Auteur Topic: Schooltopic  (gelezen 526672 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #120 Gepost op: 8-03-2009, 19:57:33 »
Ik denk dat Cito zijn eigen toetsen eens tegen het licht moet houden. Met name de woordenschattoetsen zijn behoorlijk achterhaald. De tekeningen zijn onduidelijk of ze gebruiken woorden zoals japon...bijna geen enkel kind weet wat dat betekend.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Schooltopic
« Reactie #121 Gepost op: 8-03-2009, 23:16:45 »
Mijn zusje kreeg van haar lerares op de basisschool een VMBO-advies, en zit nu in VWO-4 en gaat het volgens mij allemaal prima fixen. Het oordeel van een leraar hoeft dus ook niet altijd heilig te zijn. Volgens mij had ze HAVO-advies in de Cito-toets.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Schooltopic
« Reactie #122 Gepost op: 9-03-2009, 10:05:35 »
Nee het is zeker niet heilig. Maar gelukkig is er op de meeste scholen de mogelijkheid om hoger/lager te komen als blijkt dat je niet op de goede plek zit.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schooltopic
« Reactie #123 Gepost op: 9-03-2009, 12:33:53 »
whaaaaaaaaaaa ::oink::
ben vet zenuwachtig
over een uurtje mijn pws presentatie
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Schooltopic
« Reactie #124 Gepost op: 9-03-2009, 14:49:19 »
en hoe ging het?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #125 Gepost op: 9-03-2009, 17:17:10 »
Bij ons op de lagere school dachten ze dat dyslecttisch synoniem was voor dom, dus iedereen die dyslectisch was kon niet hoger krijgen dan een VBO/Mavo advies. Ik ken er zat die nu makkelijk VWO hebben gehaald. Daarbij konden er volgens onze lagere school maar 4 per klas naar het gymnasium. Ja, da's lastig in een klas die bovengemiddeld slim is. Uiteindelijk hebben er bij ons (waaronder ikke  ;D, hoewel ze me niet wilden laten gaan (rotschool) 8 categoriaal gymnasium gedaan (dus op een school die puur alleen gymnasium is), daarnaast hebben er nog een stuk of 8 gymnasium gedaan op een scholengemeenschap, dan nog eens een stuk of 10 VWO, de rest HAVO en één jongen VBO, wat best zielig was voor die jongen.  :-\\ Maar goed, ik zat dus gewoon op een rot lagere school en dan is een CITO die zegt dat je wel VWO aankan, best prettig.  ::jaja::

Maarreh nu gaat 't allemaal best lekker op school. Voor één studie bijna afgestudeerd. Voor de ander hoef ik alleen nog Roemeens te volgen om mijn propedeuse te halen. En daarvoor had ik in het eerste semester een 8,5 en nu sta ik wederom een 8,5 gemiddeld.  ;D


Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Schooltopic
« Reactie #126 Gepost op: 9-03-2009, 17:35:57 »
o jij dacht ik doe gewoon ff twee studies tegelijk. eitje :P

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Schooltopic
« Reactie #127 Gepost op: 9-03-2009, 17:38:02 »
Vandaag aan mijn tentamenweek (over 2 weken) begonnen.
Drie vakken:
- Sociale- en Organisatiepsychologie
- Organisatietheorie en Public Management
- Inleiding Economie

De eerste twee gaan wel lukken, voor de derde ben ik aan het vrezen.

Offline MarissaWIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #128 Gepost op: 9-03-2009, 18:08:52 »
@Mloesje: Wow, 2 studies, is dat niet zwaar/lastig combineren? Welke studies doe je precies?  :)

@Willemson; Succes met leren ^^
Welke studie doe je dan joh, met die vakken?

Oh, ik ben trouwens wel benieuwd, aan alle mede-eindexamenkandidaten die hier zitten; Weten jullie al welke studie/vervolgopleiding (&waar) jullie volgend jaar gaan doen?    ::regenboog::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Schooltopic
« Reactie #129 Gepost op: 9-03-2009, 18:55:50 »
ik ga kunstmatige intelligentie doen in Utrecht of in Nijmegen. En zoek maar lekker zelf op wat het inhoud :P

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Schooltopic
« Reactie #130 Gepost op: 9-03-2009, 18:56:19 »
Ik studeer Bestuurskunde, de meest multidisciplinaire studie die er bestaat (en ook de reden dat ik het ben gaan doen).

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #131 Gepost op: 9-03-2009, 19:46:02 »
Ik ga volgend jaar Biologie studeren in Utrecht :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #132 Gepost op: 9-03-2009, 20:01:16 »
Ik doe Culturele en Maatschappelijke Vorming in Utrecht (HBO). Daar moest ik op een gegeven moment een minor voor kiezen, toen besloot ik voor die minor losse vakken van Europese studies op de Universiteit van Amsterdam te gaan doen. Inmiddels hoef ik voor mijn 1e studie alleen mijn scriptie nog maar te doen zowat en toen dacht ik dus: ja, als ik dan toch nog een jaar collegegeld moet betalen, kan ik net zo goed ook mijn propedeuse voor Europese studies halen. Daarvoor hoefde ik namelijk alleen nog maar variantvakken te volgen. Europese studies bestaat namelijk uit een aantal vaste vakken en dan moet je nog een deel vrije keuze doen, je variant genaamd. Daarvoor kun je kiezen uit geschiedenis, economie, of rechten, of zowat elke Europese taal, behalve Hongaars en Fins. En ik heb gekozen voor Roemeens omdat dat gewoon de mooiste Europese taal is. Prachtig Romaans (wat sowieso de mooiste talen zijn) met een tikkeltje Slavisch. Heel erg uniek. En tenminste niet zo massaal als Spaans ofzo. Waar je dan misschien meer aan mag hebben, maar ja als iedereen het al doet...

Dus vandaar mijn 2 studies. Maar na dit jaar is het toch wel mooi geweest hoor, dan ga ik toch echt eens op zoek naar een baan. Liefst in Roemenië, of anders hier ergens in een theater of een museum, of bij een sportinstelling. Nou ja, kortom, je kunt alle kanten met mij op.  ;D

@vieffan, dat lijkt me nog eens een ingewikkelde studie. Alvast succes gewenst  ::tandpastasmiley::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schooltopic
« Reactie #133 Gepost op: 9-03-2009, 20:34:39 »
mijn pws presentatie ging goed
ik stond zomaar stil en struikelde niet over mijn woorden
dat is voor mij heel zeldzaam ::trots::

@marissa: ik heb nog geen idee wat ik ga doen na mijn examen
zit daar niet echt over te denken omdat het de vraag is of ik wel zal slagen
heb nu 3 onvoldoendes op mijn rapport
stond er 6 :-[
dus dat gaat wel de goede kant op
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Schooltopic
« Reactie #134 Gepost op: 9-03-2009, 21:27:21 »
ik ga kunstmatige intelligentie doen in Utrecht of in Nijmegen. En zoek maar lekker zelf op wat het inhoud :P
Bijzonder! Hoe kom je daar zo bij? :)
Volgens mij is dat echt 95% jongens, 5% meisjes, of niet?  ;)

Ik studeer Bestuurskunde, de meest multidisciplinaire studie die er bestaat (en ook de reden dat ik het ben gaan doen).
En bevalt het nog steeds?  :)

Ik ga volgend jaar Biologie studeren in Utrecht :D
Utrecht! Er zit nu geen bushalte meer voor dat biologiegebouw, moet je ver lopen.  >:D

En ik heb gekozen voor Roemeens omdat dat gewoon de mooiste Europese taal is.
::megafoon::
Prachtig Romaans (wat sowieso de mooiste talen zijn)
::roos::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #135 Gepost op: 9-03-2009, 22:31:47 »
Uhm, ik ga precies tussen Nijmegen en Utrecht inzitten, hahaha.

Ik ga Dierwetenschappen studeren in Wageningen. Maar ik blijf in ieder geval het eerste deel van volgend jaar in Nijmegen wonen. Het is niet ver reizen en ik wil eerst even kunnen wennen aan de Universiteit.

Mja, dan moet ik eerst nog mijn examens halen. (om te beginnen mijn natuurkundeherkansing morgen eens voldoende halen..)

Ah, ik krijg morgen de beoordeling voor mijn profielwerkstuk+presentatie.. *klappertand*
Eigenlijk mag ik helemaal niet zenuwachtig zijn, want een van de begeleiders heeft al aangegeven hoe uitmuntend hij onze dingen vond, maar ach.. :')

« Laatst bewerkt op: 9-03-2009, 22:33:21 door Lovlivv »
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #136 Gepost op: 9-03-2009, 22:34:40 »
Bijzonder! Hoe kom je daar zo bij? :)
Volgens mij is dat echt 95% jongens, 5% meisjes, of niet?  ;)
En bevalt het nog steeds?  :)
Utrecht! Er zit nu geen bushalte meer voor dat biologiegebouw, moet je ver lopen.  >:D
 ::megafoon:: ::roos::

Nee toch??? :( :(. Maarjah, gelukkig wordt dat alweer opgeheven met het feit dat ik maar een half uur met de bus moet :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schooltopic
« Reactie #137 Gepost op: 9-03-2009, 22:45:13 »
over kunstmatige intelligentie gesproken
een vriendin van mij heeft in Groningen meegelopen met iemand die die studie deed
en ik vroeg idd ook gelijk of het niet alleen maar jongens waren
maar wat ik had begrepen zijn er verschillende richtingen
de ene richting gata vooral over onderzoek naar de hersenen
en de andere idd met computers enzo
dus het is wel redelijk verdeeld qua jongens/meisjes
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Schooltopic
« Reactie #138 Gepost op: 9-03-2009, 23:00:59 »
Voor zover ik weet is het bij CKI in Utrecht vrij extreem. Dus als dat de richting is die Vieffan bedoelt, dan kan ze d'r lol op. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schooltopic
« Reactie #139 Gepost op: 9-03-2009, 23:04:01 »
Voor zover ik weet is het bij CKI in Utrecht vrij extreem. Dus als dat de richting is die Vieffan bedoelt, dan kan ze d'r lol op. ;)
dan heeft ze tenminste genoeg aandacht van mannelijke medestudenten ::ok:: ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!