Auteur Topic: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse  (gelezen 55465 keer)

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Gepost op: 13-05-2008, 12:03:54 »
Situatieschets
Op een dag wordt je wakker en je kijkt uit het raam.
Het is een morgen, net als elke andere morgen, met maar een verschil: buiten op straat lopen/strompelen grote groepen mensen. Al snel merk je op dat dit geen gewone mensen zijn. Ze zijn bleek, hebben wonden, zijn elke vorm van menselijkheid verloren en ze kunnen alleen strompelen. Wanneer je verder kijkt zie je dat er het verkeer in je stad of dorp volledig in puin ligt en er grote chaos is uitgebroken. Hier en daar rent nog een 'gewoon' mens weg voor de grote groep strompelende mensen, tevergeefs want na de korte achtervolging zie je dat dit ongelukkige karakter wordt ingesloten en vervolgens wordt kapot gebeten. Enkele minuten na dit schouwspel wordt je opgeschrikt door het feit dat het 'lijk' weer opstaat en zich aansluit bij de groep.

Dit kan maar een ding betekenen: De zombie-apocalypse is uitgebroken.



Hè? Wat is dat, een zombie apocalsypse?

Volgens gerenomeerde onderzoekers en bronnen:
Citaat
The zombie apocalypse is a particular scenario of apocalyptic fiction that customarily has a science fiction/horror rationale. In a zombie apocalypse, a widespread (usually global) rise of zombies (reanimated corpses) hostile to human life engage in a general assault on civilization. Those killed by zombies in turn rise as hostile zombies themselves. This causes the outbreak to become an exponentially growing crisis: the spreading "zombie plague" swamps normal military and law enforcement organizations, leading to the panicked collapse of civilian society until only isolated pockets of survivors remain, scavenging for food and supplies in a world suddenly reduced to a hostile wilderness.

Na een moment besef je wat er gebeurd is. Er is inderdaad een zombievirus uitgebroken en er lopen zombies vrij door de straten van je stad/dorp.

Nu is de vraag in dit topic: Wat zou jij doen in het geval van een zombie apocalypse?

Let wel: de zombies in dit topic zijn van de klassieke soort. Oftewel:
  • Het zijn dieren
  • Ze tonen geen emoties en kunnen geen gereedschappen gebruiken
  • Hun lichaam is al zijn flexibaliteit verloren en kunnen ze alleen slenteren en statische motorische acties uitvoeren (ze kunnen niet een slot opendraaien, dat is te ingewikkeld; ze kunnen echter wel de deur inslaan)
  • Deze zombies hoeven niet te rusten en kunnen altijd doorgaan
  • De manier om ze te doden is door hun brein te vernietigen of ze te verbranden
  • Als ze jou bijten, verander je binnen een relatief korte tijd zelf ook in een zombie

Algemene tips van mijn kant:
  • Zoek andere mensen! Hoe stoer je ook bent, een grote groep zombies kan je het best bestrijden met een grote groep mensen
  • Ga de confrontatie uit de weg! Bespaar je krachten en wapens voor het geval dat het echt moet. Vluchten is beter dan het uitvechten, want vechten verlies je uiteindelijk.
  • Zoek informatie! Is de uitbraak landelijk? Continentaal? Globaal? Is er nog een leger? Zoja, houd het uit tot de troepen komen! Zoniet, dan heb je een groot probleem.
  • Zoek goede wapens! Zoek lange wapens (knuppels, hockeysticks), hiermee kan je de zombies op afstand houden. Met een mes is er een grote kans dat je in je arm wordt gebeten. Nog beter is als je een vuurwapen hebt en nog beter is een shotgun.
  • Richt altijd op het hoofd! Wanneer je het hoofd van een zombie onschadelijk maakt, kan de zombie niks meer. Sla zijn hoofd kapot of schiet het eraf (Shotgun!).
  • Zoek een plek waar zij niet kunnen komen! Oftewel, een plek waar je motorisch handig moet zijn om te komen. Zo kunnen zombies waarschijnlijk niet een luik naar zolder openen en kunnen ze er niet bij. Let wel op: zorg ervoor dat je altijd een uitweg hebt!
  • Trek niet de aandacht! Zodra ze je op het spoor zijn, zullen ze niet stoppen voordat ze je hebben.
  • Neem iemand mee die je in geval van nood kan opofferen. Geschikte voorbeelden zijn Schoonouders en ex-vrienden/vriendinnen
« Laatst bewerkt op: 13-05-2008, 12:13:08 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #1 Gepost op: 13-05-2008, 12:04:25 »
vervolg



