Poll

Had Geert Wilders kunnen weten dat ie werd tegengehouden?

Ja
6 (33.3%)
Nee
3 (16.7%)
Hier was ie op uit
9 (50%)

Totaal aantal stemmen: 18

Auteur Topic: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?  (gelezen 6470 keer)

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #20 Gepost op: 24-02-2009, 23:30:09 »
Simpel zijn gewoon mensen die het groepsgevoel nodig hebben om zich sterk en veilig te voelen, alleen durven ze weinig tot niets.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #21 Gepost op: 8-03-2009, 08:54:06 »
Ik dacht dat ik het al ergens gepost had, maar vind het niet meer.
Ook al is het slechts in het verlengde van het onderwerp, toch wil ik dit hier nog even kwijt.

Vorige week was er dus die demonstratie in Maastricht. Extreem rechts mocht onder strikte voorwaarden, 1 daarvan was ongemaskerd en dus herkenbaar, haar zegje doen. Resultaat was dus, dat er van de aanvankelijk aangekondigde 1000 neonazi´s, er nog geen 300 overbleven. Conclusie is dus dat 700 van die figuren alleen meelopen als dat onherkenbaar kan.

Dan de tegendemonstratie: die liep een beetje uit de hand. Extreem rechts wijst met het vingertje naar de linkse actievoerders, en roept: links staat gelijk aan geweld. Maar wat bleek al snel? De werkelijke daders kwamen uit de rechtse hoek, het was de harde kern van MVV-supporters, die de boel daar op stelten zette.

Reactie van extreem rechts was dat het ´als MVV-supporters verklede AFA-actievoerders waren.

Nu vraag ik me af: waarom moet extreem rechts zich toch altijd op deze laffe manier verdedigen?

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #22 Gepost op: 9-03-2009, 15:41:52 »
Tja op welke manier moet je je als neo-nazi op een zinnige manier verdedigen ???

 Een kanttekening. Ik wil niet alle linkse demonstranten over een kam scheren maar zitten er zitten ook aan die kant rotte appels tussen, extreem rechts of extreem links, beide groepen staan niet echt open voor andere meningen of ideeen..

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #23 Gepost op: 9-03-2009, 17:16:35 »
Tja op welke manier moet je je als neo-nazi op een zinnige manier verdedigen ???

 Een kanttekening. Ik wil niet alle linkse demonstranten over een kam scheren maar zitten er zitten ook aan die kant rotte appels tussen, extreem rechts of extreem links, beide groepen staan niet echt open voor andere meningen of ideeen..

Nee, maar extreem rechts is in deze samenleving nou eenmaal meer aanwezig dan extreem links, heb ik het idee, dus daarom is het logisch dat er meer over gepraat wordt.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #24 Gepost op: 9-03-2009, 21:30:50 »
Voor extreem-links heb je misschien gevoelsmatig eerder sympathie. Of beter gezegd: minder antipathie dan tegen extreem-rechts.
Maar het verschil is soms zelfs uiterlijk nauwelijks te zien. En de lui die zo bezig zijn, links of rechts, zijn over het algemeen toch te debiel om te snappen waar 'hun ideologie' eigenlijk over gaat. ::niet-ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #25 Gepost op: 9-03-2009, 21:58:39 »
Een van de voorbeelden van vorige week zondag: Er loopt iemand te zwaaien met een vlag met een runenteken.

Vraagt de verslaggever waar dat symbool eigenlijk voor staat, weet de vlaggendrager het niet eens. Ik denk dat de meesten in dat groepje ook alleen maar meelopers zijn, die zich net zo makkelijk door andere groeperingen laten lijmen.

Een paar jaar geleden werd in een Vara-rogramma eens gevraagd naar de mening van een extreem-rechts kopstuk, hij had de grootste moeite om voor de camera het woord ''moslimfundamentalist'' uit te spreken. Als je al niet weet hoe de groep heet waartegen je protesteert, blijf dan thuis in een stoel zitten.......

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #26 Gepost op: 10-03-2009, 00:34:13 »
Wetenschap, allemaal wetenschap. Ik schoolklassen waar gepest wordt bestaat de harde kern van de pesters vaak uit een paar kinderen of zelfs maar eentje. De rest van de pesters zijn gewoon meelopers die ergens bij willen horen (of bang zijn zelf gepest te worden). Zonder meelopers, geen pesters. Zo zit het ook met die extreme groepjes. De harde kern is maar een klein deel, en de rest zoekt gewoon geborgenheid en wil vrienden. Zonder die meelopers heb je ook geen groepering, want met 3 mensen ergens voor strijden is nogal uitzichtloos.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2009, 07:14:43 »
dat is precies waar ik op doel, met wat 1 maart in Maastricht gebeurd is. Daar zouden aanvankelijk tegen de 1000 extreem-rechtse brallers hun zegje komen doen.Verplichte herkenbaarheid deed honderden aanhangers afhaken. 

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2009, 15:26:46 »
Nee, maar extreem rechts is in deze samenleving nou eenmaal meer aanwezig dan extreem links, heb ik het idee, dus daarom is het logisch dat er meer over gepraat wordt.

Ligt ook aan de media, het etiketje extreem-rechts of rascistisch word sneller gebruikt dan extreem links. Toen een politicus(weet zijn naam niet meer maar van de vvd) zo'n 20jaar geleden durfde te zeggen dat er in bepaalde wijken met veel allochtonen problemen zouden komen viel de media en politiek den haag over hem heen want dat waren rascistische uitspraken. Toen Pim Fortuyn bepaalde uitspraken deed werd hij in de media ook als rascistisch en extreem rechts af geschilderd. Terwijl de dingen die hij zei en naar voren bracht nou wel bij vrijwel iedere partij in het partijprogramma staan. En algemeen ervaard worden als pijnlijke maar niet te ontkennen feiten..

Krakersbewegingen(niet allemaal!!)hart voor dieren organisaties(niet allemaal!!)en anti globalisten zijn bewegingen die ooit uit idealistische ideeen zijn ontstaan, kun je tegenwoordig ook niet meer onderscheiden van andere groeperingen die gewoon hun ideeen op een agressieve manier opdringen in een maatschappij waar ze niet bij willen horen maar wel gebruik van maken. Ooit wel eens een keer demonstraties bij bijeenkomsten van wereldleiders gezien? Hoe verbeter je de wereld door gevechten met politie aan tegaan en McDonalds te slopen? En niet vergeten dat de enige politiekemoord in honderden jaren in nederland(pim fotuyn)gepleegd is door extreem links..Ze zijn er wel, je hoort er ook wel van maar er word anders dan bij extreem-rechts geen algemene naam opgeplakt.Dat deze groeperingen een even groot gevaar vormen dan een stel debielen die niet hebben opgelet bij geschiedenislessen zal je ook niet snel horen,lezen zien in de media   
 

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #29 Gepost op: 10-03-2009, 16:22:44 »
Wat slechts weinig mensen weten, is dat ook janmaat een voorganger had. Begin jaren 70 was er een partij, die aangaf dat we binnen 5 jaar overspoeld zouden worden door vreemde smetten.

Die partij heette DS70, met Willem Drees junior als lijsttrekker. Wat hij voorspelde, eind jaren 70 lopen we hier allemaal gesluierd, dat is niet uitgekomen.

Natuurlijk zijn er nu veel meer buitenlanders dan destijds, dat ontken ik ook niet. Maar vergeet 1 ding nooit: toen ons land opkrabbelde na de verschrikkingen van de  laatste wereldoorlog, verdwenen heel veel Nederlanders zelf ook naar het buitenland (Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Amerika). Hele gezinnen trokken toen weg. Arbeidskrachten die hier eigenlijk hard nodig waren om de boel weer op poten te krijgen.

In de jaren 60 en 70 kwam de grote groep van wat we nu allochtonen noemen. Iedereen was welkom, en ze namen de meest smerige baantjes aan, waar de autochtone bevolking de neus voor op trok (slachthuizen, treinen schoon maken, en noem maar op).

De probleemmakers dat zijn niet die allochtonen van de eerste generatie. Ook niet de tweede generatie. Het zijn de mensen die hier geboren zijn, maar wel een buitenlands uiterlijk hebben. Op grond van dat buitenlandse uiterlijk worden die mensen vaak geweerd bij bedrijven die een autochtoon met dezelfde qualificaties WEL aannemen.

