Auteur Topic: prijsstoppers  (gelezen 40394 keer)

Offline herder

  • Forumlid
Re: prijsstoppers
« Reactie #120 Gepost op: 23-08-2009, 23:43:31 »
Het is eerst begonnen met was losse afspraken tussen een paar spelers maar toen er steeds meer mee gingen doen werd de berichtenwisseling zoŽn probleem dat er maar besloten werd een clan aan te vragen ;D

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: prijsstoppers
« Reactie #121 Gepost op: 23-08-2009, 23:50:19 »
jammer dat ie moest stoppen :( Ik had er ook wel bij gewild, als ik er van had geweten. (zat niet zo vaak op dat forum)

Offline herder

  • Forumlid
Re: prijsstoppers
« Reactie #122 Gepost op: 23-08-2009, 23:58:15 »
Er zijn inmiddels al vier bens opgeheven dus wie weet ;) ::zwaai::
Maarre speel jij ook op S2?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: prijsstoppers
« Reactie #123 Gepost op: 24-08-2009, 00:04:19 »
aha, ik twijfelde welke kant het op was ;).
leek mij ook logischer dat het niet te laag moest worden.
Ik vind het altijd uber irritant als mensen dan iets verkopen voor 5,60 bijv. terwijl de volgende 5,90 is ofzo :P.
je wilt er toch zoveel mogelijk geld uit slepen denk ik dan :P
dankje dat je mij zo irritant vindt ::rofl::
ik verkoop gemiddeld 0,50 tot 1,00 onder de goedkoopste aanbod, dan weet ik dat ik het sowieso kwijt raak en dat ik niet veel kan verliezen omdat er meerdere onder mijn bedrag zitten waardoor ik alleen maar verlies draai door de rente

je ziet bij de wat duurdere producten dat die nu 10gb goedkoper zijn dan eerst
als je net te laat bent met je aanbieding en de prijs daald, ben je het misschien nooit kwijt ::tandpastasmiley::

maar je hebt gelijk, je haalt er minder winst mee, maar je bent er wel verzekerd van dat je het kwijt raakt :)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: prijsstoppers
« Reactie #124 Gepost op: 24-08-2009, 00:13:42 »
Er zijn inmiddels al vier bens opgeheven dus wie weet ;) ::zwaai::
Maarre speel jij ook op S2?
ja speel ook op server 2 ;)
Daar heet ik ook Vieffan.

dankje dat je mij zo irritant vindt ::rofl::
ik verkoop gemiddeld 0,50 tot 1,00 onder de goedkoopste aanbod, dan weet ik dat ik het sowieso kwijt raak en dat ik niet veel kan verliezen omdat er meerdere onder mijn bedrag zitten waardoor ik alleen maar verlies draai door de rente

je ziet bij de wat duurdere producten dat die nu 10gb goedkoper zijn dan eerst
als je net te laat bent met je aanbieding en de prijs daald, ben je het misschien nooit kwijt ::tandpastasmiley::

maar je hebt gelijk, je haalt er minder winst mee, maar je bent er wel verzekerd van dat je het kwijt raakt :)
alsjeblieft :P. ik doe mijn dingen altijd een cent eronder. dan word het meestal ook vrij snel verkocht. Soms iets meer dan een paar cent. Maar doordat er mensen zoals jij zijn (niet vervelend bedoeld ;) :P) gaan prijzen soms heel snel naar beneden. Dan zie je dat er tussen in ineens 1 gb mist zeg maar :P.

Maar weet je, dat ik ook het spel, dus trek me er niet te veel van aan. Ieder zijn tactiek ;)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: prijsstoppers
« Reactie #125 Gepost op: 24-08-2009, 09:24:25 »
Ik ben het helemaal met Vieffan eens, en dat was voor mij de reden om me aan te sluiten bij de clan.

