Auteur Topic: Tour de France pool 2008  (gelezen 46280 keer)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #60 Gepost op: 1-07-2008, 21:16:56 »
en ik moet van de laatste plek af 8)

Die neem ik wel over  ::jaja:: :)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #61 Gepost op: 1-07-2008, 21:23:49 »
Zijn jullie je aan het indekken ofzo? ::) :P
Geniet nooit met mate...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #62 Gepost op: 1-07-2008, 21:24:27 »
Zijn jullie je aan het indekken ofzo? ::) :P

Nee hoor, maar ik ben nog nooit laatste geweest, eens moet de eerste keer zijn  ::jaja:: :D

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #63 Gepost op: 1-07-2008, 21:28:47 »
Test het verschil is echter wel tussen de gele en andere truien. Dat de gele trui veel belangrijker is en moeilijker is om te halen dan alle anderen. Iedereen zou de gele trui wel willen, maar ja tuurlijk zijn er een aantal beter dan de rest.
Daarnaast zijn ook de kopmannen van het team een stuk prijziger om in je team te nemen dan alle andere renners. Dus is het moeilijker veel goeie renners uit de top 10 van de gele trui bijeen te krijgen.

Hetgeen ik over de bolletjestrui zei is misschien wat overdreven, maar om vooraf de juiste renner voor dat klassement te kiezen is veruit het moeilijkst. Dat ligt grotendeels aan de mindere renners die aan het begin daar voor gaan, doordat ze een keer met de goeie ontsnapping mee hebben gezeten. Tuurlijk zijn er een aantal kapers die er jaarlijks voorgaan, maar ja iemand als rasmussen die daarvoor gaat doet dit jaar niet mee en Soler die heeft sinds de tour nooit meer zo goed gereden en wordt verdacht van doping, maar omdat hij bij een franse ploeg zit wordt daar niet over gesproken.

Bij de Sprint is de selectie ook klein, maar deze renners zijn iets goedkoper dan de kopmannen.

Bij de witte trui heb je het minste kanshebbers en die zijn ook nog het goedkoopst, dus het is gewoon raar dat je voor elke trui evenveel punten kunt verdienen.

Dus of je zou het verschil in kosten kleiner moeten maken of de puntenverdeling veranderen.


Wat betreft het overnemen van de troon van telminator ja dat zou ik en jullie ook allemaal erg graag willen, alhoewel ik het wel mooi en knap zou vinden als hij zijn triologie voltooid en dan begin ik daarna aan mijn triologie  ::hypocriet::!

Nogmaals allemaal veel succes!
Ananas

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #64 Gepost op: 1-07-2008, 21:53:13 »
Die neem ik wel over  ::jaja:: :)

Ik niet, ik heb een erg goeie ploeg  ::trots::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #65 Gepost op: 1-07-2008, 22:14:06 »
Test het verschil is echter wel tussen de gele en andere truien. Dat de gele trui veel belangrijker is en moeilijker is om te halen dan alle anderen. Iedereen zou de gele trui wel willen, maar ja tuurlijk zijn er een aantal beter dan de rest.

Mjah, maar dat geldt toch net zo goed voor de andere truien. Als je geen klassementsrenner bent maar wel een klimmer ga je toch net zo hard voor de bolletjestrui, of een sprinter voor de groene trui of een jonge renner voor de witte trui.
Tuurlijk is de gele trui het belangrijkste in de Tour. Maar het zou toch wel een saaie pool worden als voornamelijk de stand in het algemeen klassement de scores in de pool zouden bepalen. :-\\ Ten minste vind ik dan.

Daarnaast zijn ook de kopmannen van het team een stuk prijziger om in je team te nemen dan alle andere renners. Dus is het moeilijker veel goeie renners uit de top 10 van de gele trui bijeen te krijgen.

