Auteur Topic: Muzikale aanwijzing Schiffers.fm 20-02-2009  (gelezen 34855 keer)

Offline Alifili

• Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: Muzikale aanwijzing Schiffers.fm 20-02-2009
« Reactie #60 Gepost op: 21-02-2009, 19:26:02 »
2 unlimited is vrij vertaald:  2 onbegrensd (Dennis en Vivienne?)

no no no no

Als ik er naar luister hoor ik de eerste 2 no's als lang en de laaste 2 no's als kort. Dus lang lang kort kort en dit is in morse 7. kan iemand hier iets mee het getal 7 de 7e letter  ???
de 7e op de foto dit is Jon  :o

en de arabische morsecode lang lang kort kort lijkt op een j  ::oink::

Ja ik zie het al voor me...

'Dan nu de uitleg van de vorige muzikale hint. Je hoorde 4x no. Dit verwees natúúrlijk naar Jon! De eerste en de tweede 'no' waren lang en de derde en de vierde waren kort. In morse is dit lang lang kort kort. Dat is het getal 7. Op de foto die in aflevering 1 werd gemaakt, staat Jon als 7de. Als je dan ook nog in het arabisch gaat kijken had je het nóg makkelijker kunnen weten! De Arábische morsecode van lang lang kort kort lijkt sprekend op een J. Dit verwijst natuurlijk wéér naar Jon. Ook kon je het in het Frans, duits, spaans, engels en chinees weten. In het chinees is lang lang kort kort nameli...'

;)
DOM VEEL RADEN

Offline chocolat

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 21-02-2009, 19:44:27 »
Kan ook het volgende betekenen.
Alle kandidaten zitten op Jon als mol, behalve Jon dan.
En mocht Jon dus de volgende afvaller zijn dan zitten ze allemaal niet op de goede mol (no no no no).

Maar ik denk niet dat Jon eruit gaat want hij is vanaf de 1e aflevering mijn mol.

Vind ik ook een goede verklaring. Zeker in combinatie met het ja/nee spel wat misschien volgende week gespeeld gaat worden kan dit kloppen, maar dat zien we in de Molmail denk ik.

Alleen mag van mij Anniek eruit. Ik vind haar vervelend  :-X.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 21-02-2009, 21:47:56 »
Denk toch dat ze allemaal blijven dan.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #63 Gepost op: 21-02-2009, 23:31:58 »
Kan ook het volgende betekenen.
Alle kandidaten zitten op Jon als mol, behalve Jon dan.
En mocht Jon dus de volgende afvaller zijn dan zitten ze allemaal niet op de goede mol (no no no no).

Maar ik denk niet dat Jon eruit gaat want hij is vanaf de 1e aflevering mijn mol.

Kijk dat vind ik nou een goede verklaring!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #64 Gepost op: 21-02-2009, 23:51:57 »
ik denk eerder dat we uit no no no no niks kunnen halen..
Denk eerder dat de aanwijzing in de titel van het lied zit.. No limit.
Ik denk dan eerder..

Aan.. DENNIS! Die kwam met de opmerking dat ze per land meer producten mochten.. Er is dus geen grens voor het aantal producten per land.. No limit.. ;D
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 00:07:40 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 22-02-2009, 11:40:26 »
Citaat
Iemand opperde dat in de vooruitblik van volgende week een soort geen ja/geen nee spelletje te zien is (ik zou er niet opgekomen zijn maar het zou heel goed kunnen). Daar zou het ook mee te maken kunnen hebben. In ieder geval wacht ik eerst de molmail maar af maar mijn eerste ingeving bij het horen van dit fragment was : er valt niemand af. Maar dat kan ook wel de wens zijn die de vader van de gedachte is

Citaat
Ik weet wel zeker dat het dit x slaat op de volgende aflevering met dat ja/nee spelletje zoals iemand zei. Gissen heeft geen zin nu, ik voorspel trouwens Anniek, en heel misschien Jon

Ik was het die poste op het aflevering 7 topic, dat het mij lijkt dat er geen ja geen nee wordt gespeeld in de volgende aflevering.

Jon vraagt aan Anniek: denk je dat je eruit gaat?
vervolgens zie je Anniek nadenken over hoe ze geen nee gaat zeggen en dan zegt ze: ik denk niet dat ik er uit ga.
Daarna een lach van Jon en zie je em denken dat zijn poging mislukt is!

Ik vond dat heel erg opvallend en moest daarbij aan dit spel denken. Ik dacht er ook ineens gisterenavond aan dat no no no no daar wel op kon slaan, dus dan kunnen we het nog niet weten en wachten we lekker op de molmail! :)

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #66 Gepost op: 22-02-2009, 12:02:17 »
No-limit -> Viv gaat (samen met Dennis) gewoon lekker met haar pact door.
8x no -> Viv heeft als enige 8 letters in haar naam.

