Auteur Topic: DE FINALE  (gelezen 12435 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: DE FINALE
« Reactie #40 Gepost op: 12-07-2010, 00:06:17 »
Wesley Schneider vond ik deze wedstrijd niet zo goed maar vorige wedstrijden speelden hij wel beter maar Schneider had ook gewisseld mogen worden hoor opzich blinkte niemand er echt uit ojawel  :) MAARTEN STEKELENBURG

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: DE FINALE
« Reactie #41 Gepost op: 12-07-2010, 00:46:54 »
Heel jammer voor Oranje. Ik had ze echt de penalty's gegund. Ik vond dat het zo wel mocht beslist worden, want eerlijk gezegd vond ik beide ploegen het niet waard om rechtstreeks wereldkampioen te worden op basis van een goal in de verlengingen.

Over de overvloed aan gele kaarten: sommigen waren verdiend maar het waren er echt wel veel! De eerste helft vond ik beter gefloten. Ook ik heb de indruk dat de scheidsrechter de wedstrijd enigzins kapot heeft gefloten. Soms moet je ook eens iets door de vingers durven zien. Maar hoe dan ook, die rode kaart ging er sowieso aankomen. En dat was misschien tegelijk de doodsteek. Al waren die gemiste kansen van Robben natuurlijk ook niet van de minsten. Maar ik onthou vooral een scheidsrechter die alles volgens het boekje wou doen. En dan krijg je natuurlijk niet de allermooiste der WK-finales!
 
't Is volstrekt normaal dat iedereen nu erg teleurgesteld is. Ik ben zelf ook wat teleurgesteld in deze WK-finale, had er veel meer van verwacht. Maar kop op allemaal, tweede worden is nog niet zo dramatisch. Wij waren er bv. niet eens bij. ;) Wel jammer van al het gedrukte werk, de vlaggen, kranten etc. Misschien toch net iets te zelfzeker geweest? Dat moet een onprettig zicht zijn ginder in Zuid-Afrika. Het merendeel van het stadion kleurde oranje (veel Zuid-Afrikanen kozen de kant van Nederland), het zal daar nu wel een stadion zijn vol met ontzettend véél bedrukte gezichten. Hopelijk kunnen ze het daar met zijn allen goed verwerken!

Btw, wie had ooit kunnen denken dat Octo-Paul het bij het goede eind zou hebben. Dat beest is dus echt veel geld waard nu of zo ... ::rofl::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: DE FINALE
« Reactie #42 Gepost op: 12-07-2010, 07:26:25 »
Ik ben niet eens zo erg teleurgesteld. Ik had al niet echt verwacht dat we gingen winnen. Zo denderend was het spel het hele WK ook niet. En de tegenstander was gewoon beter. De Jong en Van Bommel hadden allebei met rust al aan de kant kunnen zitten en het was een wonder dat we de verlenging haalden met elf man. Die rode kaart van Heitinga was dan net weer wat overdreven, maar goed. Spanje heeft het gewoon meer dan verdiend. Dit keer geen trauma denk ik, want de beste heeft gewoon gewonnen.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: DE FINALE
« Reactie #43 Gepost op: 12-07-2010, 07:30:21 »
ik ben het nu alweer vergeten, het is dat ik het hier lees :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: DE FINALE
« Reactie #44 Gepost op: 12-07-2010, 10:25:26 »
Het gekke is, ik lees haast nergens dat ''wij'' Spanje de schuld geven van de nederlaag.

Toen ik vanmorgen op mijn werk kwam, reageerde iedereen gelaten, met een gevoel van: we hebben het over onszelf afgeroepen.

Zo was het ook. Nederland speelde niet tegen Spanje, Nederland ging in discussie met de scheidsrechter, en dat is een bij voorbaat verloren wedstrijd.


Hoe nu verder? Ik zeg niet dat Nederland nu nooit meer een toernooi zal winnen, maar de speelstijl is nu wel bekend bij de komende tegenstanders. Ik geef ze een goede kans over twee jaar in Polen en de Oekraine, maar dan moeten ze wel tegen de andere 11 spelen, en niet tegen de scheidsrechter.

