Auteur Topic: Tweemansbob Vrouwen  (gelezen 1010 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Tweemansbob Vrouwen
« Gepost op: 6-02-2010, 20:04:18 »
Tweemansbob vrouwen

Stuurvrouw Esmé Kamphuis en remster Tine Veenstra doen in Vancouver mee aan hun eerste Winterspelen. Zij kwalificeerden zich in december in de tweemansbob door negende te worden bij een wereldbekerwedstrijd in Winterberg. Net als de mannen deden de vrouwen dat in een nieuwe bob.

“Dat moment heb ik met Kerst een paar keer teruggekeken en dat was echt genieten. Maar op Tweede Kerstdag was de focus wel weer op trainen. Toen stonden we tussen sneeuw en ijs een nepbobslee aan te duwen. Als je weet dat je naar de Spelen gaat, kun je net wat extra leveren op de training”, zei Kamphuis.

Kamphuis en Veenstra zijn dit seizoen naast Winterberg nog een keer in de toptien van een WB-wedstrijd geëindigd. In Königssee werden ze negende. Het tweetal gaat onbevangen naar haar eerste OS.

“Ik ga genieten van de opening en daarna in het olympisch dorp mijn eigen ding doen en tot en met de wedstrijd alles benaderen alsof het een gewone wereldbekerrace is. Het zijn dezelfde mensen, dezelfde bobs en dezelfde baan. Als ik ze buiten de Spelen kan pakken, kan het op de Spelen ook. Het is een moeilijke baan, maar dat ligt me wel”, aldus Kamphuis.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.