Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 129726 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Aflevering 1 (08-01-2009)
« Gepost op: 3-01-2009, 00:14:08 »
De start van een nieuwe reeks! Wie zijn de eerste molverdachten? Welke opdrachten krijgen de kandidaten voorgeschoteld? Wie wordt de eerste afvaller (als dat al überhaupt gebeurt)? Bespreek hier de eerste aflevering!
2024: wie is de Mol?

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Afvaller aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2009, 10:22:36 »
In voorgaande jaren was het over het algemeen mogelijk de afvaller uit de eerste aflevering af te leiden uit de leader. Dus laten we dit weer proberen. De eerste opdracht speelt zich af op de werf waar de Titanic werd gebouwd. In de leader staat Vera uit te waaien bij wat water lijkt en is Dennis te zien in deze opdracht. Alle andere kandidaten lijken verder te komen dan deze opdracht.

Weet iemand opdracht 2 zodat we nog meer analyse kunnen plegen?

Voorlopig gok ik op Dennis als afvaller 1. Jammer, een tweede Dennis als mol was leuk geweest.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvaller aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2009, 10:51:00 »
Volgens mij zijn er 5 kandidaten die zowiezo verder komen, en 5 potentiele eerste-aflevering-afvallers...


- Bij Hans, Froukje, Rick & Sebastiaan lijken het idd beelden uit een opdracht in een verdere aflevering.
- Vivienne haar shot lijkt mij niet uit een opdracht, dus kan net zo goed de eerste aflevering zijn, maar denk het niet...


- Vera heeft met dat "uitwaaien" in de leader inderdaad dezelfde jas aan als in de titanic-loods-opdracht, Maar misschien had ze maar 1 jas bij haar. Dus het kunnen zowel beelden uit de eerste als een latere aflevering zijn...
- Dennis zijn shot is de eerste opdracht, dus de eerste aflevering.
- Het lijkt erop dat Paula een test aan het maken is, dus kan net zo goed de eerste aflevering zijn. Ook zij heeft dezelfde jas aan als in de titanic-loods-opdracht.
- Anniek & Jon hun shots zijn van het moment dat ze horen dat er nog geen mol is en de vraag van Pieter-Jan krijgt of hij/zij de mol wil zijn, wat in de eerste aflevering gebeurd, dus die kunnen ook afvallen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2009, 11:54:15 »
 ::hyper::

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2009, 14:31:44 »
Ik kan haast niet meer wachten tot dat t half 9 is  ;D
De jacht is geopend

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Afvaller aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2009, 14:39:14 »
In voorgaande jaren was het over het algemeen mogelijk de afvaller uit de eerste aflevering af te leiden uit de leader. Dus laten we dit weer proberen.
Voorlopig gok ik op Dennis als afvaller 1.

Ik had precies hetzelfde. Ik twijfelde alleen tussen Dennis en Jon en heb in de pool op Dennis gestemd. Over 5 uur en 52 min. weten we het!!! Nouja, dan gaat het beginnen en weten we een klein uurtje later wie er weg is. Heb er zin in!!!!!!!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2009, 14:49:41 »
  ::hyper:: tjonge ik voel me net een mexicaanse springboon, helemaal hyper  ::hyper::
Nog een dikke 5 uur en dan eindelijk...... ik ben dr klaar voor!!!! ::boogie::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline NielsVerschuren

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2009, 15:02:02 »
In de veronica gids stond dat als je de hint die Hans Schiffers, radiopresentator en kandidaat, in zijn programma niet snapte, je blind was. Als de mol.
Iemand gehoord?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2009, 15:03:15 »
In de veronica gids stond dat als je de hint die Hans Schiffers, radiopresentator en kandidaat, in zijn programma niet snapte, je blind was. Als de mol.
Iemand gehoord?

Dat zal dan wel een zogenaamde hint in de eerste aflevering geweest zijn. Anders zouden we zo doof als een mol moeten zijn toch? ;)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2009, 15:03:28 »
Ja dit heb ik wel gehoord, maar niet gelezen helaas.. heb geen Veronica-gids.
Iemand die dit wel heeft en kan plaatsen?
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Joostmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die is de mol!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2009, 15:16:30 »
Ik heb hier de Veronica gids voor me liggen, en zal alles even overtypen. Ik denk niet dat het veel bijzonders is, maar toch.  ;)

Citaat
BLIND DIER GEZOCHT

Trek open dat blik bekende Nederlanders! Waar dan? In Noord - Ierland. Grote vraag? Wie is dit keer de mol?

