Auteur Topic: Ellen heeft John gezien?  (gelezen 3096 keer)

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
Ellen heeft John gezien?
« Gepost op: 20-02-2002, 12:50:56 »
Kan iemand dit voor mij verklaren?

Ellen motiveerd haar keuze voor John door te zeggen dat zijn verraden van Kerstin ook een anti-mollenstreek kan zijn geweest. Ze zegt dat hij haar wel heel makkelijk aanwees enzo. Maar Ellen bevond zich in de andere groep, de groep die Kerstin ging zoeken...

Ze wisten niet of ze Kerstin of Karin zochten en kunnen dus niet die groep aan het werk gezien hebben. Harry verklaarde eerder al dat hij het zo jammer vond dat hij andere groepjes niet aan het werk kon zien en nu vraag ik me af hoe deze tegenstrijdigheid kan?!

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Clint

• Forumlid
Re: Ellen heeft John gezien?
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2002, 12:57:17 »
Ik denk dat ik de video nog maar een keer laat snorren.
Hoe kom je hier nu weer bij?

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2002, 13:02:30 »
Check it out! Ellen zegt dat John niet echt hard aan het trappen was op de waterfiets en vervolgens memoreerd ze dat hij ook wel heel erg de leiding nam bij het herkennen van Kerstin en dat ze DAT nadrukkelijk vond lijken op:"Iets goed doen om af te leiden..." Zoiets zegt ze echt...

Ze kan hoogstens gehoord hebben van iemand dat John Karen gevonden heeft, maar dat verklaard niet waarom ze zo nadrukkelijk zegt dat het zijn hoofdrol was!
Ze heeft hem NIET aan het werk gezien want zij was echt op het veld Kerstin aan het herkennen!

Offline mieke

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2002, 13:25:59 »
Klopt, je hebt helemaal gelijk! Ellen zat in andere groep dan John, dus zou het inderdaad alleen maar van "horen zegen" kunnen hebben. Dit is natuurlijk ook niet onwaarschijnlijk aangezien iedereen toch info uitwisselt! Ik zie er niks verdachts in. Ellen lijkt me intelligent en bekijkt de info die ze van anderen ontvangt gewoon  :)van 2 kanten.
gr. Mieke

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2002, 13:34:11 »
Dan ga ik vanavond nog even op zoek naar de exacte formulering die Ellen gebruikt voor haar 'beschuldiging'. Ik vond namelijk dat ze het bracht alsof ze het gezien had of er in elk geval meer van wist dan van horen zeggen.

Just checking hoe men daar over denkt. Net als dat Jantien Kerstin er van beschuldigde dat ze de fout bij de denkers legde terwijl Karen dat had gedaan en Prince die verklaarde dat de fout absoluut niet bij de doeners kon liggen met een overtuiging waar je u tegen zegt.

Maar Ellen leek even, heel even... Meer te weten dan mogelijkerwijs kon. Waarschijnlijk is dat goed te verklaren... Waarschijnlijk wel...

Offline zimba

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • alles komt goed
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2002, 13:42:03 »
potverdikkie moet ik alweer de video terugspoelen... ;)

wel goed opgemerkt Robje

groet van zimba

we plaren verder...

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2002, 14:43:16 »
ik weet de exacte formulering ook niet meer. wel nog dat we het te horen kregen tijdens de computertest? en ze lieten haar ook al heel duidelijk haar mening geven over het waterfietsen van john. ik denk dat de deelnemers de opdrachten uitvoerig met elkaar bespreken, misschien heeft john wel heel overdreven geroepen dat hij karen had gevonden... om zichzelf bij haar minder verdacht te maken (de mol weet immers wie op hem gestemd heeft via de makers)...

te gecompliceerd?

feit is dat ellen al twee keer op hem gestemd heeft, als enige. afgezien van het waterfietsen heeft ze echter nog nooit bij hem in een groepje gezeten (portvatenspel, dromer-doener-denker spel). waar baseert zij zich dan op? wellicht op dingen die wij niet te zien krijgen, kleine gedragingen, dingen die hij zegt, zijn manier van kijken? God knows!

ellen lijkt mij geen mol, maar john wel. en ellen weet dat. it's just a feeling...

ciao,
heike

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2002, 14:47:07 »
Dat feeling gedeelte is nou precies waar ik last van heb bij de determinatie die Ellen heeft bij het kiezen voor John... Heeft ze hem ontmaskert, zit ze zo vroeg in het spel al op de goeie en probeert ze dat nu te onderbouwen door dingen die niet een szo heftig zijn als argument te gebruiken?

Ik vraag het me gewoon af... Of Ellen al iets weet wat wij niet weten en daarom zo onvoorwaardelijk voor John aan het kiezen is op gronden die in een rechtbank weggeblazen zouden worden...

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 20-02-2002, 14:53:21 »
yep, het is moeilijk. maar wij weten niet wat zij weten, en laten ons leiden door gemonteerde beelden. opvallend is dan ook dat ons stemgedrag niet erg overeenkomt met dat van de deelnemers...

meen me te herinneren dat marianne in mol 2 in belgie hugo ook al vroeg door had las mol, en vanaf tweede of derde aflevering steeds op hem stemde... vaak als enige. sterker nog, de verliezend finalist stemde op haar als mol! terwijl ze dus won...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 20-02-2002, 15:07:14 »

Citaat

Dan ga ik vanavond nog even op zoek naar de exacte formulering die Ellen gebruikt voor haar 'beschuldiging'.

Hoeft niet meer, want dat heb ik maar effe gedaan. ;)

Dus hier volgt de exacte formulering van Ellen:

John heeft vandaag ervoor gezorgd dat Karen ontdekt werd in die ton. Dat was nu niet zo'n moeilijke vondst denk ik. Dus misschien heeft hij wel gedacht....nou.....om mensen 'n beetje te misleiden, op 't verkeerde been te zetten, kan 't zijn dat hij nog steeds de mol is ondanks dat hij de schakel was in 't succes van deze opdracht.

Volgens mijn inziens kan ze dit gewoon gezegd hebben, nadat ze van de anderen heeft gehoord dat John Karen ontdekt had. Niets wijst erop dat ze er meer van af wist.

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #10 Gepost op: 20-02-2002, 15:13:41 »
Op zich wel... het zal mijn Gut feeling wel zijn... Maar ze benadrukte toch dat hij de schakel was in die opdracht en dat het niet zo moeilijk was om Karin te vinden... En dat terwijl ik in de veronderstelling wa sdat ze elkaars' opdracht niet konden zien.

Ik blijf opletten of Ellen niet AL te zeker is van John.

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 20-02-2002, 15:36:27 »
thanx han13. ik vind het heel plausibel dat elleb dit gezegd heeft op basis van verhalen van de anderen. gelukkig maar, kan ik mezelf nog steeds wijsmaken dat ellen door heeft dat john de mol is.

denk ik.

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #12 Gepost op: 20-02-2002, 15:43:38 »
Well Heike... let's hou Ellen in de gaten!

En John offcourse ook wel a littlebit.

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #13 Gepost op: 20-02-2002, 16:10:24 »

Citaat

Well Heike... let's hou Ellen in de gaten!

En John offcourse ook wel a littlebit.

...en al die andere kandidaten  ;) ;D :D

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 20-02-2002, 17:35:27 »

Citaat

Kan iemand dit voor mij verklaren?

Ellen motiveerd haar keuze voor John door te zeggen dat zijn verraden van Kerstin ook een anti-mollenstreek kan zijn geweest. Ze zegt dat hij haar wel heel makkelijk aanwees enzo. Maar Ellen bevond zich in de andere groep, de groep die Kerstin ging zoeken...

Ze wisten niet of ze Kerstin of Karin zochten en kunnen dus niet die groep aan het werk gezien hebben. Harry verklaarde eerder al dat hij het zo jammer vond dat hij andere groepjes niet aan het werk kon zien en nu vraag ik me af hoe deze tegenstrijdigheid kan?!

Maar dit zegt Ellen toch tijdens het stemmen?
Ze kan toch voor het stemmen het een en ander hebben gehoord van de andere kandidaten, immers zei ook Paméla dat beide dames wel erg laconiek reageerden op het niet verdienen  van een vrijstelling, en Paméla kan ook niet de reacties van beide dames hebben gezien op het moment suprême, hieruit concludeer ik dat de kandidaten alles doorspreken, en zo niet, is Paméla alsnog verdacht (ookal is ze reeds exit), of in ieder geval net zo verdacht als Ellen.

Offline siroj

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 20-02-2002, 19:39:19 »

Citaat

...immers zei ook Paméla dat beide dames wel erg laconiek reageerden op het niet verdienen  van een vrijstelling, en Paméla kan ook niet de reacties van beide dames hebben gezien op het moment suprême...

Sterk punt, lijkt me ook logisch dat ze onderling zoveel mogelijk informatie uit proberen te wisselen.
En als Ellen zich op deze manier zou verspreken zou ze wel een hele slechte mol zijn hoor, dus: discussion closed?