Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 438196 keer)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #600 Gepost op: 6-04-2016, 21:13:18 »
Ik had ook verwacht dat het dichter bij elkaar zou liggen. Ik kan alleen niet zo goed tegen de feeststemming bij het  Nee-kamp. Ik had liever ook nog een vakje gehad om aan te kruisen dat ik eigenlijk tegen een referendum ben. Er zijn goede en minder goede punten aan dat verdrag (voor zover ik als leek kon beoordelen) en dat maakte het voor mij toch heel lastig kiezen.

Hier waren net voor 21.00 uur nog wel wat mensen, dus ik verwacht dat die 30% wel gehaald gaat worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #601 Gepost op: 6-04-2016, 21:14:54 »
Ik heb ook pas na 20.30 gestemd, liepen ook nog wat mensen binnen. Dus dat laatste halfuurtje lijkt niks, maar misschien geeft dat wel de doorslag. 1 slag om de arm: 29% met foutmarge van 3%, kan dus ook al 31 zijn, maar ook pas 26...

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #602 Gepost op: 6-04-2016, 21:21:30 »
Wel een goede conclusie van Ron Fresen net op tv. De JA-partijen, die in de wekelijkse peilingen van Maurice de Hond steeds een ruime meerderheid hebben, mochten er op dit moment verkiezingen gehouden worden, zijn er niet in geslaagd de JA-boodschap aan hun achterban over te brengen.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2016, 21:40:52 door Moni »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #603 Gepost op: 6-04-2016, 21:24:26 »
Hier was de opkomst 40%, vond ik hoog. Heb toch nog even gestemd, voor.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #604 Gepost op: 6-04-2016, 21:25:32 »
Wel een goede conclusie van Ron Frezer net op tv. De JA-partijen, die in de wekelijkse peilingen van Maurice de Hond steeds een ruime meerderheid hebben, mochten er op dit moment verkiezingen gehouden worden, zijn er niet in geslaagd de JA-boodschap aan hun achterban over te brengen.

Helaas niet idd. :(

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #605 Gepost op: 6-04-2016, 21:29:22 »
Hmm... ik denk dat het grootste deel van de achterban van die partijen gewoon niet heeft gestemd. En de achterban van PVV en SP is wel massaal gaan stemmen. Ik ben kapot gespamd door GL de afgelopen weken over waarom ik ja moest gaan stemmen. Maar ik ken heel veel GL'sers die niet hebben gestemd. En ik had het ook liever niet gedaan. Als ik moet kiezen, dan kies ik voor ja idd. Maar ik vind dit gewoon een onzin referendum, waar ik liever niet aan mee had gedaan.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #606 Gepost op: 6-04-2016, 21:34:19 »
Het gaat rechtsgeldig worden hoor.

Dit wordt lachen de komende tijd.
En het is triest tegelijk. Wat een stom land hebben we soms
En daarmee bedoel ik niet dat mensen geen NEE mogen stemmen, maar wel dat dit soort rancunereferenda hun gewenste uitkomst kunnen krijgen
You'll never walk alone

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #607 Gepost op: 6-04-2016, 21:39:06 »
Eens met Nieky. Heb alweer bijna spijt van mijn stem.  :P

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Politiek Nederland
« Reactie #608 Gepost op: 6-04-2016, 21:39:13 »
Ron Fresen tweette een kwartiertje geleden dat de opkomst inmiddels is bijgesteld naar 32%
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #609 Gepost op: 6-04-2016, 21:40:00 »
Dit heeft als de 30% gehaald wordt misschien ook wel gevolgen voor Europa zelf toch? Was toen met de Europese grondwet toch ook dat Nederland samen met ik dacht Ierland tegen was en het hele ding niet doorging?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #610 Gepost op: 6-04-2016, 21:43:20 »
Dat kan ik me in dit geval echt niet voorstellen. 27 landen hebben dit al ondertekend. De hele boel hoeft alleen nog geratificeerd te worden en wacht nog op ondertekening van Nederland. Daar gaan 20% van de Nederlanders die boos zijn op de politiek en tegen hebben gestemd in een referendum dat slechts raadgevend is en op het nippertje de vereiste 30% gehaald heeft, echt niks meer aan veranderen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #611 Gepost op: 6-04-2016, 21:44:21 »
komt extra regeltje in voor Nederland.
Was met de europese grondwet ook.
1 extra regeltje, ander kaftje en klaar daarom was het hele referendum ook onzinnig
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #612 Gepost op: 6-04-2016, 21:46:24 »
Dit heeft als de 30% gehaald wordt misschien ook wel gevolgen voor Europa zelf toch? Was toen met de Europese grondwet toch ook dat Nederland samen met ik dacht Ierland tegen was en het hele ding niet doorging?

Ik denk dat dat Engelse referendum over een tijdje wel iets belanrijkers te weeg kan brengen (afhankelijk vd uitslag).
Leeft ons referendum dan echt in de rest van Europa? Volgens mij leven andere zaken meer (terrorisme en vluchtelingen crisis).

Zolang het ja kamp in de 1e en 2e kamer een meerdheid is, zal er niet heel veel gaan veranderen verwacht ik. (Wat Lukie en Loezel ook schrijven).

De 30% is dan wel gehaald, maar dat vind ik nog laag, te laag. Mag van mij gerust op 50% bij dit soort zaken.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #613 Gepost op: 6-04-2016, 21:51:51 »
Eens met Daisy.  ::jaja:: Wat is dit toch een gezellig forum  ::bravo::

De Brexit wordt wel spannend ja. Desastreus voor de Britse economie als Brittanië uit de EU zou stappen en dat weet Cameron ook wel, dus benieuwd hoe hij dit gaat managen. Oveigens wil GB graag hetzelfde associatieverdrag als Oekraïne als ze uit de EU stappen. Daar wil ik dan wel eens een referendum over. Eruit is eruit en als je de lasten niet meer wil, prima, dan moet je het ook maar zonder de lusten zien te redden.  ::zwaai::

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #614 Gepost op: 6-04-2016, 21:52:45 »
De 30% is dan wel gehaald, maar dat vind ik nog laag, te laag. Mag van mij gerust op 50% bij dit soort zaken.

Daar ben ik het wel mee eens. Het is maar de vraag of de mensen, die vanachter hun laptopje in hun luie stoel hun digitale handtekening hebben gezet voor dit referendum, wel zijn gaan stemmen vandaag. Het is veel te makkelijk om mensen op te roepen om handtekeningen te verzamelen om een bepaald referendum te houden, maar nadenken waarover het gaat, dat is dan toch wel even wat anders.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #615 Gepost op: 6-04-2016, 21:59:53 »
komt extra regeltje in voor Nederland.
Was met de europese grondwet ook.
1 extra regeltje, ander kaftje en klaar daarom was het hele referendum ook onzinnig

Yep, lijkt me de meest plausibele optie momenteel
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #616 Gepost op: 6-04-2016, 22:07:22 »
Ik las net een grappige tweet

De Ja stemmers hoefden niet te stemmen vandaag, maar moesten gokken

Denk dat dat iets teveel vanuit het ja-kamp geformuleerd is, maar ergens zit er wel kern van waarheid in.
Ook al was bij 50% van de stemmen het nee-kamp ook wel in de meerderheid denk ik
You'll never walk alone

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Politiek Nederland
« Reactie #617 Gepost op: 6-04-2016, 22:12:56 »
Wel een goede conclusie van Ron Fresen net op tv. De JA-partijen, die in de wekelijkse peilingen van Maurice de Hond steeds een ruime meerderheid hebben, mochten er op dit moment verkiezingen gehouden worden, zijn er niet in geslaagd de JA-boodschap aan hun achterban over te brengen.
Maurice de Hond is zo onbetrouwbaar als wat (sorry). Ik ben ook een tijdje lid geweest van peil.nl. Je krijgt iedere week een mail waarin je moet invullen op welke partij je gaat stemmen (in dit geval dus voor of tegen). En soms ben je daar helemaal niet mee bezig en weet je niet wat je moet invullen. Het stomme van die enquête is dat hij er nooit een "weet ik niet" knop bij heeft zitten dus dan moet je dus maar wát invullen... Dus ik geloof dat er veel mensen zijn die gewoon random iets invullen bij die enquêtes.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #618 Gepost op: 6-04-2016, 22:27:06 »
Eva had hoge verwachtingen, maar toen ze uit het stemhokje kwam voelde ze zich al snel leeg van binnen. “Het ging allemaal zo onhandig en gehaast. Mijn ouders zeiden nog: ‘Wacht nou nog een paar jaar tot de Tweede Kamerverkiezingen, dan kun je stemmen op een partij waar je echt van houdt’.”

De speld
:D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #619 Gepost op: 6-04-2016, 22:39:17 »
Ja leuk. ;D

Dan deze ook.

Rutte: “Fantastisch om eindelijk invloed te hebben op Europees beleid.”
ook de speld
If I was a haircut would you wear a hat?