Wat ga je dus krijgen? Men voelt zich buitengesloten, gaat op zoek naar andere manieren om toch aan een inkomen te raken, en vervalt al snel in het criminele circuit. Ja, dan gaat het van kwaad tot erger, en ''de'' Marokkaan, ''De'' Turk heeft een slechte naam. Ik ben het volledig eens met de mensen die zeggen dat daar een werkbare oplossing voor moet worden gevonden, maar ik ben het oneens met de mensen die zonder meer alle allochtonen over 1 kam scheren.

Wanneer een figuur als wilders het over buitenlanders heeft, bedoelt ie dus het criminele deel van de allochtonen. Maar dat hebben veel mensen niet door, en dus moet iedereen die niet-blank is het ontgelden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #30 Gepost op: 10-03-2009, 17:20:47 »
De 'rotte appels' tussen de allochtonen rebelleren echt niet alleen omdat ze geen werk kunnen krijgen.
Juist de jongere generatie die nog gewoon op school [hoort te] zitten, zet de boel op stelten.
Ik snap Wilders ook best op sommige punten, alleen keert hij alles om en doet niks anders dan hard roepen.
De jongere generatie wordt nog lang niet goed geaccepteerd in Nederland, en dat samen met de cultuur die zij thuis mee krijgen kan dat nog wel eens botsen.
Want hoe moet een jongere zich gedragen die thuis iets heel anders meekrijgt dan wat hij in het dagelijks leven ziet?

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2009, 17:29:06 »
aan politiek correcte uitspraken hebben we niks, dat is in het verleden wel gebleken. dus is het goed als zaken benoemd worden zoals ze zijn. maar voeg dan een constructieve daad bij dat woord. dat doet wilders niet en dat neem ik hem wel kwalijk. alleen maar opruien.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #32 Gepost op: 10-03-2009, 17:48:44 »
aan politiek correcte uitspraken hebben we niks, dat is in het verleden wel gebleken. dus is het goed als zaken benoemd worden zoals ze zijn. maar voeg dan een constructieve daad bij dat woord. dat doet wilders niet en dat neem ik hem wel kwalijk. alleen maar opruien.

Ook de andere partijden hebben geen oplossingen. Dus wat dat betreft vind ik het argument dat Geert Wilders geen oplossingen heeft niet echt een goed argument tegen zijn kritiek. Dan zou je geen kritiek meer mogen hebben zolang je geen oplossingen hebt.

Geert Wilders benoemd zaken misschien zwart-wit, maar ik denk dat veel mensen ergens wel iets hebben, ergens heeft hij wel een punt.
Geniet nooit met mate...

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #33 Gepost op: 10-03-2009, 20:40:01 »
Citaat
Ook de andere partijden hebben geen oplossingen.


klopt, maar die maken niet een bevolkingsgroep zwart.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #34 Gepost op: 10-03-2009, 20:50:24 »


klopt, maar die maken niet een bevolkingsgroep zwart.

Da's het zwart-witte vaak in zijn betoog. Dat moet ie ook niet doen. ::ohno::
Geniet nooit met mate...

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vastzetten Wilders goede of slechte zaak?
« Reactie #35 Gepost op: 10-03-2009, 22:07:48 »
aan politiek correcte uitspraken hebben we niks, dat is in het verleden wel gebleken. dus is het goed als zaken benoemd worden zoals ze zijn. maar voeg dan een constructieve daad bij dat woord. dat doet wilders niet en dat neem ik hem wel kwalijk. alleen maar opruien.

Was er maar een partij die dit wel deed.. Omdat die er niet is stemmen veel mensen op Geert Wilders, ze zijn het niet met hem eens maar vinden dat bepaalde dingen ook wel eens gezegd mogen worden.

En eerlijk is eerlijk net zoals wij vaak "die marokkanen" of "die turken" de schuld geven,geven zij "die nederlanders" vaak de schuld. Wat dat betreft zou het helpen als iedereen eens goed naar zichzelf zou kijken en minder lange tenen zou hebben... Het is in ieder geval geen kwestie van wie heeft er gelijk of ongelijk maar wat kunnen WE er SAMEN aan doen.