Dit waren allemaal dingen op korte termijn, op lange termijn is het lastiger, zeker wanneer het leger is uitgeschakeld en er geen kans is op externe redding. Zelf zou ik dan proberen over de oceaan naar een eiland te komen. Zombies kunnen niet zwemmen (daarvoor hebben ze de motorische vaardigheden niet). Uiteraard kunnen ze wel onder water lopen (ze hoeven niet te ademen), maar als ze over de bodem van de oceaan lopen, vernietigt de druk van het water het lichaam.

Handige sites:
Zombie apocalypse (wiki)
Zombie (wiki)
Zombies in popular culture (wiki)
Zombie Survival & Defense Wii (Een goede site met veel tips!)
How To Survive A Zombie Apocalypse (Filmpje)
The Zombie Survival Guide

Handige films
Shaun of the Dead
Resident Evil series
Silent Hill


Voorbeeld van goede voorbereiding en redelijk goede wapens:


Wat zou jij doen in het geval van een zombie apocalypse?
« Laatst bewerkt op: 13-05-2008, 12:33:11 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #2 Gepost op: 13-05-2008, 12:29:13 »
Tja, het is een lastig probleem. Ik denk dat het heel moeilijk is om in te schatten hoe je zou reageren op een Zombie Apocalypse. Het is gewoon iets wat heel lastig voor te stellen is.

Toch kun je je tegenwoordig erg goed voorbereiden. In vroegere tijden was dat erg lastig, dat kwam omdat je het beste trainingsmiddel nog niet had: videogames! Zelf speel ik veel games met zombies in de hoofdrol, gewoon omdat ik weet dat een goede voorbereiding op een Zombie Apocalypse van levensbelang kan zijn. Hieronder enkele voorbeelden van videogames die ik jullie allen aanraad om te spelen:

Resident Evil™ series
Inmiddels zijn er al verscheidene Resident Evil games op de markt gekomen. Ze bieden een erg interessante en leerzame simulatie van het bestreiden van zombies met verschillende vuurwapens. De eerste delen zijn vooral op de PlayStation™ uitgekomen, maar Resident Evil 4 is ook beschikbaar voor de Nintendo Gamecube™, Nintendo Wii™ en de PC. Vooral de Wii versie is overigens aan te raden, omdat het daar lijkt alsof je een echt vuurwapen in je hand hebt.

Silent Hill™ series
Ook een erg interessante simulatie waar vooral vuurwapens worden gebruikt. De sfeer is nog net iets marcaberder dan bij Resident Evil, iets wat vooral van pas komt als je in agrarische streken woont zoals Friesland, Groningen of Overijssel.

Alone in the Dark™ series
Deze serie richt zich ook op andere wapens dan de voorgaande 2 series. In het laatst-uitgekomen deel (die overigens nog maar een korte tijd in de schappen ligt) kun je alle voorwerpen die je ziet als wapen gebruiken. In het echt is dit feature ook aanwezig, dus is Alone in the Dark een goede game om te oefenen.

Dead Rising™
Deze game kwam alleen uit op de Xbox 360™ en biedt ook een erg goede en realistische weergave van de werkelijkheid.

Wat overigens een probleem is, is dat al deze games zich richten op zombies, terwijl andere situaties als een Vampire Apocalypse of een Werewolf Apocalypse zeker niet uit te sluiten zijn.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #3 Gepost op: 13-05-2008, 21:40:25 »
ik zou eh.. heel hard gillen denk ik.


