Auteur Topic: verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...  (gelezen 7325 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2003, 15:45:26 »
omroep Brabant, niks op tegen hoor. alleen het accentje is wat minder, zeg ik die zelf ook uit die provincie afkomstig ben dus er iets over mag zeggen.

Nogmaals het ging me niet om de radiozender maar om dat interview met het kopstuk van de communisctisch partij nederland en dat hij geen antwoord gaf op de vragen gesteld.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2003, 16:56:28 »
kuch, nogal verrassend deze stemwijzer ::)
Veel overeenkomst met de SP :o, heb al helemaal nix met die Marijnissen (behalve dan, dat ie voor Feyenoord is ;) ) enne, daarna Groenlinks. (als Rosenmuller dr nou nog was,.,.) En dan een heel klein beetjuh overeenkomst met de CU... en het minste overeenkomst met de VVD,LPF en LN
nouja, ik mag tog nog nie stemme ::)







« Laatst bewerkt op: 14-01-2003, 16:58:31 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2003, 17:08:48 »
't verkiezingsprogramma is pas een belangrijk onderdeel tijdens de formatie van het kabinet.

Groenlinks roept dan bijvoorbeeld, wij willen op zich alle proefdieren in Nederland gewoon hun werk laten behouden in deze tijd van economische teruggang. Maar dan willen wij wel de minister van Milieu leveren.

De SP wil heel graag alle ideeen laten varen op het gebied van de nederlandse infrastructuur in ruil voor meer geld voor de sociale uitkeringen. (Hun zetels kelderen zo hard, dat ze dat geld nog hard nodig zullen hebben).
 

Kortom, verkiezingen en regeren is gewoon ordinaire handjeklap/veehandel (en das ook Brabants)


Nog even over Omroep Brabant:

SBS6 heeft Piet Paulusma, Omroep Brabant heeft Johan Verschuren. En dat alleen al is de moeite waard om te luisteren.









Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2003, 18:00:01 »
is dan ook het enige leuke, van de week omroep Brrrrrrrabant


Hoe jaag je een kleumende allochtoon voor je voordeur weg, geef de pizzaboer zijn geld... ik vond hem leuk







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2003, 18:02:12 »
Laten we het hier nou niet over omroep Brabant gaan hebben, als iets niet met de verkiezingen te maken heeft... moet er weer gesplitst enzo gaan worden ;)

Citaat
Veel overeenkomst met de SP , heb al helemaal nix met die Marijnissen (behalve dan, dat ie voor Feyenoord is ) enne, daarna Groenlinks. (als Rosenmuller dr nou nog was,.,.) En dan een heel klein beetjuh overeenkomst met de CU... en het minste overeenkomst met de VVD,LPF en LN

Wat maakt het in feite nou uit wat je in overeenkomst hebt met de lijsttrekker? Het is de bedoeling dat ze als een politieke partij functioneren met een programma, de lijstrekker bepaalt niet wat er gebeurt in Nederland. Dus, wat maakt het uit of je op Rosenmöller of op Halsema stemt volgens jou?







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2003, 18:07:58 »
Dat zou niets uit moeten maken, maar dat gebeurt toch denk ik. Als iemand je wel of niet aanspreekt laat je je daar toch door beinvloeden. Een lijsttrekker is, zeker in deze tijd met al die tv optredens, toch het gezicht van een partij.
Ik heb overigens net de stemwijzer weer ingevuld: wederom PvdA. Partij waar ik het verst van af sta: VVD met CDA als goede tweede.

En dat terwijl er zo'n leuk interview met Jan Marijnissen op de site van de U2 fanclub staat. Zou ik niet gewoon op een U2 fan moeten stemmen? Per slot van rekening kwam SP bij mij als goede 3e uit de stemwijzer?








A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2003, 18:08:07 »
geen bal en ook dit keer maakt de kleur niet uit.

Maar ook het programma mag gerust met een tikkeltje zout genomen worden , het is tenslotte bedoeld om stemmers te winnen.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2003, 19:44:45 »
Citaat
Wat maakt het in feite nou uit wat je in overeenkomst hebt met de lijsttrekker? Het is de bedoeling dat ze als een politieke partij functioneren met een programma, de lijstrekker bepaalt niet wat er gebeurt in Nederland. Dus, wat maakt het uit of je op Rosenmöller of op Halsema stemt volgens jou?
Nou, het maakt voor mij wel uit. Mss zou het niet moeten, maar het beínvloed mensen tog zowiezo al denk ik. Want zoals Pino ook zegt, Halsema is nu bv hét gezicht van Groenlinks. En als ik ga stemmen, wil ik wel zo'n beetje achter de lijsttrekker van de partij staan. Als je nou egt iemand helemaal niet mag, maar je blijkt het dus wel erg eens te zijn met waar de partij voor staat, dat ben ik tog niet zo snel geneigd om op die partij te gaan stemmen :-[







The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2003, 19:53:30 »
Uiteraard is de sympathie die je voor een lijsttrekker voelt belangrijk. Hij/zij is per slot van rekening het gezicht van de partij (bij de PvdA staan er alleen wat meeren mensen op het affiche)!

Ik stem zowieso nooit op de nr.1 (of hij moet bij mij in de straat wonen).

Ik kijk meestal naar degene op de kieslijst die dicht bij mij in de buurt woont. Klinkt misschien gek, maar als die partij het verknalt in mijn ogen, heb ik het gevoel dat ik bij hem of haar thuis verhaal kan halen.

Ik doe het niet! Het gaat om het gevoel. En daar draait kiezen in mijn ogen om.








