Auteur Topic: Slechts 2 afleveringen  (gelezen 3813 keer)

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
Slechts 2 afleveringen
« Gepost op: 19-02-2002, 14:49:49 »
Hoe actief was Nico in de eerste twee afleveringen? En hoe devious waren de eerste acties van Deborah? Ik vraag me af hoe nadrukkelijk de Mol bezig is geweest deze eerste keren. Nico liet diverse opdrachten ook gewoon een beetje lopen in het begin en deed voor enkelen zelf zijn best een beetje.

De groep verpestte die opdrachten zelf ook wel een heel klein beetje en daar moet je natuurlijk ook altijd rekening mee houden. De Mol kan ook gedacht hebben. Ik heb er vandaag geen zin in en ga lekker een beetje slapen... Hoe actief is de mol nou eigelijk helemaal geweest?

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline charly

• Forumlid
Re: Slechts 2 afleveringen
« Reactie #1 Gepost op: 19-02-2002, 14:55:19 »
::) Eindelijk !  Dit is inderdaad al één van de bétere opmerkingen !!!  Iedereen is maar op zoek naar mollestreken maar niemand stond er tot nu toe bij stil dat er gewoon dingen zijn die vanzelf mislopen en dat de mol zich ook wel eens heel rustig aan het gedragen is de eerste afleveringen.  Goed gezien, DaRealRobje !!!

homooo, yeaaaahhh

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 19-02-2002, 15:07:03 »
vandaar dat ik bij m'n zoektocht naar de Mol vooral rekening hou met ONMOLSE akties, het is immers moelijk het onderscheid te maken tussen MOLS gedrag en onhandigheid/domheid van een kandidaat

ciao
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline heike

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 19-02-2002, 15:32:48 »
" Iedereen is maar op zoek naar mollestreken maar niemand stond er tot nu toe bij stil dat er gewoon dingen zijn die vanzelf mislopen en dat de mol zich ook wel eens heel rustig aan het gedragen is de eerste afleveringen."

Dat is niet helemaal waar hoor, er is al heel wat gesschreven over het low profile zijn van de mol in de eerste afleveringen, het belang van anderen verdacht te maken door de makers van de mol, opdrachten die ook zonder bemoeienis van de mol wel mislukken, onmolse gedragingen, verdachtmakingen puur omdat iemand nauwelijks aanwezig lijkt enzovoorts...

Velen van ons baseren hun mol keuze toch op dat soort dingen...  Wat natuurlijk niet wegneemt dat het gewoon leuk is om op zoek te gaan naar de meest onmogelijke aanwijzingen!

ciao

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 19-02-2002, 15:41:43 »
Ik ben eigenlijk 'n beetje verbaasd over 't feit dat iedereen schijnt te denken dat de mol in iedere serie 't zelfde soort type zou zijn dat zich in 't begin op de achtergrond zou houden. Misschien is er dit jaar bewust voor iemand gekozen die erg op de voorgrond is. Juist omdat niemand dat verwacht.

En de mol zelf kan er natuurlijk voor gekozen hebben om direct flink te gaan saboteren, waardoor de andere deelnemers 't misschien te voor de hand liggend vinden dat hij of zij de mol is en daarom op iemand anders gaan stemmen.

Zoals ik maar niet genoeg kan benadrukken.......je weet 't maar nooit bij WIDM.  ;)

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #5 Gepost op: 19-02-2002, 15:42:34 »
Helemaal mee eens. Nico was eigenlijk qua mollestreken in de hele serie pas in de laatste afleveringen actief. Hugo viel ook pas later door de mand. Ik denk dat er inderdaad nu nog niet zo veel valt te zeggen over de mol. Vandaar dat ik ook de grootste moeite heb met de pool!  ;D

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 19-02-2002, 15:50:11 »

Citaat

Ik ben eigenlijk 'n beetje verbaasd over 't feit dat iedereen schijnt te denken dat de mol in iedere serie 't zelfde soort type zou zijn dat zich in 't begin op de achtergrond zou houden. Misschien is er dit jaar bewust voor iemand gekozen die erg op de voorgrond is. Juist omdat niemand dat verwacht.

