Auteur Topic: Special: analyse 'Denken, doen en dromen'  (gelezen 2542 keer)

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Special: analyse 'Denken, doen en dromen'
« Gepost op: 18-02-2002, 02:30:06 »
Special: Analyse 'Denken, doen en dromen'

In deze special wordt de opdracht 'Denken, doen en dromen' nader toegelicht en uitgediept.

Hieronder kun je je reactie plaatsen.

Groeten,
Malcolm

Offline vlaming

• Forumlid
Re: Special: analyse 'Denken, doen en dromen'
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2002, 09:47:26 »
ik ben een beetje verbaasd dat de rare spellingsfout in de naam van de schilder niet vermeld wordt in deze analyse

verder, als je er niet op komt het internet te gebruiken om dat gedicht te vervolledigen (een simpele zoekopdracht naar "ali albazzaz" bijvoorbeeld), dan kom je er zeker niet op om de bronbestanden van de plaatjes te gaan bekijken (denk ik)

cheers
vlaming

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Eric

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2002, 11:16:13 »
Ook wel een leuke:
Als ze in hun browser even "view source" hadden gedaan hadden ze de geluidsfragmenten zo op kunnen lossen:
<EMBED SRC="koffie_koffie.mid" en
<EMBED SRC="mateus.mid"

Eric

Offline Eric

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 18-02-2002, 11:19:22 »
Oeps,

Ik zie dat ik iets te snel reageer, dit was al opgemerkt!
Sorry Malcolm.

Offline Chiara

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 18-02-2002, 11:44:56 »
Citaat

...., dan kom je er zeker niet op om de bronbestanden van de plaatjes te gaan bekijken (denk ik)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nu ook niet zo schokkend vond. Er zullen m.i. vrijdagavond weinig mensen voor de buis hebben geroepen; "joh, stelletje ...., waarom kijken jullie niet naar de broncode?". Verbaast me niet dat je daar in de hectiek van het spel niet meteen aan denkt.

Bovendien denk ik eerlijk gezegd dat m.n. iemand die vanuit een bepaalde hoek denkt (intensieve computergebruiker) daar heel snel op zou kunnen komen. Hoewel ik als gemiddelde computer-gebruiker weet hoe je aan een broncode moet komen, ben ik ervan overtuigd dat ik daar tijdens zo'n spel niet direct aan zou denken. Dat heeft naar mijn idee weinig met intelligentie te maken, echter eerder met waar je bedreven in bent. Het feit dat er drie mensen niet opkomen (waarvan er hooguit een de mol zou kunnen zijn), geeft denk ik wel aan dat e.e.a. nu ook weer niet zo voor de hand ligt.

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #5 Gepost op: 18-02-2002, 12:54:11 »
Ik denk ook niet dat ik meteen in de broncode zou gaan duiken, maar zo makkelijk kan het dus zijn... . Toch vind ik dat je als kandidaat wel kan bedenken dat het MIDI filetje iig genoemd is in de broncode. DAt zou weer wat tijd hebben bespaard.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 18-02-2002, 16:14:40 »
Hallo allemaal,  

Die rare spellingsfout ben ik inderdaad even vergeten te vermelden. Wordt aan gewerkt.
Wat betreft de broncode: veel mensen zouder er inderdaad niet op komen, maar ik vond het toch de moeite waard om het even te noemen. Zeker omdat de raadsel op deze manier zo ontzettend simpel op te lossen waren. Van hectiek of tijdsdruk is geen sprake vind ik. Ze hadden immers de hele dag de tijd, zolang ze maar voor zonsondergang klaar waren.

Groeten,
Malcolm  8)

Offline Chiara

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 18-02-2002, 17:24:11 »
Citaat

....Van hectiek of tijdsdruk is geen sprake vind ik. Ze hadden immers de hele dag de tijd, zolang ze maar voor zonsondergang klaar waren.

Groeten,
Malcolm  8)

Niemand heeft het over tijdsdruk, maar het ontbreken daarvan wil natuurlijk niet zeggen dat de deelnemers geen druk voelen, waardoor een hectische sfeer ontstaat.

Ga er maar aan staan; continu een camera op je hoofd, de wetenschap dat hetgene jij doet en laat straks door zo'n miljoen mensen gevolgd zal worden en niet in de laatste plaats de wil (behalve bij één natuurlijk) de opdracht tot een goed einde te brengen. Zelfs de meest stressbestendige mensen worden daar denk ik redelijk hyper van, zeker als het niet hun dagelijkse bezigheid is.

Offline webbie

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2002, 20:27:31 »
Citaat
Als laatste viel nog een heel klein subtiel dingetje op. Als de opdracht eenmaal afgelopen is en Angela € 5000,- terugeist zijn sommige kandidaten teleurgesteld. Angela zegt: "Geeft niet, er zit nog genoeg in de pot." Harry knikt tot de grote verbazing instemmend mee. Tsja, een mol vindt het niet zo erg als er geld uit de pot verdwijnt...!

Ik denk niet dat de Mol zo stom zou zijn om instemmend te gaan knikken. Ik denk dat Harry hier gewoon het idee heeft dat het spel nog maar net begonnen is en dat er nog genoeg kansen zijn om weer geld te verdienen. Harry is niet de Mol.

Ik ben een Hollander, ooooooover...