Auteur Topic: Schooltopic  (gelezen 525643 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Schooltopic
« Reactie #2380 Gepost op: 4-02-2019, 23:14:32 »
Thanx allemaal!
Goed bezig Lukie ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Schooltopic
« Reactie #2381 Gepost op: 5-02-2019, 15:04:43 »
Misschien ook interessant voor de serie docenten op dit forum (behalve als jullie er al van op de hoogte zijn, in that case, more power to you):

Ik las een column, van een onderwijzer, in Trouw over rekenmethodes. Hierbij refereerde hij aan een tweet van Thijs Roovers uit januari, waarin de hedendaagse rekenmethode:

werd vergeleken met hoe Thijs het zelf deed:





Dat zal allemaal wel - maarrr het interessante is dat de Columnist ook toonaangevend onderwijsonderzoeker Kirschner noemde. Blijkbaar heeft Kirschner een publiekssamenvatting van het belangrijkste huidige wetenschappelijke onderzoek over onderwijs en leren geschreven onder de noemer 'Op de schouders van reuzen'. Opdat eindelijk wat minder pseudowetenschappelijke onzin zoals 'leerstijlen' (de een leert visueel, de ander auditief) worden gebruikt: eindeloos onderzocht, nooit aangetoond.

Anyway, 'Op de schouders van reuzen' bevat allerlei praktische vertalingen hoe de inzichten toegepast kunnen worden, ennn is gratis en legaal te downloaden op https://didactiefonline.nl/artikel/op-de-schouders-van-reuzen
Ook handig, helemaal achterin staat per hoofdstuk een samenvatting van de belangrijkste inzichten in 2-3 zinnen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Schooltopic
« Reactie #2382 Gepost op: 5-02-2019, 17:32:46 »
wie zie ik 15 maart op het malieveld?
lama, nieky, molière?

Ik wacht even het standpunt van mijn bestuur af
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schooltopic
« Reactie #2383 Gepost op: 5-02-2019, 18:59:43 »
dank hdd, ik had hem al gedownload :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Schooltopic
« Reactie #2384 Gepost op: 7-02-2019, 18:24:46 »
Lucy, proficiat nog!!! ::bravo::

Ik heb net de uitslag van m'n examens gekregen: 1 herexamen, voor de andere 7 vakken ben ik erdoor :D dus de schade valt goed mee. Op naar semester 2!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2385 Gepost op: 7-02-2019, 19:21:47 »
Netjes Hans ::ok::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2386 Gepost op: 7-02-2019, 19:54:35 »
Netjes hoor Hans. Mijn bachelor essay is ingeleverd,  nu alvast vooruit aan het werken voor volgend blok.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2387 Gepost op: 7-02-2019, 21:39:47 »
Ik ben maar eens naar een open avond geweest..... nog geen idee of ik het ga doen (vooral vanwege het financiële plaatje), maar we hebben uiteraard nog even om te beslissen.... ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Schooltopic
« Reactie #2388 Gepost op: 7-02-2019, 22:05:06 »
Ik ben maar eens naar een open avond geweest..... nog geen idee of ik het ga doen (vooral vanwege het financiële plaatje), maar we hebben uiteraard nog even om te beslissen.... ::hypocriet::

Waarvoor specifiek? :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2389 Gepost op: 7-02-2019, 22:06:21 »
voor de pabo (leraar basisonderwijs dus)
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Schooltopic
« Reactie #2390 Gepost op: 7-02-2019, 22:12:37 »
voor de pabo (leraar basisonderwijs dus)

..maar die hebben we al op dit forum.
Doe eens creatief mensen ::)



Maar tof, succes met bezinnen. Wie weet zijn er nog wat zij-instroomgeldpotjes.
Natuurlijk wel handig daaraan, is dat je dan lekker veel vrije dagen hebt - omdat je om de week naar het malieveld mag ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schooltopic
« Reactie #2391 Gepost op: 7-02-2019, 22:23:14 »
je zit toch vlak bij Almere ?
Benader schoolbestuur, misschien willen ze meebetalen.

en het is het mooiste vak ter wereld!

@hdd  ;D :P  afgelopen jaar was het
* Den Haag Zuiderpark
* Breda chasséplein
* Eindhoven stadhuisplein

Dus we komen op veel plekken
« Laatst bewerkt op: 7-02-2019, 22:26:36 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2392 Gepost op: 7-02-2019, 22:23:59 »
..maar die hebben we al op dit forum.
Doe eens creatief mensen ::)



Maar tof, succes met bezinnen. Wie weet zijn er nog wat zij-instroomgeldpotjes.
Natuurlijk wel handig daaraan, is dat je dan lekker veel vrije dagen hebt - omdat je om de week naar het malieveld mag ::ok::

En dan de helft van die vrije dag alweer kwijt zijn aan je reistijd zeker? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2393 Gepost op: 16-02-2019, 12:12:35 »
Deze week begonnen aan het integratiepracticum. Ik heb 2 casussen gekregen, daarbij moet ik eerst de relevante rechtsvragen verzinnen. Daar kun je wat punten mee verdienen. Dan krijg je de goede rechtsvragen cadeau en die moet je dan helemaal gaan  uitwerken voor beide casussen. Als je daar niet in slaagt, mag je het over een half jaar opnieuw proberen en dat zou heel naar zijn, want dan heb ik een half jaar studievertraging. Als je wel slaagt voor het uitwerken van de casussen, dan mag je een pleitnota gaan uitwerken en moet je voor een echte rechter en advocaat en allerlei familie en vrienden en je docent natuurlijk, een potje gaan pleiten tegen een andere student. Erg spannend allemaal dus. Ik was eerst al even aan de slag gegaan met de oefenzaken, die leken me op zich allemaal prima te doen. Een ervan was iets dat gewoon letterlijk aan de orde was gekomen bij de tentamens overeenkomstenrecht. Maar een van die echte zaken die we nu moeten doen, is echt een ramp. Dus ik heb best veel zin in dit vak, wel spannend, maar ben nu lichtelijk in paniek. Maar goed, stapje voor stapje dan komt het vast goed.  ::rofl::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Schooltopic
« Reactie #2394 Gepost op: 19-02-2019, 20:26:23 »
Tot wanneer heb je? :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2395 Gepost op: 19-02-2019, 21:05:20 »
Volgende week maandag moet ik de rechtsvragen inleveren. En dan 25 maart moet ik alle rechtsvragen uitgewerkt hebben.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2396 Gepost op: 30-03-2019, 16:11:04 »
Deze week weer tentamenweek gehad. Begon woensdag met een hertentamen, waarvoor ik vorige keer een 4,8 voor had. Toen echt helemaal niet goed voor geleerd. Nu wel. Denk wel dat ik hem deze keer heb gehaald.

Dan had ik donderdag een statistiektentamen. Vreselijk nog steeds, alles wat met statistiek te maken heeft, maar goed. De aantekeningen mochten erbij gehouden worden en dat zorgde ervoor de toets me prima afging behalve dat ik de laatste twee vragen (voor 4 van de 110 punten) niet af had.

En nu moet morgen nog een groot werkstuk ingeleverd worden. Als dat klaar is heb ik even een weekje vrij. Want in de tweede week van de tentamenweek zitten deze keer alleen maar hertentamens van vakken die ik al gehaald heb. Heerlijk ::zwaai::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schooltopic
« Reactie #2397 Gepost op: 31-03-2019, 00:18:25 »
je kunt natuurlijk al aan het werk gaan voor het volgende blok ;D ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2398 Gepost op: 12-04-2019, 20:15:05 »
Op de een of andere manier heb ik een voldoende gehaald voor allebei de zaken. Inclusief de nachtmerrie civiele zaak. Dus ik mag in juni in een toga gaan pleiten voor een echte rechter.  ;D

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Schooltopic
« Reactie #2399 Gepost op: 13-04-2019, 09:31:10 »
::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!