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2003, 20:21:35 »
Ik stem zowieso nooit op de nr.1
Wat nou als je de vorige keer op Wouter Bos, Gerrit Zalm, Femke Halsema of mat Herben hebt gestemd? Stem je er nu dan niet meer op, alléén omdat hij of zij nu op 1 staat?








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2003, 20:49:26 »
geen bal en ook dit keer maakt de kleur niet uit.

Maar ook het programma mag gerust met een tikkeltje zout genomen worden , het is tenslotte bedoeld om stemmers te winnen.

Helemaal mee eens, in feite is het gewoon één grote loterij, je weet in feite niet hoe een partij in werkelijkheid gaat regeren, ook vanwege regeringsakkoorden bijvoorbeeld.

Citaat
Nou, het maakt voor mij wel uit. Mss zou het niet moeten, maar het beínvloed mensen tog zowiezo al denk ik. Want zoals Pino ook zegt, Halsema is nu bv hét gezicht van Groenlinks. En als ik ga stemmen, wil ik wel zo'n beetje achter de lijsttrekker van de partij staan. Als je nou egt iemand helemaal niet mag, maar je blijkt het dus wel erg eens te zijn met waar de partij voor staat, dat ben ik tog niet zo snel geneigd om op die partij te gaan stemmen

Ik kan begrijpen dat een lijsttrekker je kan beïnvloeden (hij of zij is daar immers voor). Maar toch, ook al vind ik bijvoorbeeld Gerrit Zalm niks, maar de standpunten van zijn partij spreken me aan, overweeg ik toch op de VVD te zullen gaan stemmen.

Voor de rest heb ik aan Jummer dezelfde vraag als Malcolm, een beetje vaag vind ik het.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2003, 20:56:22 »
;D Haha, weet je wat grappig is? Mijn zus komt er net achter dat ze de persoon die als eenalaatste staat op de lijst van Leefbaar Nederland, persoonlijk heeft gekend ;D







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2003, 21:09:40 »
;D Haha, weet je wat grappig is? Mijn zus komt er net achter dat ze de persoon die als eenalaatste staat op de lijst van Leefbaar Nederland, persoonlijk heeft gekend ;D
WOW schokkend nieuws
(of beter: schokkend ouds :P)







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2003, 21:27:52 »
Voor jou ja







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2003, 22:33:37 »
Ik weet dus ab so luut niet wat ik moet stemmen he

bah

elke partij heeft wel iest waar ik het dus echt niet mee eens ben... Bij de ene wat meer dan de ander...en met die stemwijzer wordst ik ook al niet veel wijzer hahaha

duss nouwja heb nog een week ahahha







always look on the bright side of life

Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2003, 10:11:27 »
Kiezen is ook niet makkelijk, daarom ben ik erg voor een referendum!

Ook zou je eigenlijk van de verschillende partijen afmoeten en stemmen a.d.h.v. een soort stemwijzer. Met verschillende stellingen waar je het wel of niet mee eens bent. Op deze manier kun je EN je stem laten horen EN een via meerderheid van stemmen een beleid voeren.
Je houd dan alleen regeringsleiders over!

Bestaat zo'n systeem eigenlijk al?
Wie weet zijn er staatsinrichting-deskundigen onder onze mol-fans!








Offline @sjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • gna gna gna
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2003, 13:21:48 »
Ik was al voor SP en bij mij uit de test kwamen groenlinks en SP gelijk uit. Maar ik vindt alles best. Zolang CDA maar niet wint (kwam ook uit in de test helemaal onderaan) Want ik vind die balk ellende zo eruuuuuuuug Hij weet echt niks! Ik zag pas het lijstrekkers debbat (of zoiets) op tv en de lijsttrekker van SP lulde die balk ellende zo erg uit! elke keer opnieuw en dan probeerde die balk ellende dat bij hem maar dat lukte niet want dan haalde hij zich zelf steeds weer onderuit! Help!!!! moet die vent dan on land regeren?????????????? LIEVER NIET








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2003, 16:27:26 »
Zolang CDA maar niet wint (kwam ook uit in de test helemaal onderaan) Want ik vind die balk ellende zo eruuuuuuuug Hij weet echt niks! Ik zag pas het lijstrekkers debbat (of zoiets) op tv en de lijsttrekker van SP lulde die balk ellende zo erg uit! elke keer opnieuw en dan probeerde die balk ellende dat bij hem maar dat lukte niet want dan haalde hij zich zelf steeds weer onderuit! Help!!!! moet die vent dan on land regeren?????????????? LIEVER NIET

Balkenende weet niks? Ik vind hem altijd wel overkomen als iemand die gestudeerd heeft (kan persoonlijk liggen natuurlijk?!). For Your Information: hij heeft ons land al geregeerd. Ik ben ook geen fan van het CDA, maar ik denk niet dat het aan het CDA heeft gelegen dat het kabinet is gevallen - al heeft Balkenende wel het kabinet met LPF samengesteld (niet dat hij veel keus had overigens).









Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2003, 16:29:03 »
Ik heb gehoord dat het kabinet niet is gevallen, maar dat Balkenende het heeft laten knallen, of is dat onzin?? Zo goed ben ik daar nu ook niet van op de hoogte...







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:verkiezingen : wat stemmmen de widm forummers...
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2003, 16:30:33 »
Balkenende heeft uiteindelijk besloten het vertrouwen in het kabinet op te zeggen (wat naar mijn mening terecht was, veel vertrouwen had Nederland volgensmij ook niet meer in Balkende I).







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud