Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 436371 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1820 Gepost op: 5-01-2021, 14:58:57 »
Ja joh tuurlijk laat iedereen nog meer boeten voor de foute strategie en aanpak van onder andere Hugo de Jonge en Mark Rutte  ::niet-ok:: mag hopen dat dat niet waar is zeg...

Ik neem De Jonge heel veel kwalijk. Maar dat de besmettingen niet snel genoeg dalen is niet zijn schuld....
You'll never walk alone

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1821 Gepost op: 5-01-2021, 15:52:20 »
Ik neem De Jonge heel veel kwalijk. Maar dat de besmettingen niet snel genoeg dalen is niet zijn schuld....
Ja dit inderdaad. ::niet-ok::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1822 Gepost op: 5-01-2021, 16:07:31 »
Bron?

Dat hoorde ik vanmorgen op de radio, kan het op internet ook niet vinden overigens...  ::ohno::

En eens met Hautoa en Nieky dat het handelen van De Jonge en Rutte niet sterk was, maar zeker niet de hoofdoorzaak van de vele besmettingen

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1823 Gepost op: 5-01-2021, 16:12:31 »
Eh dat de besmettingen niet snel genoeg dalen is wel deels schuld vd jonge en rutte.
A ze komen veel te laat Met maatregelen en
b die ze dan ook nog Lang niet altijd sanctionerend opvolgen om
c dan als mosterd na de maaltijd te zeggen dat ze eerder Hadden kunnen Schakelen.
( ook nu weer ja we Hadden de ggd eerder kunnen vertellen zich  te richten op Pfizer vaccin)

Tuurlijk is het aantal besmettingen voor grootste deel aan het niet  opvolgen van maatregelen te wijten en dus aan gewone burgers.  Maar de regering had meer kunnen en moeten doen om het niet opvolgen minder makkelijk te maken ( bv te Lang verwittigd bij illegale feesten, nog steeds niet altijd beboet bij anti corona demonstraties, te laks Met verplicht testen na reisadvies )

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1824 Gepost op: 5-01-2021, 16:22:56 »
Ik neem De Jonge heel veel kwalijk. Maar dat de besmettingen niet snel genoeg dalen is niet zijn schuld....
Dit heeft natuurlijk 2 kanten: beleidsmakers en burgers. Alleen het een hangt wel samen met het ander.

Heeft voor het eerste deel te maken met beleid en visie en vooral het gebrek eraan. Mensen geen perspectief bieden, niet weten waar ze aan toe zijn. Chaos creëren. Waarom mag het een wel en het andere niet? Jarenlang bezuinigen op de zorg ten tijde van Rutte II, waardoor je als land niet voorbereid bent op deze situatie. Of Grapperhaus, die zijn eigen regels overtreedt. Zorgt ook weer voor een groep wappies die dan denkt: als hij het mag, wij dan ook.

Het is frustrerend om te zien dat er zoveel mensen zich niet aan de regels houden, maar dat komt deels door het gedrag van mensen, maar dat is ook weer inherent aan de manier waarop zij besluiten nemen en communiceren. Neem de dag waarop de lockdown werd aangekondigd. Je wilt geen black friday taferelen hebben, maar wat krijg je? Mensen die op de maandagmiddag/avond nog even snel kerstinkopen doen bijvoorbeeld. Het een is het gevolg van een ander. Het is frustrerend dat anderen zich niet aan de regels houden, als je dat zelf wel doet. Dat je je leven en vooral je vrijheid kwijtraakt, omdat anderen zo asociaal zijn zich er niet aan houden.

En hoe komt dat? Deels door de eigenwijsheid van mensen, maar ook door de enorm puinhoop die zij ervan maken. Daar zijn wat mij betreft twee schuldigen die samenhangen.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2021, 16:29:51 door MollenvangR-Art »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1825 Gepost op: 5-01-2021, 17:22:24 »
Strenge dictatuur zou de meest efficiente manier zijn waar mensen naar luisteren, maarja... dat is ook geen optie.

Grootste probleem van Rutte/De Jonge lijkt me de onduidelijkheid. Het best weergegeven in Even Tot Hier.
Daarnaast hadden we lang te maken met een aantal wetten, waardoor niet alle maatregelen zomaar verplicht konden worden. En zolang een Nederlander het woord verplicht of verboden niet hoort, blijft deze gewoon doorgaan met wat hij deed.

Grootste idiote op dit moment is toch wel die vaccinatieregeling, waar ook anderen een rol in spelen. Al maandenlang weten we dat er ooit gevaccineerd moet worden en worden er plannen gemaakt en nu opeens komt er de kritiek en worden er dingen overhoop gegooid. Zowel de voorbereidingen als de bedenkingen daarbij hadden toch veel eerder kunnen plaatsvinden?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1826 Gepost op: 5-01-2021, 17:37:51 »
b die ze dan ook nog Lang niet altijd sanctionerend opvolgen om

Het is allemaal de schuld van Grapperhaus  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1827 Gepost op: 15-01-2021, 12:55:08 »
Asscher al gesneuveld. Zou het kabinet opstappen?

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1828 Gepost op: 15-01-2021, 13:13:02 »
Na het interview met Sigrid Kaag heb ik daar geen twijfel meer over. D66 en ChristenUnie gaan eruit stappen

Edit: Rutte III is gevallen
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 13:34:31 door ViWiRu »
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1829 Gepost op: 15-01-2021, 13:37:57 »
Weg is weg, al hadden hier ook alleen de verantwoordelijken van toen van mij weg mogen gaan. (dus een Wiebes, Asscher die al weg was gegaan, Rutte zelf misschien wel etc.).

In principe hebben een CU en D66 hier iets minder mee van doen toch, want die zaten niet in Rutte II (al liep deze zaak van de ouders natuurlijk ook tussen 2017 en nu). Maar ja dit is ook een beetje symboolpolitiek zo'n 2 maanden voor de verkiezingen. Daarmee zijn de onschuldige ouders niet geholpen door de jarenlange schade die hen is aangedaan.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 13:44:18 door MollenvangR-Art »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1830 Gepost op: 15-01-2021, 13:54:45 »
Voor de verkiezingsuitslag zal het allemaal niet heel veel uitmaken denk ik. Volgende periode gaan we helaas gewoon weer met een rechtse regering verder... ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1831 Gepost op: 15-01-2021, 14:21:38 »
Nou, nou, Rutte komt eens ergens niet mee weg.

Maar verder zal het inderdaad vermoedelijk weinig veranderen.
VVD zal wel weer de grote verkiezingswinnaar zijn, dus Rutte kan zich alvast rustig oriënteren op z'n nieuwe centrumrechtse coalitiepartners.
PVDA kwakkelt al jaren & deze situatie zal ze geen extra kiezers opleveren.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1832 Gepost op: 15-01-2021, 14:45:43 »
Denk ik ook.
D66 vrees ik ook voor na kabinetsdeelname, maar misschien kan Sigrid Kaag voor een wondertje zorgen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1833 Gepost op: 15-01-2021, 15:38:30 »
Nou, nou, Rutte komt eens ergens niet mee weg.

Maar verder zal het inderdaad vermoedelijk weinig veranderen.
VVD zal wel weer de grote verkiezingswinnaar zijn, dus Rutte kan zich alvast rustig oriënteren op z'n nieuwe centrumrechtse coalitiepartners.
PVDA kwakkelt al jaren & deze situatie zal ze geen extra kiezers opleveren.

Ik moet 't nog zien of het Rutte in de peilingen geen zetels gaat kosten. Het zou best kunnen dat mensen denken "Tja waarom zou hij wél een nieuwe start mogen maken en Asscher b.v. niet". Wim Kok verliet het politieke toneel wel na de Srebrenica-affaire.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1834 Gepost op: 15-01-2021, 18:00:21 »
Sorry maar dit is echt mosterd na de maaltijd. Zoveel te laat als dit echt om de toeslagen affaire gaat en er worden onschuldigen ( aan due affaire) geslachtofferd.
Ik kan dit echt niet los zien van de naderende verkiezingen.

Helaas is het Nederlandse bestel dusdanig versplinterd geraakt,dat bepaalde politieke kleuren moeiteloos van het een naar het ander overlopen en je nooit meer een kleurvast schilderij kunt gaan maken. Teveel van de aanwezige kleuren gedijen alleen maar in combinatie met andere kleuren en sommige kleuren geven al bij voorkeur aan liever in de oppositie te zitten. Weer andere kleuren worden al uitgesloten op voorhand voor evt coalities.

Ik heb niet de verwachting dat het politiek bepalende landschap in Nederland er na zeg mei anders uit gaat zien.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1835 Gepost op: 24-01-2021, 19:28:12 »
Treinstation Eindhoven gesloten na rellen. Sorry maar als het station nu eerder was gesloten waren er minder relschoppers.

Kijk dat er in Amsterdam bij de demonstratie een zittend persoon met een gummiknuppel een knal krijgt is niet goed te praten. Maar aan de andere kant gold er op dat moment een politieverordening om het plein te verlaten, dus was die persoon in overtreding...

Ik ben het in principe best eens met de betogers over dat onze vrijheid wordt beperkt ,en dat ze hun mening mogen verkondigen. Maar heel de maatregelen due nu worden genomen komen voort uit de situatie die er in de wereld heerst, covid. En het lijkt in alles of de betogers dit niet willen inzien, volgens hun zijn de maatregelen er enkel op gericht om de macht vd politiek te tonen en het beperken van de individuele vrijheid .

Dat er een man daar zegt dat hij dit doet voor de vrijheid van zijn kinderen, wat hebben die kinderen eraan als hij straks 3 weken kunstmatig in coma wordt gehouden ivm Corona.

Dat hij dan durft te spreken over dictatuur , gaat me echt ettelijke straten te ver.
De regering is er niet op uit om onze vrijheden te beperken en hun macht te tonen, maar probeert wanhopig de gevolgen van deze pandemie zo klein mogelijk te houden. En ja de maatregelen zijn niet leuk en ja zon avondklok raakt veel mensen direct, helaas is dat nodig. 

Dus nogmaals een oproep, zie de beperkingen niet als persoonlijk, maar kijk naar de bedoeling achter de maatregelen.  2 miljoen doden wereldwijd. Veel landen hadden in 2020 meer doden dan in welke oorlog ook. Laten we ervoor zorgen dat 2021 in dat opzicht geen opvolger wordt van 2020.  En ja daarvoor moeten we allemaal zaken inleveren waar we aan gehecht zijn, onze vrijheid,onze mening.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1836 Gepost op: 24-01-2021, 22:50:06 »
Het is nog een stukje erger geworden qua rellen geloof ik  ::) en ergens snap ik het nog ook (avondklok is de zoveelste onzinnige maatregel die er doorheen gedrukt is die het falen van Hugo en Rutte moet verbloemen) vrijheden die worden afgenomen. Al kan je deze vernielingen, plunderingen en brandstichtingen niet goedkeuren. Dat is ronduit asociaal.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 22:53:22 door MollenvangR-Art »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1837 Gepost op: 24-01-2021, 22:59:01 »
Protest snap ik opzich nog wel inderdaad. Maar als je Corona wel serieus neemt, maar puur de maatregelen te ver vind gaan, kan je ook prima op 1,5 meter protesteren.

Probleem bij de gemiddelde demonstratie is al dat dat bijna niet wordt gedaan, omdat de grootste protestanten de 1,5 meter al te ver vinden gaan en iedereen willen knuffelen.

Maar vandaag zijn het toch vooral de hooligans en de jongeren die zich verveelden, waarvan je hoort.


En het falen van Rutte en De Jonge vind ik ook lastig te beoordelen. Ja, sommige dingen konden beter en sneller, maar volgens mij zijn vrijwel alle landen om ons heen aan het 'falen'. Waar is er momenteel allemaal een avondklok en lopen de besmettingen uit de hand?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1838 Gepost op: 24-01-2021, 22:59:59 »
(avondklok is de zoveelste onzinnige maatregel die er doorheen gedrukt is die het falen van Hugo en Rutte moet verbloemen)
*een maatregel die nu nodig is omdat ze niet een jaar geleden de juiste maatregelen hebben genomen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1839 Gepost op: 24-01-2021, 23:02:02 »
*een maatregel die nu nodig is omdat ze niet een jaar geleden de juiste maatregelen hebben genomen.
Ook goed :P Maar in ieder geval hun falen aantoont  ::niet-ok::