In het vijfde seizoen (met BN'ers) van Wie is... de Mol? storten de tien types die hier rechts op de foto staan (oké, die heb ik dus niet. :P) zich in een avontuur. Pieter Jan Hagens heeft voor het tweede jaar de presentatie in handen. In de eerste aflevering kan de saboteur zich zomaar verklapt hebben, want als je de hint van kandidaat en radio-dj Hans Schiffers écht niet ziet, ben je zo blind als een mol.

Nou, dit was t dan!

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2009, 15:17:30 »
 ::ontopic::

Lijkt mij beter voor een ander topic deze dingen... ;)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2009, 15:20:02 »
Het is idd niet echt een hint naar aflevering 1. Wellicht dat we meer weten na vanavond.
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2009, 15:23:41 »
ik weet dat ik een tijd niets van me heb laten horen maar ik ben weer van de partij.
helaas werk ik elke donderdagavond en kan ik pas vrijdagavond laat op uitzendinggemist.nl de herhaling kijken,,,, maar dat ik daarom minder zin heb in het nieuwe seizoen is zeker niet ter sprake....
kom maar op met die leuke kandidaten en die leuke opdrachten :D
Keep Watching

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2009, 15:45:43 »
Geweldig dat het vanavond alweer zover is, ik kan niet wachten en ben benieuwd wie ik dit jaar als Mol zou hebben en of ik er naast zit of niet? ;D Leuk dat het ook in Noord Ierland word gehouden want, daar ga ik ook heen rond Mei kan ik alvast de sfeer proeven. ::jaja:: :)

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #15 Gepost op: 8-01-2009, 16:07:36 »
Ik heb er ook zo zin in...wat scherp van jullie dat jullie dat zien en horen..
Trouwens nu jullie het zeggen..Hans Schiffers was/is natuurlijk ook diegene die meestal de volgende dag op de radio een hint laat horen in zijn programma..
Of dit jaar weer is (omdat hij kandidaat is) heb ik even geen benul van omdat ik niet volg wat er op de radio is doordeweeks want op het werk mogen we ook geen radio's aan en dan gaat het ook aan mij voorbij..

Maar als Anniek dus gaat afvallen..dan is mijn eerste keuze als Mol er meteen uit..zou lullig zijn :)...ik zit sowieso nooit goed maar mijn potentiele Mol komt meestal wel ver (zie Nadja,zie Joris,zie Toine)

Nou nog een paar uur.
Ananas

Offline Goldfire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoek de verschillen, vind de mol
Re: Afvaller aflevering 1
« Reactie #16 Gepost op: 8-01-2009, 16:26:18 »
Weet iemand opdracht 2 zodat we nog meer analyse kunnen plegen?

Dat is touwtrekken om topito's. :) (bron: Avrobode)
Waarschijnlijk is Vera's shot in de leader tijdens die opdracht genomen, want in de Avrobode stond dat het toen hard waaide. De loods is ook op de achtergrond te zien, dus waarschijnlijk is die opdracht er net voor opgenomen.
Nougoed, touwtrekken, bij WIDM hebben ze er misschien een andere variant op gemaakt. :P

Offline fanwijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #17 Gepost op: 8-01-2009, 16:30:57 »
Nog 4 uurtjes, ik heb er super veel zin in. Mijn gevoel zegt dat sebastiaan de mol is. Ik heb geen idee waarom ik dat denk.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #18 Gepost op: 8-01-2009, 16:32:13 »
Wat zou dit te betekenen hebben bij 3:07?
http://www.youtube.com/watch?v=hjIlo3Uoe8Q

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aan de pool stemming te zien denken mensen het tweede?
Of heeft niemand dit filmpje gezien?

Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Goldfire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoek de verschillen, vind de mol
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2009, 16:37:29 »
Met 'Aan het eind van aflevering 1' dacht ik eerst: na alle opdrachten. Maar het zou inderdaad ook helemaal op het einde kunnen zijn: na de executie. Dit zou dan wel raar zijn, sturen ze iemand weg, krijgt er meteen iemand daarna een vrijstelling.

En waarom ik op 'Niemand' heb gestemd: De kans dat dat antwoord klopt is gewoon het grootst.