Auteur Topic: Re: Let op de details in de begin filmpjes  (gelezen 2795 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Let op de details in de begin filmpjes
« Gepost op: 10-02-2002, 11:52:18 »

Citaat

Vorig jaar bleek er in de begin filmpjes een aanwijzing te zitten over wie de mol was. Een aantal forumleden, ik ook trouwens, hadden opgemerkt dat het filmpje van Nico bij iedere aflevering anders was. Achteraf gezien bleek dit een aanwijzing. Mede daardoor werd mijn verdenking op Nico steeds groter en mijn vermoeden bleek uiteindelijk ook juist. Of ze het er dit jaar weer in verwerken, je weet het niet, maar het is toch wel iets om rekening mee te houden. Verder was het soms mogelijk om te weten wie er af zouden vallen omdat ze soms deelnemers lieten zien die een proef deden die nog niet uitgezonden was.

Juist omdat dit vorig jaar al gebruikt is, lijkt 't me niet logisch om nu weer precies 't zelfde trucje uit te halen. Bovendien begon deze eerste aflevering niet met zo'n beginfilmpjes als vorig jaar. Maar dat kan ook omdat 't nog de eerste aflevering was en de kandidaten nog voorgesteld moesten worden.

Maar als ze er vanaf volgende week weer zijn, zullen we ze in ieder geval goed bekijken (voor 't geval dat de WIDM-redactie niet met iets beters kon komen en toch de aanwijzing van vorig jaar nog maar 'n keer gebruikt!)

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2002, 12:19:50 »
Wat wel zou kunnen is het volgende. De kandidaten kwamen in het begin in deze volgorde in beeld.

Erik, Karen, George, Jantien, Prince, John, Pamela, Dick, Kerstin, Ellen, Harry. Ik kan me van 2 jaar geleden herinneren dat in einde filmpje ze eerst de winnaar lieten zien (Petra), toen de verliezer (Robin), dan de mol (Deborah) en daarna de afvallers (Wilmie, Arnaud etc.). Zouden ze het nu andersom gedaan hebben. Ik hoop van niet, dat zou te makkelijk zijn. Dan zou Kerstin de mol zijn, Harry de winnaar en Ellen de verliezer. Kerstin is mijn hoofdverdachte (niet alleen hierdoor), maar ik hoop van ganzerharte dat het niet Karen (die ik ook niet uitsluit) is die volgende week naar huis moet.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2002, 10:38:45 »
Ik heb gisteren nog 'ns extra goed gelet op de introfilmpjes toen ik de aflevering van vrijdag nog maar 'n keer bekeek. Er zijn 'n aantal dingen die me opvielen:

Zowel Erik, Karen, Jantien, Prince en Pamela stellen zichzelf twee keer voor (1 keer op 't vliegveld als ze zich melden bij de steward en 1 keer in hun filmpje). George, John, Dick, Kerstin en Harry stellen zich maar 1 keer voor, in hun filmpje.

Zoals al door velen van jullie opgemerkt stelt Ellen zich helemaal niet voor. Ze zegt haar naam dus niet op 't vliegveld en ook niet in haar filmpje.

Ook is vreemd dat Ellen's filmpje op de boot is opgenomen (zie achtergrond bij filmpje), terwijl alle andere filmjes bij de kandidaten thuis zijn opgenomen.

John stelt zich alleen voor met z'n voornaam. Alle andere noemen zowel hun voor- als achternaam. (heet John soms John de Mol?)

Zowel van Ellen als van John weten we dus geen achternaam. Op deze site bij de kandidateninfo zijn deze achternamen ook al onbekend.

George liet z'n schetsenboek zien. Alle tekeningen daarin waren van zandlandschappen (met mollenhopen?)

Offline kaki

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2002, 12:34:15 »
Ellen is wel in nederland gefilmd, op het strand, volgens mij bij scheveningen. Dat zou kloppen met woonplaats Den Haag. Karen is niet thuis gefilmd maar bij het ziekenhuis, en Dick zie ik alleen maar met zijn hond, ik weet niet waar. Pamela is in een theater, ook niet thuis. Erik is op zijn werk, Prince ook. De anderen; Jantien, Kerstin, John, Harry en George lijken wel thuis te zitten. Toch is er dus van iedereen een filmpje in nederland.
Citaat

Ik heb gisteren nog 'ns extra goed gelet op de introfilmpjes toen ik de aflevering van vrijdag nog maar 'n keer bekeek. Er zijn 'n aantal dingen die me opvielen:

Zowel Erik, Karen, Jantien, Prince en Pamela stellen zichzelf twee keer voor (1 keer op 't vliegveld als ze zich melden bij de steward en 1 keer in hun filmpje). George, John, Dick, Kerstin en Harry stellen zich maar 1 keer voor, in hun filmpje.

