Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 438252 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #460 Gepost op: 24-05-2014, 22:22:19 »
en daar hebben we het probleem te pakken.
had Churchill toch gelijk
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Politiek Nederland
« Reactie #461 Gepost op: 24-05-2014, 22:48:03 »
Ja natuurlijk, dat spreekt vanzelf

dat zou vanzelfsprekend moeten zijn. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.. Zelfs in een democratie niet.
er was eens......

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #462 Gepost op: 26-05-2014, 11:57:41 »
Het is toch niet te filmen he? Wanneer er geen exit poll was geweest, was er sprake van een verlies van 1 zetel voor de pvv. Nu die exit poll er wel was, worden de 4 zetels van  de pvv gevierd als een overwinning, terwijl ie gewoon 1 zetel heeft ingeleverd, waar een forse winst werd verwacht.

Mijn mening is dat wilders nu toch is afgerekend op de reeks blunders die hij heeft gemaakt. Had hij die niet gemaakt, dan had ik het niet uitgesloten dat ie met al zijn kandidaten gekozen zou zijn. Want waarom zou Nederland wezenlijk anders stemmen dan de omringende landen, het spook  van het neo-nazisme, waar ik de pvv toch echt toe reken, waart immers door heel Europa.

Het gekwaak over een terugkeer naar de gulden zal nu hopelijk voorlopig verstommen. In tegenstelling tot wat wilders ons wijs probeerde te maken, is dat echt de oplossing niet. In omringende landen hoorde je dat geluid ook niet. Misschien in Frankrijk, maar dat had daar niets met de Europese Verkiezingen te maken, dat roepen ze daar al jaren.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Politiek Nederland
« Reactie #463 Gepost op: 26-05-2014, 12:05:53 »
als we iedere politicus zouden afrekenen op zijn of haar blunders, zou Den Haag een akelig lege plek zijn.

er was eens......

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #464 Gepost op: 26-05-2014, 12:23:25 »
Om nog even terug te komen op de discussie over de dag waarop gestemd wordt: Ik vind vooral het argument "omdat heel europa dat doet" slap. Er zijn zeker een stuk of 7 landen die niet op zondag hebben gestemd maar op donderdag,vrijdag of zaterdag. Dus Nederland is zeker niet de enige.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #465 Gepost op: 26-05-2014, 12:54:14 »
als we iedere politicus zouden afrekenen op zijn of haar blunders, zou Den Haag een akelig lege plek zijn.


ben ik wel met je eens hoor. Maar afrekenen op gevoerd beleid vind ik acceptabel. De kiezer beloont of bestraft een partij immers door er wel of niet op te stemmen.

Echter, uitspraken zoals wilders die nu heeft gedaan, hebben (opgeteld) toch wel effect gehad. Nu er zelfs van binnenuit de partij gereageerd is, door het opstappen van de nodige volksvertegenwoordigers, heeft die trend zich vertaald in het antwoord van de kiezer, afgelopen donderdag.

En dan nog proberen de weggebleven kiezers de schuld te geven. Alsof die 63 procent allemaal bij de pvv terechtgekomen zou zijn, als ze wel zouden zijn gaan stemmen.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #466 Gepost op: 26-05-2014, 17:53:13 »
Wat ik opvallend (en verontrustend) vind, is dat er in Nederland (ten opzichte van Wilders) blijkbaar een grens bereikt is, maar dat een Le Pen in Frankrijk wel gewoon wegkomt met haar uitspraken over Ebola. Ik ben niet blij met de uitslag en hoop niet dat dit een trend is die zich nog verder door gaat zetten.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #467 Gepost op: 26-05-2014, 20:34:17 »
Dat komt omdat dochter Le Pen dat heel slim doet. Ze spelen het een beetje van: ach die oude Le Pen, die heeft toch niks meer te zeggen en ach we weten hoe die is. Maar meneer Le Pen zit wel gewoon in het Europees Parlement.  ::) Dus als Wilders zegt dat hij alleen met Marine samenwerkt, dan loopt hij te jokkebrokken, want zijn parlementsleden, zullen het juist met de oude Le Pen doen.
 
Maar er zitten meer hele enge mensen nu in het parlement, wat te denken van meneer Farage met zijn Ukip, geheel Jobik, die zo gestoord zijn, dat zelfs Le Pen en Wilders niet op ze zitten wachten. Gouden Dageraad heeft heel veel zetels. Je krijgt er gewoon de bibbers van. Gelukkig heeft Vlaams Belang geen zetel en komen de landen die samen wilden werken niet aan de benodigde 7 landen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #468 Gepost op: 26-05-2014, 21:48:07 »
't is nog veel erger.

De volgende Le Pen is in aantocht. Marion, paar jaar geleden als jongste Parlementslid ooit [/sinds heel lang] in Frankrijk.
Momenteel 24 of 25.

Zie:





Dat gaat geen stemmen wegjagen..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #469 Gepost op: 26-05-2014, 22:04:17 »
Er is een lichtpuntje, het zijn allemaal nationalisten, dus die hebben al sowieso een hekel aan buitenlanders. Dus samenwerken is al lastig. Zo was er eerst een fractie met nationalisten. Tot mevrouw Mussolini van de Italiaanse nationalisten zo nodig moest zeggen dat Roemenen criminaliteit in hun dna hebben zitten. En gek genoeg vonden de Roemeense nationalisten dat niet zo leuk en toen was dat het einde van de nationalistische fractie.  ;D

En ja, Fransen en Engelsen zijn nou eenmaal ook niet dol op elkaar.  ;D

Citaat
Het lijkt er niet op dat er in het Europees Parlement één groot anti-Europa-blok gaat komen. De uitslagen van de Europese verkiezingen maken de vorming van zo'n eenheid zeer onwaarschijnlijk, zegt redacteur Gwen ter Horst in het Radio 1 Journaal.

"Er zouden twee anti-Europese fracties kunnen ontstaan: een groep rondom het Britse UKIP van Nigel Farage, met onder meer de Deense Volkspartij daarin; en een groep rondom het Franse Front National van Marine Le Pen, waar de PVV onderdeel van is."

Een samenwerking tussen deze twee blokken is volgens Ter Horst niet mogelijk. "Farage heeft vanochtend opnieuw duidelijk gemaakt dat hij niet wil samenwerken met Le Pen, dus een groot anti-EU-blok komt er niet."

Onrust
De overwinningen van de anti-Europese partijen zullen in het Europees Parlement niet tot onrust leiden. "De grootste politiek families in Europa, de christen-democraten, de sociaal-democraten en de liberalen, kunnen blijven rekenen op een forse meerderheid. Die hoeven zich weinig aan te trekken van de anti-EU-partijen."

De opkomende anti-Europese sentimenten zullen vooral de regeringen in de Europese landen in de problemen brengen, denkt Ter Horst. "De druk op de regeringsleiders neemt enorm toe. Morgen komen de leiders in Brussel bijeen om de uitkomsten te bespreken."
« Laatst bewerkt op: 26-05-2014, 22:17:25 door Loezel »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #470 Gepost op: 26-05-2014, 22:15:59 »
't is nog veel erger.

De volgende Le Pen is in aantocht. Marion, paar jaar geleden als jongste Parlementslid ooit [/sinds heel lang] in Frankrijk.
Momenteel 24 of 25.

Zie:





Dat gaat geen stemmen wegjagen..
is dat de zus van Fleur Agema?
« Laatst bewerkt op: 26-05-2014, 22:17:52 door Bodejos »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #471 Gepost op: 26-05-2014, 22:18:20 »
ben jij toe aan een nieuwe bril?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #472 Gepost op: 26-05-2014, 22:18:50 »
 ::rofl:: ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #473 Gepost op: 26-05-2014, 22:19:09 »
🜃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #474 Gepost op: 26-05-2014, 22:19:20 »
Nee, ik vraag het alleen.......

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #475 Gepost op: 29-05-2014, 12:56:47 »
Net de petitie tegen het leenstelsel getekend ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #476 Gepost op: 29-05-2014, 14:11:01 »
Felle protesten hebben vooralsnog geholpen. De mantelzorgboete is in ieder geval voorlopig van de baan.

De afgelopen jaren is het inwonen van mijn broer bij mijn moeder,  meer en meer overgegaan naar mantelzorg. Hierdoor was het voor mijn moeder, die door lichamelijke gebreken steeds minder kan, mogelijk om thuis te blijven wonen, en toch af en toe dingen zelf te doen waarvoor ze anders hulp van buitenaf nodig had.

De kosten van die hulp van buiten zijn nu niet nodig, dus beiden besparen de gemeenschap veel geld.

Door de mantelzorgboete zouden beiden samen ruim 500 euro per maand moeten inleveren. Het enige alternatief hiervoor zou zijn om apart te gaan wonen, waardoor toeslagen, en de aow van mijn moeder wel intact zou blijven. Hoe krom kan je redeneren, zou je haast zeggen. Daarnaast zouden beiden recht hebben op een toelage voor de aanschaf van huishoudelijke apparatuur, iets wat in de huidige situatie niet nodig is. Kortom, apart wonen zou veel duurder worden voor de maatschappij, maar dat geld zouden ze wel krijgen....

Zoals gezegd, de mantelzorgboete gaat voorlopig niet door, de staatssecretaris kreeg de opdracht naar alternatieven te gaan zoeken.

Ik pretendeer niet dat mijn protest tegen deze maatregel de doorslag heeft gegeven, ik weet dat er heel veel mensen waren, die hetzelfde hebben gedaan als mijn broer en ik, namelijk onze stem laten horen in de Eerste Kamer, waar de plannen op 24 juni worden behandeld. Via facebook en email hebben we onze bezwaren kenbaar gemaakt.

Hoewel de reactie van een woordvoerder van de Eerste Kamer inhield dat men niets kon met individuele gevallen, liet zij wel weten dat de protesten wel "gehoord" zijn. En dat die protesten zeker niet aan dovemansoren waren gericht.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #477 Gepost op: 18-03-2015, 18:22:18 »
 ::bravo:: lekker stemmen vadaag  ::bravo::

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #478 Gepost op: 18-03-2015, 18:23:32 »
Ik ben m'n stempas kwijt ::rofl:: Maar had toch ook niet geweten waar ik op zou moeten stemmen ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #479 Gepost op: 18-03-2015, 18:23:46 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.