Auteur Topic: HTC of Samsung of toch de nieuwe Iphone?  (gelezen 71083 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
HTC of Samsung of toch de nieuwe Iphone?
« Gepost op: 29-10-2008, 09:58:03 »
Aangezien mijn telefoon 2 jaar oud is en mijn nog oudere iPAC het heeft begeven, ben ik op zoek naar een nieuwe PDA en GSM ineen. Mij is de HTC Touch aangeraden.
Ik moet de telefoon bij een bepaalde instantie bestellen. Het voordeel daarvan is dat de prijs niet uitmaakt, ik mag ook voor een hele dure uitvoering gaan.

In eerste instantie ging ik voor de HTC Touch P3450. Nu krijg ik bericht terug dat de P3450 alleen in groen leverbaar is, en die vind ik echt niet mooi (zwart en zilver zijn tijdelijk uitverkocht). Nu twijfel ik dus.
Ik wil er vooral mee kunnen bellen en een agenda bijhouden, en af en toe internetten of e-mail lezen.

Wat te doen? Heeft iemand ervaring met 1 van de HTC Touch modellen? Ik zie dat de volgende type's bestaan: Pro, Viva, Diamond, HD en 3G. Wat is de aanrader voor mij?

« Laatst bewerkt op: 9-11-2012, 22:42:24 door Lukie4, Reden: titel aangepast »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: HTC Touch
« Reactie #1 Gepost op: 29-10-2008, 10:28:37 »
Ik heb zelf een Touch Dual (ik geloof dat dat hetzelfde is als P5500) die me prima bevalt. Het is de eerste pda/mda die ik heb dus vergelijking materiaal heb ik verder niet.

De dingen die je beschrijft kan prima met dit toestel. Wat mij betreft dus een aanrader, maar weet niet wat de andere toestellen van HTC allemaal kunnen.
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: HTC Touch
« Reactie #2 Gepost op: 29-10-2008, 11:05:37 »
Aha, de Dual. Die heeft toch een uitschuifbaar toetsenbordje? Is dat handig, gebruik je dat veel?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: HTC Touch
« Reactie #3 Gepost op: 29-10-2008, 11:10:26 »
Aha, de Dual. Die heeft toch een uitschuifbaar toetsenbordje? Is dat handig, gebruik je dat veel?

Die gebruik ik eigenlijk alleen als ik een nummer intoets als ik wil bellen naar een nummer die niet in het telefoonboek staat. Voor de rest gebruik ik voornamelijk de stylus (het pennetje)


Voor alle duidelijkheid, het is een numeriek toetsenbordje, geen alphanumeriek.
« Laatst bewerkt op: 29-10-2008, 11:15:22 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: HTC Touch
« Reactie #4 Gepost op: 29-10-2008, 11:14:12 »
Ok, thnx! Niet echt een must dus, zo'n toetsenbordje.

Super dat je zo snel antwoord  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: HTC Touch
« Reactie #5 Gepost op: 11-11-2008, 11:51:16 »
Heb je al besloten Swifty?

Zelf heb ik de HTC Touch 3450 (in het zwart....) en die bevalt prima. Voordeel van deze PDA is dat er Windows Mobile opzit, volgens mijn partner zit dat niet op alle PDA's.

Ik heb er ook een hoesje bij, tegen beschadigingen etc.
Best mooi, van leer, ook in het zwart en op maat gemaakt door Vaja. Hun website is vajacases.com
Je kan kiezen uit heel veel kleuren en er ook teksten (zoals je naam) op laten zetten.

Ik heb dit toestel nu ruim een jaar en heb er nog geen problemen mee gehad ::ok::
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: HTC Touch
« Reactie #6 Gepost op: 11-11-2008, 12:13:51 »
Heb je al besloten Swifty?

Zelf heb ik de HTC Touch 3450 (in het zwart....) en die bevalt prima. Voordeel van deze PDA is dat er Windows Mobile opzit, volgens mijn partner zit dat niet op alle PDA's.


Dank voor je aanvulling  ::ok:: maar dat model was dus alleen maar leverbaar in groen op het moment ::kots::

Ik ben toch maar voor de Diamond gegaan, supergaaf ding, maar ziet er wel kwetsbaar uit, dus heb ik er ook een mooi hoesje bij gekocht  ::jaja::

Keep calm and eat chocolates!

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: HTC Touch
« Reactie #7 Gepost op: 11-11-2008, 12:17:50 »
Ziet er mooi uit! Veel succes er mee!
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #8 Gepost op: 6-09-2011, 10:55:45 »
Even een oud topic omhoog halen en misbruiken voor een nieuwe telefoon. Mijn HTC Touch Diamond is af, en ik  ga nu over op een echte smartphone.

Maar welke? HTC Desire, Samsung Galaxy, welk type? Welke raden jullie me aan en waarom?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #9 Gepost op: 6-09-2011, 14:16:21 »
Ik zou samsung galaxy aanraden (of de iphone)

Mijn vrouw heeft de galaxy II en hij is mooi groot (als je dat wil), snel en voor android is genoeg te vinden. Volgens mij qua specificaties op dit moment de beste (android)smartphone die er nu te vinden is.

Zelf ga ik nu voor de iphone 5 (als dat ding ooit nog uitkomt ;) ), ik heb er geen ervaring mee, maar sinds ik een ipad heb, vind ik het iOS erg handig en vindt ik de compatibiliteit wel een voordeel. (bovendien ken ik genoeg mensen die er erg tevreden over zijn).

Ik zou in ieder geval niet voor een windowsphone-model gaan.

met de desire heb ik geen ervaring.

EDIT: als ik jou was zou ik sowieso even naar een winkel gaan en even met de diverse modellen "spelen" en kijken hoe ze in de hand liggen
« Laatst bewerkt op: 6-09-2011, 14:25:31 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #10 Gepost op: 6-09-2011, 14:33:43 »
Aaah, dank voor je post!

Ik heb nog geen enkel i-ding in huis, en denk dat ik dat zo wil laten. Al die Apple-apparaten zijn reteduur. Maar iedereen die eraan begint, gaat overstag, omdat ze zo goed zijn, schijnt. Dus ik ga er maar niet aan beginnen :P

Ik zal de modellen idd eens even voelen en bekijken ::jaja:: maar gebruikerservaringen zeggen vaak ook heel veel.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #11 Gepost op: 6-09-2011, 14:43:59 »
Aaah, dank voor je post!

Ik heb nog geen enkel i-ding in huis, en denk dat ik dat zo wil laten. Al die Apple-apparaten zijn reteduur. Maar iedereen die eraan begint, gaat overstag, omdat ze zo goed zijn, schijnt. Dus ik ga er maar niet aan beginnen :P

Ik zal de modellen idd eens even voelen en bekijken ::jaja:: maar gebruikerservaringen zeggen vaak ook heel veel.

Klopt... de ipad was mijn eerste iding... en ik ben ook wel overstag.

Die smasung is erg mooi.... maaaaar ook groot dus, nu vind ik dat wel fijn, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat even prettig vindt... vandaar even 'spelen' ermee...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #12 Gepost op: 6-09-2011, 15:55:48 »
Ik zou zelf voor de iPhone gaan (want alles van apple dus dat werkt gewoon fijn) maar die is best prijzig ondanks dat je er een abonnement bij neemt. Galaxy is wel een goede vervanging daarvoor, veel vrienden van mij hebben die ook. Over HTC en Blackberry hoor ik niet zulke goede ervaringen, al is dat denk ik toch voor iedereen iets persoonlijks.
The sun came up and reality set in.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #13 Gepost op: 6-09-2011, 16:12:58 »
Erg tevreden over HTC desire.
Wel slechte accuduur (1 dag) maar dat komt omdat ik hem de hele dag laat roamen (ik wil niets missen). Zonder het roamen doe ik er 3 dagen mee.

Die I dingen willen ik niet, ik vind apple zo tja, zo nou ik vind het gewoon niet mijn merk
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #14 Gepost op: 6-09-2011, 16:45:32 »
Die I dingen willen ik niet, ik vind apple zo tja, zo nou ik vind het gewoon niet mijn merk

Dat kan. Ik ben gelukkig ook geen Apple-evangelist haha. Soms heb ik ook mijn bedenkingen, vooral de prijs. Maar het werkt erg fijn en dat is ook wel de reden dat ik steeds meer voor die apparaten kies dan voor vergelijkbare (wel vaak goedkopere) merken.
The sun came up and reality set in.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #15 Gepost op: 6-09-2011, 16:47:07 »
Het is gewoon de filosofie van het bedrijf en het afschermen van hun i dingetjes.
Maar inderdaad gebruiksgemak wat je hoort schijnt geweldig te zijn. Maar ik doe het niet! ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #16 Gepost op: 6-09-2011, 17:46:04 »
Ik heb de Samsung Galaxy. Accuduur ook slecht (1 dag), komt denk ik ook wel door de roaming die de hele dag aanstaat.
Ik ben er wel heel erg tevreden over eigenlijk.

Het ding heeft alleen zoveel functies en mogelijkheden dat ik er nog steeds moeite mee heb om alles te vinden (maar dat ligt natuurlijk meer aan mij dan aan de telefoon).

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #17 Gepost op: 6-09-2011, 19:35:23 »
Ik ben ook tevreden met mijn HTC Desire Z, vooral aangeschaft vanwege het toetsenbordje, wat heerlijk typt. Alleen het achterklepje beschadigt snel, heb ik vandaag ook nog over gelezen. Ik heb hem in een broekzak waar verder niks in zit, maar toch zit ie vol met krassen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #18 Gepost op: 6-09-2011, 20:49:28 »
Het is gewoon de filosofie van het bedrijf en het afschermen van hun i dingetjes.
Maar inderdaad gebruiksgemak wat je hoort schijnt geweldig te zijn. Maar ik doe het niet! ;D

ongeveer mijn idee ook ;D


maar ehm, Dolfie en Lukie4, jullie hebben ze vast wel s naast elkaar gehouden. BLijf je dan bij je eigen keuze, of vind je die van de ander mss toch wel minstens net zo goed? ::)

Jann, toetsenbordje is wel een aanrader dus, hmmm...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: HTC of Samsung?
« Reactie #19 Gepost op: 6-09-2011, 21:11:27 »
Volgens mij maakt het niet zo veel uit. Het is maar wat je gewend bent.

En ik gebruik hem eigenlijk het meest om te bellen en te sms'en (en what's app). En ik maak zo af en toe een foto als ik iets bij een tweet wil plaatsen.
Al die andere functies zijn leuke speeltjes, maar voor mij meer ook niet.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.