Auteur Topic: Schooltopic  (gelezen 525706 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Schooltopic
« Reactie #40 Gepost op: 25-10-2008, 12:00:03 »
In de onderbouw moet je hier ook sowieso allebei doen, dus mensen die Grieks kiezen hebben wel Latijn gehad (2 of 3 jaar).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Schooltopic
« Reactie #41 Gepost op: 25-10-2008, 13:41:42 »
Ja dat is bij ons ook. In de 2e en 3e Grieks én Latijn, na de 3e mag je kiezen. De meesten hebben bij ons voor Latijn gekozen zegmaar:
Latijn: 28
Grieks: 7
Grieks én Latijn: 5

Zoiets ;)
First you go backwards, but then forwards again

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #42 Gepost op: 25-10-2008, 16:47:22 »
Ja oké. Bij ons was Latijn verplicht in de 1e, in de 2e en 3e Grieks en Latijn en dan kon je vanaf de 4e kiezen.  ::zwaai:: Grieks.  ;D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Schooltopic
« Reactie #43 Gepost op: 25-10-2008, 17:07:07 »
Bij ons was Latijn ook populairder, maar er was niet zo'n groot verschil tussen de twee talen als bij jullie. En er waren maar 2 mensen die allebei deden, omdat het ook niet echt nuttig is om twee dode talen te kiezen.  ;D

Ik vond Grieks leuker, omdat het een eigen alfabet heeft en omdat het nog wat ouder is dan Latijn. :P

Tegenwoordig wordt er ook Spaans op mijn oude middelbare school gegeven. Dat is daar nu voor veel leerlingen (waaronder mijn zusje) reden om helemaal geen Grieks of Latijn meer te kiezen (en dus geen gymnasium meer te doen). Op zich wel logisch, want hoewel ik Grieks heel leuk vond, doe ik er nu nooit meer iets mee. :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Schooltopic
« Reactie #44 Gepost op: 25-10-2008, 17:23:48 »
Ik vind Grieks verschrikkelijk, Latijn overigens ook ;D
De verhaaltjes/mythen zijn wel helemaal top  ::ok::
First you go backwards, but then forwards again

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Schooltopic
« Reactie #45 Gepost op: 25-10-2008, 17:28:50 »
Maar het geeft toch wel een zekere voldoening als je zelf zo'n tekst vertaald hebt?

Alleen jammer dat daarna je vertaling meestal weer afgekraakt wordt, maar goed.  ;D ;)

Ik vind de manier van toetsen bij het eindexamen ook zo vaag (heb je daar al kennis mee gemaakt?); dat je teksten krijgt die je eerder al gehad hebt, en dat je die dus eigenlijk gewoon helemaal uit je hoofd moet of kunt leren. Zo zinloos. :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #46 Gepost op: 25-10-2008, 19:47:16 »
Ik vond de mythologie ook het leukste. Dat vertalen was ik nooit zo goed in. Maar ja, ik vertaalde alles woord voor woord  ::rofl:: En op een gegeven moment kon ik dat gewoon niet meer veranderen, dus ik vind het nog een wonder da'k een vijf heb gehaald. Ik probeer nu bij Roemeens er echt op te letten dat ik dat niet doe, want dan zie ik het alweer de verkeerde kant op gaan.

Bij ons moest je één van de twee kiezen, anders moest je van school af. Bij ons op school was er alleen een gymnasium richting verder niks. Dus Grieks en Latijn is nog steeds verplicht daar.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Schooltopic
« Reactie #47 Gepost op: 4-11-2008, 21:17:43 »
een 9 voor m´n eindredactie toets!

wat was de bedoeling: we kregen een tekst voor onze neus en moesten daar (als eindredacteur) verbeteringen in aanbrengen.

 ::hyper::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #48 Gepost op: 5-11-2008, 19:54:30 »
Netjes!  ::ok::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Schooltopic
« Reactie #49 Gepost op: 27-11-2008, 20:47:41 »
m'n eerste onvoldoende  :(

een tentamen niet gehaald.  :(
maarja, heb ook de 2 vakken die daarin geintegreerd zaten compleet gemist doordat ik later bij de studie ben ingestroomd.

ja, je moet toch wat om je onvoldoende nog een beetje positief te zien  ;D

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #50 Gepost op: 28-11-2008, 09:11:39 »
we kregen een tekst voor onze neus en moesten daar (als eindredacteur) verbeteringen in aanbrengen.
Van wat ik hier overal allemaal lees, lijkt 't me een geweldig leuke studie die je doet...  ::jaja::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Schooltopic
« Reactie #51 Gepost op: 28-11-2008, 09:20:00 »
m'n eerste onvoldoende  :(

een tentamen niet gehaald.  :(
maarja, heb ook de 2 vakken die daarin geintegreerd zaten compleet gemist doordat ik later bij de studie ben ingestroomd.

