Auteur Topic: Vierdaagse Nijmegen  (gelezen 26607 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Vierdaagse Nijmegen
« Gepost op: 25-07-2009, 12:46:09 »
Met plezier heb ik afgelopen week gekeken naar de vierdaagse-reportage van Fons de Poel en Hella v.d. Wijst.  Ik ben de laatste jaren meer geinteresseerd geraakt in het evenement, omdat een collega van mij, deze tocht tot twee keer heeft uitgelopen. En er superenthousiast van terug kwam.

Nu ben ik postbode, je zou denken dat ik daarom conditie genoeg heb, om de Vierdaagse zonder al te veel moeite uit te lopen. Maar ik denk dat het niet zo werkt, het is een heel ander soort ´wandelen´, dat ik doe.

Nu het hele gebeuren net is afgelopen, vraag ik me af: om met redelijke kans op succes eraan mee te doen, hoe lang vantevoren moet je dan (serieus) gaan trainen, en wat moet je ervoor doen om (in normale omstandigheden) niwet meteen al het bijltje erbij neer te gooien?

En de belangrijkste vraag: zijn er hier mensen die deze uitdaging met mij aan willen gaan?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #1 Gepost op: 25-07-2009, 14:32:59 »
Toevallig keken Rummer en ik gisteravond naar de SBS6 uitzending van de laatste loodjes van de deelnemers. En Rummer beweerde dat hij dacht dat hij dat ook wel zou kunnen, zonder extra te trainen of zo (hij doet aan spinning 2-3x per week, dus heeft een behoorlijke conditie). Ik zei dat ik wel zou moeten trainen, en dat goeie wandelschoenen mij heel belangrijk lijken, en die moet je goed inlopen zodat je minder kans op blaren hebt. Maar dan zou ik het best wel een keertje willen doen. Rummer zei meteen, is goed, volgend jaar  :P

Vanochtend heb ik nog met iemand gesproken die haar man gisteren heeft binnengehaald. Hij had 'm voor de vijfde keer uitgelopen, en alleen voor de eerste keer echt veel getraind. Nu had hij sinds Pinksteren een blessure, en om die niet teveel belasten had hij dus sindsdien niet meer getraind. En ondanks de blessure had hij 'm nu vrij makkelijk uitgelopen. Itt vorig jaar, toen hij veel blaren had (vaak natte voeten, vandaar), zonder een centje pijn nu.

Dus, wie weet, misschien gaan wij het ook wel proberen (al denk ik eigenlijk van niet  :-X)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #2 Gepost op: 25-07-2009, 15:10:26 »
Hier hebben manlief en zoonlief ook al plannen gemaakt om een keertje mee te doen en eerlijk gezegd zie ik het ze nog wel eens doen ook.
Ik heb bewondering voor een ieder die aan de vierdaagse mee doet en ook ik heb genoten van de vele beelden over de vierdaagse ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #3 Gepost op: 25-07-2009, 18:25:04 »
Wat mij voor ogen staat, is om met 4 of 6 mensen te gaan lopen. Dan  is het veel makkelijker om een dip (die er zeker zal komen) op te vangen.

Ik ga eens informeren bij die collega van mij, hoe die de conditie heeft opgebouwd,  en wat voor soort tochten ze als voorbereiding heeft gelopen.

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #4 Gepost op: 25-07-2009, 23:02:42 »
als iemand hier de vierdaagse gaat lopen weet ik nog wel een logeeradres, in mijn oude middelbare school namelijk! dat is ongeveer naast de start en daar hebben nu voor het tweede jaar vierdaagsgangers geslapen

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #5 Gepost op: 26-07-2009, 09:23:15 »
En het is vrijwel onmogelijk om je daar te kunnen verslapen........ ::joehoe::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #6 Gepost op: 26-07-2009, 12:12:43 »
Overigens is er op diverse plekken een goed en bruikbaar trainingsschema te vinden. Hoewel het nu nog te vroeg is om met trainen te beginnen, is het wel handig om te kijken of die trainingen in te passen zijn. Je kan er wel eens een weekend tussenuit knijpen, maar dat zul je andere weekends moeten opvangen.