Offline xLindaaa

• Forumlid
  • 32e in de WIDM pool 2011 geworden
« Reactie #67 Gepost op: 22-02-2009, 13:19:12 »
Wat moet Hans Schiffers op de huishoudbeurs?

Hij maakte reclame voor de avro als je lid werd mocht je met hem op de foto :P

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #68 Gepost op: 22-02-2009, 13:30:01 »
Wat moet Hans Schiffers op de huishoudbeurs?

Oh, ik heb 6 dagen op de huishoudbeurs gewerkt maar heb hem niet gezien! Jammer, als ik het had geweten, was ik zeker even gaan kijken!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Mollant

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 22-02-2009, 14:27:31 »
Kan interview met Rick niet terugvinden.
Heeft iemand een linkje?? ???

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 22-02-2009, 14:46:21 »
Kan interview met Rick niet terugvinden.
Heeft iemand een linkje?? ???

Dat interview is er volgens mij nooit geweest.
RIck was niet beschikbaar.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #71 Gepost op: 22-02-2009, 19:26:21 »
Ik waag een poging:
De artiest van de muzikale hint voor de volgende aflevering is: 2 unlimited, dit slaat zoiezo op Vivienne en Dennis met hun pact.
Conclusie: Het pact tussen hun Dennis en Vivienne is 'unlimited' of te wel grenzeloos. Het pact wordt niet verbroken, en de opstander Anniek vliegt er uit. ( Of Jon, maar omdat het pact hem verdenkt als mol, zal Anniek het zijn die de serie verlaat )
Waarom: No No No, dit omdat Anniek vraagt aan Dennis waarom hij het ijsblok zo lomp gooide, Anniek vliegt eruit.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Injetta01

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 22-02-2009, 21:11:49 »
Leuk geredeneerd. Maar ik vind de link van 2 unlimited en een pact tussen 2 mensen wel erg ver gezocht.
Het enige dat klopt is 2, maar grenzeloos?? Waarin zijn ze grenzeloos dan?????

2 Unlimited en No no no... tja.. dat kan ook op iets slaan dat nog moet komen......

Ik vind de muzikale aanwijzingen dit jaar erg flauw en ze zijn niet echt op te lossen, want zelfs de uitleg erna is nog duister......

We zullen het wel zien volgende week. Wat mij betreft kan elk van die vier eruit vliegen volgende week.

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #73 Gepost op: 22-02-2009, 21:26:54 »
Leuk geredeneerd. Maar ik vind de link van 2 unlimited en een pact tussen 2 mensen wel erg ver gezocht.
Het enige dat klopt is 2, maar grenzeloos?? Waarin zijn ze grenzeloos dan?????

2 Unlimited en No no no... tja.. dat kan ook op iets slaan dat nog moet komen......

Ik vind de muzikale aanwijzingen dit jaar erg flauw en ze zijn niet echt op te lossen, want zelfs de uitleg erna is nog duister......

We zullen het wel zien volgende week. Wat mij betreft kan elk van die vier eruit vliegen volgende week.

Grenzeloos vertrouwen in elkaar wellicht? ;)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #74 Gepost op: 22-02-2009, 22:39:59 »
Wat al beschaamd is, daar Vief zich er niet aan heeft gehouden. Dus de grens van het pact is al bereikt.
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 22-02-2009, 23:25:03 »
Dan zou het dus juist wel Viv of Dennis kunnen zijn die afvalt..M.a.w.  Two Unlimited met no limits:no no no no etc het pact houdt op te bestaan omdat één van beiden naar huis moet..
Ik weet het echt niet meer... ???

Offline Alifili

• Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
« Reactie #76 Gepost op: 23-02-2009, 07:24:09 »
Dennis denk ik omdat 'No limit' slaat op dat hij dacht dat er voor de spullen in de supermarkt geen limiet was. '2 unlimited' vertelt denk ik dat 1 van de 2 van het pact er uit gaat. (Misschien kunnen we de no no no no no no no no koppelen aan volgende week via de molmail?)
DOM VEEL RADEN

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 23-02-2009, 08:37:29 »
Als ik er naar luister hoor ik de eerste 2 no's als lang en de laaste 2 no's als kort. Dus lang lang kort kort en dit is in morse 7.

Zeven is 2x lang en 3x kort in morse. 2x lang en 2x kort is de letter Z. Ik heb er wat mee gepuzzeld maar kon er niks van maken.

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 23-02-2009, 08:52:03 »
Het is 2 Unlimited - No Limit

Ik denk Dennis want hij zei in aflevering 1 (03:10): Dit is Try Before You Die Unlimited. Maar ik heb de afvaller tot nu toe altijd fout gehad...

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 23-02-2009, 11:24:19 »
Het kan idd wel eens Dennis zijn.
No limit verwijst naar de supermarktopdracht waar hij geen grens ziet aan het aantal producten per land, vier maal no verwijst naar de letter D (=4)

Zou ik wel erg vinden want Dennis is mijn mol