Auteur Topic: Zelfmade mol  (gelezen 1920 keer)

Offline Barth

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Zelfmade mol
« Gepost op: 20-02-2002, 09:35:39 »
Beste mol fanaten,

Enige tijd geleden heb ik samen met een vriend zelf een 'molweekend' georganiseerd. 2 man organisatie 2 man hulp en 10 kandidaten hebben er, naar eigen zeggen, een geweldig weekend aan over gehouden. Binnenkort zou een tweede editie van onze mol kunnen starten. Ik ben benieuwd of er echte fanaten onder jullie zijn die iets soortgelijks hebben gedaan/georganiseerd. Om eventueel ervaringen, tips e.d. uit te wisselen.Ben eens benieuwd.

Barth

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wees gegroet, Barth!

Offline Taupe

• Forumlid
Re: Zelfmade mol
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2002, 14:30:58 »
Nee ik zelf dat niet gedaan, maar ik zou wel eens willen weten hoe je dat hebt aangepakt, waar zijn jullie geweest? en wat hebben jullie gedaan? En lijkt het ook een beetje op de echt mol?
Het lijkt me hartstikke leuk wat jullie hebben gedaan, toppie

DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline Barth

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2002, 16:32:32 »
't speelde zich voornamelijk af in midden-Limburg, daar waar de meeste deelnemers woonden. Deze locatie hebben we gekozen omdat we het budget in de gaten moesten houden. De opdrachten waren uiterlijk vrij simpel maar als je aan 't organiseren bent komt er toch 't een en ander bij kijken. Vooral de rode draad, afvallers en afvalronde, puntentelling en de finale waren items waar wat denkwerk in ging zitten. En weet je wat 't moeilijke is als je het live organiseerd. Je kunt het niet monteren. Je bent 24 op 24 uur live bezig. Leuk, teambildend, bezig zijn.

Wees gegroet, Barth!

Offline Taupe

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2002, 16:38:33 »
Dus het was een soort van padvinderij, samen organiseren.
Nou in ieder geval heel erg leuk dat je dat hebt georganiseerd.

Groeten Taupe ;)

DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline rozefantje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2002, 18:12:24 »
wij hebben ons laatste personeelsweekend in het teken van de mol gehouden. Alleen dan de wat vereenvoudigde versie omdat veel mensen het programma niet kenden, en er ook kinderen meededen.
(En helaas ook in de organisatie er wat afwijkende ideeen waren waardoor we wat concessies hebben moeten doen)

De reis erheen was in de vorm van een puzzeltocht, en onderweg moesten er vragen worden beantwoord die (zonder dat ze dat nog wisten) aanwijzingen gaven over de mol (zijn leeftijd, schoenmaat, kleur auto, huisnummer enz).
Ook moesten de deelnemers een aantal atributen meenemen (7 lucifers, 2 eieren, 3 wattenstokjes bv) die samen zijn postcode vormden. (De letters van de postcode waren "typefouten" in de uitnodiging.
en er waren natuurlijk opdrachten die de mol kon saboteren.
Zo hebben we een puzzeltocht in het bos gehouden, waarbij de ene groep de route via de mobiele telefoon door moest geven aan de andere groep, en hebben we de zandloperopdracht van vorig seizoen gedaan (toch wel handig als de mensen níet hebben gekeken ;))
En op het eind natuurlijk de vragenlijst over de mol (we vonden het zo zielig om tussendoor mensen naar huis te sturen :))
Ondanks dat het wat chaotisch was verlopen was het toch erg geslaagd.

Sandra

In het land der blinden is de mol koning

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2002, 21:00:00 »
Dit lijkt me wel heel grappig om te doen. FF een voorstel aan de school doen ;D. Volgend jaar, i.p.v. een survival-tocht, een  WIDM dag  :P

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud