Auteur Topic: Dagboek van de Mol  (gelezen 4362 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Dagboek van de Mol
« Gepost op: 9-02-2010, 17:45:16 »
Dagboek 1:

Hier spreekt de mol voor het eerst. Het spel is begonnen! Wat een heftige eerste dagen. Krijg je zomaar te horen dat je de mol mag zijn! Dat was me wat zeg. Maar ik heb er hartstikke veel zin in. Sommigen hebben volgens mij geen idee wat ze te wachten staat...

In Athene heb ik hartstikke veel lol gehad in die Akropolis. Sommige kandidaten liepen duidelijk expres te klooien om zichzelf verdacht te maken. En ikzelf? Tsja, als ik dat zeg wordt het wel erg gemakkelijk. Laat ik het er op houden dat de opdracht een stuk succesvoller had kunnen zijn. In Italië had ik ook de tijd van mijn leven. In van die ouderwetsje bakjes met paarden rondjes rijden is natuurlijk geweldig. Of stond ik veilig aan de kant? En wat een prachtige stad is Venetië toch. Ik heb genoten van de eerste dagen. Maar het spel gaat nu echt beginnen. Vanaf nu wordt het keihard. Mijn medespelers zullen nog versteld staan wat ze tegen zullen komen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 16-02-2010, 18:44:07 »
Dagboek 2:

En toen waren we nog maar elf. Elf kandidaten en een Mol. KD moest als eerste het veld ruimen. Of ik dat erg vind? Om eerlijk te zijn niet echt. KD was een echte fanaat. Dat hij fout zat, geeft mij een bevestiging dat ik goed bezig ben.

Zoals ik al aankondigde is het niveau wat opgevoerd. Van +20 naar -25 in een paar uur tijd. Wat ik in het koude Finse bos gedaan heb? Nou genoeg hoor, maar volgens mij ging er in elk team wel iets mis. Dus ook in mijn team. Het was erg koud, dus ik was blij dat team 4 voortijdig afblies. Tenzij ik dat zelf deed uiteraard. Wat mijn rol was in de Londense metro? Dat ga ik nog niet verklappen, maar ik had het er prima naar mijn zin. En o wat was de groep toch kwaad. Misschien moeten ze eens wat minder ruzie maken, en meer opletten. Wellicht dat er dan wat meer geld verdiend wordt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2010, 22:16:35 »
Dagboek 3:

Arme Swifty. Wat had ze het toch koud in Finland. Sommige mensen dachten dat ik Swifty was. Maar ik zou natuurlijk nooit opzettelijk m’n handschoenen vergeten als ik weet dat het -25 graden wordt. Ik heb veel over voor het spel, maar dat? Nee, natuurlijk niet.

Maar terug naar het spel. Het waren een paar heftige dagen. Allereerst springen van de Eiffeltoren. Of ik nou gegaan ben of niet, het uitzicht wat prachtig. Een paar wijntjes gaan er altijd in. In het museum moest ik oppassen, maar gelukkig ging het alarm af. En toen waaide er ook nog geld weg. Tsja, in de Virtual Mole is niets wat het lijkt. Ik neem nog wel snel even een drankje, want het is bloedheet hier. Daar is niets van gelogen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 2-03-2010, 22:23:12 »
Dagboek 4:

De spanning viel van zijn gezicht af te lezen. Maar het rode scherm kwam voor Tinuzzz zelf ook niet geheel onverwacht. Want volgens mij heeft hij geen flauw idee wie ik ben. En zo zijn er nog wel meer die het nog niet uitgevogeld hebben.

Lang heb ik uitgekeken naar de opdracht in het Bellagio Hotel. Ik heb me kostelijk vermaakt, maar ik was duidelijk niet de enige. Op Long Beach hadden we een gezellige wandeling op het strand, maar volgens mij lette niet iedereen daar even goed op. En op Paaseiland hadden we ook al geen succes. Voorlopig is de samenwerking in deze groep nog ver te zoeken. Misschien dat vanaf volgende week eindelijk de knop omgaat. Want dan zal ik ook een stapje extra moeten zetten, maar daar ben ik op voorbereid.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 9-03-2010, 18:17:41 »
Dagboek 5:

Twee voor de prijs van één! Arme Dolfie en Tdietz, maar het spel moet zonder jullie verder. Ik wist natuurlijk van de dubbele executie. Aan de ene kant niet zo goed voor mij, want hoe meer bliksemafleiders hoe beter. Maar ik kan enorm genieten van de spanning van anderen. En of het spannend was! Er is weer lekker veel geld weggegooid. En dat kwam echt niet alleen door mij.

Hebben jullie trouwens al enig idee wie ik ben? Volgens mij hebben nog genoeg mensen geen flauw idee. Gelukkig hebben jullie nog een paar weken om achter mijn identiteit te komen, de tijd gaat snel. Ontzettend snel. Net zo snel als een F1 wagen. Blijf dus opletten, want voor je het weet zijn we bij de finish.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 16-03-2010, 18:29:53 »
Dagboek 6:

Jammer, het rode scherm van Titatoon. Of toch niet? Hij was nou niet bepaald de meest verdachte kandidaat. Maar elk rode scherm zorgt ervoor de rest een stapje dichterbij mijn identiteit komt. Dus voor mij wordt het na elke exit steeds meer oppassen.

Hoewel er deze ronde best veel geld is gewonnen door de groep, zijn er toch weer stomme fouten gemaakt. Er had veel meer geld verdiend kunnen worden. Maar deze ronde leek het meer om het groepsgevoel te gaan. Zo met z'n allen rond dat kampvuur bij Victoria Peak Garden was erg gezellig. Ik had echt het idee dat ik deel uitmaakte van de groep. Maar ik blijf de Mol. En mij doel is nog steeds opdrachten laten mislukken. Zolang het spel nog niet gespeeld is, zal ik daar mee door blijven gaan. Het is nog lang niet gedaan. Er zullen nog genoeg mensen voor een verrassing komen te staan, als ze te horen krijgen wie ik ben.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 23-03-2010, 07:45:18 »
Dagboek 7

En daar ging Niuno. Jammer voor de groep, maar niet voor mij. Niuno was de mol niet, ook al zegt iedereen dat ze hem verdachten. Niuno heeft veel geld verdiend. Jammer voor de rest dus, maar alle bliksemafleiders zitten er nog in. Dus goed nieuws voor mij.

Tsja, ook de mol moet wel eens rustig aan doen, dus is er wat meer geld verdien dan gemiddeld. Gelukkig komen er voor mij nog genoeg kansen om te saboteren. Te beginnen met volgende week. Het zal een schokkende aflevering worden, waarin de emoties hoog op zullen lopen. Ik kijk er nu al naar uit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2010, 23:19:37 »
Dagboek 8

Arme Molow. Hij was zo zeker van zijn zaak. Maar zelfs de meest fanatieke molspeurder kan er naast zitten. Tenzij hij er niet naast zat, maar gewoon niet genoeg over mij wist. Ik weet het, maar jullie zullen nog een paar weken moeten wachten voordat dat duidelijk wordt.

De speurtocht naar Kimberley was natuurlijk geniaal. Jammer genoeg kwamen we net op tijd binnen. Maar in de overige opdrachten werd er weer genoeg gemold, en niet alleen door mij. Ik benieuwd of iedereen inmiddels weet wie ik ben. Maar pas over 3 weken gooi ik mijn masker af, dus jullie moeten nog even geduld hebben.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 6-04-2010, 23:11:53 »
Dagboek 9

En daar ging Nicky. Altijd vrolijk en opgewekt, maar niet de mol. Nee, ik ben Nicky dus niet, ook al dachten sommigen van wel. Ik zou namelijk nooit mijn fototoestel in de zee gooien. O wacht, dat was nep. Nou ja, ik ben Nicky dus niet.

Wie ik wel ben? Tsja, jullie moeten nog een paar weekjes geduld hebben. Maar voor diegenen die het nog niet weten of twijfelen, heb ik toch nog maar wat streken uitgehaald? Hoe? Ja, zo dom ben ik natuurlijk niet om dat te verklappen. Dat zoek je zelf maar uit. Volgende week spelen we de finale. Zelfs ik word nu een beetje zenuwachtig. Want de finale is toch wel heel speciaal, ook voor de Mol.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 13-04-2010, 18:07:42 »
Dagboek 10

En toen waren er nog drie. Één van die drie ben ik. Ben ik MGM, Ootje of toch Vieffan? Jullie zullen het spoedig weten. Maar een ding is zeker: Lukie4 ben ik niet. Jammer voor hem, hij is ver gekomen. Veel kandidaten dachten in het begin dat hij de Mol was. Maar nee, er is maar één Mol en dat ben ik.

De finale was één groot feest. Vlaamse frieten eten bij MC en een biertje drinken in hartje Utrecht, wie wil dat nou niet? Er is wel aardig wat geld verdiend in de finale, maar ja, de Mol wordt ook moe. Maar toch heb ik het idee dat ik mijn taak uitstekend heb uitgevoerd. Aankomend weekend mag ik eindelijk mijn identiteit bekend maken. Ik ben heel benieuwd naar de reacties!