Tdietz, heb jij het wel eens geprobeerd met een prijs net een paar cent onder de laagste op dat moment? Dan ben je het ook snel kwijt hoor, en je vangt toch aardig wat meer  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: prijsstoppers
« Reactie #126 Gepost op: 24-08-2009, 10:30:43 »
Ik ben het helemaal met Vieffan eens, en dat was voor mij de reden om me aan te sluiten bij de clan.

Tdietz, heb jij het wel eens geprobeerd met een prijs net een paar cent onder de laagste op dat moment? Dan ben je het ook snel kwijt hoor, en je vangt toch aardig wat meer  ;)
heb dat idd weleens geprobeerd, maar zeker in het begin raakte ik het niet kwijt op het moment dat ik geld nodig had ::tandpastasmiley::
maar was de laatste maand al bezig om mijn prijs steeds minder goedkoop te doen, doe eigenlijk de laatste week slechts 0,30 eronder
het ligt gewoon aan de hoeveelheid die ik wil verkopen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: prijsstoppers
« Reactie #127 Gepost op: 24-08-2009, 12:41:35 »
::ok::

Ik vind je nog steeds wel lief hoor tdietz ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: prijsstoppers
« Reactie #128 Gepost op: 30-08-2009, 12:04:23 »

 heb jij het wel eens geprobeerd met een prijs net een paar cent onder de laagste op dat moment? Dan ben je het ook snel kwijt hoor, en je vangt toch aardig wat meer  ;)
Afhankelijk van het gewas doe ik dat nog steeds hoor. Bij duurdere dingen moet je dan niet denken aan enkele centen daaronder, maar bijvoorbeeld 50 cent. Dan voldoe je nog altijd aan de richtlijn dat je je spullen niet voor minder dan de helft van de winkelprijs verkoopt. Ik meen dat eens ergens te hebben gelezen, dat dat de benedengrens ongeveer is.

Ik redeneer maar zo: als ik eens een tomaat voor 30 cent moet verkopen, dan heb ik er geen probleem mee, als ik voor 500 tomaten maar 150 Gb krijg. Hangt ook ervan af hoeveel tomaten je voor die oogst zelf hebt ingekocht.

Ik neem het voorbeeld ''tomaat'', maar kan uit de goedkopere sektor ieder ander gewas al voorbeeld nemen.

Offline kamion

  • Forumlid
Re: prijsstoppers
« Reactie #129 Gepost op: 6-02-2010, 16:10:55 »
==== Dan voldoe je nog altijd aan de richtlijn dat je je spullen niet voor minder dan de helft van de winkelprijs verkoopt. Ik meen dat eens ergens te hebben gelezen, dat dat de benedengrens ongeveer is.

=====
Geldt de regel nog steeds?
Is het een regel gehandteerd uit beleefdheid of contoleerd het spel het?
coins kun je namelijk niet beneden de 300 Gb verkopen, dan blokkeert de machine de verkoop.
Maar op server 1 staan de bramen ongeveer 2 Gb boven de winkelprijs en ik vraag me af hoe diep die nog kunnen zinken? ( vind ze al veel te weinig opbrengen)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: prijsstoppers
« Reactie #130 Gepost op: 6-02-2010, 16:50:59 »
Geldt de regel nog steeds?
Is het een regel gehandteerd uit beleefdheid of contoleerd het spel het?
coins kun je namelijk niet beneden de 300 Gb verkopen, dan blokkeert de machine de verkoop.
Maar op server 1 staan de bramen ongeveer 2 Gb boven de winkelprijs en ik vraag me af hoe diep die nog kunnen zinken? ( vind ze al veel te weinig opbrengen)


Die 50% tov de winkelprijs, dat is een richtlijn. Er is marktwerking, als die bramen door veel spelers op de markt voor een prijs onder 50% van de marktprijs worden aangeboden (en dat is op server 2 bij bramen ook het geval), dan wordt daar verder door de spelleiding niets aan gedaan.


Bij contractprijzen moet je ook altijd kijken naar de marktprijzen, je mag daar met je contractprijs niet al te ver meer onder zitten ;)
Keep calm and eat chocolates!