactie #7 Gepost op: 30-01-2008, 20:21:21 »
Dat weet je niet zeker hè, of hij niets aan heeft  ::hypocriet::

hihi,nu ben ik ook een beetje een turner  ::jaja:: ik wring me in allerlei bochten en hoeken om die foto normaal te kunnen bekijken  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Turnen
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2008, 22:58:40 »
Tina is ook een Turner  ;D ;D

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Turnen
« Reactie #9 Gepost op: 19-02-2008, 15:17:06 »
Voor Nederlands beste turner ooit, Yuri van Gelder, gaat een spannende week in. Op 31 januari maakt het IOC bekent of hij alsnog kans maakt op deelname aan de Olympische Spelen.


Nog even vermelden: omdat er heel veel wildcards zijn aangevraagd, laat de uitslag nog even op zich wachten. Begin maart zou er eindelijk duidelijkheid moeten komen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Turnen
« Reactie #10 Gepost op: 3-03-2008, 20:57:25 »
Weet ik Totaal niets van,maar ik heb een tijd geleden eens iets gezien van een Rus,en die kon er wat van  ::ok:: (maar nu zijn naam) ik doe een poging...Vitalycherbo (of zoiets?)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Turnen
« Reactie #11 Gepost op: 13-07-2009, 16:13:56 »
Citaat
Van Gelder betrapt op cocaïne
Uitgegeven: 13 juli 2009 15:35

PAPENDAL - Yuri van Gelder is positief getest op het gebruik van cocaïne. Dat maakte de atleet maandagmiddag zelf bekend op sportcomplex Papendal.
 
De turner werd in juni betrapt tijdens het Nederlands Kampioenschap in Rotterdam. Hij erkent het drugsgebruik.

Hangende een nader onderzoek is Van Gelder door de turnbond KNGU geschorst. Hij mag niet deelnemen aan wedstrijden en geen gebruik maken van de trainingsfaciliteiten van de bond.



 
Het is onduidelijk hoe lang de schorsing zal duren, maar op drugsgebruik staat een schorsing van minimaal een jaar, en maximaal twee.


Oerstom

"Direct na de dopingtest maakte ik mij zorgen want op de donderdag voor het NK heb ik cocaïne gebruikt," aldus Van Gelder tijdens een persconferentie. "Ik wist vrijwel zeker dat het drie dagen later in mijn urine zou zitten."

Van Gelder nam de cocaïne voor het NK omdat toen "de druk van de ketel" was. Het toernooi was het laatste van het seizoen. "Ik heb er niet over nagedacht dat ik daar kon worden getest."

"Oerstom," noemt Van Gelder het drugsgebruik. "Ik heb er erg veel spijt van. Omdat ik al een slecht gevoel had over de test heb ik enkele dagen na het NK zelf een verklaring naar de dopingautoriteit geschreven en daarin gezegd dat er mogelijk sporen van cocaïne in mijn bloed konden zitten. Ik heb daarin gemeld dat ik voor het NK cocaïne had gebruikt".


Defensie

De affaire heeft grote gevolgen voor Van Gelders militaire loopbaan: "Mijn werkgever Defensie heeft een sterk antidrugsbeleid. Drugsgebruik is niet verenigbaar met het militaire uniform." Van Gelder is sergeant in de Landmacht.

"De nultolerantie bij Defensie betekent voor mij dat ik met ingang van vandaag geschorst ben. Dit is een eerste maatregel op weg naar definitief ontslag."


Doorgaan

Als het aan Van Gelder ligt, betekent de affaire echter niet het einde van zijn sportieve carrière. "Ik wil absoluut doorgaan met sporten, maar ik heb wel een probleem. Dit voorval prikkelt mij om juist te gaan vechten en een einde te maken aan het gebruik van cocaïne. Ik kan en wil zo niet doorgaan en ik ga professionele hulp zoeken."

"Ik richt mij op de toekomst en wil blijven turnen. Dat is mijn lust en mijn leven. Het is mijn sport en daarin wil ik tot de besten van de wereld blijven behoren."