En de mol zelf kan er natuurlijk voor gekozen hebben om direct flink te gaan saboteren, waardoor de andere deelnemers 't misschien te voor de hand liggend vinden dat hij of zij de mol is en daarom op iemand anders gaan stemmen.

Zoals ik maar niet genoeg kan benadrukken.......je weet 't maar nooit bij WIDM.  ;)

een zéér terechte opmerking is dat

cheers
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #7 Gepost op: 19-02-2002, 15:59:08 »

Citaat

je weet 't maar nooit bij WIDM.  ;)

Idd... iedereen kan de mol zijn. En voor iedereen zijn er wel punten te noemen waarom ze de mol zijn en waarom niet. Maar goed, dat is juist het leuke van het programma. Je bent ervan overtuigd dat je het weet, maar dan heb je het toch fout  :o.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #8 Gepost op: 19-02-2002, 16:09:47 »
Ik kwam er op toen ik bedacht hoe passief en voorzichtig Nico was in de eerste delen en hoe gezellig hij ook dingen goed deed. Een raadseltje oplossen met een taart en een foutje van Sigrid verbeteren. Eigelijk heel gezellig van hem...

En moeilike portopdrachten mislukken ook zonder een MOL actie. De kandidaten lijken zowaar net zo paranoide als wij forumleden en zien in alles een molactie. Dick, John en Harry doen vooralsnog niet veel wat niet echt heel erg door de beugel kan. Sterker nog, Dick lepelde zichzelf moe, John vond Karen tussen de stampers en Harry zag Zoetemelk. En die laatste actie had iets Nico-achtigs...

Met de restrictie wat we dit jaar geen Nico hebben natuurlijk. Misschien is de mol van dit jaar wel wat meer een lefgozert, of een pittig wijffie... But me doesn't think so.

Offline zimba

• Forumlid
  • alles komt goed
« Reactie #9 Gepost op: 19-02-2002, 16:48:00 »
ik denk dat niet dat de mol een superspontaan en extravert persoon is, omdat die zich eerder verspreken.
maar ja misschien hebben ze idd dit jaar voor een ander type mol gekozen juist omdat zoveel mensen dat denken en er op letten....
het valt niet mee... ???

groet van zimba

we plaren verder...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 19-02-2002, 17:14:45 »
Citaat

ik denk dat niet dat de mol een superspontaan en extravert persoon is, omdat die zich eerder verspreken.
maar ja misschien hebben ze idd dit jaar voor een ander type mol gekozen juist omdat zoveel mensen dat denken en er op letten....
het valt niet mee... ???

groet van zimba

Juist omdat wij verwachten dat de mol (wederom) geen extravert persoon zal zijn, en iemand die eigenlijk vrij weinig in beeld is, zou het extra leuk (en wie weet zelfs moeilijker zijn) wanneer de mol dit jaar een lief, outgoing, sociaal en gewoon geliefde kandidaat (bij de medespelers) is.
Degene die volgens mij vrijwel niemand verdenkt en voldoet aan bovenstaande is Prince.

Deze man is altijd vrolijk, begaan met de anderen, komt echt lief over, doet niets verdachts (op het oog), doet erg zijn best bij de opdrachten en juicht als geen ander wanneer er weer geld voor de pot gewonnen is, lijkt me gaaf als Prince de mol blijkt ;) , juist omdat hij het meest onmolse type is van het hele stel.

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #11 Gepost op: 19-02-2002, 17:46:02 »
Het zou mijn strategie wel zijn hoor als ik Mol was. Lekker de eerste afleveringen mezelf helemaal de pestpokke roeien en voorover abseilen met een brede grijns op me smoelwerk.

En dan een heel lullig foutje bij het portgebeuren en daar gaat weer 10.000 Euro! Op dit moment gaat het ook zo. Als de Mol meedeed aan de regatta heeft ie dat misschien wel echt vol overgave gedaan. Waarom ook niet, die paar meter meer of minder doen er toch niet toe.  

Kerstin had overigens lekker een filmpje en een dagje in de wijngaard. Op zich wel leuk voor zichzelf verzonnen. De opdracht was klaar en ze zei direct:"Ik ben kapot!" Maar er was niet zo heel veel van te zien eigelijk. Aanstelster, of een beetje acteerwerk?

