Auteur Topic: De enveloppen.  (gelezen 6546 keer)

Offline broer

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
De enveloppen.
« Gepost op: 16-02-2002, 00:14:58 »
Omdat de 'opdracht' verspreid is over de afleveringen, en wij er hier dus ook verspreid over praten, zou ik graag alles over de enveloppen in deze topic horen. Op de een of andere manier denk ik dat er iets belangrijks in zit, juist omdát ze de info erover zo over de afleveringen verspreiden.

Iemand ideeën?

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Achteloos...

Offline vlaming

• Forumlid
Re: De enveloppen.
« Reactie #1 Gepost op: 16-02-2002, 00:59:12 »
alle enveloppen zijn leeg , behalve die van JANTIEN ;

een mogelijke conclusie = Jantien is de mol .  :-/

ik kan op dit uur nix beters verzinnen, sorry dudes

gotta skate
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 16-02-2002, 01:06:32 »
Citaat

Omdat de 'opdracht' verspreid is over de afleveringen, en wij er hier dus ook verspreid over praten, zou ik graag alles over de enveloppen in deze topic horen. Op de een of andere manier denk ik dat er iets belangrijks in zit, juist omdá´ ze de info erover zo over de afleveringen verspreiden.

Iemand idee뮿

Met die enveloppen is iets vreemds.
Allereerst was het natuurlijk opvallend dat Jantien de dikste enveloppe kreeg, maar het zou te makkelijk zijn om daar een conclusie aan te verbinden.
Vanavond echter was het wel Jantien die het woord nam en zei: "Indien ik vanavond exit ben zullen jullie niet weten wat er in mijn enveloppe zit" (de andere zouden leeg zijn) en stelde voor tot het openen ervan.
Misschien was het een toneelstukje, maar wanneer het hier een spontane actie betreft is het raar.

Na het openen van de enveloppe van Jantien zei ik meen Karen dat er telefoonnummers in de enveloppe zaten waarmee ze naar de mol konden bellen.
Zover ik weet kreeg iedereen een brief, en kan de mol dus ook naar zichzelf bellen, altijd handig. ;)

Offline broer

• Forumlid
  • Broodnodig.
« Reactie #3 Gepost op: 16-02-2002, 01:20:23 »

Citaat

Na het openen van de enveloppe van Jantien zei ik meen Karen dat er telefoonnummers in de enveloppe zaten waarmee ze naar de mol konden bellen.
Zouden ze allemaal hetzelfde telefoonnummer hebben gekregen? En waarom is er niemand gaan bellen? Ze hebben toch zakgeld en kunnen toch makkelijk even een telefoonkaart kopen? (Of anders een van die mobiele telefoons achteroverdrukken?) En waarom is deze opdracht zo verspreid over de afleveringen?
Citaat
Zover ik weet kreeg iedereen een brief, en kan de mol dus ook naar zichzelf bellen, altijd handig. ;)
;D

Achteloos...

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #4 Gepost op: 16-02-2002, 01:22:01 »
In de envelope van Jantien zat voor iedereen dezelfde brief. Die van Karen lag bovenop, daaronder die van Prince. Misschien zegt dat nog wat? Hoewel Karen volgens mij niet de mol is.....

Verder verbaasde ik mij over het feit dat men blijkbaar het telefoonnummer had gekregen van de mol, en dat daar verder niets (zichtbaars) mee werd gedaan. Je zou denken dat er mensen gaan bellen... Alleen Kerstin schrijft in haar dagboek op de widm.nl site dat zij heeft gebeld, maar niet met welk resultaat....

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline broer

• Forumlid
  • Broodnodig.
« Reactie #5 Gepost op: 16-02-2002, 01:27:32 »
Het is ook raar dat het openen van de enveloppen tegen de instructie van Angela was, maar dat daar (schijnbaar) geen consequenties aan verbonden waren...

Achteloos...

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 16-02-2002, 02:41:47 »
Citaat

alle enveloppen zijn leeg , behalve die van JANTIEN ;
een mogelijke conclusie = Jantien is de mol .  :-/

Is dat niet een beetje erg, op z'n goed hollands, ''obvious''??
Think about that!
Citaat

Het is ook raar dat het openen van de enveloppen tegen de instructie van Angela was, maar dat daar (schijnbaar) geen consequenties aan verbonden waren...

Het is niet alleen raar maar ook erg, let op:, vaag (ohnee ander topic  ;) ;D)

Offline broer

• Forumlid
  • Broodnodig.
« Reactie #7 Gepost op: 16-02-2002, 02:45:01 »

Citaat

Het is niet alleen raar maar ook erg, let op:, vaag
Die consequenties komen nog, denk ik.

Ik vind het iig erg leuk gevonden van de makers, zo'n opdracht die langer duurt dan 1 uur. (Of zou alles wat zich heeft afgespeeld binnen een halve dag zijn gebeurd, maar zien wij het alleen maar in meer dan 2 afleveringen?

Achteloos...

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 16-02-2002, 02:54:00 »

Citaat

Die consequenties komen nog, denk ik.

Nee; tuurlijk ja inderdaad dat denk ik ook...
Citaat

Ik vind het iig erg leuk gevonden van de makers, zo'n opdracht die langer duurt dan 1 uur. (Of zou alles wat zich heeft afgespeeld binnen een halve dag zijn gebeurd, maar zien wij het alleen maar in meer dan 2 afleveringen?

Is inderdaad (weer)(doen ze dus toch nog wat goeds) een leuke vondst.
Vorig jaar was het meestal wel veel duidelijker wanneer de ploeg ging slapen en werd ook aangegeven onderin beeld af en toe: ''Dag 1'' en ''Dag 2'' enz. Dat doen ze nu niet meer geloof ik...

Gr. B.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #9 Gepost op: 16-02-2002, 08:50:04 »
Hmmmm, is het niet raar dat je gewoon zomaar de mol kan bellen en je dan krijgt te horen "Hallo, met George"(BIJVOORBEELD)? Zou dat niet iets te makkelijk zijn? Volgens mij is het een nummer waardoor ze een tip krijgen of zoiets. Dat wisten de kandidaten zelf ook niet zo goed.

Take a glorious bite out of the whole world

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 16-02-2002, 09:40:20 »
ik kan me niet voorstellen dat niemand gebeld heeft, maar we krijgen dat gewoon niet te zien. de makers hebben wel geweten dat de enveloppen niet tot het einde dicht zouden blijven... anders hadden ze waarschijnlijk de mol geinstrueerd de groep aan te zetten tot het openen.

schiet me ineens trouwens te binnen dat we aan het einde van de vorige aflevering te zien kregen wat er deze aflevering ging gebeuren... waterskien... stierengevecht? Waar is dat stierengevecht gebeleven dan? Of ben ik nu echt heel warrig en hebik dat helemaal niet gezien? Ik weet namelijk nog dat ik dacht, bah, weer een gejatte opdracht uit belgie.

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #11 Gepost op: 16-02-2002, 10:07:31 »
Oke ik heb dat fragment van de vloppe nog s ff beken, en dit gebeurd er: Jantien begint te lezen en begint met Karen bla bla hierbij zie je Prince een beetje vreemd opkijken en die zegt vervolgens misschien is er een voor ons allemaal.
bij dat briefje wat eruit viel kijkt ie en ziet tel. nr. en zegt dat ook. Zelf vind ik dit niet heel vreemd van meneer Prince maar dat ben ik maar, ik let natuurlijk veel meer op Dick ;D.
Dick reageerd wel heel vreemd bij t openen van die enveloppe, omdat ie em in eerste instantie weer terug wil stoppe en dan nog begint van : o dus jullie vertrouwen me niet ( nee natuurlijk vertrouwen ze je niet tis onderdeel van t spel om niemand te vertrouwen) :-/
Nou tot zo ver mijn meningen over dit onderwerp, ik hoor wel weer wat iedereen er verder vind.
de groeten van joki  8)

Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 16-02-2002, 10:27:16 »
ik denk dat je gelijk hebt jokivin... de reactie van prince is helemaal niet zo raar. hij zag gewoon dat de naam van karen bovenop lag, terwijl jantien de enveloppe had gekregen en begon te lezen. logisch om dan te denken dat iedereen misschien wel een brief heeft gekregen.
wat betreft dick, die wil zich gewoon graag verdacht maken. anders hoefde hij niet zo moeilijk te doen met de enveloppe. is inderdaad onderdeel van het spel... hoewel de ervaring uit vorige series leert dat mensen die zichzelf erg graag verdacht willen maken niet zulke goede mollenvangers zijn.

blijft me een beetje vreemd dat niemand er moeite mee had om het verbod omde enveloppen te openen te negeren. het was uiteindelijk wel de bedoeling natuurlijk...

heike

Offline Chiara

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 16-02-2002, 12:45:02 »

Citaat

....(Of zou alles wat zich heeft afgespeeld binnen een halve dag zijn gebeurd, maar zien wij het alleen maar in meer dan 2 afleveringen?

