Auteur Topic: Schooltopic  (gelezen 525704 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Schooltopic
« Reactie #1680 Gepost op: 14-04-2016, 12:43:18 »
 ::hug:: Pjotr, het is inderdaad wel ironisch soms hoe sommige mensen zich gedragen terwijl ze een sociale studie doen. Maar uit ervaring blijken dat vaak ook de mensen die het eerste jaar niet halen. Ik zit nu in het derde jaar en alleen de harde kern is overgebleven, de mensen die wel echt leuk zijn ::jaja::.

Goed om te horen Lama ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Schooltopic
« Reactie #1681 Gepost op: 14-04-2016, 14:26:23 »
Wat betreft mijn schoolshizzle: ik ben momenteel voor een half jaar gestopt met mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Ben gestopt op de helft van het derde jaar (stagejaar). Vooral omdat ik achter zoveel van mijzelf kwam en daarin min of meer vastliep, dat ik met school/stage besloot dat het beter zou zijn om een half jaar te stoppen om aan mijzelf te werken d.m.v. professionele hulp, waar ik nu nog middenin zit. :(
De opleiding/stage/cijfers gingen mij opzich oké af, maar het mentale/persoonlijke stuk is voor mij dus echt pittig gebleken. Gelukkig heb ik al een MBO-diploma in de sociale richting in de zak en koos ik HBO om meer over mijzelf en de verschillende doelgroepen te leren, wat een soort van ongeveer een beetje gelukt is. ::hypocriet::
Nu is het punt aangekomen dat ik moet kiezen of ik weer verder wil gaan om de laatste 2 jaar af te gaan maken (om dus na deze zomer het begin van het stagejaar in jaar 3 weer van voren af aan op te gaan pakken) of dat ik toch definitief stop en met mijn MBO4-diploma werk ga zoeken. Qua werk is het voor mij niet zo van belang om HBO te hebben afgerond, maar voor je eigen gevoel is dat natuurlijk wel anders. :P
Mijn 'droombaan' is op dit moment trouwens om met ouderen (met dementie/Alzheimer/etc.) te werken en dan het liefst in de activiteitenbegeleiding of individuele begeleiding want dat heb ik in mijn stages mogen doen en vond ik echt fantastisch ::bravo:: (dit heb ik ontdekt op HBO, dus het heeft me in ieder geval íéts gebracht :') ), dus wat dat betreft kan dat met een MBO4-diploma opzich ook prima. ;)

Samenvattend: nogal lastige shizzles... Als iemand een tipje heeft sta ik daar altijd open voor! ::hypocriet:: ::zwaai::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1682 Gepost op: 14-04-2016, 15:11:41 »
Je zit nog middenin je behandeling met de professionele hulp, zeg je. Met een  :( erbij. Dan lijkt het me niet handig om met je HBO verder te gaan nu. Misschien later, als je al een tijdje gewerkt hebt en wat beter in je vel zit? Ik vind het trouwens erg tof dat je met dementerenden wil werken! ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Schooltopic
« Reactie #1683 Gepost op: 14-04-2016, 16:12:29 »
oh dit was herkenbaar

Ik ben ook ooit overgestapt van Uni naar HBO vanwege allerlei omstandigheden.
Soms vond ik het nog lastig qua persoonlijk gevoel, maar als ik tegen mezelf blijf zeggen dat ik nu iets doe wat ik leuk vind en goed kan dan gaat die gedachte vrij snel weg.

Denk dat je vooral eerst moet kijken hoe het met jezelf gaat, en daarna beslissing over opleidign moet maken. Als je helder kan denken is dat een stuk makkelijker  ::ok::

OT: Ik had vandaag een proefsollicitatiegesprek. En ze waren heel enthousiast  ::bravo::
Maar omdat het proef was en op mijn oude stageschool had ik ook geen zenuwen en dergelijke en dus telt het misschien niet helemaal
You'll never walk alone

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #1684 Gepost op: 14-04-2016, 16:47:44 »
Vandaag bij de onderwijsleider gezeten, daar mijn hele verhaal gedaan.. Die wil alle mensen die er iets mee te hebben gehad aan tafel hebben. Daarnaast wil ze iemand inhuren die een gastles met betrekking tot gedrag komt oid geven. Vraag die ze bij mij nog neer heeft gelegd is of ik daar nog deel wil van zijn.. Daarnaast kunnen er lijntjes lopen tussen 2 klassen dus hoeft het gedoe niet klaar te zijn.. En als ik de klas uit ga voelt het voor hun als 'winnen'...


Nu weet ik weer niet wat ik moet doen... :\'(

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1685 Gepost op: 14-04-2016, 17:04:45 »
@Pjotr: Je moet niet kijken naar hoe het voelt voor de anderen ('winnen'), maar hoe het voelt voor jou. Ik vind het wel goed dat alle mensen die ermee te maken hebben een gesprek moeten hebben, maar een gastles over gedrag oid lijkt mij persoonlijk nutteloos. Sorry als dit negatief klinkt, maar dit soort types is daar echt niet van onder de indruk volgens mij. Hetzelfde als vroeger de kanjertraining op school. In de klas doet iedereen braaf mee, maar daarna zijn de pesters die lessen alweer vergeten. Maar ja wie weet valt het kwartje toch ineens bij ze.

Het kan natuurlijk dat er lijntjes lopen tussen de klassen, maar ik zou voor jezelf afvragen waar jij denkt het prettigst te kunnen werken/leren. Het blijft een lastige situatie.  ::hug::

@Gupp: echt knap dat je weet dat je graag met ouderen met dementie/alzheimer wil gaan werken. Dat is echt heel zwaar en ik heb zo'n bewondering voor de verzorgers die dag en nacht in touw zijn met deze mensen in de verzorgingshuizen.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1686 Gepost op: 14-04-2016, 17:12:35 »
Ik blijf het wel raar vinden dat dat meisje niet aangepakt wordt. Als het niet op school was gebeurd heet zoiets gewoon aanranding en zijn daar straffen voor. Niet dat ik nou zo voor streng straffen ben, maar nu lijkt het alsof het met een gesprekje afgedaan wordt  ::)
...maar soms even niet :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1687 Gepost op: 14-04-2016, 17:23:10 »
Ik blijf het wel raar vinden dat dat meisje niet aangepakt wordt. Als het niet op school was gebeurd heet zoiets gewoon aanranding en zijn daar straffen voor. Niet dat ik nou zo voor streng straffen ben, maar nu lijkt het alsof het met een gesprekje afgedaan wordt  ::)

Ja je hebt wel gelijk inderdaad. Als een jongen een meisje had beetgepakt was het waarschijnlijk wel grootser aangepakt.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #1688 Gepost op: 14-04-2016, 17:34:54 »
@Pjotr: Je moet niet kijken naar hoe het voelt voor de anderen ('winnen'), maar hoe het voelt voor jou. Ik vind het wel goed dat alle mensen die ermee te maken hebben een gesprek moeten hebben, maar een gastles over gedrag oid lijkt mij persoonlijk nutteloos. Sorry als dit negatief klinkt, maar dit soort types is daar echt niet van onder de indruk volgens mij. Hetzelfde als vroeger de kanjertraining op school. In de klas doet iedereen braaf mee, maar daarna zijn de pesters die lessen alweer vergeten. Maar ja wie weet valt het kwartje toch ineens bij ze.

Het kan natuurlijk dat er lijntjes lopen tussen de klassen, maar ik zou voor jezelf afvragen waar jij denkt het prettigst te kunnen werken/leren. Het blijft een lastige situatie.  ::hug::

Ze dacht aan zoiets als Over de Streep ofzo.. Maarja, ik vraag me inderdaad af of zoiets gaat werken.

Mijn vader zei ook al: Aan de andere kant worden ze door middel van die gesprekken ook wel aangepakt. Dus winnen doen ze niet, dat zou alleen zijn als er niks met hen zou gebeuren en ik alleen zou overstappen.

En tja, de onderwijsleider kon 2 dingen doen: Haar een dag schorsen of haar op het matje roepen en dat ze dan vervolgens gaat vertellen wat ze gaat veranderen.. Het eerste werkt volgens mij niet zo, want schorsen vinden ze ook alleen maar stoer.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1689 Gepost op: 14-04-2016, 18:05:38 »
Ik ga morgen Taalwetenschap proefstuderen in Leiden, ben heel benieuwd!
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Schooltopic
« Reactie #1690 Gepost op: 14-04-2016, 18:26:00 »
Bedankt voor jullie reacties! ::jaja:: Ik vind het erg lastig, maar mocht het inderdaad zo lopen dat ik er nog niet 'klaar' voor zou zijn om na de zomer te starten, dan is dat inderdaad ook weer niet het einde van de wereld in principe... ;) Dan kan ik in principe inderdaad alsnog later (als het allemaal weer prima gaat lukken) verder gaan.

En de ouderenzorg vind ik gewoon écht fantastisch. Het voelt eigenlijk niet eens als werken als ik daar ben, dus voor mij is het echt eigenlijk een soort van 'van mijn hobby mijn beroep maken.' ;D
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #1691 Gepost op: 15-04-2016, 17:10:27 »
Vandaag de knoop doorgehakt: Ik ga volgende week naar een andere klas.. Tenzij ze volgende week nog ineens zo'n les gaan doen met Over de Streep ofzo, dan wacht ik er nog even mee..

Sowieso moet ik woensdag het gesprek aan gaan bij de onderwijsleider met dat meisje...

En vandaag werd ik door al mn klasgenoten compleet genegeerd en was er 'fuck Peter' op een muur geklad. ::)


Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1692 Gepost op: 15-04-2016, 20:31:06 »
Vandaag de knoop doorgehakt: Ik ga volgende week naar een andere klas.. Tenzij ze volgende week nog ineens zo'n les gaan doen met Over de Streep ofzo, dan wacht ik er nog even mee..

Sowieso moet ik woensdag het gesprek aan gaan bij de onderwijsleider met dat meisje...

En vandaag werd ik door al mn klasgenoten compleet genegeerd en was er 'fuck Peter' op een muur geklad. ::)

Omg, wat triest weer om die muur dan te gaan bekladden. Je hebt een goede keuze gemaakt om naar een andere klas te gaan ::ok:: Gewoon voor jezelf kiezen! Mensen die je negeren, daar wil je toch niet bij in de klas zitten?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Schooltopic
« Reactie #1693 Gepost op: 15-04-2016, 20:32:55 »
Inderdaad, hoe triest ben je als je zoiets op de muur gaat zetten ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1694 Gepost op: 15-04-2016, 20:48:11 »
Goeie keuze Pjotr, dapper!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #1695 Gepost op: 15-04-2016, 21:10:29 »
In zo'n situaties altijd kiezen wat voor jou het beste is Pjotr. Goed gedaan dus! Je toont over duizendmaal meer volwassenheid te bezitten dan al je klasgenoten samen!  ::ok::

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #1696 Gepost op: 15-04-2016, 22:58:24 »
Ik hoorde overigens dat dat meisje die onderwijsleider nogal had uitgescholden... Hoe bedoel je respectloos.. En nu komt het leuke: Woensdag moet ik samen met haar op gesprek komen. ::)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Schooltopic
« Reactie #1697 Gepost op: 16-04-2016, 00:02:58 »
Goed gedaan Peter, succes ermee.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1698 Gepost op: 16-04-2016, 12:03:53 »
Spannend, Pjotr. Goed voorbereiden wat je wil zeggen/vragen. Zet het op papier, dan kun je even spieken  ;)  Succes!  ::hug::
...maar soms even niet :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Schooltopic
« Reactie #1699 Gepost op: 16-04-2016, 16:47:13 »
Heel veel succes, Pjotr!
Ich bin ein Bärliner!