Offline siroj

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 19-02-2002, 18:23:37 »
volgens mij is het idd moeilijk te zeggen wie er nu de mol al is.....het ligt er maar gewoon helemaal aan waar de spelmakers vanuit zijn gegaan. Als ze weer een zelfde mol wilden zijn er genoeg kandidaten. Als ze voor een typisch ander soort mol gekozen hebben zouden ze wel eens voor Prince gekozen kunnen hebben.

Als hij de mol is zou die opmerking in de auto (eerste opdracht aflevering 2) van hem dattie de mol is wel heel mooi zijn.

Maar het is zo moeilijk om iets zinnigs te zeggen over de mol, ik ga er toch wel een beetje vanuit dat hij/zij nog niks bijzonders van zich heeft laten horen/zien/weten net als de andere mollen omdat toch de beste taktiek is om als mol onopgemerkt te blijven.....

???

wordt zeker nog vervolgt

Offline rozefantje

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 19-02-2002, 19:34:04 »

Citaat

Als hij de mol is zou die opmerking in de auto (eerste opdracht aflevering 2) van hem dattie de mol is wel heel mooi zijn.

Die opmerking was van Harry (de mol!)

In het land der blinden is de mol koning

Offline Jerommeke

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 19-02-2002, 21:02:48 »

Citaat

Die opmerking was van Harry (de mol!)

Kijk die is goed bezig.

Dit zijn de eigenschappen van een goede mollenvanger! ;)

Jerommeke

Offline rozefantje

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 19-02-2002, 21:46:54 »

Citaat

Kijk die is goed bezig.

Dit zijn de eigenschappen van een goede mollenvanger! ;)

Jerommeke

Wacht maar af, ik spreek je over 9 weken nog wel ;D

De verdenking op Harry is natuurlijk niet alleen op deze uitspraak gebaseerd, maar die vind ik wel sterk ;)
zie ook de topic over Harry is de mol.
Maar goed, het ka nnet zo goed George zijn, of Dick of Prince offe.... Grrrrrrrr, ik weet het niet meer :-/
Ik begin zelfs aanwijzingen te zien in de vorm van de bloemkool bij de supermarkt ??? Hoezo houdt zoiets je bezig he!

Sandra

In het land der blinden is de mol koning

Offline siroj

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 19-02-2002, 21:47:59 »
Sorry newbie he!  :)

Maar als jullie het zeggen.....
Tot nu toe lijkt Harry mij idd de beste Mol, alles wijst op hem.

But nothing sure yet.....

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #17 Gepost op: 19-02-2002, 23:36:22 »

Citaat

But nothing sure yet.....

Dat is altijd zo bij dit programma  ;).

Harry is idd wel erg verdacht bezig... ik denk dat ik mijn stem maar op Harry ga uitbrengen  :).

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #18 Gepost op: 20-02-2002, 11:46:02 »
We zitten collectief op Harry, om de zoveel dagen zitten we overtuigd groepsgewijs op Harry... En groepsgewijs op Prince en ga zo maar door. Ik heb het forum van vorig jaar er eens op nageslagen en weinig mensen houden keihard rekening met Nico in het begin.

Maar wij houden hier met IEDEREEN reekning! Wat een ellende! Behalve met Karen, want iedereen verdenkt haar al en ze overdrijft in haar aantijgingen. Toch wel het type wat in haar vrije tijd veel aan amateurtoneel doet!

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #19 Gepost op: 20-02-2002, 12:07:37 »
Als ze echt afvalt zoals voorspeld, dan zijn we in ieder geval één kandidaat met groot molgehalte al kwijt.

Maar 't is inderdaad iedere keer 't zelfde scenario: na iedere aflevering denk je een bepaald beeld te hebben, maar de volgende aflevering doet je weer twijfelen.
En dit zo ongeveer tot de helft is uitgeschakeld!

Met dit jaar de extra dimensie dat het aantal afleveringen niet in verhouding staat met het aantal afvallers; dus kunnen we ons nog aan een verrassing verwachten!

Ik zou zo zeggen: TOPPIE!! ;)

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat