Auteur Topic: Rangen en Standen van de Weekopdracht  (gelezen 3528 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Gepost op: 13-02-2010, 16:59:29 »
Eindstand na 7 weekopdrachten
1> Ootje - 8 topito's
2> MGM - 8 topito's
3> Nicky – 5 topito’s
3> Lukie4 - 5 topito's
3> Niuno – 5 topito’s
6> Molow - 4 topito's
7> Titatoon - 3 topito's
8> Vieffan - 2 topito's
8> Dolfie - 2 topito's
10> Swifty – 1 topito
« Laatst bewerkt op: 3-04-2010, 19:30:59 door Molcrazy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2010, 17:03:48 »
Weekopdracht 1:
Maak een origineel logo voor onze huisbar 'De Globetrotter' en leg kort uit waarom je precies dat logo gecreëerd hebt!

De uitslag is als volgt:

1) Niuno


Ik heb voor dit ontwerp gekozen, ten eerste omdat we rondreizen. De bar globetrottert met ons mee de wereld rond. Daarnaast is een appel niet alleen goed tegen de dorst, maar ook nog voedzaam.
En met 'Appeltje voor de dorst' doel ik op de pot die gedurende de komende weken gevuld wordt en aan het eind van de reeks kan worden gewonnen.

2) Nicky

Ik heb voor deze logo gekozen omdat, ik het erg bij het concept vind passen en ik vind het wat werelds hebben en dat is WIDM ook, dus bij deze.

3) Swifty

De wereldglobe, maar dan met een Mollenkoppie, want we trekken de wereld over met een Mol in ons midden. De ovaal rondom de wereldbol verbeeldt het rondtrekken. Excuses voor de dubbele lijntjes hier en daar, maar ik kon geen gummetje vinden (en ach, het geeft wel een beetje snelheid weer, en aan de eerste aflevering te merken reizen we best snel rond).

De overige kandidaten mogen hun eigen logo’s in hun eigen topic plaatsen, als zij dit willen.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2010, 21:13:20 »
Weekopdracht 2

Tien jaar Wie is de mol heeft natuurlijk een hoop hoogtepunten opgeleverd. Omschrijf jouw favoriete moment uit 1 van de 10 Nederlandse molseries. Het mag over een opdracht gaan, een prachtige locatie, een verrassende exit, een onverwachte mol, aan jou de keuze. Je hebt wel een maximaal aantal woorden, namelijk 100. Wees creatief en overtuig ons waarom jouw fragment er bovenuit steekt. Wie weet levert je het topito's op.

1. Lukie4
Het beste moment in honderd woorden beschrijven. Kies je dan voor het allermooiste als Frederique de heuvel op fietst?  Of voor Hans die in zijn oranje broek door de bioscoop heen kruipt? Of toch voor George die zo zijn best lijkt te doen op de fiets? Allemaal mooi en gedenkwaardig, maar mijn moment waarbij ik iedere keer weer lachend van mijn stoel val is Marc Marie die niet alleen eigenwijs is maar ook geïrriteerd.  Het moment heeft alles: fanatieke kandidaten die hun best voor geld, samenwerking, mooie beelden, miscommunicatie , humor en gemol door kandidaten die geen mol zijn.

2. MGM
“En toen” van Ramses Shaffy. De allerbeste muzikale hint van Schiffers.fm in de afgelopen tien moljaren. De meest vreemde theorieën passeerde de revue, maar uiteindelijk was het veel simpeler. Niemand had de moeite genomen een woordenboek erbij te pakken. Anders was de betekenis van de hint stukken duidelijker geweest. Dan hadden we gezien dat “Toen” Thais is voor “mol” en misschien was het dan ook opgevallen dat de Mol al haar biechten begon met het woord “toen”. Voor mij was het een gemiste kans – een van velen. Het blijft verdomd veel raden want niets is wat het lijkt.

3. Vieffan
Het is moeilijk om een favoriet moment te kiezen uit wie is de mol. Meestal vind ik een seizoen gewoon heel leuk. Ik vond vooral het seizoen met Yvon als mol erg leuk. De opdracht waarbij Yvon en Lottie moesten duiken en Marc-marie op het strand vond was erg grappig. Vooral omdat Isabelle constant zo hard stond te schreeuwen en je MM steeds bozer/geïrriteerde zag worden. Maar nog steeds kon hij allemaal grappen maken. En arme Yvon die ziek was. Ik was ook heel erg verrast toen bleek dat Yvon de mol was, ik zat op Lottie.


Topito-tussenstand

1) Niuno – 3 topito’s
   Lukie4 - 3 topito's
2) Nicky – 2 topito’s
   MGM - 2 topito's
3) Swifty – 1 topito
   Vieffan - 1 topito
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2010, 14:46:44 »
Weekopdracht 3

Stel een lekker menu samen bestaande uit voorgerecht, hoofdgerecht en dessert zodat zelfs Jamie Oliver jaloers zou worden. Dit menu zal opgediend worden aan belangrijke gasten. Zorg er dus voor dat je menu stijlvol en uniek is.

1. MGM

Voorgerecht: Pannenkoekentorentje gevuld met prei en ham. Geserveerd met een schuim van groene erwten.
Hoofdgerecht: Spies van de grill met kipfilet gemarineerd in sojasaus en honing. Geserveerd met een rucola salade gevuld met mozzarella, tomaten, komkommer en walnoten. Naar keuze met gebakken of gepofte aardappelen of rijst.
Nagerecht: Een chocolade Mol geserveerd op een molshoop van bananenmousse. Geserveerd met slagroom en chocoladesaus.


2. Dolfie

Voorgerecht: Pizza Fritta 
Hoofdgerecht: Risotto met appel vergezeld  door een heerlijke italiaanse salade.
Nagerecht: IJs met vruchtjes en chocoladesnippers


3. Lukie4

Voorgerecht: Carpaccio van zeebaars met misosaus met wasabi.
Hoofdgerecht: Lamsrack in pancetta met tomatenanitboise  op een bedje van spinazie.
Nagerecht: Semifreddo met hazelnoot.


Topito-tussenstand

1> MGM - 5 topito's
2> Lukie4 - 4 topito's
3> Niuno – 3 topito’s
4> Nicky – 2 topito’s
4> Dolfie - 2 topito's
6> Swifty – 1 topito
6> Vieffan - 1 topito

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2010, 16:22:14 »
Weekopdracht 4

Deze week gaan we open kaart spelen. We gaan de opdracht namelijk niet via de PM spelen, maar in de kandidatentopics. Leg in maximaal 50 woorden uit waarom jij een medekandidaat een topito gunt. Post je motivatie in zijn of haar topic. Het maximum aantal woorden is belangrijk. Je mag niet over de 50 woorden heen. Ook is het niet toegestaan in de loop van de week van keuze te wijzigen.

De kandidaten met de meeste stemmen winnen resp 3, 2 en 1 topito. In het geval van een gelijke stand, geeft de motivatie de doorslag. O ja, om voor topito's in aanmerking te komen, moet je deze week wel zelf meedoen. Krijg je de meeste stemmen, maar doe je zelf niet mee, gaan de 3 topito's direct naar de nr 2 uit de uitslag.


1. Titatoon kreeg 3 stemmen

molow ik gun jou een topito omdat je er ten eerste net als ik nog geen hebt. je ben een goede kandidaat die ik het gun om ver te komen. en wat voor mij ook belangrijk is: je ben een leeftijdsgenoot! nouw ik hoop dat je um krijgt …titatoon

2. Ootje kreeg 2 stemmen + haar motivatie gaf de doorslag voor de 2e plaats

Molow, ik gun jou een topito omdat de anderen er allemaal al veel te veel hebben en we moeten voorkomen dat iemand een topo haalt. (Tenzij ik dat ben natuurlijk  >:D.)


3. Molow kreeg 2 stemmen

Ik gun Titatoon een topito, omdat hij zeer creatief is (diner-opdracht), erg aardig (mij een topito geven) en een leeftijdsgenoot. Ik probeer toch te winnen, dus had verwacht dat niemand mij iets zou geven. Hier mijn dank. ::bravo::
Ik hoop dat je hem krijgt. Nog vijf woorden over. Poep.



Topito-tussenstand

1> MGM - 5 topito's
2> Lukie4 - 4 topito's
3> Niuno – 3 topito’s
3> Titatoon - 3 topito's
5> Nicky – 2 topito’s
5> Ootje - 2 topito's
5> Dolfie - 2 topito's
8> Vieffan - 1 topito
8> Molow - 1 topito
8> Swifty – 1 topito
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2010, 18:43:55 »
Weekopdracht 5

Deze week moeten jullie een limerick* maken. Deze limerick moet iets met de Virtual Mole te maken hebben. Het mag over een medekandidaat gaan, een opdracht die is geweest, een plaats die we bezocht hebben, je kan het zo gek niet bedenken. Leef je uit, zolang je het formaat van een limerick maar aanhoudt.

De limerick mag weer via de PM gestuurd worden naar Daisy. De beste 3 inzendingen verdienen weer respectievelijk 3, 2 en 1 topito('s). Let op, er is 1 persoon die in theorie aankomende week de vrijstelling zou kunnen winnen. Deadline is zoals gewoonlijk donderdagavond (11 maart), 23.59 uur. Te laat is te laat.

* Voor wie niet weet wat een limerick is, klik hier.

1e plaats: Ootje

Een zekere meester uit Brabant
Die sloeg met zijn kop op een rotswand.
Hij riep heel hard: “Au,
wat maak je me nou?
Dat kost me een hoek- en een voortand!”

2e plaats: Niuno

Gesnotter in de Globetrotter
Twee naar huis want dat ging wat vlotter
Wat een lol, Daisy
Plot van Molcrazy?
Het wordt hier hoe langer hoe zotter

3e plaats: MGM

Een molkandidaat genaamd Ootje
is op zoek naar spannend cadeautje.
Haar maat raakt een rots
en krenkte zijn trots.
Oh, wat is dit spel toch een zootje.

Tussenstand na 5 weekopdrachten

1> MGM - 6 topito's
2> Niuno – 5 topito’s
2> Ootje - 5 topito's
4> Lukie4 - 4 topito's
5> Titatoon - 3 topito's
6> Nicky – 2 topito’s
6> Dolfie - 2 topito's
8> Vieffan - 1 topito
8> Molow - 1 topito
8> Swifty – 1 topito

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2010, 23:22:13 »
Tussenstand na 6 weekopdrachten

1> MGM - 6 topito's
2> Nicky – 5 topito’s
2> Ootje - 5 topito's
2> Niuno – 5 topito’s
5> Lukie4 - 4 topito's
5> Molow - 4 topito's
7> Titatoon - 3 topito's
8> Vieffan - 2 topito's
8> Dolfie - 2 topito's
10> Swifty – 1 topito
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Reactie #7 Gepost op: 28-03-2010, 10:40:53 »
Uitslag weekopdracht 7:

1. Ootje
Lees hier de weekopdracht van Ootje

2. MGM
Lees hier de weekopdracht van MGM

3. Lukie4
Lees hier de weekopdracht van Lukie4

 Eindstand na 7 weekopdrachten
1> Ootje - 8 topito's
2> MGM - 8 topito's
3> Nicky – 5 topito’s
3> Lukie4 - 5 topito's
3> Niuno – 5 topito’s
6> Molow - 4 topito's
7> Titatoon - 3 topito's
8> Vieffan - 2 topito's
8> Dolfie - 2 topito's
10> Swifty – 1 topito


* wint op basis van score tijdens de laatste opdracht

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Reactie #8 Gepost op: 3-04-2010, 19:51:25 »
Weekopdracht 8

De winnaar is niemand minder dan ... Lukie4!



Meteen maar beginnen met schrijven
Op ongeveer honderd woorden uitkomen dat is de kunst
Lang geleden lijkt het toen we begonnen

C
urieus was het begin in de bar van het hotel
Razend snel waren de vliegreizen van hot naar her
Als dieptepunt benoem ik de angstige sprong van de Eiffeltoren
Zeer gaaf was het Formule 1 racen in Australië.

Y
es dat was mijn hoogtepunt

Dank aan de schrijvers
Al met al best veel werk voor jullie
Ik neem mijn hoed er voor af
Stiekem hoop ik op de finale met Nicky en Vieffan
Yes dat zou helemaal geweldig zijn.
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Reactie #9 Gepost op: 12-04-2010, 21:05:52 »
Weekopdracht 9

De winnaar is Ootje. Zij maakte een terugblik op het programma tot zover. Helaas is het bestand te groot om hier te plaatsen, ik zal morgen kijken of ik hier wat in kan editen. :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Reactie #10 Gepost op: 15-04-2010, 17:16:54 »
Van een onzer verslaggevers

Het spel De Virtuele Mol nadert de finale. Na een spannende strijd die op 6 februari 2010 in het Victoria Hotel in Amsterdam onder leiding van het presentatieduo Daisy en MC begon met dertien kandidaten, zijn er nu nog vier spelers over. Een kandidaat zal nog moeten afvallen voor de finale op 17 april.

De lobby van het Victoria Hotel.

De vier spelers die nog in het spel zitten, zijn:
Lukie4


MGM


Ootje


Vieffan


Een van deze spelers zien we op 17 april niet meer terug. Van de drie overblijvers is er eentje de mol, hoewel, niets is wat het lijkt natuurlijk …

Uw verslaggever reisde mee met de molkaravaan en zette zijn impressies voor de lezers van onze krant op papier.

De bikkelharde strijd begon in Griekenland bij het orakel in Delphi, waar werd bepaald wie de mol zou zijn.


Daarop volgde een spannende opdracht op de Akropolis in Athene,



een spelletje wagenrennen in het Colosseum in Rome,



een kanaalbootrace in Venetië,




een vuur- en rooksignalenproef in de Finse bossen, waarbij een van de kandidaten haar handschoenen was vergeten,



en een spannend avontuur in de Londense metro,



waarna het gezelschap, inmiddels al aardig uitgedund, in de Franse hoofdstad arriveerde. Hier bestond de eerste proef uit bungeejumpen van deEiffeltoren.



Daarop volgde een wijnproeverij in het paleis van Versailles



en last but not least: een nachtelijke en niet van gevaar ontblote opdracht in het Louvre.



Vervolgens ging het gezelschap aan boord van een cruiseschip naar de Verenigde Staten, waar een van de kandidaten zijn kostbare camera verloor. Dat daarbij ook een aanzienlijk deel van de pot overboord ging, leek hem veel minder te deren. Toch was hij de mol niet …



Eenmaal weer aan land volgde een spelletje poker in Las Vegas, waarbij de oude rot ootje het jonge volkje het nakijken gaf,



een  proef in de Grand Canyon,



en de laatste proef op Amerikaanse bodem was op het strand van Long Beach.



Van Amerika vloog het steeds kleiner wordende gezelschap naar Australië. De eerste proef daar was bij Ayers Rock, waarbij een kandidaat ernstig gewond raakte aan zijn hoofd.



Van Ayers Rock naar de F1-race in Melbourne, als verjaardagscadeau voor de vrouwelijke helft van het presentatieduo Daisy.



Vandaar trok de karavaan naar Canberra, waar een spannende proef werd gespeeld in de Telstra Tower.



Van Australië ging het naar Hong-Kong , waar het gezelschap overnachtte in het Grand Hyatt Hotel.



Hierop volgde een overnachting in de Victoria Peak Garden. De kandidaten droegen limericks voor rond het kampvuur en hadden eindelijk eens een avond ongecompliceerd plezier.
Via de Taj Mahal in Agra, India,



reisde het gezelschap verder naar Vladivostok, alwaar men aan boord ging van de Transsiberië Express, op weg naar Moskou. Onderweg genoot men met volle teugen van het schitterende Baikal-meer, de eindeloze berkenbossen en de pittoreske dorpjes, die regelrecht uit een oud Russisch sprookje leken te komen.


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rangen en Standen van de Weekopdracht
« Reactie #11 Gepost op: 15-04-2010, 17:17:31 »
En toen … Moskou zelf. Op het Rode Plein moest het Kremlin tegen indringers worden beschermd. Deze proef liep uit op een drama omdat de mol perse twee Russische bewakers wilde inhuren. Ja beste lezers, u leest het goed. Uw verslaggever heeft natuurlijk zeeën van tijd gehad om uit te vogelen wie de mol is.



Van Moskou naar Zuid-Afrika, alwaar men op zoek moest naar ene Kimberley. Geen eenvoudige opgave in zo´n groot land, tot de kandidaten gelukkig nog net op tijd ontdekten dat Kimberley geen wie, maar een waar was



Van Kimberley naar een van de vele wildparken in Zuid-Afrika, waar de kandidaten de opdracht kregen zoveel mogelijk mooie foto´s te maken. Een fluitje van cent zegt u, en dat had het ook moeten zijn … als je tenminste het beschermingskapje van voor de lens vandaan haalt. Als dat geen mollenstreek is …
Het resultaat was een tijger die 9 keer vereeuwigd werd, en die wij u dus ook niet willen onthouden.



Vervolgens ging het naar de piramide van Cheops voor een opdracht in een van de oudste culturele erfgoederen van onze wereld.



Een bloedstollende bootrace over de Middellandse Zee volgde,



en als uw verslaggever dit schrijft, zijn de kandidaten na een slopende reis die hen naar alle continenten voerde, weer terug op Europese bodem voor de laatste loodjes.

Wie gaat dit zenuwslopende spel winnen? Wie is de mol en heeft zijn medespelers al twee maanden voor de gek gehouden? Uw verslaggever weet het inmiddels.

Aanstaande maandag volgt de exit van de laatste speler voor de finale, die het weekend daarop zal worden gespeeld. U kijkt toch ook?


--------------------------
Dit was de winnende opdracht van Ootje! :)