Misschien klink ik nu wel te enthousiast, en lijkt het of ik te hard van stapel loop, maar als je kijkt naar het tijdsschema, is het helemaal geen overbodige luze om er nu al over na te denken.

Edit: ik kreeg gisteren een antwoord van de vierdaagse-organisatie.

Ik wist al dat het risico aanwezig is dat je wordt uitgeloot, en dus voor die editie niet kan worden ingeschreven. Dat is sneu, als je je als groep wil inschrijven, en 1 of 2 mensen uit je groep mogen niet meedoen. Dan train je je het klapzuur, en sta je aan de kant nog voordat je de startlijn bent gepasseerd.

Om als groep mee te kunnen doen, dient het aantal minimaal 11 personen te zijn, en er zijn ook voorwaarden verbonden aan zo'n groepsdeelname. Of je als groep grotere kans maakt om mee te mogen doen, weet ik niet. Het is overigens om die reden dat ik zo vroeg mogelijk begin met informeren naar het animo. Ik weet wel dat er al 4 mensen serieus belangstelling hebben getoond, met name voor de 40 kilometer-variant.

Kort gezegd: het is mijn streven om als groep mee te agaan doen, omdat het gewoon gezelliger is, en de kans is kleiner dat je door een simpele blaar al je motivatie verliest om verder te gaan.





« Laatst bewerkt op: 29-07-2009, 14:17:10 door Bodejos »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #7 Gepost op: 5-08-2009, 21:57:46 »
Ik denk elk jaar weer: zal ik nou ook eens meelopen... Maar dan denk ik daarna: dan mis ik de Zomerfeesten! 8)
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #8 Gepost op: 9-08-2009, 21:56:43 »
Op je naaldhakken (15/3....) zou ik dat ook niet doen als ik jou was, maar er zijn toch ook feesten rondom de vierdaagse?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #9 Gepost op: 12-08-2009, 10:17:12 »
Op je naaldhakken (15/3....) zou ik dat ook niet doen als ik jou was, maar er zijn toch ook feesten rondom de vierdaagse?

Ja die feesten bedoel ik dus! Die zou ik missen als ik elke ochtend om 4/5/6 uur aan de start moest staan...

Trouwens, het waren maar mini-hakjes hoor... (Volgende molbijeenkomst zal ik echt es wat aantrekken ;D )
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #10 Gepost op: 12-08-2009, 15:33:08 »
Ja die feesten bedoel ik dus! Die zou ik missen als ik elke ochtend om 4/5/6 uur aan de start moest staan...

Trouwens, het waren maar mini-hakjes hoor... (Volgende molbijeenkomst zal ik echt es wat aantrekken ;D )
Als dat al minihakjes waren, wat versta jij dan onder Stiletto's? Ik lag dubbel toen je daarmee van dat restaurant naar het station probeerde te komen, ging niet echt soepel.


Maar OT: dan kom je mij, en anderen die je kent, toch gewoon lekker aanmoedigen? Ik weet dat er meer belangstelling is, maar we zullen snel zien hoe serieus die is.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #11 Gepost op: 16-08-2009, 11:17:09 »
Als dat al minihakjes waren, wat versta jij dan onder Stiletto's? Ik lag dubbel toen je daarmee van dat restaurant naar het station probeerde te komen, ging niet echt soepel.


Bedankt Jos, wrijf het er maar in hoor...
Tell me what your telescope says

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #12 Gepost op: 16-08-2009, 14:21:52 »
jij maakt idd vrienden Jos ::ok:: zo krijg je mensen wel over de streep om mee te lopen ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #13 Gepost op: 17-08-2009, 21:06:22 »
Whahaha, probeer zelf eens met stiletto's over kinderkopjes te lopen. Je komt hopeloos vast te zitten.