Nou ja, je kunt gewoon maar 2 kopmannen kiezen. (plus een reserve dan) Voor de rest MOET je andere renners kiezen. En om die niet voor joker mee te laten doen, is het toch ook leuk als die in de andere klassementen kunnen scoren? Zo ben je dus verplicht een 'evenwichtige' ploeg samen te stellen. ::vergroot::

Hetgeen ik over de bolletjestrui zei is misschien wat overdreven, maar om vooraf de juiste renner voor dat klassement te kiezen is veruit het moeilijkst. Dat ligt grotendeels aan de mindere renners die aan het begin daar voor gaan, doordat ze een keer met de goeie ontsnapping mee hebben gezeten. Tuurlijk zijn er een aantal kapers die er jaarlijks voorgaan, maar ja iemand als rasmussen die daarvoor gaat doet dit jaar niet mee en Soler die heeft sinds de tour nooit meer zo goed gereden en wordt verdacht van doping, maar omdat hij bij een franse ploeg zit wordt daar niet over gesproken.

Ook bij de gele trui geldt over het algemeen dat daar tot aan de bergen geen renners in rijden die uiteindelijk hoog zullen eindigen in het algemeen klassement. Dit is dus meestal gelijk aan zoals jij hierboven beschrijft wat betreft de bolletjestrui. Dat Rasmussen niet mee doet geeft een andere renner weer de kans die trui te winnen. en als het allemaal misschien wat moeilijker voorspelbaar is, is dat toch alleen maar spannender?

Bij de witte trui heb je het minste kanshebbers en die zijn ook nog het goedkoopst, dus het is gewoon raar dat je voor elke trui evenveel punten kunt verdienen.

Vorig jaar won Alberto Contador de witte trui. Dat was volgens mij geen goedkope renner. Je hebt wel gelijk dat je hier misschien wat makkelijker punten kan pakken dan bij de andere truien. Maar goed, dat kan iedereen, dus kwestie van de juiste renners kiezen. ;)


Ik heb trouwens een paar maanden geleden in dit topic naar feedback gevraagd (zie eerste bericht in dit topic) en hieruit bleek dat men na 2 jaar de pool zo gespeeld te hebben eigenlijk geen verandering wilde.
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #66 Gepost op: 1-07-2008, 22:46:40 »
Test het verschil is echter wel tussen de gele en andere truien. Dat de gele trui veel belangrijker is en moeilijker is om te halen dan alle anderen. Iedereen zou de gele trui wel willen, maar ja tuurlijk zijn er een aantal beter dan de rest.
Daarnaast zijn ook de kopmannen van het team een stuk prijziger om in je team te nemen dan alle andere renners. Dus is het moeilijker veel goeie renners uit de top 10 van de gele trui bijeen te krijgen.

Hetgeen ik over de bolletjestrui zei is misschien wat overdreven, maar om vooraf de juiste renner voor dat klassement te kiezen is veruit het moeilijkst. Dat ligt grotendeels aan de mindere renners die aan het begin daar voor gaan, doordat ze een keer met de goeie ontsnapping mee hebben gezeten. Tuurlijk zijn er een aantal kapers die er jaarlijks voorgaan, maar ja iemand als rasmussen die daarvoor gaat doet dit jaar niet mee en Soler die heeft sinds de tour nooit meer zo goed gereden en wordt verdacht van doping, maar omdat hij bij een franse ploeg zit wordt daar niet over gesproken.

Bij de Sprint is de selectie ook klein, maar deze renners zijn iets goedkoper dan de kopmannen.

Bij de witte trui heb je het minste kanshebbers en die zijn ook nog het goedkoopst, dus het is gewoon raar dat je voor elke trui evenveel punten kunt verdienen.

Dus of je zou het verschil in kosten kleiner moeten maken of de puntenverdeling veranderen.


Wat betreft het overnemen van de troon van telminator ja dat zou ik en jullie ook allemaal erg graag willen, alhoewel ik het wel mooi en knap zou vinden als hij zijn triologie voltooid en dan begin ik daarna aan mijn triologie  ::hypocriet::!

