Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 437618 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #340 Gepost op: 29-10-2012, 20:53:16 »
Ik snap niet waarom je perse zo'n vliegtuig nodig hebt. Alleen om Pakistanen lastig te vallen enz. ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #341 Gepost op: 29-10-2012, 22:02:59 »
Interessant akkoord.

Hoewel de paar paragrafen over de veranderingen bij het kindgebonden budget me volkomen duizelden. Wie dat heeft geschreven had het nog even mogen over lezen.
Bij paar stukken hoorde je werkelijk Samson spreken - oa bij energie. Zo'n soort opvoedkundige maar opbouwende toon.



Zijn onlangs 2 aparte rapporten over JSF gepubliceerd. Werd inderdaad in vermeld dat doorgaan inmiddels minder duur was dan stoppen. Neem aan dat het oa op basis was van banenverlies en dergelijke, maar weet het fijne er niet van.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Politiek Nederland
« Reactie #342 Gepost op: 31-10-2012, 05:54:40 »
er zullen er veel eens, om komen {vvlaams]
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Politiek Nederland
« Reactie #343 Gepost op: 1-11-2012, 21:47:55 »
en intussen bij de arme v v d ...................................... vul maar wat in. ::)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #344 Gepost op: 2-11-2012, 08:29:04 »
Ongelooflijk, 80% van Nederland gaat er op achteruit zo...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #345 Gepost op: 2-11-2012, 09:10:03 »
Ongelooflijk, 80% van Nederland gaat er op achteruit zo...

Dat is toch niet zo vreemd? ??? We zijn zwaar aan het bezuinigen, deels door lastenverzwaring. Is niet raar toch dat de meeste mensen daar last van hebben?
Geniet nooit met mate...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #346 Gepost op: 2-11-2012, 11:59:44 »
Dat is toch niet zo vreemd? ??? We zijn zwaar aan het bezuinigen, deels door lastenverzwaring. Is niet raar toch dat de meeste mensen daar last van hebben?

Wel als je uitgaat van sommige verkiezingsprogrammas en/of verkiezingsuitspraken.
Die verwachten op gebieden zowel vooruitgang en verbetering, ondanks bezuinigingen :P Riddle me that ::)



Maar verder.. mja veel gescheeuw en weinig wol. Er moet worden gekort, en fors - dus dat moet ergens vandaan komen. Verzonkenheid in twijfelloosheid helpt al helemaal niet - dus er is een snel akkoord waar beide kanten mee kunnen leven.
Maar dat is voor journalistiek niet handig, dus die pakken er een conflict-frame bij. En gelukkig zijn er altijd oppositie-partijen die wel willen meewerken met het oogpunt dat De Nederlander het nu zo zwaar heeft.

Er gaat sowieso iemand op achteruit.
Dus als dat de lage-inkomens zijn, dan zeurt de SP en wellicht ook de PVV. En natuurlijk CU en CDA, want die zijn natuurlijk begaan met de minderen in de samenleving.
Als het de middeninkomens zijn, dan zeurt iedereen. De meeste partijen omdat het zo'n slag voor de essentieële middenstand is, die het land hebben opgebouwd, zonder wie we niets zijn [et cetera].
Als het de top-inkomens zijn dan bekt dat niet zo lekker. Dus dan frame je dat als middeninkomens [die meestal ook achteruit gaan als de topinkomens moeten inleveren], en pak je er anderzijds de internationale competitie bij, dat we gaan achterlopen als ze ons niet als een aantrekkelijk land presenteren, en dat we multinationals en het bedrijfsleven nodig hebben. En die zijn zo belangrijk en doen zo veel - waarom zou je ze dan korten? Wees blij!

Ohja, en als [bijna] iedereen erop achteruit gaat is iedereen om z'n eigen redenen boos.



Maargoed, een van de weinige positieve aspecten aan dat deel van de media, is een volstrekt onvermogen tot langdurige aandacht.
This too shall pass.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #347 Gepost op: 2-11-2012, 13:20:47 »
En wat gaan we nu aan kostenbeheersing doen? Dat mis ik dus wel in het verhaal. Welke maatregelen worden er genomen in de zorg bijvoorbeeld. Als er niet echt iets gebeurd daar en er wordt geen rem gezet op de uitgaven dan blijven we er geld inpompen en zolang die geldstroom blijft doorgaan zal er niets aan de uitgaven gedaan worden. Pervers is dat.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #348 Gepost op: 2-11-2012, 17:12:13 »
De inkomensafhankelijke zorgpremie is inderdaad geen bezuiniging maar meer een herverdeling van de kosten. Ik heb wel begrepen dat men wat aan de AWBZ wil gaan doen (bv. bepaalde mensen geen vergoeding meer geven voor verblijf in een verzorgingshuis) en ik heb ooit eens van Swifty begrepen dat de AWBZ een enorme kostenpost is binnen de gezondheidszorg. Daar wordt dus wel degelijk bezuinigd.
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #349 Gepost op: 2-11-2012, 17:56:25 »
Dat klopt. Er zullen minder hoogbejaarden in een AWBZ-instelling komen die niet veel zorg nodig hebben. Verder heb ik eerder al eens begrepen dat ze willen kijken naar bijdragen van deze mensen zelf, aangezien ze als ze zelfstandig waren, ook huur en boodschappen moeten betalen.
Verder vind ik dat de zorg enorm per potje wordt bekeken. Op mijn gebied bijv. werd er vorig jaar bezuinigd op de maagbeschermers, die mensen voor kortdurend gebruik zelf moeten betalen nu. Bijna niemand wil maagbeschermers zelf betalen bij kortdurend gebruik van diclofenac of ibuprofen. Feit is dat daardoor meer mensen met maagbloedingen in het ziekenhuis worden opgenomen. Maar dat is een ander potje, ze hebben toch mooi in de apotheekkosten wat bespaard. Zo zijn er talloze voorbeelden waarbij in de eerste lijn verkeerd wordt bezuinigd, waardoor duurdere kosten in de tweede lijn oplopen...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Politiek Nederland
« Reactie #350 Gepost op: 18-01-2014, 19:14:24 »
Op 19 maart (dus over twee maand)zijn in veel gemeentes (in verband met nieuwe samengevoegde gemeentes niet overal) verkiezingen voor de gemeenteraad.

PvdA en VVD proberen nu in Groningen zieltjes te winnen door te beloven dat ze de gaskraan voor 80 % gaan dichtdraaien. Ik verwacht dat men op 20 of 21 maart met de mededeling gaan komen dat het toch niet zo'n heel verstandig idee is om de gaskraan zo ver dicht te draaien.

De PvdA is in elk geval officeel begonnen met de campagne:
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #351 Gepost op: 18-01-2014, 19:15:15 »
* Gaat even egoïstisch en ongenuanceerd doen *

Kost ons miljarden, leegboren dat gebied  ;D
Sorry Test en D*N  ::)
You'll never walk alone

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #352 Gepost op: 18-01-2014, 19:19:30 »
Same here... :-X
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #353 Gepost op: 18-01-2014, 19:20:04 »
 >:( Ik ben geboren in Slochteren hoor >:(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Politiek Nederland
« Reactie #354 Gepost op: 18-01-2014, 19:31:14 »
* Gaat even egoïstisch en ongenuanceerd doen *

Kost ons miljarden, leegboren dat gebied  ;D
Sorry Test en D*N  ::)

Oh, en het spijt je niet voor mij?   >:(
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #355 Gepost op: 18-01-2014, 20:02:28 »
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #356 Gepost op: 18-01-2014, 20:06:22 »
Ze kunnen toch ook schaliegas boren in Boxtel? #dtv
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #357 Gepost op: 18-01-2014, 20:07:54 »
Ik wachtte al totdat ie zou komen  ::rofl::

Maar dat vind ik niet zo'n goed idee. Dadelijk hebben we hier aardbevingen en dalen de huizenprijzen en wordt ons water zwart

 ;D
You'll never walk alone

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Politiek Nederland
« Reactie #358 Gepost op: 18-01-2014, 20:15:43 »
::hypocriet::

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/307428

Citaat
Pagina niet gevonden

De pagina waarnaar jij op zoek bent kan helaas niet worden gevonden. Onze excuses voor het ongemak.

Wat was achter die link te zien?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #359 Gepost op: 18-01-2014, 20:18:18 »
ow bij mij deed hij het wel.

een fimpje van lucky tv waarin wordt gezegd dat Groningen aan de zee wordt teruggegeven. Na Limburg de tweede afgestoten provincie van Nederland ;D

maar eeeh ik vind het wel rot voor de mensen in Groningen hoor. Ik denk dat we eerst het gas eruit moeten halen en daarna de mensen compenseren ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.