Auteur Topic: Damages seizoen 1  (gelezen 7652 keer)

Offline Leet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Damages seizoen 1
« Gepost op: 23-10-2008, 14:08:01 »
Ik ben van de week begonnen met seizoen 1 van de tv serie Damages met oa Glenn Close en Ted Danson. Nog 4 afleveringen ( 13 stuks) en ik ben er weer doorheen maar die serie is dus grandioos. Het is een advocaten serie die zijn weerga niet kent.Het zijn dus geen losse afleveringen maar verteld 1 verhaal.
Dit is een absolute aanrader. Sterke karakters en plot wisselingen. Houd je prisonbreak, 24 en dergelijke series kan je deze op zeker gaan kijken. Seizoen 2 en 3 zijn al in de maak.


"Damages volgt de turbulente levens van Patty Hewes (Glenn Close), een briljante maar meedogenloze advocate, en haar slimme, ambitieuze protégé Ellen Parsons (Rose Byrne). De beruchte Patty zet Ellen meteen op de veel besproken Frobisher-case, een recht zaak die draait om een klassenstrijd tussen de vermeend corrupte CEO Arthur Frobisher (Ted Danson) en zijn voormalige werknemers. In de strijd tegen Frobisher en zijn advocaat Ray Fiske (Željko Ivanek), ondervindt Ellen al gauw hoe hard het eraan toegaat binnen de high stakes advocatuur. Alle spelers gaan voor de winst, koste wat het kost. Bovendien wordt het pijnlijk duidelijk dat er niet alleen fortuinen, maar ook mensenlevens op het spel staan. Zelfs Ellens persoonlijke leven begint scheuren te vertonen ten gevolge van de zaak...

Dat Damages een top reeks is met een sterk scenario en schitterende acteurs staat buiten kijf. De serie haalde maar liefst 7 Emmy-nominaties binnen, onder andere voor 'Beste Serie' en voor de overtuigende acteer prestaties van Ted Danson, Željko Ivanek en Glenn Close. Deze laatste kon voor haar rol als de manipulatieve Patty Hewes eerder al een Golden Globe aan haar palmares toevoegen."

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Damages seizoen 1
« Reactie #1 Gepost op: 23-10-2008, 22:26:06 »
Ik zal 'ns een aflevering downloaden.

Ik zie dat de laatste aflevering in Amerika is uitgezonden op 24 oktober 2007. Komt er nog een seizoen?
The sun came up and reality set in.

Offline Leet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Damages seizoen 1
« Reactie #2 Gepost op: 25-10-2008, 12:46:33 »
Seizoen 2 en 3 zijn al besteld en terecht. Ik vind deze serie veel beter dan prisonbreak. Helaas maar 13 afleveringen per seizoen maar dan blijft allemaal iets geloofwaardiger. Er zit een afgerond eind aan deel 1 maar toch met zeer verrassende cliffhanger er in verwerkt. Jeee moet ik weer een tijd wachten voor de volgende delen. Maar las net net dat serie 2 al in januari 2009 op Amerikaanse tv begint. Kan nu al niet wachten op de DVD van seizoen 2. Kijk liever 1 seizoen tegelijk dan elke week 1 aflevering te kijken.

maar echt ga hem bekijken. ABSOLUTE AANRADER!!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Damages seizoen 1
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2009, 23:51:19 »
Deze staat hoog op mijn lijstje.  ::jaja:: Zal me er van de zomer eens in gaan verdiepen, aangezien er 1 van de series die ik volg al gecancelled is, 1tje er vrij zeker gecancelled gaat worden en minimaal 3 anderen nog amper de moeite waard zijn om te volgen.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Damages seizoen 1
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2009, 11:18:17 »
Deze staat hoog op mijn lijstje.  ::jaja:: Zal me er van de zomer eens in gaan verdiepen, aangezien er 1 van de series die ik volg al gecancelled is, 1tje er vrij zeker gecancelled gaat worden en minimaal 3 anderen nog amper de moeite waard zijn om te volgen.

Welke zijn dat dan als ik vragen mag?
The sun came up and reality set in.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Damages seizoen 1
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2009, 19:32:59 »
* Eli Stone is gecancelled (hopenlijk worden de laatste 4 afleveringen nog uitgezonden, de laatste had namelijk een vreselijk clifhanger).
* Life is erg leuk dit seizoen, maar de kijkcijfers zijn nou niet echt hoopgevend (al zou deze show niet misstaan op een zender als USA).
* Without a Trace en SVU zijn slaapverwekkend saai.

Naast Life en Eli Stone is de enige serie waar ik echt wekelijks naar uitkijk NCIS. Het 6e seizoen is echt supergoed. Maar ik denk dat ik volgend seizoen maar wat meer cableshows ga proberen. Dexter is al leuk en ik ook Oz gekeken, ook een steengoede serie. Damages staat iig bovenaan. ::jaja::

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Damages seizoen 1
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2009, 19:59:21 »
* Life is erg leuk dit seizoen,

Is vanavond concurrent van Wie is de Mol...

Ik kijk Heroes, Brothers & Sisters, Fringe, Crusoe, Merlin, The Legend Of The Seeker, Survivors, The Mentalist, Sanctuary en Kyle XY. Ik weet niet of je verder van Scifi achtige series houdt maar dan is Fringe echt een aanrader ::ok:: .
The sun came up and reality set in.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Damages seizoen 1
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2009, 01:14:02 »
Damages gaat in de download, klinkt zeer interessant! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Damages seizoen 1
« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2009, 14:38:39 »
Aii..

The second season premiere of FX's "Damages" got off to a disappointing start Wednesday night, matching its second lowest-rating from its debut season in the adult demo.

The critically acclaimed drama's commercial-free return (1.8 million viewers, 0.5 adults 18-49 rating) was down 44% from its July premiere. "Damages" was also off 58% from the September debut of "Sons of Anarchy."

van: eztv.it
The sun came up and reality set in.