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #14 Gepost op: 19-08-2009, 13:57:07 »
Mmm, ik heb dit jaar de Vierdaagse weer voorbij m'n huis zien komen. Altijd gezellig. =)
De feesten waren niet heel bijzonder dit jaar. Kwamen iig geen artiesten die ik graag wilde zien.
Nog wel twee keer waterpijp gaan roken, maar verder ben ik nauwelijks in de stad geweest.
Die drukte is echt vreselijk. :')
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #15 Gepost op: 20-08-2009, 15:32:13 »
Mmm, ik heb dit jaar de Vierdaagse weer voorbij m'n huis zien komen. Altijd gezellig. =)
De feesten waren niet heel bijzonder dit jaar. Kwamen iig geen artiesten die ik graag wilde zien.
Nog wel twee keer waterpijp gaan roken, maar verder ben ik nauwelijks in de stad geweest.
Die drukte is echt vreselijk. :')

Waterpijp roken! Dat doe ik ook altijd met de Vierdaagse! Jammer dat ik je niet ben tegenkomen.
Trouwens, de drukte valt meestal best te mijden hoor, zolang je maar niet op het Koningsplein gaan staan.

Whahaha, probeer zelf eens met stiletto's over kinderkopjes te lopen. Je komt hopeloos vast te zitten.

Er zijn opzetstukjes op de markt voor zo'n situatie, zie: http://www.nu.nl/lifestyle/2064967/stiletto-opzetstuk-voorkomt-vallen-en-vastzitten-.html . Wel extreem lelijk.
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #16 Gepost op: 20-08-2009, 19:07:50 »
Ja, je doet het goed, of je doet het niet....... ::rofl::


Kun ie net zo goed meteen op klomp'n gaon lop'n.

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #17 Gepost op: 3-09-2009, 21:09:21 »
Waterpijp roken! Dat doe ik ook altijd met de Vierdaagse! Jammer dat ik je niet ben tegenkomen.
Trouwens, de drukte valt meestal best te mijden hoor, zolang je maar niet op het Koningsplein gaan staan.
Haha, ja inderdaad. Ben 2x geweest dit jaar.
Misschien volgend jaar wel, wie weet ;)

En Koningsplein is idd altijd druk. Vraag me altijd af wat daar voor boeiends te beleven is..
Echt iets leuks staat daar nooit op het podium :') Dus daar loop ik altid met een grote boog langs.
Vind de Valkhof/Kelfkensbos en omgeving altijd wel heel leuk, iets alternatiever enzo..
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Tunnelkijkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #18 Gepost op: 17-03-2010, 20:41:26 »
*schopt topic ernstig omhoog*

Ik doe, als de loting goed gaat, mee met de vierdaagse van 2010! Mijn training tot nu toe bestaat uit het trainen van de benen op de sportschool, 2-wekelijkse wandelingen met familie en studiegenoten -laatst kwamen ze naar mijn huis toe voor een wandeling rond Krommenie- en vaker lopen ipv de fiets/bus. Ook ben ik op zaterdag een postbesteller met een wijkje van 7 km. Ik ga met zo'n 5 studiegenoten lopen, maar de jongens moeten helaas 50 km en wij 40. We slapen in een keldertje van het nichtje van een van ons groepje, dus op de loting na is alles geregeld!
Gaat iemand anders op het forum ook dit jaar zich de blaren op de voeten lopen? :D Hebben jullie tips?
Laat de zomer beginnen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vierdaagse Nijmegen
« Reactie #19 Gepost op: 18-03-2010, 13:46:40 »
Hoewel ik dit topic heb opgestart, en heel graag met meerdere mensen (als groep word je pas erkend als je met minimaal 11 personen bent) de vierdaagse wilde lopen, gaat het niet door, ik krijg in juli geen vrij van mijn werk.

Een tip: je bent als vrouw niet verplicht om maximaal 40 te lopen, je MAG ook 50, wanneer je het aan denkt te kunnen. En tenzij je nu al steeds tegen je grenzen aanloopt, zou ik voor die 50 gaan als ik jou was. Zoveel verschil zit er qua inspanning denk ik niet in. Het is voor iedereen verschillend natuurlijk, 50 kilometer kan net een stapje teveel zijn.