En die Webb moet niet voor iedere scheet een gele kaart geven, dat ook.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: DE FINALE
« Reactie #45 Gepost op: 12-07-2010, 11:03:27 »
En die Webb moet niet voor iedere scheet een gele kaart geven, dat ook.
daar ben ik het totaal niet mee eens het moet gewoon een keer ophouden met overtredingen. als je tegen iemand been trapt ben je gewoon verkeerd bezig. webb floot gewoon de regels alleen een aantal keer was hij niet consequent door de jong, van bommel en puyol niet gelijk rood te geven.

nederland speelde erg zwak, ze waren overal te laat en dan schopte ze iemand onderuit om spanje uit het spel te halen.
spanje verdient gewonnen
Menno is gek

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: DE FINALE
« Reactie #46 Gepost op: 12-07-2010, 11:14:19 »
Ik bedoel meer: voor een (vieze) overtreding mag best worden opgetreden, maar je moet een wedstrijd een beetje laten gaan, een echte wedstrijd laten zijn. Het coorigeert zich daarna vanzelf.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: DE FINALE
« Reactie #47 Gepost op: 12-07-2010, 11:14:43 »
Webb heeft wat steekjes laten vallen maar zowel Nederland als Spanje speelden niet op hun best en het had net zo goed Nederland kunnen zijn die een doelpunt kon maken...'t is jammer maar ze stonden maar mooi in de finale!!!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: DE FINALE
« Reactie #48 Gepost op: 12-07-2010, 11:39:04 »
Persoonlijk vind ik het een mooiere prestatie dat die twee finales in de 70-er jaren. Dat komt, omdat er nu 32 landen hebben meegedaan, en destijds waren het er maar 16. Dus in die zin wel een stapje hoger.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: DE FINALE
« Reactie #49 Gepost op: 12-07-2010, 11:51:19 »
Oh, en er komt nu TOCH een rondvaart door de gracht, wordt gemeld op het journaal.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: DE FINALE
« Reactie #50 Gepost op: 12-07-2010, 14:19:41 »
Ik vind dat iedereen wel een beetje een punt heeft, maar goed daar hebben we niks aan.

Ik vond het qua voetbal zonder bal een erg goede finale. Beide ploegen zetten goed druk naar voren en ja daarin was Nederland af een toe een stapje te laat, maar dat komt ook door de kwaliteiten van Spanje. Ik vond Webb dan ook niet slecht fluiten. Zeker niet de eerste helft, daarin heeft hij in de geest van de wedstrijd gefloten door gele in plaats van rode kaarten te geven. Anders was het helemaal verkeken voor Nederland. In de tweede helft speelden we gelukkig ook aan de bal een stukje beter en kwamen er 2 supergrote kansen, waarvan de eerste er in moet en 2de hij zich moet laten vallen. Wat dat betreft hebben we het echt aan ons zelf te wijten.
Daarna ging Spanje nog weer wat beter spelen met de komst van Navas. En toen gebeurde het van Bommel gaat voor zijn 2de kaart met een trap op de tenen van Iniesta, dat wordt gelukkig gemist, maar de reactie van Iniesta wordt wel gezien door de scheids een gemiste elleboog.. maar ook al is die mis.. HET IS ROOD!.. en dat had voor een hele andere wedstrijd gezorgd. Daarna is het voetbal heen en weer blijven golven in het voordeel van Spanje. Zij waren beter, ondanks de in mijn ogen goede wissels van van Marwijk lekker aanvallend en op voor de counter. Het zat daarin net niet mee. Spanje was net te sterk en het geluk van Nederland vervloog.. Spanje maakt zo vlak voor het einde de winnende.. Vlak na de in mijn ogen 2de fout van de scheids door die corner niet toe te kennen.
Het is jammer, maar het is niet anders. Nederland is tweede van de wereld, ze hebben er alles aan gedaan en we kunnen trots op ze zijn. Wij, Nederland, hebben verloren, maar met opgeheven hoofd.
Ananas

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: DE FINALE
« Reactie #51 Gepost op: 12-07-2010, 23:19:01 »
Ik vind dat iedereen wel een beetje een punt heeft, maar goed daar hebben we niks aan.

