Auteur Topic: Nederland - Frankrijk  (gelezen 14055 keer)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #20 Gepost op: 13-06-2008, 22:37:44 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink::

Slaap ik?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #21 Gepost op: 13-06-2008, 22:40:43 »
The sun came up and reality set in.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #22 Gepost op: 13-06-2008, 22:49:37 »
heb even het duitse commentaar opgezet. Die gunter netzer is echt altijd positief over Nederland........


Snap ook niet waarom........ ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #23 Gepost op: 13-06-2008, 23:26:44 »
die shirts zijn écht heel strak.

verder is mij 3 keer buitenspel uitgelegd, en ik snap het nog steeds niet  :-[
als je alleen naar die shirts kijkt, zie je ook niemand buitenspel staan.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #24 Gepost op: 14-06-2008, 00:43:34 »
Dit verzin je toch niet. Poule des doods. Wedstrijd met Frankrijk en Italië achter de rug. En gewoon al geplaatst met een doelsaldo van +5 tegenover -3 van zowel Italië als Frankrijk.  ::rofl:: Ben benieuwd wanneer de aanmoedigingspremiebeloftes van Frankrijk en Italië deze kant op komen.  ;D

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #25 Gepost op: 14-06-2008, 07:27:29 »
Ongelofelijk dit ::rofl::
Wel een onterechte uitslag trouwens, ik vond de Fransen veel beter :P

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #26 Gepost op: 14-06-2008, 11:00:24 »
Heb echt genoten  ;D Met een grote groep hier gekeken, genieten weer!  ::bravo::
First you go backwards, but then forwards again

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #27 Gepost op: 14-06-2008, 11:22:48 »
Niet normaal dit, wat een geweldige wedstrijd.  ::rofl:: :) :) :) :) :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #28 Gepost op: 14-06-2008, 11:29:25 »
De derde ronde in de poules is vaak een sleutelwedstrijd, waarin  door een land waarvan de positie in de puole reeds vast staat zoveel mogelijk wisselspelers worden opgesteld. Dus kijk niet verbaasd wanneer de wedstrijd tegen Roemenie een bloedeloze vertoning wordt. Het is overigens wel een uitgelezen kans om beide finalisten van het WK de genadeklap te geven. Met een overwinning van de Roemenen zijn beide landen immers het haasje.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #29 Gepost op: 14-06-2008, 11:38:22 »
Nederland gaat echt niet expres verliezen: de keeper die op doel staat zal gewoon proberen alle ballen tegen te houden en de spits die in het veld staat, zal proberen te scoren. Nederland zal inderdaad met een B-team spelen, maar dat B-team zal gewoon voor de winst gaan. Gewoon fair-play: in 2004 waren we ook maar wat blij dat Tsjechië B van Duitsland won.  >:D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #30 Gepost op: 14-06-2008, 12:12:20 »
Nederland zal nummer twee uit de poule krijgen waarin Spanje en Zweden dehuidige favorieten zijn.

Ik weet niet met wie we blijer moeten zijn. Andersom geredeneerd: het zal tot een strijd leiden om de tweede plaats in poule D te ontlopen.

Aan de andere kant: wil je de winnaar zijn van het toernooi dan zul je elke ploeg moeten verslaan......een waarheid als een koe.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #31 Gepost op: 14-06-2008, 12:27:34 »
Super!! Echt geweldig!
Scoren die Fransen, denken ze dat het nog kan, scoort Robben gewoon heel droog!  >:D ::rofl::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #32 Gepost op: 14-06-2008, 12:43:22 »
Liever Zweden dan Spanje, lijkt me. Aan de andere kant heeft Nederland Italië en Frankrijk ook al ingemaakt, dus waarom Spanje niet? :) :P

Altijd leuk, de Franse krantenkoppen van vandaag:  >:D

L'Equipe:
Les Bleus sous des boules de feu (letterlijk: Les Bleus onder bolbliksems) ;D
Sagnol: "On a tout essayé" (Sagnol: "We hebben alles geprobeerd") >:D
Coupet: "Ils ont tout" (Coupet: Ze hebben alles)  :)

France Football:
Quelle horreur! (lijkt me duidelijk)  ::rofl::

Le Figaro:
Humiliante défaite pour l'équipe de France (Vernederende nederlaag voor het Franse team) :D

Le Monde:
Les Bleus prennent une leçon de football contre les Pays-Bas (1-4) (Les Bleus krijgen voetballes tegen Nederland) :P

Libération:
Orange, ô désespoir (Oranje, o wanhoop)  8)

Le Parisien:
Les Bleus KO ::zwaai::
Domenech: "Ça fait mal" (Domenech: Dat doet pijn)  ::tandpastasmiley::



Als je een beetje Franse begrijpt, is dit filmpje ook de moeite waard: een compilatie van Frans commentaar op de wedstrijd. (met oa. Arsène Wenger, Domenech, Thierry Henry en Emmanuel Petit)
En dit had ik nog niet op de Nederlandse tv gehoord:
Het is 26 jaar geleden dat Frankrijk 4 doelpunten tegen kreeg!!!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #33 Gepost op: 14-06-2008, 13:32:26 »
Wat ik altijd bijzonder flauw vind, is dat de verliezende partij steeds wijst op een discutabele beslissing van de scheidsrechter. Wanneer ze gewonnen hadden, had daar geen haan naar gekraaid, immers. Ik doel op de vermeende handsbal van Andre Ooijer. Die bal mag dan wel hands geweest zijn, als de scheidsrechter oordeelt dat het geen opzettelijk slaan naar de bal is, dan is er geen overtreding.

Thierry Henry suggereert met zijn opmerking dat Frankrijk niet verloren zou hebben, wanneer de scheidsrechter Ooijer rood zou hebben gegeven. Dat is natuurlijk nonsens, want VOOR die zogenaamde handsbal speelden de ´haantjes´ ook niet bepaald de sterren van de hemel.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #34 Gepost op: 14-06-2008, 13:38:28 »
Inderdaad: hij had misschien een punt gehad als het 2-1 geweest was, maar ze hebben maar liefst vier doelpunten om de oren gekregen. En het was geen opzettelijk hands, hoewel Ooijer zelf achteraf wel zei dat het een penalty had moeten zijn.  ???

Je hoort Henry ook niet over zijn eigen doelpunt, dat misschien wel buitenspel was...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #35 Gepost op: 14-06-2008, 13:40:30 »
Het is altijd makkelijk om het eigen falen op anderen af te schuiven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #36 Gepost op: 14-06-2008, 16:05:31 »
Tja Makelele (toch?) had ook wel rood mogen krijgen. Ik vind het althans niet normaal om mensen te gaan lopen slaan op een voetbalveld.  ???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #37 Gepost op: 14-06-2008, 20:35:01 »
Tja Makelele (toch?) had ook wel rood mogen krijgen. Ik vind het althans niet normaal om mensen te gaan lopen slaan op een voetbalveld.  ???
nee, maar soms slaan de stoppen door....


Trouwens, wat ik niet begrijp, is dat er een paar landen (iig Portugal en Kroatie), nu als groepswinnaar in een bepaalde kwartfinale ´geplaatst´ zijn. Ze mogen dan wel de kwartfinale hebben gehaald, maar zijn in theorie toch nog in te halen (op doelsaldo),  kan iemand me eens uitleggen waarom sommige media hen dan nu al als groepswinnaar aanmerken?

Toegegeven, er zijn nog wat wonderen nodig, om bijvoorbeeld Polen van Kroatie te zien winnen, maar als ze dat doen, en Duitsland wint met leuke cijfers van Oostenrijk, dan is Kroatie op dit moment nog geen groepswinnaar.

Portugal evenmin. Nederland daarentegen, kan niet meer worden achterhaald.
« Laatst bewerkt op: 14-06-2008, 20:36:55 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #38 Gepost op: 14-06-2008, 22:23:54 »
Valt me net in: speelt het onderlinge resultaat hier dan al een rol?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nederland - Frankrijk
« Reactie #39 Gepost op: 14-06-2008, 22:37:49 »
Ja, volgens mij wel. Daarom is Griekenland nu ook uitgeschakeld. Die kunnen alleen nog gelijk komen met Zweden en Rusland, maar verliezen dan idd op onderling resultaat.