Eerder

Het is niet de eerste keer dat de voormalige wereldkampioen aan de ringen in verband werd gebracht met de drug. In 2006 beschuldigde zijn voormalige trainer Remi Lens hem ook al van het gebruik van de drugs.

wow  ::oink:: ::oink:: ::oink:: dit is niet geloven zeg...hoe dom kun je zijn??,,..
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Turnen
« Reactie #12 Gepost op: 13-07-2009, 16:32:14 »
wow  ::oink:: ::oink:: ::oink:: dit is niet geloven zeg...hoe dom kun je zijn??,,..
Net zo dom als Tom Boonen misschien?


Als het TOCH niet prestatiebevorderend werkt, waarom gebruik je het dan? Just for fun, zegt ie, maar hoe komt ie aan die troep...............

Als Tom Boonen heeft mogen starten in de tour, zou je kunnen verwachten dat de schorsing om dit vergrijp ook niet al te lang zal duren. Maar net nu Nederland een woordje meespreekt op turngebied (lees: door het wegvallen van de grootste dopingzondaars uit het (voormalige) oostblok), gaan ze hier zelf troep gebruiken.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Turnen
« Reactie #13 Gepost op: 13-07-2009, 17:58:23 »
Als het TOCH niet prestatiebevorderend werkt, waarom gebruik je het dan? Just for fun, zegt ie, maar hoe komt ie aan die troep...............


tja hij verspeelt nu wel heel erg zijn geloofwaardigheid maar ook zijn baan bij defensie. Hij zal dus ook niet meer gesponsord worden door Defensie waardoor het voor hem moeilijker wordt om terug te komen...tenminste dat denk ik ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Turnen
« Reactie #14 Gepost op: 13-07-2009, 18:06:57 »
Ik ben er overigens niet echt bang voor dat, wanneer de Russen nu Nederland binnenvallen, dit aan het ontslag van Yuri te wijten is.
 ::) ::)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Turnen
« Reactie #15 Gepost op: 13-07-2009, 19:51:00 »

Als Tom Boonen heeft mogen starten in de tour, zou je kunnen verwachten dat de schorsing om dit vergrijp ook niet al te lang zal duren.

Adrian Mutu is als speler van Chelsea voor een half jaar geschorst geweest. Wordt ie nog een keer betrapt is 't volgens mij levenslange schorsing. Daarbij is ie ontslagen bij Chelsea en heeft ie nu een miljoenenclaim van dezelfde club aan zijn broek hangen.

Maar misschien werkt het per sport anders ofzo. Of was het omdat Boonen het in zijn vrije tijd doet. Maar goed, over de strafmaat valt dus niet veel te zeggen. Als ie geschorst wordt, zal 't een flinke schorsing zijn lijkt me.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Turnen
« Reactie #16 Gepost op: 13-07-2009, 21:13:36 »
Vrije tijd of niet, Tom Boonen zal het spul ook op een van zijn vrije dagen hebben genomen, en dat zijn er door het seizoen heen ook niet echt veel. Ik vind gewoon: blijf met je vingers (of in dit geval je neusgaten) uit de buurt van die rotzooi, heb je ook niets te verbergen.

Is hetzelfde als die centrifuge waarmee Kohl nu aan kwam. Als hij het zegt, wordt er minder waarde aan gehecht als wanneer iemand het zegt die niet vanwege een dopingvergrijp buiten het peloton is geplaatst.

Maar het gaat hier over turnen. Kennelijk word je van alleen de ringen niet zweverig genoeg.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Turnen
« Reactie #17 Gepost op: 19-10-2009, 08:26:40 »
Yes zilver voor Epke Zonderland ....wat heeft hij mooi geturned zeg ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Turnen
« Reactie #18 Gepost op: 19-10-2009, 08:54:30 »
Yes zilver voor Epke Zonderland ....wat heeft hij mooi geturned zeg ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
idd ::bravo:: ::bravo::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Turnen
« Reactie #19 Gepost op: 19-10-2009, 10:00:50 »
Dit is zeker een hele grote verrassing. Misschien volgend jaar in Rotterdam nog een stapje hoger?
Ich bin ein Bärliner!