Zelf speel ik veel games met zombies in de hoofdrol, gewoon omdat ik weet dat een goede voorbereiding op een Zombie Apocalypse van levensbelang kan zijn.

eh willem, heb je een zonnesteek opgelopen ofzo?  ???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #4 Gepost op: 13-05-2008, 22:25:32 »
Leuke situatie breng je ter sprake, FS.

Hoe ik zou reageren? Ik hoop dat ik niet tot de slachtoffers behoor, en ik zou zo snel mogelijk op zoek gaan naar mensen die geen slachtoffer van deze gebeurtenis zijn geworden. Om dan de handen ineen te slaan, en te proberen om op zoek te gaan naar een soort tegengif, een methode om deze ''zombies'' uit hun toestand terug te halen.

Dit doet me trouwens sterk denken aan een science fictionserie uit de jaren 80, die destijds veel stof deed opwaaien. Begonnen als een heel aardige serie, kreeg het vrij snel de repuatie extreem bedreigend op de kijkers(doel)groep over te komen, terwijl het toch echt maar fantasie was. Zo keek ik naar de serie, en ik heb er absoluut geen slapeloze nachten aan overgehouden.

Wat ik ermee wil zeggen: ook hier werd een aantal mensen geeconfronteerd met een situatie die de hele samenleving bedreigde, slechts een handjevol mensen ontsnapte aan de invloed van het onbekende (in dit geval kwaadaardige buitenaardse wezens).

Het was leuk om te zien hoe deze paar mensen toch alles in het werk stelde om de indringers ''de deur te wijzen''. Ik zou dus zelf ook proberen tot die groep tee behoren (wanneer het mij uiteraard zou zijn gegeven). Ik zou, wanneer ik de kans kreeg, niet bij de pakken neer zitten.

Uiteraard: dit alles onder voorbehoud van een vrije keuze (het is maar de vraag of je bij een door jou beschreven situatie de vrije keus hebt....).

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #5 Gepost op: 14-05-2008, 08:03:52 »
Ik zou eerst helemaal gek van angst worden en me een beetje schuil houden ergens tot mn hersentjes het weer doen :D En dan proberen naar Schiphol te komen, met de auto op slot ::trots:: Maar op de snelweg zullen ook wel hele groepen lopen :-\\ alhoewel, vast niet als spooklopers, ik denk dat ze niet tegen een stroom inlopen ??? ::) Als ik op Schiphol ben, schroef ik de antenne van mn dak, daarmee kan ik mooi door hun oogkassen in hun hersens steken, zodat ze dood neer vallen ::jaja:: Al van me af stekend dus door de douane, als die niet al zelf zombies zijn geworden ::) Denk het wel, dus waarschijnlijk kan je zo de trappen van de klaarstaande vliegtuigen oprennen. Die voor deze keer allemaal een eind van de slurfen af staan... (kunnen zij trap lopen?) En als er een aantal mensen zitten, gaat de deur dicht en vliegen we naar Aruba 8)

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #6 Gepost op: 14-05-2008, 09:10:10 »
Oh, ik had het over de serie V.

in plaats van de rechtstreekse link,  hierbij een stukje tekst uit de beschrijving van de serie.
Moest er onwillekeurig dus aan denken toen ik de titel van dit topic zag.

Citaat
Ze arriveerden in vijftig moederschepen om hun vriendschap en technologie aan de Aarde aan te bieden in ruil voor water. Mike Donovan (Marc Singer) een tv-reporter, en Julie Parrish (Faye Grant) een vierdejaars medisch studente, infiltreren in de ruimteschepen en ontdekken de gruwlijke waarheid achter de vreedzame bedoelingen van “de visitors “…’V‘ verscheen op TV in 1983/1984 als mini-serie en wist wereldwijd miljoenen aan de buis te kluisteren.






« Laatst bewerkt op: 14-05-2008, 10:20:53 door Bodejos »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #7 Gepost op: 14-05-2008, 13:32:16 »
Ik zou eerst helemaal gek van angst worden en me een beetje schuil houden ergens tot mn hersentjes het weer doen :D En dan proberen naar Schiphol te komen, met de auto op slot ::trots:: Maar op de snelweg zullen ook wel hele groepen lopen :-\\ alhoewel, vast niet als spooklopers, ik denk dat ze niet tegen een stroom inlopen ??? ::) Als ik op Schiphol ben, schroef ik de antenne van mn dak, daarmee kan ik mooi door hun oogkassen in hun hersens steken, zodat ze dood neer vallen ::jaja:: Al van me af stekend dus door de douane, als die niet al zelf zombies zijn geworden ::) Denk het wel, dus waarschijnlijk kan je zo de trappen van de klaarstaande vliegtuigen oprennen. Die voor deze keer allemaal een eind van de slurfen af staan... (kunnen zij trap lopen?) En als er een aantal mensen zitten, gaat de deur dicht en vliegen we naar Aruba 8)



Ik denk dat het op Aruba ook onder de zombies zit... Nee, ik denk dat een onbewoond eiland je enige redding is.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #8 Gepost op: 14-05-2008, 14:31:46 »
ik zou de volgende nacht een natte dweil naast mijn bed leggen zodat ik meteen wakker wordt als ik weer droom een zombie te zijn.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #9 Gepost op: 14-05-2008, 14:38:22 »
Ik denk dat het op Aruba ook onder de zombies zit... Nee, ik denk dat een onbewoond eiland je enige redding is.

volgens FS konden ze niet naar Aruba, want ze kunnen niet zwemmen ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #10 Gepost op: 14-05-2008, 14:52:07 »
volgens FS konden ze niet naar Aruba, want ze kunnen niet zwemmen ::)

Er wonen ook mensen op Aruba, dus die kunnen toch ook Zombie zijn geworden

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #11 Gepost op: 14-05-2008, 14:58:09 »
Er wonen ook mensen op Aruba, dus die kunnen toch ook Zombie zijn geworden

dan prik ik op Aruba verder met mn antenne tot aan de haven en neem een boot naar een onbewoond eiland ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #12 Gepost op: 14-05-2008, 15:17:41 »
Neem dan wel een zooi boeken mee, naar mannen gluren zal daar weinig zin hebben :o :o

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #13 Gepost op: 14-05-2008, 15:23:17 »
Neem dan wel een zooi boeken mee, naar mannen gluren zal daar weinig zin hebben :o :o

maar de vraag hier is... wat doe jij ??? ;D ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #14 Gepost op: 14-05-2008, 15:30:35 »
Ik pak gewoon mijn Shotgun, haal een paar mensen op met m'n helikopter, en vlieg naar het hoogste gebouw dat ik kan vinden.

Op't dak ben je vrij veilig. Eventueel nog even een tussenstop bij een supermarkt om wat eten en extra patronen te halen ::trots::
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #15 Gepost op: 14-05-2008, 15:35:12 »
maar de vraag hier is... wat doe jij ??? ;D ::)
zorgen dat ik er eerder ben dan jij.........

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #16 Gepost op: 14-05-2008, 15:36:16 »
zorgen dat ik er eerder ben dan jij.........
Zou je niet eens galant zijn en je netjes houden aan "Dames gaan voor"?? >:(
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #17 Gepost op: 14-05-2008, 15:37:08 »
zorgen dat ik er eerder ben dan jij.........

nee nee... jij moet zelf je eigen plan trekken >:D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #18 Gepost op: 14-05-2008, 15:53:36 »
Zou je niet eens galant zijn en je netjes houden aan "Dames gaan voor"?? >:(
het is maar hoe je het bekijkt. Megan gluurt graag naar mannen, moeten er wel exemplaren te bezichtigen zijn, he?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat te doen bij een Zombie Apocalypse
« Reactie #19 Gepost op: 14-05-2008, 16:01:30 »
het is maar hoe je het bekijkt. Megan gluurt graag naar mannen, moeten er wel exemplaren te bezichtigen zijn, he?

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

te grappig dit

bedenk trouwens wel, bodejos: dat ik ook moet eten op dat onbewoonde eiland >:D
« Laatst bewerkt op: 14-05-2008, 16:13:32 door Megan »
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.