ik heb inmiddels 27 jaar lenzen (zuurstofdoorlatende). een prima alternatief als je -10 hebt; zware, dikke glazen,kapotte neus, kapot achter de oren, kapotte bril als er weer eens iemand tegenaan stompte of sloeg (bij verstandelijk gehandicapten gewerkt

)regendruppels, vettigheid, beslaan van de glazen, vervormde (varkens)oogjes.
het in-en uithalen van lenzen is een handigheidje, schoonmaken ben ik nooit zo nauwkeurig mee geweest en heb er al die jaren één gebroken en twee kwijtgeraakt. als er vuiltjes in je ogen komen doet dat hardstikke zeer. dit heb je een stuk minder bij zachte lenzen,die dus wel secuur schoongemaakt moeten worden. maar tegen die zachte kon ik helaas niet zo goed tegen.
toch, als ik niet zo'n slechte ogen zou hebben, had ik (weer) een bril. mijn ogen worden naarmate ik ouder wordt wel gevoeliger/ droger waardoor het soms net is of er zand in mijn ogen zit. doordat ik in een erg droge ruimte werk, zijn mijn ogen na mijn dienst wat geirriteerd, ik gebruik dan ook regelmatig oogdruppeltjes van vsm.
als ik het lef en het geld had, liet ik mijn ogen laseren. op een gegeven moment kun je geen lenzen meer dragen door de ouderdom....