Ik vond het qua voetbal zonder bal een erg goede finale. Beide ploegen zetten goed druk naar voren en ja daarin was Nederland af een toe een stapje te laat, maar dat komt ook door de kwaliteiten van Spanje. Ik vond Webb dan ook niet slecht fluiten. Zeker niet de eerste helft, daarin heeft hij in de geest van de wedstrijd gefloten door gele in plaats van rode kaarten te geven. Anders was het helemaal verkeken voor Nederland. In de tweede helft speelden we gelukkig ook aan de bal een stukje beter en kwamen er 2 supergrote kansen, waarvan de eerste er in moet en 2de hij zich moet laten vallen. Wat dat betreft hebben we het echt aan ons zelf te wijten.
Daarna ging Spanje nog weer wat beter spelen met de komst van Navas. En toen gebeurde het van Bommel gaat voor zijn 2de kaart met een trap op de tenen van Iniesta, dat wordt gelukkig gemist, maar de reactie van Iniesta wordt wel gezien door de scheids een gemiste elleboog.. maar ook al is die mis.. HET IS ROOD!.. en dat had voor een hele andere wedstrijd gezorgd. Daarna is het voetbal heen en weer blijven golven in het voordeel van Spanje. Zij waren beter, ondanks de in mijn ogen goede wissels van van Marwijk lekker aanvallend en op voor de counter. Het zat daarin net niet mee. Spanje was net te sterk en het geluk van Nederland vervloog.. Spanje maakt zo vlak voor het einde de winnende.. Vlak na de in mijn ogen 2de fout van de scheids door die corner niet toe te kennen.
Het is jammer, maar het is niet anders. Nederland is tweede van de wereld, ze hebben er alles aan gedaan en we kunnen trots op ze zijn. Wij, Nederland, hebben verloren, maar met opgeheven hoofd.
een karatetrap op iemands borst is ook dubbel rood ??? en niet in de geest van de wedstrijd fluiten. je mag dus volgens jou in de eerste helft iedereen verrot slaan omdat je anders geen kans meer maakt.  ??? ???
Menno is gek

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: DE FINALE
« Reactie #52 Gepost op: 13-07-2010, 00:49:20 »
Dat zeg ik niet.

Ik vond zowel de overtreding van van Bommel als van de Jong ook roodwaardig. En zoals jij het zegt is het dan inderdaad in de geest van de wedstrijd als Webb zo fluit om Iniesta ook geen rood te geven. (Het nadeel is echter wel dat als je daar als scheidsrechter voor fluit.. dat je alleen maar rood kan geven voor na-slaan)

Verder wil ik overigens wel zeggen dat ik de overtreding van Iniesta erger vindt dan die van de Nederlanders, want die hadden tenminste nog de intentie om de bal te spelen. Ja ook de Jong als je het mij vraagt. Iniesta daarentegen had alleen wraak voor ogen (daar was geen bal in de buurt) en dat vind ik persoonlijk een nog rodere kaart dan in elk geval die van van Bommel en in mijn ogen dus ook die rode kaart van de Jong, maar ja ik kan me ook wel indenken dat anderen het daar weer niet mee eens zijn.

Hoe dan ook is Nederland wat betreft overtredingen wel buiten de proporties gegaan en heeft Spanje geheel terecht op alle vlakken van Nederland gewonnen.
Ananas

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: DE FINALE
« Reactie #53 Gepost op: 13-07-2010, 10:19:34 »
Daarnaast maakten de Spanjaarden meer dan eens van die geniepige overtredingen buiten het zicht. Tuurlijk, De Jong had evt niet hoeven te klagen over rood, maar zoals al geziegd die wraakactie van (volgens mij) Iniesta is even rood, zeker omdat de scheidsrechter ervoor vloot en het dus gezien heeft. Verder had de scheidsrechter moeten optreden tegen de stervende zwanen uit Spanje, want een nederlander hoefde op een gegeven moment maar te kijken naar een Spanjaard of hij viel al kermend op de grond (zij wisten duidelijk Webb het beste te bespelen) maar wat daarna veel te vaak gebeurde, waar ik me verschrikkelijk aan heb geïrriteerd, is het constant vragen om een kaart voor een nederlander (en de zeer partijdige Webb 'trapte' er natuurlijk in), iets wat volgens de spelregels gewoon zelf met een kaart moet worden bestraft, maar hij gaf er niet eens een van zijn preken aan (heeft hij überhaupt wel een Spanjaard een van zijn belachelijke preken gegeven?)
Ich bin ein Bärliner!