Nogmaals allemaal veel succes!
Gewoon je Tour-ploeg doorsturen is misschien ook een optie?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #67 Gepost op: 2-07-2008, 19:05:18 »

Maar die Telminator moet wel eens een keertje van de troon gestoten worden natuurlijk. >:D

In 2006 werd ik 3e (op de laatste dag nog op het podium beland), in 2007 2e dus dit jaar is het tijd voor de 1e plek  ::tandpastasmiley::

Maar het is een verdomd vervelend parcours dit jaar, totaal niet in te schatten hoe groot de kans op massasprints zijn, ik zit er daarom toch nog over te denken mijn ploeg om te gooien. Dat blijkt 9 vd 10 keer een foute beslissing, maar who knows...

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #68 Gepost op: 2-07-2008, 20:21:15 »
Ik ga dit jaar natuurlijk weer vol voor de winst, maar elk jaar is het moeilijk.

Daisy kan goed doorrekenen, maar als ik even doorreken kom ik ook weer op 1, gedeelde eerste plaats?? ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Veel succes allemaal

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #69 Gepost op: 3-07-2008, 17:47:20 »
Dertig deelnemers tot nu toe... ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

43 staat de teller nu op. ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Da's zelf meer dan 2 jaar geleden toen we deze pool voor het eerst deden. (Toen 40 deelnemers)
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #70 Gepost op: 3-07-2008, 19:52:35 »
43 staat de teller nu op. ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Da's zelf meer dan 2 jaar geleden toen we deze pool voor het eerst deden. (Toen 40 deelnemers)
::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #71 Gepost op: 4-07-2008, 06:24:36 »
In 2006 werd ik 3e (op de laatste dag nog op het podium beland), in 2007 2e dus dit jaar is het tijd voor de 1e plek  ::tandpastasmiley::


Niet te vlug victorie kraaien,want ook dit jaar gebruik ik terug m'n speciale tactiek  ::jaja:: ::jaja::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #72 Gepost op: 4-07-2008, 14:48:58 »
voor wie nog wil controleren of zn renners meedoen... have a look
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #73 Gepost op: 4-07-2008, 14:58:17 »
Niet te vlug victorie kraaien,want ook dit jaar gebruik ik terug m'n speciale tactiek  ::jaja:: ::jaja::
Je gaat achter je renners aanrijden met een zweep uit't raam?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #74 Gepost op: 4-07-2008, 15:20:27 »
allemaal heel erg veel succes met de Tourpool 2008 op RN  ;D :D ;D ::bravo::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #75 Gepost op: 4-07-2008, 17:55:17 »
Grappig... de rugnummers van een paar renners van Garmin Chipotle en Agritubel verschillen op de officiële TdF site en die van de NOS. ;D
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #76 Gepost op: 4-07-2008, 19:39:30 »
Je gaat achter je renners aanrijden met een zweep uit't raam?
Misschien...Misschien ook niet  ::)
Alhoewel mijn speciale tactiek de voorbije 2 jaar niet zo goed ineenstak  ::) ::)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #77 Gepost op: 4-07-2008, 21:56:13 »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #78 Gepost op: 5-07-2008, 08:23:00 »
43 staat de teller nu op. ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Da's zelf meer dan 2 jaar geleden toen we deze pool voor het eerst deden. (Toen 40 deelnemers)

Ruim 50  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #79 Gepost op: 5-07-2008, 10:41:29 »
De samenstelling van de deelnemende ploegen staat nu ook online. Ik zal dit weekend de renners bijwerken. (juiste rugnummers, volledige namen, overbodige renners verwijderen etc.) Pas als dat klaar is wordt de ranglijst bijgewerkt.

In ieder geval heel leuk dat er zoveel mensen meedoen. ::ok::
Geniet nooit met mate...