Auteur Topic: Tour de France pool 2009  (gelezen 41341 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Tour de France pool 2009
« Gepost op: 27-06-2009, 10:53:30 »
Omdat we het allemaal zo leuk vinden om te gokken... ;D


De Tourpool 2009 is geopend!!!


Je kan je eigen tourploeg samenstellen via het Tour de France pool 2009 formulier

De spelregels kan je hier nalezen. Er zijn dit jaar een aantal veranderingen:
  • Het budget voor het samenstellen van een ploeg is omlaag gegaan tot 200 miljoen.
  • Renners die uitvallen terwijl ze in je ploeg zitten, kosten je punten afhankelijk van het soort renner.
  • De puntentoekenning voor de verschillende klassementen is veranderd. De nadruk ligt dit jaar meer op het algemeen klassement en de rituitslagen.


Let er op dat je renners kan kiezen die misschien helemaal niet meedoen met de Tour de France. Het is je eigen verantwoordelijkheid om die renners te kiezen die daadwerkelijk meedoen. Renners die je kiest en die uiteindelijk niet meedoen, zullen verwijderd worden uit je ploeg en eventueel worden vervangen door reserve-renner. Volg dus het nieuws omtrent de renners een beetje. Ik zal proberen om de definitief deelnemende renners bij te houden in dit topic.

Je kan je ploeg op elk moment nog wijzigen ls je dit maar doet vóór zaterdag 4 juli a.s. 9.00 uur.

Veel succes allemaal en als er nog vragen zijn, dan stel ze gerust! 



(De poolpagina's zijn te bereiken via het menu van de RealityNet layout)
« Laatst bewerkt op: 27-06-2009, 13:04:05 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #1 Gepost op: 27-06-2009, 11:50:05 »
leuk, ik ga meedoen ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #2 Gepost op: 27-06-2009, 12:45:35 »
Cool! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #3 Gepost op: 27-06-2009, 12:54:21 »
Lijkt me leuk  ::ok:: ik speel ook eens mee  :D Maar hoe werkt het precies?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #4 Gepost op: 27-06-2009, 13:43:59 »
Leuk!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Lijkt me leuk  ::ok:: ik speel ook eens mee  :D Maar hoe werkt het precies?


 :P :P :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #5 Gepost op: 27-06-2009, 14:15:37 »
Zit er nog geen budget aan iedere renner gekoppeld? Als ik renners kies blijft er gewoon 0 euro achter staan?  ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #6 Gepost op: 27-06-2009, 14:42:01 »
Zit er nog geen budget aan iedere renner gekoppeld? Als ik renners kies blijft er gewoon 0 euro achter staan?  ???

Heb je wel eerst op verzenden geklikt? Dan worden die bedragen pas bijgewerkt. Niet op het moment dat je een renner selecteert.
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #7 Gepost op: 27-06-2009, 15:17:36 »
Zit er nog geen budget aan iedere renner gekoppeld? Als ik renners kies blijft er gewoon 0 euro achter staan?  ???
Elke renner die jij gekozen hebt is een dopingzondaar,daarmee dat er een 0 achter zijn naam blijft staan   ::) ::)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #8 Gepost op: 28-06-2009, 09:15:58 »
Heb je wel eerst op verzenden geklikt? Dan worden die bedragen pas bijgewerkt. Niet op het moment dat je een renner selecteert.

Oh ok  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #9 Gepost op: 29-06-2009, 10:40:08 »
Ik zal me morgen eens buigen over een nieuwe ploeg, want ik kom vanavond laat terug in Nederland.. (Ik zit nu nog in Portugal ... in de regen ipv aan het zwembad.) Ik moet natuurlijk wel mijn titel verdedigen ;D. De iets aangepaste regels maken het alleen maar spannender. Dat kan nog leuk worden ...  :)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #10 Gepost op: 30-06-2009, 15:04:55 »
Ik vind inderdaad wel leuk en spannend dat de puntentelling en dergelijke op een leuke en goede manier is aangepast!

Verder dacht ik in eerste instantie ook dat het leuk en goed was om strafpunten te geven voor wielrenners uit je team die afstappen, maar daar ben ik na een discussie van afgestapt.
De renners stappen namelijk regelmatig af omdat er iets vervelends gebeurt is zoals bijvoorbeeld een valpartij of het gebruik van dope en dan gepakt te worden!
In het eerste geval word je dan gestraft voor een ongeluk waar niemand op invloed hebt en waar je waarschijnlijk ook van baalt, omdat hij niet voor niets in je eerste team staat!
In het tweede geval krijg je sowieso al strafpunten!

Stappen de renners af omdat ze het conditioneel niet aankunnen.. dan kun je deelnemers aan van de pool wel straffen, maar wat heeft dat voor meerwaarde? In zo een geval kan het namelijk misschien beter een wielrenner er in te zetten die niet meedoet, want dan heb je tenminste geen kans op minpunten...

Daarnaast is het ook leuk om tactisch gezien te spelen met het feit van het afstappen... Zo is het soms van te voren wel duidelijk dat een aantal sprinters niet helemaal doorgaan naar Parijs alleen meedoen voor een aantal etappezeges en ja als de bergen laat komen, kun je daar dan mooi op inspelen door bijvoorbeeld een klimmer reserve te zetten die erin komt nadat die sprinter is afgestapt om optimaal van beide mogelijkheden gebruik te maken....

Kortom ik vind dat die regel een beetje overbodig is en misschien wel tegendraadse effecten heeft als wat eigenlijk de bedoeling ervan is!
Ananas

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #11 Gepost op: 30-06-2009, 20:42:10 »
Ik vind inderdaad wel leuk en spannend dat de puntentelling en dergelijke op een leuke en goede manier is aangepast!

Verder dacht ik in eerste instantie ook dat het leuk en goed was om strafpunten te geven voor wielrenners uit je team die afstappen, maar daar ben ik na een discussie van afgestapt.
De renners stappen namelijk regelmatig af omdat er iets vervelends gebeurt is zoals bijvoorbeeld een valpartij of het gebruik van dope en dan gepakt te worden!
In het eerste geval word je dan gestraft voor een ongeluk waar niemand op invloed hebt en waar je waarschijnlijk ook van baalt, omdat hij niet voor niets in je eerste team staat!
In het tweede geval krijg je sowieso al strafpunten!

Stappen de renners af omdat ze het conditioneel niet aankunnen.. dan kun je deelnemers aan van de pool wel straffen, maar wat heeft dat voor meerwaarde? In zo een geval kan het namelijk misschien beter een wielrenner er in te zetten die niet meedoet, want dan heb je tenminste geen kans op minpunten...

Daarnaast is het ook leuk om tactisch gezien te spelen met het feit van het afstappen... Zo is het soms van te voren wel duidelijk dat een aantal sprinters niet helemaal doorgaan naar Parijs alleen meedoen voor een aantal etappezeges en ja als de bergen laat komen, kun je daar dan mooi op inspelen door bijvoorbeeld een klimmer reserve te zetten die erin komt nadat die sprinter is afgestapt om optimaal van beide mogelijkheden gebruik te maken....

Kortom ik vind dat die regel een beetje overbodig is en misschien wel tegendraadse effecten heeft als wat eigenlijk de bedoeling ervan is!
Beste Go_ahead,voor je (alweer) een ellenlang,overbodig commentaar gaf,is de vraag niet bij jou opgekomen dat "om welke reden dan ook" technisch gezien het meest haalbare is? En niemand houdt je tegen om renners te kiezen die niet starten in de Tour  ::) ::)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #12 Gepost op: 30-06-2009, 21:00:48 »
Geen strafpunten was technisch net zo makkelijk of misschien wel makkelijker....

En met mijn ellenlange commentaar heb ik ook laten blijken (althans in mijn ogen) dat dat beter was geweest!


En wat dat betreft kun je in mijn ogen beter strafpunten geven aan mensen die renners in hun team nemen die niet meedoen aan de tour, want die hebben gewoon niet hun huiswerk gedaan en dat vind ik nog zwakker!!


P.s.: Ik snap dat mijn commentaar misschien af en toe vervelend voor je is en daarvoor mijn excuses, maar van mij hoef je het niet te lezen! En als ik eerlijk ben, vind ik jouw reactie erop een beetje respectloos (vooral het woord 'overbodig')! Heel jammer dat je zo reageert! Ik hoop dat je daar voortaan rekening meehoudt, maar dat is maar een tip hoor !
Ananas

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #13 Gepost op: 30-06-2009, 21:49:35 »
En wat dat betreft kun je in mijn ogen beter strafpunten geven aan mensen die renners in hun team nemen die niet meedoen aan de tour, want die hebben gewoon niet hun huiswerk gedaan en dat vind ik nog zwakker!!

Ik heb ook geen zin om te checken wie er twee dagen van tevoren opeens niet meerijdt... het is toch één grote gok ;D
Tell me what your telescope says

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #14 Gepost op: 30-06-2009, 21:59:14 »
Ik heb ook geen zin om te checken wie er twee dagen van tevoren opeens niet meerijdt... het is toch één grote gok ;D

O ja ik snap ook best dat sommige dingen gewoon op de gok gaan... ook bij mij!

Maar ik bedoel dat je nu gestraft wordt, wanneer 1 van jouw renners misschien zichzelf dood rijdt in een ravijn en dus uit de ronde verdwijnt! Terwijl dat ook natte vinger werk is en je daar ook geen invloed op hebt! Dus strafpunten voor afstappen is in mijn ogen overdreven!

En zoals je zelf al zegt vveerraak je kan bij het meedoen nog 2 dagen van te voren controleren. Ik zou het ook niet doen, maar die mogelijkheid is er! Maar op renners die gewond raken in de tour heb je geen invloed en kun je wel strafpunten voor krijgen! Zelfs als ze zichzelf ongelukkigerwijze de dood in rijden en dat vind ik gewoon niet kunnen strafpunten voor ongelukken! Het is voor de meeste renners al vervelend genoeg de tour te verlaten!
Ananas

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #15 Gepost op: 30-06-2009, 22:03:00 »
Ok Go_ahead! (Praat je altijd zo luid?  ::) :P)

Maar wat dan met renners die gewoon maar halfbakken zijn, of halfbakken aan de tour begonnen zijn, en het dan gewoon opgeven? Sprinters die in de eerste week een etappewinst binnen hebben, en dan gewoon bij de eerste grote berg opgeven? Renners zoals die Ricco vorig jaar, die betrapt worden op doping gebruik?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #16 Gepost op: 30-06-2009, 22:17:16 »
Ok Go_ahead! (Praat je altijd zo luid?  ::) :P)

Maar wat dan met renners die gewoon maar halfbakken zijn, of halfbakken aan de tour begonnen zijn, en het dan gewoon opgeven? Sprinters die in de eerste week een etappewinst binnen hebben, en dan gewoon bij de eerste grote berg opgeven? Renners zoals die Ricco vorig jaar, die betrapt worden op doping gebruik?

Volgens mij staat op doping gebruik gewoon een straf (inleveren van alle gewonnen punten en misschien zelfs minpunten)

Wat betreft die sprinters is dat wel zwak van ze, maar aan de andere kant kun je als pooldeelnemer daar juist ook gebruik van maken door een sprinter in je basisteam te zetten en een klimmer als reserve! Die klimmer die presteert namelijk in de eerste week niks en de sprinter in de rest van de tour niet. Dus zo kun je dus ook inspelen op het afstappen..

Kijk ik vind het stom dat die sprinters dat doen maar ja dat is hun keuze en alleen daarom mogen wij ze nu niet meer kiezen, want anders krijgen we strafpunten  :-\\

Daarnaast is het gros van de renners dat afstapt dan wel gevallen en dus niet meer fit dan wel is het een jonge renner voor wie de tour gewoon nog te lang is maar als ervaring mee mag doen en zolang mogelijk probeert vol te houden!
Die 3/4 sprinters die afstappen, omdat ze gewoon te lui zijn om over bergen te fietsen ja dat is lullig, maar daarvoor moet je niet elke renner strafpunten opleggen wanneer die afstapt vanwege een GOEDE reden!

Ok Go_ahead! (Praat je altijd zo luid?  ::) :P)


En normaal gesproken praat ik zonder mijn stem te verheffen  :o ::)
Ananas

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #17 Gepost op: 30-06-2009, 23:08:01 »
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe regels gaan uitpakken. Maar ik voorzie (in aanvulling op Go_Ahead) een negatief bijverschijnsel van de strafpunten-regel:
Als je een renner opneemt in je ploeg die uitvalt zonder punten te hebben opgeleverd, krijg je 100, 75 of 50 strafpunten.
Als iemand anders daarvoor in de plaats renners heeft die helemaal niet meedoen, krijgt hij 0 strafpunten. :o

Je kunt je afvragen of dat wenselijk is. :-\\ Volgens mij is dat vrij gemakkelijk te ondervangen door ook strafpunten te geven aan renners die niet meedoen aan de Tour.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #18 Gepost op: 1-07-2009, 00:05:18 »
beetje jammer dat je maar 200 milj mag uitgeven, ik kwam andere jaren al niet uit en nu is t helemaal passen en meten, maar goed... ik heb een ploegje ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #19 Gepost op: 1-07-2009, 08:49:25 »
Volgens mij is dat vrij gemakkelijk te ondervangen door ook strafpunten te geven aan renners die niet meedoen aan de Tour.

Of uberhaupt zonder strafpunten te werken, behalve dan voor doping!
Ananas