Zoals al door velen van jullie opgemerkt stelt Ellen zich helemaal niet voor. Ze zegt haar naam dus niet op 't vliegveld en ook niet in haar filmpje.

Ook is vreemd dat Ellen's filmpje op de boot is opgenomen (zie achtergrond bij filmpje), terwijl alle andere filmjes bij de kandidaten thuis zijn opgenomen.

John stelt zich alleen voor met z'n voornaam. Alle andere noemen zowel hun voor- als achternaam. (heet John soms John de Mol?)

Zowel van Ellen als van John weten we dus geen achternaam. Op deze site bij de kandidateninfo zijn deze achternamen ook al onbekend.

George liet z'n schetsenboek zien. Alle tekeningen daarin waren van zandlandschappen (met mollenhopen?)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2002, 12:51:32 »

Citaat

Ellen is wel in nederland gefilmd, op het strand, volgens mij bij scheveningen. Dat zou kloppen met woonplaats Den Haag. Karen is niet thuis gefilmd maar bij het ziekenhuis, en Dick zie ik alleen maar met zijn hond, ik weet niet waar. Pamela is in een theater, ook niet thuis. Erik is op zijn werk, Prince ook. De anderen; Jantien, Kerstin, John, Harry en George lijken wel thuis te zitten. Toch is er dus van iedereen een filmpje in nederland.

Het ging er mij om dat de filmpjes in de thuissituatie zijn opgenomen, maar bij Ellen zitten er ook stukjes doorheen waar ze al op de boot in Portugal zit. Bij alle anderen is 't gehele filmpje thuis (of op 't werk of tijdens 't uitoefenen van 'n hobby) opgenomen. Maar 't zal wel niks te betekenen hebben denk ik.  :-/

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2002, 13:23:44 »
Ik vraag me af in hoeverre de programma-makers er aanwijzingen in stoppen. Volgens mij moeten ze hier ieder jaar voorzichtiger mee worden.
Waarschijnlijk komen ze op het eind aan met een aantal zeer onduidelijke aanwijzingen die in de eerdere afleveringen bleken te zitten.

Offline dumbytje

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2002, 14:44:31 »
Eerder gezegd: Zowel van Ellen als van John weten we dus geen achternaam. Op de originele site bij kandidateninfo zijn deze achternamen ook al onbekend.

George liet z'n schetsenboek zien. Alle tekeningen daarin waren van zandlandschappen (met mollenhopen?)

Zou dit dan willen zeggen dat George de mol, elleen of john de winnaar of verliezer is? Het lijkt me heel onwaarschijnlijk, maar met dit programma weet je maar nooit

Groetjes,
Dumbytje

Offline itsme

• Forumlid
  • chaoot
« Reactie #7 Gepost op: 18-02-2002, 23:48:39 »
Nee  Moffel, Ik heb geen aanwijzignen maar het is voor mij de eerste keer dat ik kijk naar de mol en het ook wil gaan volgen.
Het viel me altijd op diverse fora's op hoe enthousiast mensen over de mol waren, maar ik begin het nu te snappen.
Dit zijn veel mensen die in hun hart ook detectives willen zijn, beetje mee speuren a la sherlock :)

Ik vind wat je verteld best wel zinnig. Ik ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen..

Duidelijk voor mij is dus dat je echt heel erg goed moet opletten. Niet alleen tijdens het programma maar ook op de internetsites, en muziek enzo. zucht.
Denk niet dat ik hier goed in ben.
maar leuk om te lezen.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 19-02-2002, 00:00:13 »
Citaat

Hoi Mollenvangers,

Het beginfilmpje van 15 februari ziet er als volgt uit:

1   Dick bij een fietsopdracht (= aflevering 3)
2   Pamela bij de abseilopdracht (= aflevering 1)
3   John bij een schapentel opdracht (= aflevering?)
4   Prince bij de bootopdracht (= aflevering 2)
5   Harry bij een autoopdracht (= aflevering ?)
6   Ellen bij een vlieftuigopdracht (= aflevering ?)
7   Kerstin met een deken over zich heen (= aflevering 3)
8   George bij een houthakopdracht (= aflevering ?)
9   Karen met een walkie talkie (= aflevering ?)
10 Jantien bij een muziekopdracht (= aflevering ?)

