Auteur Topic: Mens tegen machine  (gelezen 21427 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Mens tegen machine
« Gepost op: 12-02-2008, 23:07:08 »
Ik heb net ontdekt dat de huidige leider in het klassement, SlowAlfie, gebruik maakt van een computerprogramma. Het programma loopt op dit moment vast: hij heeft een koopstop maar blijft keurig elke vijf minuten orders plaatsen.

Het is niet verboden om software te gebruiken zolang de Molbeurs er maar niet van in de problemen komt. Maar dit is wel een leuk weetje voor de andere spelers. Ik snap nu beter waarom niemand zo snel en zo vaak kan reageren als SlowAlfie :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mens tegen machine
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2008, 07:52:05 »
Ik vroeg me al eerder af hoe ie het kon klaar spelen, maar dit is het dus.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Mens tegen machine
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2008, 11:14:29 »
Het enige wat ik me dan direct afvraag, wat is de lol er van om het zo te spelen? Voor de anderen is er zo toch geen lol meer aan te beleven? .. Of zie ik dat nu verkeerd?

Offline SlowAlfie

  • Forumlid
Re: Mens tegen machine
« Reactie #3 Gepost op: 13-02-2008, 12:43:02 »
Hallo allemaal,

Het klopt, ik heb inderdaad een programmaatje gemaakt om voor mij te spelen. De uitdaging zat er bij mij natuurlijk in om een programma te maken die het lange tijd, automatisch goed zou doen. Dat lukte dus; afgezien van dat schoonheidsfoutje wat erik opmerkte.

In ieder geval, als er geinteresseerden zijn zal ik de broncode hiervoor op het forum posten. ( Standaard disclaimer; het is in ongeveer een uurtje gemaakt dus verwacht wat smerige code ) Willen mensen dan? Dan schoon ik het even op en post ik het.

Groet,

SlowAlfie

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Mens tegen machine
« Reactie #4 Gepost op: 13-02-2008, 12:59:34 »
En mensen die die programmatjes niet kunnen installeren kunnen er dan niks mee? Ik vind het jammer  ::jaja:: .. Haalt toch voor een groot deel de lol van het spelletje weg  :(

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Mens tegen machine
« Reactie #5 Gepost op: 13-02-2008, 13:03:15 »
Dat jij daardoor op 1 staat kan ik wel hebben, dat heb je wel slim bedacht dan. Maar als anderen het ook gaan gebruiken en de beurs helemaal uit zn verband wordt gerukt daardoor, vind ik er niet veel meer aan geloof ik :-\\
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mens tegen machine
« Reactie #6 Gepost op: 13-02-2008, 13:36:43 »
Dat jij daardoor op 1 staat kan ik wel hebben, dat heb je wel slim bedacht dan. Maar als anderen het ook gaan gebruiken en de beurs helemaal uit zn verband wordt gerukt daardoor, vind ik er niet veel meer aan geloof ik :-\\

Hier sluit ik me bij aan. SlowAlfie is gewoon zo slim geweest, maar om het nou allemaal te gaan gebruiken? En misschien moet ErikTKS voor een volgende keer wel even bedenken of dit is toegestaan of niet. Nu is het in ieder geval niet tegen de regels, dus goed gedaan SlowAlfie!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mens tegen machine
« Reactie #7 Gepost op: 13-02-2008, 18:32:11 »
Ik ben inderdaad benieuwd naar de broncode van Slowalfie, om te zien welke strategie je gebruikt. Ik wil eigenlijk wel weten waarom je nu in een keer bent overgestapt van K- naar M-aandelen.

Ik heb er geen problemen mee dat er een bot mee doet, maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als er een hele serie van bots mee zou doen. Misschien een idee om volgend jaar een aparte categorie te maken voor bots, met aparte prijzen?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mens tegen machine
« Reactie #8 Gepost op: 13-02-2008, 19:40:26 »
Ik ben inderdaad benieuwd naar de broncode van Slowalfie, om te zien welke strategie je gebruikt. Ik wil eigenlijk wel weten waarom je nu in een keer bent overgestapt van K- naar M-aandelen.

Ik heb er geen problemen mee dat er een bot mee doet, maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als er een hele serie van bots mee zou doen. Misschien een idee om volgend jaar een aparte categorie te maken voor bots, met aparte prijzen?

Of het gewoon bij voorbaat uitsluiten. Iedereen een eerlijke kans.

Dat Slowalfie nu zo vindingrijk is geweest om middels een script hiermee mooi winst te behalen is  ::ok::. Maar als iedereen dat bij de volgende keer gaat toepassen vind ik het teveel van het goede worden. Want laten we wel wezen: de molbeurs is het leukste wanneer er door mensen ge/verhandeld wordt. En niet door mensen aangedreven bots. Maar dat is hoe ik het zie.




Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mens tegen machine
« Reactie #9 Gepost op: 13-02-2008, 22:07:00 »
Dat Slowalfie nu zo vindingrijk is geweest om middels een script hiermee mooi winst te behalen is...

Wie zegt dat dit programma je helpt? SlowAlfie teert nog altijd op zijn winst van 6000 dukaten door het aankopen van 130 NicoletteK-aandelen vlak voordat ze eruit ging. Ik heb het net even gecontroleerd: op 10 januari stond ik 5000 dukaten achter hem en gisteren was de achterstand nog maar 1000. Nu staat SlowAlfie wel weer 3500 voor maar het aankopen van zoveel Molaandelen lijkt mij erg riskant. Ik ben benieuwd wat hij op donderdag gaat doen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mens tegen machine
« Reactie #10 Gepost op: 13-02-2008, 22:21:53 »
Wie zegt dat dit programma je helpt?

Het helpt je weliswaar niet met het behalen van winst.
Het helpt je wel met kopen/verkopen. En daar kan wel winst uit voortkomen. Dus helpen doet het je sowieso, alleen niet direct met het genereren van winst nee, dat klopt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Mens tegen machine
« Reactie #11 Gepost op: 14-02-2008, 21:58:54 »
Ach, zijn jullie er ook achter gekomen...  kdacht het al vanaf het weekend na aflevering 1, want geen mens doet zich de moeite, om de uitwerking van 1 of 2 M-aandelen op korte (of soms lange) termijn uit te rekenen (en je moet rekening houden met de reacties van anderen). Dus dacht ik al: zal wel een simpel app zijn, wat gewoon het goedkoopste koopt en ervan uitgaat, dat iedereen verkoopt, wanneer zijn aandelen hoog zijn en die ze al minstens 2h heeft (24beurten).
En de sourcecode kun je dus ook ff zelf maken. Zoals hij zelf al zei: Duurt MAXIMAAL 1 uur. En daarvoor zou ik zeggen: Post m niet! Want dan leert er niemand van de "geinteresserden" (die t aansluitend toch gaan gebruiken; let maar op) er uebrhaupt iets van :)
En ik denk, dat het programma gewoon 1 dag voor de aflevering weer op de zekere K-aandelen overstapt
« Laatst bewerkt op: 14-02-2008, 22:01:04 door vlees91 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Mens tegen machine
« Reactie #12 Gepost op: 24-02-2008, 22:04:27 »
Het is toch jammer, het maakt het spel nu kapot.

Ik maak bijv. alleen nog kans op de titel door Edo Mol, of Dennis/Regina K te kopen. Maar slowalfie heeft een voorsprong.

DOordat de computer constant alle kleine verschillen weer rechttrekt maak ik geen kans meer mijn achterstand in te lopen :(. Dat is funest nu we nog maar 3 kandidaten hebben.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mens tegen machine
« Reactie #13 Gepost op: 24-02-2008, 22:43:55 »
Doordat de computer constant alle kleine verschillen weer rechttrekt maak ik geen kans meer mijn achterstand in te lopen. Dat is funest nu we nog maar 3 kandidaten hebben.

Klopt niet, Slowalfie heeft zijn programma al een paar dagen niet meer gedraaid. De verschillen worden door andere spelers weer rechtgetrokken. Ik ben daar 1 van. Ik ben alweer iets verder uitgelopen door te handelen in Dennis-M en Edo-K... ;D

Advies: als je iemand wil inhalen dan moet je juist niet dezelfde aandelen kopen als hij.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Mens tegen machine
« Reactie #14 Gepost op: 1-03-2008, 16:23:06 »
Ik doel dus ook niet op Slowalfie als zou hij dat doen. Maar ik doel erop dat de verschillen constant worden rechtgetrokken. Ik wist niet eens dat Slowalfie een programma had.

En ja, je advies: als je iemand wil inhalen dan moet je juist niet dezelfde aandelen kopen als hij probeerde ik dus juist op te volgen! Ik wist zeker dat Dennis de mol was maar ja, om te kunnen winnen moest ik voor die 1% kans gaan dat het toch maar Edo was.

Maar ook bij Edo kan ik dus niet meer winnen door het bovengeschetste probleem. Dus tja, dan toch maar weer alles verkopen en Dennis nemen, wordt het iig. de 4e plaats want in de top-3 kan ik niet meer komen door de status quo....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mens tegen machine
« Reactie #15 Gepost op: 3-03-2008, 11:06:57 »
De handel ligt aardig dood idd. Slowalfie heeft sinds 21 februari niet meer gehandeld, maar staat nog steeds derde.

Volgens mij komt het vooral doordat er teveel aandelen in omloop zijn nu. Er moeten er toch wel een paar honderd ge- of verkocht worden wil de prijs wat veranderen.

We zijn gewoon te rijk geworden met z'n allen  ;D

Misschien geen salaris meer volgend jaar  ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Mens tegen machine
« Reactie #16 Gepost op: 3-03-2008, 21:22:15 »
Of gewoon weer net zoals vorig jaar, met een duidelijke vraag en aanbod (en schaarste dus).
Toen waren er ook wat duidelijkere prijswisselingen, nu verandert er zo weinig.  :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Mens tegen machine
« Reactie #17 Gepost op: 4-03-2008, 10:19:20 »
Niet echt on-topic, maar goed.

Salaris moet blijven. Het is de beloning voor actief meespelen.
Als iemand een week lang niet handelt, dan krijgt hij/zij geen salaris.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2008, 12:06:49 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Mens tegen machine
« Reactie #18 Gepost op: 4-03-2008, 12:12:37 »
Salaris moet blijven. Het is de beloning voor actief meespelen.
Als iemand een week lang niet handelt, dan krijgt hij/zij geen salaris.

ben ik het helemaal mee eens! ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mens tegen machine
« Reactie #19 Gepost op: 4-03-2008, 12:22:32 »
ben ik het helemaal mee eens! ::ok::

Wij zijn inmiddels overgestapt op het evaluatietopic dat DC heeft opgestart  ;)
Keep calm and eat chocolates!