ja, je moet toch wat om je onvoldoende nog een beetje positief te zien  ;D
krijg je wel de gelegenheid om dat over te doen? Zou redelijk zijn, als je later instroomt.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Schooltopic
« Reactie #52 Gepost op: 28-11-2008, 12:54:03 »
Van wat ik hier overal allemaal lees, lijkt 't me een geweldig leuke studie die je doet...  ::jaja::

hmm..
niet alles hoor.
dingen als 'organisatiekunde'  ::kots:: vind ik echt te saai voor woorden.
maar afgelopen dinsdag werden we ineens voor een professionele studio camera geplant, dat is dan wel weer grappig.  :P
nu zijn we dus bezig met video maken, en ik moest een tv programma verzinnen.
daar is dus een mooi programma over WIDM uitgekomen  ::tandpastasmiley:: (PJ en ik presenteren  :D)

krijg je wel de gelegenheid om dat over te doen? Zou redelijk zijn, als je later instroomt.

jahoor, al heeft dat niets te maken met dat ik later ben begonnen  ::jaja::

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #53 Gepost op: 28-11-2008, 13:13:11 »
hmm..
niet alles hoor.
dingen als 'organisatiekunde'  ::kots:: vind ik echt te saai voor woorden.
maar afgelopen dinsdag werden we ineens voor een professionele studio camera geplant, dat is dan wel weer grappig.  :P
nu zijn we dus bezig met video maken, en ik moest een tv programma verzinnen.
daar is dus een mooi programma over WIDM uitgekomen  ::tandpastasmiley:: (PJ en ik presenteren  :D)

Ach, ieder beroep heeft wel zijn mindere kanten...maar overwegend klinkt het nogmaals erg interessant, inventief en vooral leuk....vooral als je klaar bent met je studie.

Dat programma komt dan ook op t.v. ergens?!? Ik ben erg benieuwd!
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Schooltopic
« Reactie #54 Gepost op: 28-11-2008, 13:39:46 »
Dat programma komt dan ook op t.v. ergens?!? Ik ben erg benieuwd!

 ::tandpastasmiley::
ik zal PJ en de avro even inlichten  ;)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Schooltopic
« Reactie #55 Gepost op: 28-11-2008, 14:59:11 »
::tandpastasmiley::
ik zal PJ en de avro even inlichten  ;)
Omroep Zutphen-Zuid........ ::rofl::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Schooltopic
« Reactie #56 Gepost op: 2-12-2008, 20:04:20 »
een 1 en een 2 voor m'n spellingstoetsen  ::tandpastasmiley::

echt, hoe flubbel worden die toetsen nagekeken. 1 fout een punt.  :o en dan telt ook echt álles, d's en t's, spelling, hoofdletters, spaties, streepjes, apostrof..  :o

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #57 Gepost op: 2-12-2008, 21:32:21 »
een 1 en een 2 voor m'n spellingstoetsen  ::tandpastasmiley::

Mijn record staat op een -17 voor een spellingstoets  :-\\

PS. 'flubbel' haha
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Schooltopic
« Reactie #58 Gepost op: 2-12-2008, 22:36:52 »
Het omgekeerde komt eveneens voor. Zo heb ik eens een 10,4 gehaald bij het laatste schoolonderzoek Biologie (dat was met multiple choice, en ze hadden een formule gebruikt die een 12 gaf als maximale score.

Daardoor had ik toch een 8 op mijn eindlijst voor het vak, want het modeling ging finaal de mist in. Ik had een mooi onderwerp, wist er ook veel van, maar ik wilde het nog opfleuren.

Ging over boomsoorten. Ik dacht indruk te maken, door over de latijnse naam bij te zetten. Begonnen ze me die toch allemaal te vragen, als eerste ::) ::)

Toen was ik een talenwonder, want ik zweeg ineens in ALLE talen. :-\\

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Schooltopic
« Reactie #59 Gepost op: 8-12-2008, 12:18:13 »
een 10.4, interessant  ;)

wij zijn momenteel bezig met het maken van een promotiefilmpje voor een soort youtube voor het HBO, en nu willen ze die misschien ook echt gaan gebruiken. moet 'ie wel heel mooi worden natuurlijk  :o