Poll

Moet de studentenkaart een kleurtje krijgen?

rood
1 (4.5%)
groen
6 (27.3%)
paars
3 (13.6%)
blauw
7 (31.8%)
rose
5 (22.7%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: OV-chipkaart  (gelezen 86319 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2010, 21:28:42 »
Ze moeten het gewoon doen zoals in de metro in london... Gewoon een kaartje kopen en dan je kaartje door een poortje heen halen... Werkte perfect toen ik daar was.. Waarom kan dat hie rniet?

Juist in London hebben ze de Oyster card, een chipkaartsysteem dat perfect werkt. De Oyster is makkelijk te krijgen en op te laden en heeft gewoon vaste tarieven. Waarom hebben ze in Nederland nou niet gewoon het Oyster systeem gekopieerd, dat vraag ik me nou al een halfjaar af!

Overigens is het niet slim om in Londen losse kaartjes voor de metro te kopen, want dan betaal je je blauw...
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2010, 22:00:03 »
In Parijs is er ook een idioot verschil tussen de prijs van een los kaartje en een zogenaamde Carnet, een serie van 10 kaartjes. Het verschil is de laatste jaren wel kleiner geworden, maar nog steeds de moeite waard om te kopen.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2010, 22:35:26 »
Juist in London hebben ze de Oyster card, een chipkaartsysteem dat perfect werkt. De Oyster is makkelijk te krijgen en op te laden en heeft gewoon vaste tarieven. Waarom hebben ze in Nederland nou niet gewoon het Oyster systeem gekopieerd, dat vraag ik me nou al een halfjaar af!

Overigens is het niet slim om in Londen losse kaartjes voor de metro te kopen, want dan betaal je je blauw...

Toen wij er waren hadden we elke dag een soort familiekaart... Was 28 pond ofzo endaar reisden we met zijn vieren een hele dag op
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2010, 23:29:51 »
Maar reisde je dan ook met andere vervoersmiddelen dan de metro? Want anders kon je beter vier metro-kaarten voor een dag kopen (vijf pond nog iets). Volgens mij is Parijs veel goedkoper, maar ik weet niet meer precies wat het daar kost.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #44 Gepost op: 6-01-2010, 11:23:21 »
Maar reisde je dan ook met andere vervoersmiddelen dan de metro? Want anders kon je beter vier metro-kaarten voor een dag kopen (vijf pond nog iets). Volgens mij is Parijs veel goedkoper, maar ik weet niet meer precies wat het daar kost.

Ook de trein naar london toe... En dus niet alleen de metro in london.... Die trein duurde ook nog 3 kwartier ofzo
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #45 Gepost op: 6-01-2010, 11:42:05 »
Juist in London hebben ze de Oyster card, een chipkaartsysteem dat perfect werkt. De Oyster is makkelijk te krijgen en op te laden en heeft gewoon vaste tarieven. Waarom hebben ze in Nederland nou niet gewoon het Oyster systeem gekopieerd, dat vraag ik me nou al een halfjaar af!

Overigens is het niet slim om in Londen losse kaartjes voor de metro te kopen, want dan betaal je je blauw...

De OV-chipkaart werkt met het Octopus-systeem, wat gekopiëerd (nuja, gekocht) is van de Metro's in Hong Kong. Daar werkt het ook allemaal perfect.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #46 Gepost op: 6-01-2010, 11:43:46 »
waarom werkt het hier dan zo moeizaam... arg...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #47 Gepost op: 6-01-2010, 12:14:14 »
Omdat wij in NEderland wonen, alles gaat hier moeizaam... Vooral alles wat met openbaar vervoer te maken heeft...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #48 Gepost op: 6-01-2010, 14:20:46 »

 Volgens mij is Parijs veel goedkoper, maar ik weet niet meer precies wat het daar kost.
In 2007 heb ik voor een 5-daagse kaart 23 euro betaald. Daarmee kon ik binnen het centrum met de metro, de RER, de bussen en de treinen, voor zover ze stations hadden binnen de centrale zone. Maar je kon er toch echt ver mee komen. Als je echter naar Versailles wilde, was het beter om voor die ene dag een los kaartje erbij te kopen, want anders zou je voor 1 dag een extra zone erbij moeten nemen, en dat haal je er verder helemaal niet uit.

Voor wie het nog niet wist: Parijs heeft twee metronetten door elkaar heen lopen, die op sommige stations met elkaar in verbinding staan. Wie een abonement heeft, mag van beide ongelimiteerd gebruik maken. Wie losse kaartjes gebruikt, moet voor beide systemen apart betalen.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #49 Gepost op: 6-01-2010, 17:01:56 »
Omdat wij in NEderland wonen, alles gaat hier moeizaam... Vooral alles wat met openbaar vervoer te maken heeft...

Denk vooral dat het komt doordat ze het hier allemaal veel te snel willen. Dezelfde puinhoop in Rotterdam van een paar jaar geleden is er nu weer, maar dan landelijk.
The sun came up and reality set in.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2010, 18:32:14 »
Toch is die ov-student chipkaart best simpel.

Ik heb ´m inmiddels opgeladen en dat is het enige wat je hoeft te doen. Je stopt je kaart erin, drukt op bevestigen en je bent klaar.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #51 Gepost op: 6-01-2010, 18:33:59 »
Toch is die ov-student chipkaart best simpel.

Ik heb ´m inmiddels opgeladen en dat is het enige wat je hoeft te doen. Je stopt je kaart erin, drukt op bevestigen en je bent klaar.

Moet t nog ff doen... alleen bij mij in de buurt geen oplaadpunt :S
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #52 Gepost op: 6-01-2010, 18:36:50 »
Oja, en volgens de conductrice maakt het niet uit als je niet in- en uitbliept.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #53 Gepost op: 6-01-2010, 18:43:27 »
stomd ook op de site dat t is de trein niet hoeft.. wel in de bus en tram
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #54 Gepost op: 6-01-2010, 22:11:46 »
Ik vraag me af wat het technische verschil bij het inloggen is, als je het over enerzijds de trein, en anderzijds de bus en tram hebt.

Offline Tunnelkijkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #55 Gepost op: 1-03-2010, 16:26:57 »
mijn relaas over de ov- chipkaart

ik kreeg al snel mijn persoonlijke ov-chipkaart, gelukkig! maar een weekje later kreeg ik er weer één. vreemd. maar ja, het kwam wel mooi uit, als je bedenkt dat ik er 1 ben kwijt geraakt in de metro van Holendrecht. maar in de tijd dat ik er nog 2 had, kreeg ik een brief: mijn reisproduct kon ik maar op 1 van de 1 zetten, op chipkaart nummer .................3120
Fijn dat die kaart niet bestaat! Mijn ov-chipkaarten eindigden allebei op een 8! Maar ja, bij de automaat bleek welke ik kon opladen, en dat heb ik ook gedaan.
En toen raakte ik een kwijt. Eenmaal thuisgekomen maar bellen met een helpdesk om aan te geven dat hij verloren was. Dat ging redelijk, maar voor mijn oplossing ben ik 4 keer doorverbonden: Als ze nou dat reisproduct klaarzetten voor mijn andere kaart? Dat bleek mogelijk, maar de dame aan de andere kant van de hulplijn wist niet hoe lang dit ging duren. Ik liet mijn nummer achter, zodat ze me kon bellen wanneer ik naar een oplaadpunt kon. Mara dat gesprek was al een maand geleden. In de tussentijd heb ik vele boze conducteurs meegemaakt, ide het verhaal niet wíllen begrijpen, tot vanochtend. De conducteur meldde dat als ik dat reisproduct niet voor 16 maart erop heb staan, ik maar een excuusbrief van die ov-mensen bij me moet dragen. En daar bel ik nu voor, op dit moment

en nu zit ik , terwijl ik in de wacht sta, na Party in the USA van Miley Cyrus naar Anouk (Three days in a Row, om aan te geven hoe lang je in de wacht kan staan) te luisteren. (oh, nummer is afgelopen! NEEEEE! weer Miley Cyrus!?!)

STOMME OV-CHIPKAART!
Laat de zomer beginnen!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #56 Gepost op: 1-03-2010, 16:44:28 »
wie is hem nu kwijtgeraakt ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #57 Gepost op: 1-03-2010, 16:59:43 »
wie is hem nu kwijtgeraakt ;D
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

ik blijf zeggen dat ik er geen enkele last van heb, vind het veel gemakkelijker dan zo'n kaart
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #58 Gepost op: 1-03-2010, 17:01:21 »
als je m niet krijt raakt en netjes in je gratis reizen tijd blijft is t prima... moet alleen nog even uitzoeken hoe t moet als ik in t weekend met de trein wil (dan gwn een kortingskaartje kopen toch??)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Tunnelkijkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #59 Gepost op: 1-03-2010, 17:02:18 »
daar heb je een punt.

Goh. Ik moet vaker naar hulplijnen bellen. Zo leer ik alle nummers van de top 40 kennen. nu is Alicia Keys aan de beurt. meteen een top of flopje: ::niet-ok::
nu: you got the love.  ::ok::
ik verwacht overigens een betere kwaliteit van de nummers, dit is een lijn van 10 cent per minuut!
Laat de zomer beginnen!