Auteur Topic: Mensen overhalen om 'De Mol' te kijken  (gelezen 4992 keer)

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Mensen overhalen om 'De Mol' te kijken
« Gepost op: 13-02-2002, 16:01:21 »
Het is een beetje frustrerend. Voordat de 1e aflevering begon heb ik bij 4 mensen geprobeerd ze over te halen om 'De Mol' eens te gaan kijken. Vol goede moet vroeg ik ze die maandag erna of ze het gezien hadden, was hun antwoord NEE. Terwijl 'De Mol' toch het leukste, spannendste, meest intrigerende, fantastischte enz., enz. programma ooit is. Hebben jullie nog goede ideeen om mensen over te halen 'Wie is de mol' te kijken? (Al lijkt het me niet leuk om in een later stadium pas te gaan kijken)

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
Re: Mensen overhalen om 'De Mol' te kijken
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2002, 16:21:52 »
Tja sommige mensen vinden het nu eenmaal niet interessant als ze niet naar Hollywood schoonheden kunnen kijken op tv. Hoewel John (en misschien Pamela) niet lelijk te noemen zijn.

Je kan misschien ‘reversed psychology’ gebruiken. Zeg iets van:”Oh je kan maar beter niet kijken want je zou het toch niet snappen. Het is een programma waar je echt bij na moet denken.” En dan gaan ze net wel kijken omdat ze niet als ‘dom’ willen bekeken worden. Je hoeft niet eens te liegen want voor De Mol moet je inderdaad nadenken in tegenstelling tot zeg maar Big Brother.

Offline Jerommeke

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2002, 16:34:41 »
:o :o je zou die personen misschien kunnen proberen aan te sporen door op hun ego te gaan staan  ;D

??? ??? Hoe ik hier bij kom?
Het zit zo, vandaag las ik in de Studio een intervieuw met Angela. Hierin probeert ze het succes van WIDM te verklaren.
Een van de redenen zou zijn dat het een slim programma is, geknipt voor mensen die niet veel tv meer kijken omdat er tegenwoordig alleen nog maar pulp te zien is.
Door de door jou aangesproken personen op hun (lage ;D ) iq te wijzen worden ze misschien wel geprikkeld om WIDM te gaan volgen. :-/

Als ze nu nog niet mee gaan kijken geen nood.
Op het einde van dit intervieuw vermeld Angela verder nog,
"Heel het team van WIDM is uitgeput. Eigenlijk zijn we te moe voor een vierde serie, maar we kunnen het ook weer niet laten. Dus heb ik voor een vierde seizoen getekend."

(We zijn nog maar net met de derde bezich en ik kan al niet wachten :P :P :P )

Dus als het dit jaar niet lukt wie weet volgend jaar.

groeten Jerommeke

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2002, 10:22:15 »
Mooi, dan probeer ik nog eventjes verder of ik ze kan overhalen

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2002, 10:44:35 »
Eerlijk gezegd: de vorige twee nederlandse mollen vond ik ook maar dunnetjes in vgl met de vlaamse. Het hangt waarschijnlijk ook wel van de locatie af. Een warm land met prachtige landschappen is nu eenmaal leuker om naar te kijken dan een verzopen Schotland.

Maar toch, hier in Vlaanderen loopt men nu al flink warm voor de mol in het achterjaar; maar daar zal de populariteit van onze schalkse ruiters wel voor iets tussen zitten.
Desalnietemin valt het mij op dat je hier nog gezellig op een forum kunt toeven in beperkte kring zeg maar. In Vlaanderen is die lol er al een beetje af door te druk internetverkeer.
Is in Nederland het internet dan nog niet zo intens ingeburgerd of zo??

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2002, 10:49:14 »
Ik denk dat het hier nog een beperkte kring is omdat De Mol niet zo immens populair is als bij ons (in Vlaanderen dus)En als er dan toch veel mensen naar kijken, moeten ze nog zo verslaafd zijn dat ze de site's van de Mol gaan afschuimen. Kweetniet, maar ik denk daarom.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #6 Gepost op: 14-02-2002, 12:17:00 »
Idd de Mol in nederland wordt meer bekeken dan geinternet zal ik maar zeggen.

In belgie was en is de Mol een echte hype geweest in bepaalde krijgen gezien de meer dan 3000 leden van het msn forum aldaar, waar ik beter bekend ben als keeskop.

Maar ik ben heel eerlijk als ik zeg dat deze site beter is van opzet en zeker van onderhoud.

En of de Mol in Be nu sterker was of niet dat maakt toch niet, ik denk dat als er niemand op je gestemd heeft ( deborah) dan ben je een klasse Mol geweest en Nico in Mol 2 hoefde gewoon niks te doen, de groep verprutste alles zelf wel.

Wat ik wel mis zijn de duielijke tips die WV wel geeft en ID & D Tv niet. (remember Juan Paloma). wordt nu wel meer aan gedaan maar ik denk nog dat we het veel te ver zoeken.

Omgekeerde MI-tune toch gewoon IM en zal het dan geen zinneke kunnen worden zoiets als Im the mOle signed ......

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #7 Gepost op: 14-02-2002, 14:07:37 »
Haha, te ver zoeken is ook een sport! Waar het om gaat is dat we hard op zoek zijn naar de Mol. Ik wil niet chauvinistisch overkomen, maar de Belgische Mol was me net efven ietsje te obvious vorig jaar. Die Hugo waren we al ruim op tijd op het spoor.

Nico had inderdaad genoeg aan een hele mutserige groep en hoefde niet zo veel te doen. Maar ik was dus cht helemaal fan van Deborah, die hengels in de bossen lazerde en Wilmie vrolijk uit die kano kieperde. En dat planksurfen deed ze ook heel leuk. Ik hoop heele rg dat de mol van dit jaar ook weer zoveel lef heeft.

En wacht met smart op die van de Belgen, want Marjan was wel vreselijk leuk als winnares. Ik teister mijn omgeving ook metd e Mol en kijk met een groepje vrienden.

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline highwaykind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
« Reactie #8 Gepost op: 14-02-2002, 14:14:19 »
Ik vond Schotland helemaal geweldig verzopen of niet, heb ontzettend gelachen bij de doedelzakken ! Dus mocht iemand de hele zerie op video hebben en hem uitwillen lenen of kopietje maken.. ik meld me bij deze aan :)

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Gerben

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 14-02-2002, 14:17:44 »

Citaat

Eerlijk gezegd: de vorige twee nederlandse mollen vond ik ook maar dunnetjes in vgl met de vlaamse. Het hangt waarschijnlijk ook wel van de locatie af. Een warm land met prachtige landschappen is nu eenmaal leuker om naar te kijken dan een verzopen Schotland.

Maar toch, hier in Vlaanderen loopt men nu al flink warm voor de mol in het achterjaar; maar daar zal de populariteit van onze schalkse ruiters wel voor iets tussen zitten.
Desalnietemin valt het mij op dat je hier nog gezellig op een forum kunt toeven in beperkte kring zeg maar. In Vlaanderen is die lol er al een beetje af door te druk internetverkeer.
Is in Nederland het internet dan nog niet zo intens ingeburgerd of zo??

Nou, Knudde. niet alleen in Vlaanderen loopt men warm voor de komende Belgische mol; hier (in het hoge noorden van Nederland) zie ik (en met mij de halve familie) ook met spanning naar uit!! Mocht iemand weten wanneer de Vlaamse serie begint: svp berichtje! In onze tv gids (Vara) GEEN WOORD over de huidige serie... stelletje knoeiers... je zou er haast de Avro bode van gaan lezen... toch maar liever niet eigenlijk...

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #10 Gepost op: 14-02-2002, 15:57:26 »
Zet dan maar deze bij je bookmarks Gerben:

http://www.woestijnvis.be/demol/

Daar zal dan wel ten gepaste tijde de juiste info verschijnen.

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #11 Gepost op: 14-02-2002, 19:59:46 »
Citaat
Mocht iemand weten wanneer de Vlaamse serie begint: svp berichtje!
Naast het in de gaten houden van de Woestijnvis kun je ook je inschrijven voor de nieuwsbrief van WieIsDeMol.Com (menu interactie/Nieuwsbrief). Dan zul je zeker tijdig een mailtje krijgen, want naar alle waarschijnlijkheid zal WieIsDeMol.Com ook weer van de partij zijn :D

Maar goed, laten we nu maar weer on-topic gaan: Hoe mensen over te halen om de serie te kijken. Persoonlijk denk ik dat de Mol niet 'cool' genoeg gebracht wordt (het IS natuurlijk wel cool...). Reclame wordt alleen maar zo'n beetje uitgezonden op de publieke omroepen en het programma weet niet op ludieke manier het nieuws te halen (zoals Big Brother dat meerdere malen is gelukt). Verder zou duo-presentatie  net iets meer actie & spanning in het programma kunnen brengen. Neem bijvoorbeeld Angela en Rolf Wouters (die werkt nu ja bij de AVRO). Angela voor mysterieuze, complot-theorie boodschappen en Rolf voor de actie ('now-or-never van die Stuwdam af springen!). Mwa...zie ik wel zitten  ;D ;)

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Jerommeke

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 14-02-2002, 20:30:18 »

Citaat

Maar goed, laten we nu maar weer on-topic gaan: Hoe mensen over te halen om de serie te kijken. Persoonlijk denk ik dat de Mol niet 'cool' genoeg gebracht wordt (het IS natuurlijk wel cool...). Reclame wordt alleen maar zo'n beetje uitgezonden op de publieke omroepen en het programma weet niet op ludieke manier het nieuws te halen (zoals Big Brother dat meerdere malen is gelukt). Verder zou duo-presentatie  net iets meer actie & spanning in het programma kunnen brengen. Neem bijvoorbeeld Angela en Rolf Wouters (die werkt nu ja bij de AVRO). Angela voor mysterieuze, complot-theorie boodschappen en Rolf voor de actie ('now-or-never van die Stuwdam af springen!). Mwa...zie ik wel zitten  ;D ;)

Jammer genoeg is er voor de derde reeks niets meer aan te veranderen :(
Maar voor de volgende reeks zouden ze bij de AVRO er kunnen over na denken om bijvoorbeeld per aflevering een soort prijsvraag/pool eraan vast te koppelen, al dan niet via internet ???

Over de te behalen prijzen/trofeeen valt misschien wel door Comp  met de AVRO te onderhandelen.  (vergeet niet dat we op deze site wat voorsprong hebben op geen internet gebruikers en/of mensen die er voor kiezen alleen thuis de zaak proberen op te lossen)

Dus Comp sleep er maar intersante prijzen uit ;D ;D

Jerommeke

Offline Gerben

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 15-02-2002, 08:58:54 »

Citaat

Naast het in de gaten houden van de Woestijnvis kun je ook je inschrijven voor de nieuwsbrief van WieIsDeMol.Com (menu interactie/Nieuwsbrief). Dan zul je zeker tijdig een mailtje krijgen, want naar alle waarschijnlijkheid zal WieIsDeMol.Com ook weer van de partij zijn :D

Nou of we naar duo presentatie moeten gaan.. ik weet niet of dat wat oplost. Het programma pakt je, of het pakt je niet. Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving, die na onze tip van de vorige serie zijn gaan kijken en daar zijn de reacties verdeeld: een aantal zijn razend enthousiast en een aantal zien er niet veel in. Ik ben bang, dat we te veel doodgebombardeerd met imbeciele televisie zijn zoals Big Brother of Get the Picture; een rechtstreekse belediging aan het adres van de intelligentie van de kijker. Bij de mol moet je zelf na gaan denken, puzzelen, en ik ben bang dat dat voor een flinke doelgroep net iets te veel is gevraagd. Desondanks breidt onze club met molverslaafden zich gestaag uit!!!

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #14 Gepost op: 15-02-2002, 09:59:41 »
Mee eens, is moeilijk aan mensen uit te leggen wat de klik is bij de Mol... Veel mensen wisten niet eens dat het er alweer was, terwijl velen het principe an sich wel kennen.

Ik kijk met een groep mede-liefhebbers. Maar nieuwe mensen porren, het gaat moelijk. Maar ik doe mijn best en heb er alweer twee aan de Mol verslingerd gekregen.

Volgend weekend mijn ouders nog even en dan zijn we er weer! :o)

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 15-02-2002, 10:41:42 »
Succes met je ouders Robje. Ik heb ze ook steeds gepusht en gevraagd en gesmeekt om het te bekijken, maar van de 6 hebben ze er eentje meegekeken. Wel de beste trouwens, want het was Bel mol 2  ;D

Misschien moet je ze omkopen... :D

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 15-02-2002, 16:01:27 »
Ik heb het nog een keer geprobeerd en nu geprobeerd in te spelen op hun ego. Zeggen dat het een intelligent programma is enz.
Maar dat hielp niets, ze begonnen over programma's als 'Wie is het konijn?' en 'Wie is het Haasje?' . Ik vraag me af of zulke 'De Mol'-barbaren het ooit nog een zullen weten te waarderen.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 15-02-2002, 16:11:23 »
Als ze over 'Wie is het haasje?' beginnen, kunnen ze blijkbaar beter niet kijken, want dan is het niet echt het doelpubliek dat WIDM zoekt. (mensen die wel na kunnen denken) Want als ze een beetje denken kwamen ze er wel achter dat een mol een ander woord voor saboteur is. Heeft niets met een haasje, een konijn of een rode karper te maken. Waarom dan niet gewoon 'Wie is de saboteur?' ? Omdat dat niet zo sterk klinkt.

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 16-02-2002, 13:07:40 »
Ik heb de vorige twee Nederlandse series van de mol compleet gevolgd. Ik wist niet dat er in Belgie ook een mol was  :o Dom he. Kan iemand me vertellen op welke zender dat wordt uitgezonden. Misschien ligt het daar wel aan.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 16-02-2002, 19:34:43 »

Citaat

Ik heb de vorige twee Nederlandse series van de mol compleet gevolgd. Ik wist niet dat er in Belgie ook een mol was  :o Dom he. Kan iemand me vertellen op welke zender dat wordt uitgezonden. Misschien ligt het daar wel aan.

Serie 1 en 2 van Belgie kwamen gewoon op Belgie 1. Ik verwacht eigenlijk dat serie 3 daar ook gewoon op gaat komen.  :)