Auteur Topic: Schooltopic  (gelezen 525732 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Schooltopic
« Reactie #1400 Gepost op: 5-12-2014, 22:30:17 »
Was een grapje natuurlijk, het was fantastisch maar écht niet meer te combineren met school.

 ::hug:: :)

In elk geval nuttig dat je het hebt geprobeerd ::ok::
Beter dan dat je er na een jaar achter zou komen ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Schooltopic
« Reactie #1401 Gepost op: 5-12-2014, 23:39:41 »
Ik heb ook een rapport trouwens ^^!
rekenen: 7,5
nederlands: 6,8
engels: 8
Frans: 8
praktijk: 8
ict: 9,5
burgerschap: 8
 ::trots::

Oh en we werden ook op competenties beoordeeld (van 0-3) rn ik had maar twee keer een 2 en de rest 3 (en mn mentor zei "oh wat raar. Als het aan mij lag had je overal een 3. Maar ik denk dat ze gedacht hebben dat er altijd wel iets te verbeteren moet zijn dus dat ze je maar een paar tweeen hebben opgeschreven."  ::rofl:: ) ::trots::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Schooltopic
« Reactie #1402 Gepost op: 5-12-2014, 23:56:26 »
Nerd ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Schooltopic
« Reactie #1403 Gepost op: 6-12-2014, 00:02:10 »
supernice :)

Is burgerschap een soort maatschappijleer?
Of leer je daar hoe je De Perfecte Hamburger* kunt maken? ???

*Nu ook in vegetarische vorm.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Schooltopic
« Reactie #1404 Gepost op: 6-12-2014, 10:30:01 »
supernice :)

Is burgerschap een soort maatschappijleer?
Of leer je daar hoe je De Perfecte Hamburger* kunt maken? ???

*Nu ook in vegetarische vorm.

Soort maatschappijleer inderdaad :)
Maar dan meer over normen en waarden en minder over overheid enzo xD
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Schooltopic
« Reactie #1405 Gepost op: 6-12-2014, 20:01:34 »
Ik zie mooie rapportcijfers langskomen hier ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1406 Gepost op: 6-12-2014, 20:09:43 »
Wow, goed hoor  ::bravo::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Schooltopic
« Reactie #1407 Gepost op: 6-12-2014, 20:25:05 »
 ::ok:: je kan met een goed gevoel het nieuwe jaar in Aapje! mooie cijfers ::bravo::
er was eens......

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #1408 Gepost op: 6-12-2014, 21:05:55 »
Woww, Aapje, goed bezig!! ::ok::


OT: voor de kerstvakantie nog erg druk, door examens woordjes van engels en frans en door profielwerkstuk. Na de kerstvakantie wordt het gelukkig rustiger. Dan werken naar de centrale examens

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schooltopic
« Reactie #1409 Gepost op: 23-02-2015, 22:17:01 »
Nog steeds niet weten wat je moet doen qua studie.
Of doorstuderen op de universiteit fulltime
Of doorstuderen hier op Fontys en eerstegraads gaan worden... Dat kan parttime en kan ik parttime erbij werken.

Ik vind gewoon dat ik de capaciteiten heb om Uni te kunnen, maar weet niet of ik het leuk genoeg ga vinden om nog 2 jaar motivatie voor op te brengen hierna. Ook financieel is het omdat ik helemaal niks krijg een beetje krap om hierna nog fulltime verder te studeren.....

wat is het voordeel van aan de uni nog doorstuderen ?
Ben je dan hogere / betere / beter betaalde docent dan als 1e graads ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Schooltopic
« Reactie #1410 Gepost op: 23-02-2015, 22:21:33 »
Niet zozeer ( tenzij de overheid weer met van die wilde plannen komt maar dat weet je nooit ).

Voordeel is breder diploma hebben, met name richting onderzoek. Mocht ik het onderwijs over bv 10 jaar beu zijn ( je weet maar nooit, ook al heb ik het nu naar mijn zin ).
Daarnaast ook stukje prestige
En werken kun je nog lang genoeg in je leven. Aan andere kant, ga ik het misschien ook wel fijn vinden al een beetje centjes te verdienen.
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schooltopic
« Reactie #1411 Gepost op: 23-02-2015, 22:30:58 »
owkee

Weet je hele goede argumenten.  Werken kun je je hele leven. Ik sta vanaf mijn 20e voor de klas en ik werk sindsdien fulltime met ontzettend veel plezier. En dat wil ik wel benadrukken elke dag fluitend naar mijn werk sinds ik werk (mwah ook wel eens een baaldag). Maar als ik er nu naar kijk, had ik ook wat rustiger kunnen studeren en op mijn 24e pas gaan werken.
Het studentenleven is toch wel lekker hoor, soms gewoon niet gaan, wel hard werken maar dat zelf kunnen indelen qua tijd. tja dat geld dat is wel even een dingetje, maar ach dat los je altijd wel op, dan maar iets langer thuis blijven wonen ;) .

Ik weet niet hoe je t.o.v. onderzoek staat. Het is wel fijn om een plan B te hebben in ieder geval. Als onderzoek dat voor jou kan zijn ::ok::

Als het bij "jij beslist" zou staan, zou ik zeggen: universiteit. Maar blijf lekker nog maar even twijfelen ;D

Wanneer moet JIJ beslissen?

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Schooltopic
« Reactie #1412 Gepost op: 23-02-2015, 22:38:25 »
Vind mezelf geen super onderzoekend type ;)

Moet in Mei mijn minor kiezen. Dus dan moet ik eigenlijk kiezen ( ivm eventuele premaster voor uni )

Wat ik vooral het bezwaar vind aan uni is dat in je master je erg veel (onderzoeks)stage loopt en scripties schrijft. Lijken me niet de meest interessante dingen waarbij ik twijfel of ik me daar nog 2 jaar voor kan motiveren. En eigenlijk maar 1 dag college.
Qua biologievakken zou ik het prima willen/kunnen/gemotiveerd voor zijn, maar het feit is dus dat maar een klein onderdeel van de master is.
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Schooltopic
« Reactie #1413 Gepost op: 23-02-2015, 22:52:18 »
Mja maar heb je al wat rond zitten shoppen voor masters?

Kan me goed voorstellen dat er ook in jouw richting wel een paar masters zijn die veel minder onderzoeksgericht zijn.
Bedoel, geen kwaad woord over de master studenten van geestelijke gezondheid-psy aan de UT hoor (zeker niet die van een paar jaar geleden ::hypocriet:: ).. maar het waren geen onderzoekers ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Schooltopic
« Reactie #1414 Gepost op: 23-02-2015, 23:07:50 »
Wel een beetje, maar het kwam volgens mij vaak op onderzoek uit ;)

7 maart is het open dag in Nijmegen, ga daar maar weer eens een Zaterdag aan opofferen ( ik vind open dagen verschrikkelijk  :-X ) en dan weten we hopelijk meer ;)
You'll never walk alone

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Schooltopic
« Reactie #1415 Gepost op: 24-02-2015, 16:05:02 »
Scripties en papers maakte ik ook niet graag ::ohno:: geef mij maar een cursus waarbij ik gewoon moet studeren. Na drie uur studeren heb je meer rendement (want je kent nu nieuwe zaken) dan na drie uur paperen (want al dat uitzoeken qua bronnen, stukken lezen, nee niet goed, nog iets anders zoeken, weer niets gevonden, ...) vond ik altijd :)
2024: wie is de Mol?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1416 Gepost op: 25-02-2015, 18:01:13 »
Ik ben blij dat ik niet de enige ben, die problemen heeft met werkstukken/scripties e.d. Ik weet niet wat het is. Het onderzoek vind ik vaak erg leuk. Vooral die keren dat ik interviews had bij ADO, NAC en PSV  ;D, maar ook vaak bij andere werkstukken wel. En het schrijven is ook niet het probleem, maar ergens daartussenin gaat er iets fout en dan blokkeert er van alles.  :-\\ Maar ja, toch maar mijn best doen, want ik wil toch echt wel graag een master hebben. Zou niet weten wat je moet met een bachelor rechtswetenschappen.  :P

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1417 Gepost op: 25-02-2015, 18:23:18 »
De scripties zijn voor mij ook een reden om niet aan de PABO te beginnen...ik ben daar gewoonweg heel slecht in en  dat demotiveert heel erg. Daarnaast heb ik ook een redelijke examenvrees ook al weet ik dat ik het allemaal wel kan handelen ::schaam::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1418 Gepost op: 25-02-2015, 18:46:27 »
Maar jij hebt hartstikke veel ervaring Bakkertje, als iemand de pabo moet kunnen halen, ben jij het wel.  ::bravo::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1419 Gepost op: 26-02-2015, 09:23:27 »
Maar jij hebt hartstikke veel ervaring Bakkertje, als iemand de pabo moet kunnen halen, ben jij het wel.  ::bravo::

Lieffff ::hug::...maar dan nog moet ik die akelige, en er volgens mij weinig toe doende scripties gaan schrijven en daar zie ik dus echt als een berg tegenop! Maar ik ga wel laten bijspijkeren en in de komende maanden een cursus "Ik leer anders" volgen want daar hoef ik geen scriptie voor te schrijven ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!