Dat lijkt me sterk, aangezien het meteen zou opvallen wanneer degene(n) die er in de vorige aflevering(en) uitgevlogen is/zijn, er nog bij zou(den) zijn.

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 16-02-2002, 12:59:59 »
Volgens mijis het toch de bedoeling dat wij dezelfde kans hebben om te raden wie de mol is als de kandidaten. Daarom vind ik het raar dat de informatie niet gegeven wordt. Stel iedereen heeft nu al gebeld, dan hebben ze dus meer aanwijzingen dan wij. Dat zou raar zijn.
Mmm...ik weet het zo net nog niet...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #15 Gepost op: 16-02-2002, 14:03:07 »
Er wordt gezegd, cq voorgelezen bellen met dit nummer kan voordeel opleveren, hoeft dus niet zo te zijn. Ik denk dat dit een variatie is op het inkijken van het proevenboek vorig jaar. Ze kijken zo wie er wel of niet gebeld zou hebben en wij krijgen dat nog wel te zien in een latere aflevering

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #16 Gepost op: 16-02-2002, 14:10:37 »
proevenboek?

de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 16-02-2002, 20:00:53 »
Wat ik gek vond van de brieven die in de envelop van Jantien zaten, was dat op elke brief iets stond in de trant van: "je hebt de envelop toch geopend terwijl Angela nadrukkelijk gevraagd had om dat niet te doen" (heb nu geen tijd om de video na te kijken en de precieve bewoording hier neer te zetten). Er zat dus voor elke kandidaat zo'n brief in. Dus ze gaan er vanuit dat iedere kandidaat zijn of haar envelop heeft open gemaakt. Maar 't kon ook zo zijn dat alleen Jantien haar envelop had open gemaakt. Dan klopt de tekst in de brieven dus van geen kanten.

Verder snap ik niet waarom ze alle brieven in 1 envelop hebben gedaan. Ze hadden toch ook gewoon ieder z'n brief in de eigen envelop kunnen doen? Wat was er voor meerwaarde om 't op deze manier te doen?   :-/

De enveloppen zijn al uitgedeeld toen Erik er nog was. Zat er in de envelop van Jantien dan ook 'n brief voor hem?  ???

Verder is 't natuurlijk vreemd dat ze de aanbieding krijgen om de mol op te bellen. Dus als iemand besluit om te bellen moet de mol op dat moment wel de telefoon kunnen opnemen. Of er moet natuurlijk 'n ingesproken boodschap te horen zijn...... of 'n andere aanwijzing waarvoor de mol niet zelf de telefoon hoeft aan te nemen.

Ik denk trouwens toch wel dat er nog teruggekomen wordt op deze vreemde enveloppen. Ik hoop 't in ieder geval, want nu blijven wij met zoveel vragen zitten.  :-[

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #18 Gepost op: 17-02-2002, 01:23:53 »
Idd, dit is heel verwarrend  ???. Ik ben ook zeer benieuwd hoe het met die brief van Erik zit...

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 17-02-2002, 12:35:48 »
Ik vraag me af of die enveloppen niet bedoeld zijn om de loyaliteit te testen van de kandidaten. Jantien stelde zich loyaal op door te bedenken dat als zij er uit zou gaan niemand ooit achter de inhoud van haar envelop zou komen (even aangenomen dat zij de mol niet is). Dat vond ik wel slim. Het maakt volgens mij niet uit of er voor iedereen brieven inzaten(dus ook voor Erik).

De kandidaten kunnen nu besluiten om samen hier over te beslissen of apart. Stel bijvoorbeeld dat de eerste die belt een vrijstelling krijgt. Daar zou je als kandidaat op kunnen gokken. Of misschien krijgt de eerste een aanwijzing over de mol. Dat kan hij  of zij tegen de anderen vertellen of niet. In die richting zoek ik het meer. Het kan ook gewoon een valstrik zijn, om de boel een beetje op te naaien. Misschien belt iemand nu en dan hoort ie: Je hebt de regels overtreden,, dat kost 3000 euro " of zoiets.

Wat denken jullie daarvan?

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!