Auteur Topic: Man-Vrouw-Discussie topic  (gelezen 39669 keer)

Offline Megan

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Man-Vrouw-Discussie topic
« Reactie #120 Gepost op: 21-05-2008, 12:50:55 »
''Leike'' misschien een bruikbare optie?

Lieke erbuiten laten >:D da's een lief meisje, die kan er niks aan doen ::hug::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline -Lieke-

• Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 21-05-2008, 12:59:10 »
ik geef jullie hierbij toestemming om Menno te noemen hoe jullie willen >:D

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #122 Gepost op: 21-05-2008, 13:03:19 »
Dan hou ik het op Menno, is dat goed?

Offline -Lieke-

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 21-05-2008, 13:09:13 »
Dan hou ik het op Menno, is dat goed?
prima keuze, die naam gebruik ik ook vaak ::ok::

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #124 Gepost op: 21-05-2008, 13:11:19 »
prima keuze, die naam gebruik ik ook vaak ::ok::
maar jij gebruikt toch altijd PWtje?
Menno is gek

Offline -Lieke-

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 21-05-2008, 13:13:35 »
maar jij gebruikt toch altijd PWtje?
ook, maar ik probeer af te wisselen ::jaja::

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #126 Gepost op: 21-05-2008, 13:34:06 »
Het leed dat generalisatie heet

Een lichtelijk sarcastisch betoog over de verschillen tussen mannen en vrouwen

Bij het edele vak biologie leerde ik eens dat de grootste drift van een diersoort voortplanting is. Een medeleerling van mij beweerde eens dat dieren zelfs geen andere gevoelens kennen dan dat. Een dier die pijn zou hebben, zou geen pijn hebben, maar bang zijn om te sterven waardoor deze zich niet meer zou kunnen voortplanten. Evolutionisten zullen deze drang naar het hebben van geslachtsgemeenschap meteen overzetten naar mensen, maar dat vind ik onterecht. Bij een mens gaat het vaak niet om het krijgen van kinderen, maar gewoon om het genot (of het geld natuurlijk). Afijn, mocht je de mens wel met dieren gaan vergelijken komen we wel uit bij de aard van het onderwerp van dit betoog. Voor het hebben van seks heb je een mannetje nodig, en een vrouwtje.

En laat het nou net zo zijn, dat het over de verschillen tussen die mannetjes en die vrouwtjes de laatste tijd zoveel te doen is. Eindeloze discussies worden er gevoerd in het echt of op internet, tijdschriften staan vol met gigantische artikelen over het onderwerp en eind 2006 kwam TV-zender Talpa nog met het programma M/V, waar Linda de Mol uiterst treffend (kuch) sprak over "de verschillen tussen deze twee diersoorten". Ik volg deze discussies, ik lees deze artikelen, en ik zag dat TV-programma, en ik kon mezelf maar één vraag stellen: 'hoe heeft de mensheid zo ver af kunnen zakken?' Het probleem is namelijk, alles staat bol van de generalisatie!

Voor de mensen met een gebrek aan woordenschat (die afgelopen maandag vast ook wel het LAKS hebben opgebeld), zal ik eerst nog even uitleggen wat generalisatie eigenlijk is. Ik heb van mijn godsdienstleraar geleerd, dat je dit het makkelijst kunt doen door een woord uit elkaar te trekken. Het eerste deel van het woord heet 'general'. General is een Engels woord, en betekent zoiets als 'algemeen'. Eigenlijk hebben we nu alles wat we moeten weten, aangezien 'satie' een toevoeging is om aan te geven dat het om een proces gaat, en de i ertussen gewoon mooi klinkt. Generalisatie is ongeveer hetzelfde als veralgemenisering. Je duwt een hele groep van individuele gevallen in een zelfde hokje. Voorbeelden zijn er te over, en allemaal berusten ze duidelijk op onwaarheid. Zo is de uitspraak 'Marokkanen zijn dieven' onjuist, omdat een bekende van mij die toevallig Marokkaans is nog nooit iets heeft gejat. In de discussie over de verschillen tussen mannen en vrouwen kom ik ook massa's van dit soort walgelijke generaliserende uitspraken tegen. 'Vrouwen zijn socialer dan mannen', 'vrouwen zijn meer vergevingsgezind' en 'mannen zijn agressiever' en . Zijn stuk voor stuk uitspraken die mij een doorn in het oog zijn.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 21-05-2008, 13:34:20 »
(vervolg)

Neem nou de eerste, 'vrouwen zijn socialer dan mannen'. Ik kan me nu serieus beledigd voelen door deze onzin. Ik, de jongen die een paar jaar geleden nog uitgeroepen werd tot 'meest oversociale persoon van de klas', zou dus geen echte man zijn, simpel omdat ik sociaal ben? Ik dacht dat het juist meestal de mannen waren die graag met hun vrienden zaten te lullen, terwijl de meeste vrouwen liever in een disco gaan dansen, waardoor de sterkte van de muziek geen gesprek mogelijk is?

Dan de tweede uitspraak, 'vrouwen zijn meer vergevingsgezind'. Ik heb hem even toegepast op mijn eigen leven, en ik ben tot de conclusie gekomen dat ook dit onzin is. Ik zelf heb nooit ruzie, als iemand mij onrecht aandoet dan doe ik daar gewoon niet moeilijk over. Als die persoon spijt heeft, vergeef ik hem/haar meteen en als hij/zij geen spijt heeft, moet hij/zij dat zelf weten, als hij/zij maar weet dat hij mij in ieder geval niet boos zal krijgen. Vergevingsgezind, niet? In mijn optiek zijn het juist vaker mannen die zo zijn dan de meeste vrouwen, die na een ruzie met hun vriendinnen wekenlang boos blijven en pas tot verzoening komen als één van de twee gaat huilen.

Tot slot, de derde uitspraak, 'mannen zijn agressief'. Heeft men nou nog nooit van het fenomeen 'bitchfight' gehoord? Natuurlijk weet ik dat het wonderlijke goedje 'testosteron' kan zorgen voor agressieve neigingen, maar zelf heb ik nog nooit iemand geslagen. In tegenstelling tot twee klasgenotes van mij, die een maand geleden beiden twee dagen geschorst werden omdat ze na schooltijd met elkaar op de vuist gingen. Nu zullen sommige mensen komen met het argument dat het wel zo is dat alle wereldleiders die andere landen de oorlog verklaarde wel man waren. Nou, daar hoef je bij mij niet mee aan te komen, want tot en met 1979 wás er niet eens vrouwelijke wereldleider...

Conclusie: uitspraken over mannen en vrouwen zijn onzin. Elk persoon is uniek en heeft zijn eigen persoonlijke eigenschappen. Het zijn van een man of vrouw heeft daar verder weinig mee te maken. Échte mannen en échte vrouwen bestaan niet, al is in de letterlijke zin van het woord iedereen met een piemeltje een échte man. Laten we gewoon iedereen als een individu bekijken, en stoppen met oefenloos gelul over 'twee verschillende diersoorten'.

Met vriendelijke groet,
Willem de Gelder,
handtekening
Freelance betoger, amateur-psycholoog en neo-hippie.

Attentie: het feit dat Willem de Gelder nu ook heeft gegeneraliseerd was om enigszins humoristisch over te komen. Mocht u dat niet zo hebben ervaren, dan bij deze excuses.

Online Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 21-05-2008, 14:20:13 »
@ Willem  ::ok:: ::rofl::

maar er valt me iets op: je bewijst nu dat alle uitspraken over mannen onzin zijn, omdat ze voor jou niet gelden. Volgens mij is er ook een andere conclusie mogelijk  ::vergroot:: >:D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 21-05-2008, 14:21:37 »
@ Willem  ::ok:: ::rofl::

maar er valt me iets op: je bewijst nu dat alle uitspraken over mannen onzin zijn, omdat ze voor jou niet gelden. Volgens mij is er ook een andere conclusie mogelijk  ::vergroot:: >:D

Klopt klopt, maar ik had geen zin om er al te diep op in te gaan :P

Offline Firesphere

• Forumlid
  • Don't ever try that again
« Reactie #130 Gepost op: 21-05-2008, 14:47:02 »
Ik heb niet de concentratie om.... wacht, waar gaat het hier ook al weer over?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #131 Gepost op: 21-05-2008, 14:55:48 »
generaliseren over mannen is zoooo heerlijk.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #132 Gepost op: 21-05-2008, 18:00:27 »
Ik kwam net toevallig een filmpje tegen dat wel in dit topic past: Het NK Achteruit Inparkeren voor vrouwen!

Volgens mij zou het trouwens het NK Fileparkeren voor vrouwen moeten zijn, maar dat tussen twee haakjes.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #133 Gepost op: 21-05-2008, 18:15:47 »
Mooi verhaal Willemson

Ja en nee, opzich heb je wel een beetje gelijk je moet iedereen appart zien enzo en niet iedereen is het zelfde, maar over het algemeen kloppen veel uitspraken wel.

Bijvoorbeeld: Het blikveld van de man is bijna recht vooruit, dat van de vrouw is vele malen breder. De vrouw is dus in staat om ook de dingen te zien die naast haar gebeuren.  Mannen kunnen echter beter details in de verte onderscheiden omdat hun blikveld veel gerichter is. Vanuit de oerman en vrouw is dit verschijnsel heel verklaarbaar, de man moest zich als jager op een prooi concentreren en zich niet laten afleiden door de omgeving. Ook leerde hij om heel goed afstand in te kunnen schatten. Vrouwen moesten de groep in de gaten houden en leerden om kleine details in hun directe omgeving in de gaten te houden.

Lees ook eens de boekjes, Mars en Venus het is een hele serie en ze gaan allemaal over het verschil tussen mannen en vrouwen
Menno is gek

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #134 Gepost op: 21-05-2008, 18:25:44 »
(vervolg)

Dan de tweede uitspraak, 'vrouwen zijn meer vergevingsgezind'. Ik heb hem even toegepast op mijn eigen leven, en ik ben tot de conclusie gekomen dat ook dit onzin is. Ik zelf heb nooit ruzie, als iemand mij onrecht aandoet dan doe ik daar gewoon niet moeilijk over. Als die persoon spijt heeft, vergeef ik hem/haar meteen en als hij/zij geen spijt heeft, moet hij/zij dat zelf weten, als hij/zij maar weet dat hij mij in ieder geval niet boos zal krijgen. Vergevingsgezind, niet? In mijn optiek zijn het juist vaker mannen die zo zijn dan de meeste vrouwen, die na een ruzie met hun vriendinnen wekenlang boos blijven en pas tot verzoening komen als één van de twee gaat huilen.
Hahahahaha  ;D Dat klopt eigenlijk wel ja ;D
First you go backwards, but then forwards again

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #135 Gepost op: 21-05-2008, 18:56:17 »
De strijd tussen de seksen gaat trouwens op den duur gewonnen worden door vrouwen ::jaja::

Over nog een lange tijd gaat de man uitsterven.

Even uitleg:
Voor een bervruchting is een eicel en een zaadcel nodig, de zaadcel is een cel van de man. Een eicel komt van de vrouw. De eicel is aangemaakt nog voor de geboorte van de moeder.
De zaadcel is 3 uur? (exacte tijd weet ik neit meer) voor de gemeenschap gemaakt. Elke dag worden er heel veel zaadcellen gemaakt. Elke dag worden er dus veel zaad cellen gekopieerd. Elke kopie is geen exacte kopie (kopieer maar eens een tekst op een kopieerapparaat 100 keer achter elkaar, die is al na een paar keer niet meer te lezen). Zo gaat het ook met de zaadcellen.

Nou gaan we het nog iets beter bekijken:
Een vrouw levert altijd een X chromosoom, een man een X of een Y. Een normale gezonde vrouw heeft geen Y chromosomen. Een nomale gezonde man heeft een X en een Y.
Een Y chromosoom zit dus alleen in mannen. Een Y chromosoom wordt dus de hele dag gekopieerd. De Y chromosoom is ook een kerkhof van nutteloos DNA. DNA wat ooit een functie had en nu is opgeslokt door de dode massa.

Een X chromosoom kent deze kopieering ook wel, maar dit gebeurd maar 1 keer in het vrouwelijk lichaam. Dat is dus aanzienlijk minder.
Nou hoor ik je denken: Maar een man kopieerd ook een X chromosoom.
Dat klopt helemaal, maar dit door de man gekopieerde X chromosoom moet een meisje worden.
En in het vrouwelijk lichaam hoeft het zich bijna niet te kopieeren en heeft het tijd om zich van de wonden te herstellen.

Menno is gek

Offline Firesphere

• Forumlid
  • Don't ever try that again
« Reactie #136 Gepost op: 21-05-2008, 19:01:50 »
Jij moet nog een boel leren ::ohno::
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #137 Gepost op: 21-05-2008, 19:05:01 »
Zo'n vaart zal het niet lopen. De vrouwen zullen ons ook niet zomaar uit laten sterven... ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

...toch?  :) ::joehoe::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #138 Gepost op: 21-05-2008, 19:07:38 »
vervolg...

Uit dit vorige zien we dus dat de Y chromosoom na een tijdje uitsterft.

Er is wel een manier om de man te redden. Er moeten mannen komen met 2 X chromosomen. Die zijn er nu ook al, maar die zijn niet vruchtbaar. In Siberie is al een diertje waarbij de man ook 2 X chromosomen heeft.
Maar ook dat is een tijdelijke oplossen want het kopieren blijft.

Ik hoor je al weer denken: Als de man uitsterft moet ook de vrouw uitsterven. Nee dat hoeft niet. Er is al een haaiensoort waarbij de vrouwtjes al kinderen kunnen krijgen zonder dat er ooit een man in de buurt is geweest.
En tegen de tijd dat de man uitsterft zijn we waarschijnlijk ook heel ver met klonen, dat zou de vrouw misschien redden, maar de man zal sterven.
Ik zal het niet meer meemaken, mijn kinderen ook niet, maar de weg naar het einde is begonnen...
Menno is gek

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #139 Gepost op: 21-05-2008, 19:11:49 »
Zo'n vaart zal het niet lopen. De vrouwen zullen ons ook niet zomaar uit laten sterven... ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::
...toch?  :) ::joehoe::
wat voor functie heeft de man? het is geen extra toevoeging, vroeger was het als verdediging tegen dieren en andere mannen en ze zorgden voor voedsel.
Als we nu allemaal sperma gaan invriezen. Zouden alle mannen zo kunnen sterven. De economie enzo zouden dan natuurlijk niet meer goed gaan en er zijn veel te veel vrije banen.
Menno is gek