Je zag Pamela bij de abseilopdracht uit aflevering 1 en ze ging er aan het eind van de 2e alflevering uit.
Je ziet Prince bij de bootopdracht uit aflevering 2, dus het zou zo kunnen zijn dat hij degene is die er in de 3e aflevering uit gaat.
In de 4e aflevering zouden dick of kerstin degenen kunnen zijn die er uit gaan, omdat je van hun geen filmpje ziet uit een volgende aflevering (Uit het filmpje van volgende week gezien aan het eind van de aflevering van vorige week vrijdag weten we dat daarin de fietsopdracht en de opdracht met de deken zitten). Alle anderen zien we in opdrachten die later komen dan de derde aflevering.

Volgende week vul ik dit lijstje verder aan. Hebben anderen ook nog specifieke dingen gezien die ik gemist heb?

groeten van Moffel

ik denk niet dat je nog moet aanvullen volgende week, ik geloof er niet in.....zo was het vorig jaar nl., zou iets te gemakkelijk om het dit jaar weer zo te doen , methinks

groeten
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 19-02-2002, 00:01:39 »

Citaat

Hoi Mollenvangers,

Het beginfilmpje van 15 februari ziet er als volgt uit:

1   Dick bij een fietsopdracht (= aflevering 3)
2   Pamela bij de abseilopdracht (= aflevering 1)
3   John bij een schapentel opdracht (= aflevering?)
4   Prince bij de bootopdracht (= aflevering 2)
5   Harry bij een autoopdracht (= aflevering ?)
6   Ellen bij een vlieftuigopdracht (= aflevering ?)
7   Kerstin met een deken over zich heen (= aflevering 3)
8   George bij een houthakopdracht (= aflevering ?)
9   Karen met een walkie talkie (= aflevering ?)
10 Jantien bij een muziekopdracht (= aflevering ?)

Je zag Pamela bij de abseilopdracht uit aflevering 1 en ze ging er aan het eind van de 2e alflevering uit.
Je ziet Prince bij de bootopdracht uit aflevering 2, dus het zou zo kunnen zijn dat hij degene is die er in de 3e aflevering uit gaat.
In de 4e aflevering zouden dick of kerstin degenen kunnen zijn die er uit gaan, omdat je van hun geen filmpje ziet uit een volgende aflevering (Uit het filmpje van volgende week gezien aan het eind van de aflevering van vorige week vrijdag weten we dat daarin de fietsopdracht en de opdracht met de deken zitten). Alle anderen zien we in opdrachten die later komen dan de derde aflevering.

Volgende week vul ik dit lijstje verder aan. Hebben anderen ook nog specifieke dingen gezien die ik gemist heb?

groeten van Moffel

De clou van wie er volgende keer uitgaat is al gevonden door Mahtob (zie ander topic).
Bij het stukje waarin men te zien krijgt wie er exit gaat kreeg Paméla in aflevering 1 een groen scherm, hierbij zagen wij dus niet de allen de laptop van Angela (zoals bij de andere kandidaten met een groen scherm), maar werd alleen bij haar ons hele tv scherm groen, bij aflevering 2 gebeurde dit weer, deze keer bij Karen, dus Karen is volgende week exit.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 19-02-2002, 00:21:10 »

Citaat

Welk topic, want ik zie door de bomen het bos niet meer

Groeten Moffel

hier moffel = >

http://www.kyrandia.nl/cgi-bin/WieIsDeMol_Forum/YaBB.cgi?board=general&action=display&num=1013804433

groeten
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #11 Gepost op: 19-02-2002, 12:48:39 »
als we nog vasthouden aan films van begin, dan komt Karen ook in aanmerking voor executie na Prince, want zij staat aan de post bij proef waarin oa Kerstin en George deken over zich heen hebben. Ik denk zelfs dat als we George horen zeggen ik vertrouw jou niet, dat hij doelt op karen

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld